Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy08 apr 2018, 20:30

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Drie kandidaten gaan beurtelings in een gebouw naar twee mashups luisteren. Wie de twee artiesten in het lied herkent, kan deze namen doorgeven aan de persoon die op het balkon staat. Deze deelnemer heeft zicht op de binnenplaats van het gebouw die vol piñata's hangt. Op elke piñta staat een foto van een artiest. Hij of zij dient de medespeler met blinddoek op in richting van de corresponderende pinãta's te sturen. Alleen als de twee juiste stuk worden geslagen, komt er geld in de pot.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

wim.geuens08 apr 2018, 21:50

 57  Uma
Bij het 2e liedje dat Steve moest "doorgeven" aan Jeffrey was het *ruige* liedje van de Duitse band Rammstein.
Er is (op het 1e zicht) geen Rammstein te bekennen, enkel James Hetfield van Metallica.
Na het herbekijken van alle beelden van deze opdracht, heb ik geen enkele Rammstein bandleden teruggevonden. (wie het wel kan terugvinden mag mij altijd corrigeren)
Het betreft hier het fragment dat begint aan 0.6.53 met Lady Gaga.
Het fragment van het Rammstein liedje komt uit de song "Du Hast".
Ramstein (in de geschiedenis, of waar deze band zijn naam van heeft, komt van een vliegtuigshow waar een vliegtuig in het public crashtte.)
Gebruikersavatar

Kobe08 apr 2018, 22:30

 429
Hier klopt iets niet! Zeer verdacht deze proef 😲
Enkel Joke komt hier zeer onverdacht uit (wat me toch wel tevreden stelt 😃 )
Wetende dat Jeffrey er uit ligt, is dus Steve overduidelijk zeer verdacht in deze proef (over heel de aflevering eigenlijk) :!:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2018, 22:39

 8153
Kobe schreef:Hier klopt iets niet! Zeer verdacht deze proef 😲
Enkel Joke komt hier zeer onverdacht uit (wat me toch wel tevreden stelt 😃 )
Wetende dat Jeffrey er uit ligt, is dus Steve overduidelijk zeer verdacht in deze proef (over heel de aflevering eigenlijk) :!:
Ik kan er nog inkomen dat Steve niets van moderne muziek weet (ik zou die liedjes ook niet (her)kennen), maar het aansturen deed hij echt slecht. Ook het fietsen deed hij slecht. En met de geldkoffers kwam hij er niet echt sympathiek uit. Steve is mijn mol, maar vandaag lag het er te dik op.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2018, 22:41

 8153
Het viel me op dat Joke echt wel een goede muziekkenner is. Waarom liep zij eigenlijk niet achter de Mariachi band?
Gebruikersavatar

Jansen08 apr 2018, 22:42

 3423  Yens
chicawah schreef:Steve is mijn mol, maar vandaag lag het er te dik op.
Inderdaad, vond net hetzelfde... maar ik hou hem toch nog steeds in het oog 😎 .
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:48

 1293  Uma
chicawah schreef:Steve is mijn mol, maar vandaag lag het er te dik op.
Idem, waardoor hij ook gezakt is in mijn verdachtenlijstje. Ik begin te denken dat hij expres verdacht doet.
Wat mij vooral opvalt bij Steve, is dat hij pas reageert op het moment dat ze naar zijn mening vragen. Dus bij groepsverdelingen en zo gaat hij nooit het voortouw nemen. De mol weet op voorhand welke proeven er zullen zijn en zal proberen bij die proef te geraken waar het meest te saboteren valt. maar telkens is hij de laatste aan het woord. Steve begint voor mij meer en meer de kandidaat te worden die zich verdacht voordoet, maar de mol wel niet is.
Van nr 2 in mijn verdachtenlijst, is hij serieus gedaald
Gebruikersavatar

davy.staelens08 apr 2018, 23:05

 27
wim.geuens schreef:Bij het 2e liedje dat Steve moest "doorgeven" aan Jeffrey was het *ruige* liedje van de Duitse band Rammstein.
Er is (op het 1e zicht) geen Rammstein te bekennen, enkel James Hetfield van Metallica.
Na het herbekijken van alle beelden van deze opdracht, heb ik geen enkele Rammstein bandleden teruggevonden. (wie het wel kan terugvinden mag mij altijd corrigeren)
Het betreft hier het fragment dat begint aan 0.6.53 met Lady Gaga.
Het fragment van het Rammstein liedje komt uit de song "Du Hast".
Ramstein (in de geschiedenis, of waar deze band zijn naam van heeft, komt van een vliegtuigshow waar een vliegtuig in het public crashtte.)
Dit was mij ook opgevallen... maar het was Joke die moest 'doorgeven' aan Steve, Jeffrey moest 'rammen'.

