Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marc.roose09 apr 2018, 17:50

 193  Sven
Taupe077 schreef:Omdat hij de tweede was die zei "nee" op de vraag om het antwoord te geven dacht ik dus zijn stem zorgde ervoor dat ze een andere oplossing moeten zoeken.

Die muziek was ZOOOO gemakkelijk, ik had ze allemaal behalve die klassieker (Beethoven - Bach). Toch heel dom van Jeffrey en Joke van Steve gewoon niet te laten kloppen want ondertussen weet je toch al iets over je medekandidaten en 1 ding is zeker hij kent niets van "moderne" muziek.
Hoop echt dat Steve NIET de mol is ...
ik ben 63 jaar en kende ook niets van de muziekproef ...
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2018, 21:21

 3423  Yens
astridm schreef:Ik wil toch Steve even een beetje verdedigen hoor. 😉
Hoewel ik de popmuziek zeker wel volg en ook wel weet wie Chris Martin e.d. zijn, ben ik hopeloos in het samenbrengen van zanger en nummer. En dan ook nog vanalles doorelkaar, ik zou er echt niets van terechtbrengen. Maar bijv. Madonna aanzien voor Lady Gaga is wel heel raar, ook al verandert Gaga nogal eens van uiterlijk.
Het is wel een geweldig compliment voor Madonna 😂 Ik denk dat Lady Gaga minstens de helft van haar leeftijd is 😉
Gebruikersavatar

geertn44409 apr 2018, 21:56

 236
Gian-Luca98 schreef:Steve was inderdaad enorm verdacht deze aflevering, maar wat mijn opviel is dat Joke zei dat er twee klassieke componisten waren en Steve nog eens geen aanstalten maakte om haar hints te geven over hoe je Beethoven en Mozart kunt onderscheiden.
Dat was me nu ook opgevallen. Steve wist wel dat het Beethoven was, maar als je weet dat er twee hangen, dan kan je toch helpen en zeggen Beethoven zag er zo of zo uit. Maar dat doet hij HELEMAAL niet.
Vergelijk dat met Joke: zij identificeert "Happy" van Farell, ook op basis van de melodie, maar zij zegt er direct bij: "dat is een zwarte met een hoed op". Dat doet Steve helemaal niet.
Maar zoals iemand hiervoor ook heeft opgemerkt: Steve is een gevaarlijke. Ik ben ervan overtuigd dat hij met opzet proeven doet mislukken, maar dan niet als mol:

Zie: Channy en de kwis : ook veel foute antwoorden, gevolg: Channy naar huis
Nu: Jeffrey en pinata's. Jeffrey trekt ook maar een bedenkelijk gezicht bij de antwoorden van Steve. Resultaat: Jeffrey naar huis.

Dat zou impliceren dat Steve de mol niet is.
Gebruikersavatar

geertn44409 apr 2018, 22:04

 236
chicawah schreef: Steve is mijn mol, maar vandaag lag het er te dik op.
🙂 Tsja, de montage moest een vervanger hebben voor Jeffrey he. Jeffrey werd in afl 1 & 2 toch een beetje verdacht gemaakt, nu valt ie af. Tijd om iemand anders verdacht te maken....
Gebruikersavatar

geertn44409 apr 2018, 23:28

 236
Bon, ik heb eens geprobeerd om alles te identificeren dat omhoog hangt en dat was wreed moeilijk.
Te beginnen met het totaal aantal pinata's: er zijn 6 lijnen met 4 (of 5?) pinata precies, dus 24 of 25 in het totaal (maar niet zeker). Ik lijk er meer te hebben hieronder.

