Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Molloot 2.009 apr 2018, 11:31

 27
Als Lloyd Bahador verdenkt , dan lijkt het me wat aannemelijker dat hij een fout antwoord zou voorstellen, kijken hoe
Bahador daar op reageert, en dan toch corrigeren.
Zichzelf verdacht maken door foute antwoorden te geven kan nuttig zijn in een groep, maar niet bij de persoon waarvan je vermoedens hebt dat het de mol is. (indien Baha de mol is, dan gaat hij mee met het foute antwoord; indien hij niet de mol is dan weet hij niet dat het antwoord fout is en gaat hij mee met de dokter in spé, m.a.w. Lloyd kan er niets uit leren).
Je kan dit wel niet te veel doen want dan valt het op dat je telkens corrigeert.
Gebruikersavatar

Molloot 2.009 apr 2018, 11:34

 27
Krekelmans schreef:Is nog student en doet het allesbehalve goed ( zit in zijn 1ste, 2de en 3de jaar), niet echt verdacht dit
Je moet echt wel goed zijn in geneeskunde als je wilt doorzijn. Het aantal studenten halveert zowat per jaar.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 11:41

 8153
Eigenlijk hadden die 2 het weer gezellig samen. Ik had de indruk dat ze het niet al te ernstig namen (zoals bij hun abseilen). Ze gaven vaak heel snel antwoord zonder al te veel na te denken.
Gebruikersavatar

BeaVer09 apr 2018, 13:09

 1293  Uma
chicawah schreef:Eigenlijk hadden die 2 het weer gezellig samen. Ik had de indruk dat ze het niet al te ernstig namen (zoals bij hun abseilen). Ze gaven vaak heel snel antwoord zonder al te veel na te denken.
Dat maakt het nu net een beetje verdacht. plezier maken en fouten maken, dat gaat hand in hand. Een fout kan dus heel onopgemerkt gebeuren.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 13:11

 8153
beate.verheyde schreef:Dat maakt het nu net een beetje verdacht. plezier maken en fouten maken, dat gaat hand in hand. Een fout kan dus heel onopgemerkt gebeuren.
Inderdaad.
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 15:26

 2245  Uma
Ik had Katrien en Pascale deze tequilaquiz wel eens willen zien doen! En dan ook ieder drie glaasjes achterover kappen, ik denk dat geen van beiden nog behoorlijk op haar benen zou kunnen staan.

Weeral een kans op een stukje hilarische tv verkeken! 🙂

Alhoewel, het komische duo Lloyd en Baha deed het ook niet slecht. En maar lachen, zuipen, gieren, brullen, spelen! Meedoen aan de Mol, het is een feest! 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 15:30

 8153
Klaartje schreef:Ik had Katrien en Pascale deze tequilaquiz wel eens willen zien doen! En dan ook ieder drie glaasjes achterover kappen, ik denk dat geen van beiden nog behoorlijk op haar benen zou kunnen staan.

Weeral een kans op een stukje hilarische tv verkeken! 🙂

Alhoewel, het komische duo Lloyd en Baha deed het ook niet slecht. En maar lachen, zuipen, gieren, brullen, spelen! Meedoen aan de Mol, het is een feest! 🙂
En dan al die dingen die ze achteraf deden om zo snel mogelijk wat nuchterder te worden :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 15:57

 3483  Uma
chicawah schreef:En dan al die dingen die ze achteraf deden om zo snel mogelijk wat nuchterder te worden :mrgreen:
tja, dat vond ik ook raar. Ten eerste heeft de lever een maximale alcoholafbraak snelheid, en ten tweede wanneer je fysieke arbeid verricht dan wordt de vertering (parasympathisch) geremd (bloedtoevoer naar spieren wordt gestimuleerd) waardoor het alcohol gehalte langer hoog blijft (tragere afbraak). Los daarvan werd de meting gedaan 15 minuten na het drinken van het laatste glas, d.w.z. je kan proberen de maaginhoud te ledigen vooraleer de alcohol opgenomen wordt in de bloedstroom. Sommige studenten hebben daar ervaring me 😉.
Een andere mogelijkheid is heel veel water drinken zodat de concentratie alcohol in de maag lager is en de opname dus ook vertraagd wordt.
Gebruikersavatar

BeaVer09 apr 2018, 16:58

 1293  Uma
Hilarische tv dat stuk. Wat wouden ze doen dan? alcohol verbranden ipv calorieën??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 17:10

 3483  Uma
ex-molinator schreef:tja, dat vond ik ook raar. Ten eerste heeft de lever een maximale alcoholafbraak snelheid, en ten tweede wanneer je fysieke arbeid verricht dan wordt de vertering (parasympathisch) geremd (bloedtoevoer naar spieren wordt gestimuleerd) waardoor het alcohol gehalte langer hoog blijft (tragere afbraak). Los daarvan werd de meting gedaan 15 minuten na het drinken van het laatste glas, d.w.z. je kan proberen de maaginhoud te ledigen vooraleer de alcohol opgenomen wordt in de bloedstroom. Sommige studenten hebben daar ervaring me 😉.
Een andere mogelijkheid is heel veel water drinken zodat de concentratie alcohol in de maag lager is en de opname dus ook vertraagd wordt.
Verbranding van alcohol (ethanol) levert calorieën a rato van 7 kcal/g (vgl de 4-9-4 voor KH - Vetten - EIW) (makkelijker te onthouden dan kiloJoules)
Gebruikersavatar

beagle09 apr 2018, 19:20

 77
Kan er ook gelogen worden over water/tequila?
Degene die drinkt weet wat hij proeft, de andere kan enkel voortgaan of wat hem wordt verteld, want visueel niet te zien?