Het is volgens mij ook 'Du hast' van Rammstein. Opvallend, Gilles vermeldt niet welk het tweede liedje is, en dus welke piñata het had moeten zijn.

De enige kandidaat met Rammstein in de playlist... is Steve, wel met 'Ohne Dich' maar toch wel een hint ongeacht. Ik vind het eigenlijk opvallend dat dit in zijn lijstje een plaats heeft, gezien de meer klassiekere artiesten en liedjes in zijn playlist.
Gebruikersavatar

wim.geuens08 apr 2018, 23:23

 57  Uma
davy.staelens schreef:Dit was mij ook opgevallen... maar het was Joke die moest 'doorgeven' aan Steve, Jeffrey moest 'rammen'.

Het is volgens mij ook 'Du hast' van Rammstein. Opvallend, Gilles vermeldt niet welk het tweede liedje is, en dus welke piñata het had moeten zijn.

De enige kandidaat met Rammstein in de playlist... is Steve, wel met 'Ohne Dich' maar toch wel een hint ongeacht. Ik vind het eigenlijk opvallend dat dit in zijn lijstje een plaats heeft, gezien de meer klassiekere artiesten en liedjes in zijn playlist.
Alle artiesten die ophingen waren ook solo artiesten, geen bands. Met uitzondering van James Hetfield (Metallica).
De correcte piñata lieten ze wel altijd zien (om een visueel referentiepunt te hebben), behalve bij die mash-up.
Gebruikersavatar

brecht.bossuyt08 apr 2018, 23:27

 5
Steve wist niets van de modernere artiesten maar "probeerde" mee te neuriën met het nummer. Hij lijkt inderdaad iets té verdacht in die opdracht.

Ik vindt het wel compleet mogelijk dat hij echt niets van moderne muziek kent, bij bijvoorbeeld Beethoven wist hij wel vrij snel dat het hem was en heeft Joke de pech gehad van op de verkeerde pinata te gokken. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat iemand als Steve genoeg geïnteresseerd is in modernere muziek om de gezichten te herkennen ook.

Dus terwijl hij vrij verdacht lijkt, is er wel een verklaring mogelijk. Hij is niet meteen mijn mol maar ik hou hem wel in het oog na vandaag.
Gebruikersavatar

Gian-Luca9808 apr 2018, 23:43

 49
brecht.bossuyt schreef:Steve wist niets van de modernere artiesten maar "probeerde" mee te neuriën met het nummer. Hij lijkt inderdaad iets té verdacht in die opdracht.

Ik vindt het wel compleet mogelijk dat hij echt niets van moderne muziek kent, bij bijvoorbeeld Beethoven wist hij wel vrij snel dat het hem was en heeft Joke de pech gehad van op de verkeerde pinata te gokken. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat iemand als Steve genoeg geïnteresseerd is in modernere muziek om de gezichten te herkennen ook.

Dus terwijl hij vrij verdacht lijkt, is er wel een verklaring mogelijk. Hij is niet meteen mijn mol maar ik hou hem wel in het oog na vandaag.

Steve was inderdaad enorm verdacht deze aflevering, maar wat mijn opviel is dat Joke zei dat er twee klassieke componisten waren en Steve nog eens geen aanstalten maakte om haar hints te geven over hoe je Beethoven en Mozart kunt onderscheiden...

Het is daarentegen wel goed mogelijk dat hij de moderne muziek totaal niet kent... voor mij blijft Steve nummer 1. Katrien nummer 2 en Pascale nummer 3 verdachte.
Gebruikersavatar

davy.staelens08 apr 2018, 23:51

 27
wim.geuens schreef:Alle artiesten die ophingen waren ook solo artiesten, geen bands. Met uitzondering van James Hetfield (Metallica).
De correcte piñata lieten ze wel altijd zien (om een visueel referentiepunt te hebben), behalve bij die mash-up.
Er waren ook bands:
Coldplay (Martin)
U2 (Bono)
Foo Fighters (Grohl)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7