Personen waar ik zeker van ben:

1 Pharell Williams
2 Elvis Presley
3 Madonna
4 Stevie Wonder
5 Lionel Richie
6 Snoop Doggie Dog
7 Rihanna
8 Beethoven
9 Mozart
10 Chris Martin
11 Lady Gaga
12 James Brown
13 Elton John
14 George Michael
15 Bono
16 Sting (niet gezien, misschien in de twijfelgevallen)
17 Iggy Pop
18 Justin Bieber

Twijfelgevallen:

Britney Spears (?)
Afbeelding


Miley Cirrus
Afbeelding

Bon Jovi
Afbeelding

Phil Collins (??)
Afbeelding

James Hetfield, Metallica
Afbeelding


Onbekenden:

Afbeelding
Is dit George Michael misschien ?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 23:39

 3483  Uma
Van de onbekenden:
De eerste lijkt op John Legend

De derde lijkt op een van de zangers van ABBA (diene blonde) (niet zeker) - Björn Ulvaeus

De laatste lijkt op Dave Grohl
Gebruikersavatar

Mola Lisa10 apr 2018, 07:14

 328  Uma
Als je echt niets van moderne muziek kent, zoals Steve wil laten uitschijnen, dan ga je Bon Jovi, door Joke correct uitgesproken, niet in het Frans vertalen :scratch:

Ook vreemd dat hij geen beschrijving geeft van Beethoven en Mozart vermits hij ze eerder van op het balkon toch moet gezien hebben ...
Gebruikersavatar

billie.holiday10 apr 2018, 07:40

 462  Bert
geertn444 schreef:Dat was me nu ook opgevallen. Steve wist wel dat het Beethoven was, maar als je weet dat er twee hangen, dan kan je toch helpen en zeggen Beethoven zag er zo of zo uit. Maar dat doet hij HELEMAAL niet.
Vergelijk dat met Joke: zij identificeert "Happy" van Farell, ook op basis van de melodie, maar zij zegt er direct bij: "dat is een zwarte met een hoed op". Dat doet Steve helemaal niet.
Maar zoals iemand hiervoor ook heeft opgemerkt: Steve is een gevaarlijke. Ik ben ervan overtuigd dat hij met opzet proeven doet mislukken, maar dan niet als mol:

Zie: Channy en de kwis : ook veel foute antwoorden, gevolg: Channy naar huis
Nu: Jeffrey en pinata's. Jeffrey trekt ook maar een bedenkelijk gezicht bij de antwoorden van Steve. Resultaat: Jeffrey naar huis.

Dat zou impliceren dat Steve de mol niet is.
Het is heel wat moeilijker om 2 componisten te beschrijven met een witte pruik op. Ik zou ze kunnen aanduiden op foto , maar beschrijven niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2018, 07:43

 8153
billie.holiday schreef:Het is heel wat moeilijker om 2 componisten te beschrijven met een witte pruik op. Ik zou ze kunnen aanduiden op foto , maar beschrijven niet.
Idem. Bovendien is Beethoven beter gekend zonder pruik, nl. als die componist met zijn woeste blik en wilde haardos.
Gebruikersavatar

steve.hendrikx10 apr 2018, 07:51

 7
Ik heb 4x de proef herbekeken en zie de zanger van rammstein niet hangen.
Rammstein staat in playlist van Steve. Wtf?

Kan er iemand een schema maken van de pinata's zodat we kunnen nagaan dat we alle pinata's gezien hebben? Kan altijd zijn dat we er 1 niet zagen op tv wegens omgedraaid/camerastandpunt
Gebruikersavatar

Jansen10 apr 2018, 07:52

 3423  Yens
chicawah schreef:Idem. Bovendien is Beethoven beter gekend zonder pruik, nl. als die componist met zijn woeste blik en wilde haardos.
Ik vond de afbeelding van Beethoven ook een atypische afbeelding. De afbeelding van Mozart daarentegen was wel de afbeelding die je meestal ziet.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 apr 2018, 09:12

 3483  Uma
chicawah schreef:Idem. Bovendien is Beethoven beter gekend zonder pruik, nl. als die componist met zijn woeste blik en wilde haardos.
En Beethoven leed aan ... syphilis ... een link met de SOA vraag? (trouwens ook Mozart, Smetana, Paganini, Schumann en wellicht nog vele andere bekende componisten).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7