Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy08 apr 2018, 20:30

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Katrien, Pascale en Pieter kijken van op een toren naar een plein waar drie dansers met een verschillende kleur van sombrero lopen. Iedere danser heeft ook een sleuteltje, waarmee een kist kan worden geopend. Aan de kandidaten om goed op te letten want al snel loopt het beneden vol met mensen die gelijkaardige hoeden dragen. Tevens is er één van de deelnemers die zich moet focussen op het spelen van een memory. Slagen ze er in om de drie kisten te openen?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 21:52

 3483  Uma
Dit vond ik absoluut geen goede opdracht, zelfs één van de slechtste die ik ooit gezien heb in De Mol (België), en wel omdat deze opdracht om zo te zeggen geen slaagkans had (behalve de statistisch altijd aanwezige probabiliteit van pure h**rechance.

Ik vraag me dan ook af of er in deze opdrachten niet een hint verborgen zat. Ik heb niets ontdekt maar ben absoluut niet alert vandaag dus zal het voor een andere dag zijn (mocht er mij iets opvallen tijdens het herbekijken).
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:04

 1293  Uma
Helemaal akkoord.
En wat nog het ergste is, helemaal in het begin van de opdracht, gaat Pieter het memoryspel gaan doen en roept bij een fout naar Katrien. Op dat moment draait Katrien haar hoofd, maar Pascal ook! dus dan lopen die sombreros door elkaar en is het nog meer naar de knoppen.
Gedoemd om te mislukken die opdracht.

Verder is het eigenlijk normaal dat er zo'n opdrachten bijzitten, want no way dat Vier 100 000 euro als prijzepot zal weggeven. Dus zitten er heel wat opdrachten bij waar slaagkansen miniem zijnl
Gebruikersavatar

Krekelmans08 apr 2018, 22:09

 16
Ook helemaal akkoord, ik vraag me af of dit soort gedoemde opdracht er in is gestoken om de follow the money theorie de mist in te sturen (aangezien de kandidaten die dit doen sowieso geld verliezen), ze moeten er toch op een manier proberen op te reageren?
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 22:12

 3483  Uma
beate.verheyde schreef:...Dus zitten er heel wat opdrachten bij waar slaagkansen miniem zijnl
Miniem? OK, maar in dit geval was het zo miniem als maar mogelijk was.
Neen, voor mij was dit echt een teleurstellende opdracht.

Van zodra een een tweede groep van sombreros verscheen had ik het door en probeerde ik nog snel iets uniek te zien maar het ging allemaal veel te snel voor mij. Mocht later blijken (bij herbekijken in vertraging) dat er wel iets (op korte tijd herkenbaar) uniek aan die sombreros te zien is, dan zal ik mijn oordeel misschien moeten herzien maar het zou me verwonderen.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:19

 1293  Uma
Ik dacht eerst dat het memoryspel en de mensen met sombrero's aan elkaar verbonden waren.
Dus hoe meer fouten ze maakten in het memoryspel, hoe meer mensen er in het spel kwamen. Op die manier hadden ze er toch nog invloed over. In de realiteit kwamen er gewoon random mensen in beeld, wat ervoor zorgde dat het spel gewoon niet te winnen was. En ze wisselden nog eens van hoed, wat de moeilijkheidsfactor nog eens groter maakte
Gebruikersavatar

Kobe08 apr 2018, 22:21

 429
Zou de mol zich hier bij zetten?
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 22:24

 3483  Uma
Kobe schreef:Zou de mol zich hier bij zetten?
Moeilijke vraag. De taal van De Mol is opdrachten te doen falen. Het lijkt me geen uitdaging voor De Mol in deze opdracht.
Gebruikersavatar

Kobe08 apr 2018, 22:28

 429
ex-molinator schreef:Moeilijke vraag. De taal van De Mol is opdrachten te doen falen. Het lijkt me geen uitdaging voor De Mol in deze opdracht.
Inderdaad, beter die andere proeven doen mislukken en ervan uitgaan dat deze sowieso mislukt...Maar zo kort kunnen we natuurlijk niet door de bocht gaan he Ex-Molinator 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 22:49

 3483  Uma
Kobe schreef:...
Maar zo kort kunnen we natuurlijk niet door de bocht gaan he Ex-Molinator 😉
Correct, en een beslissing nemen op basis van 1 opdracht is ook niet aangewezen.
Gebruikersavatar

Bakkieryer08 apr 2018, 23:45

 183  Sven
En wat als deze opdracht nu eens opzettelijk onhaalbaar werd gemaakt door de regie ? Niet om 1500 euro te verdienen, dat is bijzaak, maar om de Mol in staat te stellen om in een andere proef ( het muzikale pinatakloppen ) de boel zodanig te belazeren dat het grootste deel van het geld ook onder de grond verdwijnt, maar met een klein aalmoes van 250€ toch beter gedaan wordt dan de sombere sombrerozoekers die daardoor met alle zonden en verdachtmakingen beladen worden...

Steve doet dat goed...
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 23:48

 3483  Uma
Bakkieryer schreef:En wat als deze opdracht nu eens opzettelijk onhaalbaar werd gemaakt door de regie ? Niet om 1500 euro te verdienen, dat is bijzaak, maar om de Mol in staat te stellen om in een andere proef ( het muzikale pinatakloppen ) de boel zodanig te belazeren dat het grootste deel van het geld ook onder de grond verdwijnt, maar met een klein aalmoes van 250€ toch beter gedaan wordt dan de sombere sombrerozoekers die daardoor met alle zonden en verdachtmakingen beladen worden...

Steve doet dat goed...
Aha Bakkieryer is back, en al meteen met een molverklaring 😉