Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy08 apr 2018, 20:31

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Baha en Lloyd krijgen 15 meerkeuzevragen voorgeschoteld. Deze kunnen ze beantwoorden door één van de drie glazen op tafel leeg te drinken. Elk goed antwoord levert hen 100 euro op. In het correcte glas zit gewoon water, terwijl er in de twee andere tequila zit. Om het geld effectief binnen te halen, mogen de deelnemers na de proef niet positief blazen bij een ademtest.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 22:05

 3483  Uma
Leuke opdracht:
Wel opnieuw een onverwacht fout antwoord van een medisch geschoold persoon: herpes ipv Chlamydia als meest voorkomende SOA in België.

Ze hebben daar wel geluk gehad dat Lloyd en Bahador die opdracht gekozen hadden, de 2 gasten met de grootste massa van alle deelnemers waardoor de alcoholpercentage zeker het laagst zou zijn van alle deelnemers (misschien dat Jeffrey ook nog in dezelfde gewichtscategorie speelt 😉 ) .
Gebruikersavatar

Krekelmans08 apr 2018, 22:07

 16
ex-molinator schreef:Leuke opdracht:
Wel opnieuw een onverwacht fout antwoord van een medisch geschoold persoon: herpes ipv Chlamydia als meest voorkomende SOA in België.
Is nog student en doet het allesbehalve goed ( zit in zijn 1ste, 2de en 3de jaar), niet echt verdacht dit
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:10

 1293  Uma
Eerlijk gezegd, die herpes vind ik geen zo'n verkeerd antwoord. Koortsblazen zijn ook een vorm van herpes, dus het is wel een soort van strikvraag.
Het was voor Lloyd (in mijn ogen) een makkelijke aflevering om even minder verdacht over te komen.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:13

 1293  Uma
Krekelmans schreef:Is nog student en doet het allesbehalve goed ( zit in zijn 1ste, 2de en 3de jaar), niet echt verdacht dit
Je mag hem niet onderschatten. Die toelatingsproeven voor arts zijn echt niet makkelijk.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 22:16

 3483  Uma
Krekelmans schreef:Is nog student en doet het allesbehalve goed ( zit in zijn 1ste, 2de en 3de jaar), niet echt verdacht dit
"Allesbehalve goed" is nogal cru uitgedrukt.
Lloyd zei dat hij in het 2de, 3de en ook nog 1ste jaar zit. Dit betekent dat hij nog een vak (of misschien 2) van het eerste jaar moet meenemen (wellicht herdoen) maar wel al vakken van het derde jaar mag volgen (en examen afleggen). Echter je wordt in principe niet toegelaten tot het derde jaar zonder een degelijk resultaat in het eerste en tweede jaar geleverd te hebben, dus "allesbehalve goed" is meer dan waarschijnlijk geen correcte beschrijving.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2018, 22:33

 8153
ex-molinator schreef:"Allesbehalve goed" is nogal cru uitgedrukt.
Lloyd zei dat hij in het 2de, 3de en ook nog 1ste jaar zit. Dit betekent dat hij nog een vak (of misschien 2) van het eerste jaar moet meenemen (wellicht herdoen) maar wel al vakken van het derde jaar mag volgen (en examen afleggen). Echter je wordt in principe niet toegelaten tot het derde jaar zonder een degelijk resultaat in het eerste en tweede jaar geleverd te hebben, dus "allesbehalve goed" is meer dan waarschijnlijk geen correcte beschrijving.
Inderdaad. Zoals Lloyd zijn er wel meer studenten. En het aantal studenten dat in 2 jaren zit i.p.v. 1 is nog veel groter.
Als je door het toelatingsexamen geneeskunde geraakt bent, ben je echt wel intelligent. Lloyd is, zoals hij zelf zegt, een clown, maar dan wel een clown die vandaag bij de proef met de geldkoffers heel ernstig was, diep nadacht en geen euro van zijn koffer van 6000 voor zichzelf gebruikt heeft.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:40

 1293  Uma
chicawah schreef:Inderdaad. Zoals Lloyd zijn er wel meer studenten. En het aantal studenten dat in 2 jaren zit i.p.v. 1 is nog veel groter.
Als je door het toelatingsexamen geneeskunde geraakt bent, ben je echt wel intelligent. Lloyd is, zoals hij zelf zegt, een clown, maar dan wel een clown die vandaag bij de proef met de geldkoffers heel ernstig was, diep nadacht en geen euro van zijn koffer van 6000 voor zichzelf gebruikt heeft.
Hij was kwam alle opdrachten weinig verdacht over. Elke mol heeft wel eens een vrije dag nodig.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 22:47

 3483  Uma
beate.verheyde schreef:Eerlijk gezegd, die herpes vind ik geen zo'n verkeerd antwoord. Koortsblazen zijn ook een vorm van herpes, dus het is wel een soort van strikvraag.
Het was voor Lloyd (in mijn ogen) een makkelijke aflevering om even minder verdacht over te komen.
Koortsblazen worden veroorzaakt door een virus van dezelfde groep herpes simples Type 1. Genitale herpes wordt veroorzaakt door herpex simplex type 2. Wanneer echter over de SOA herpes gesproken wordt, dan wordt eigenlijk enkel het type 2 bedoeld (dat ook wel tot koortsblaasjes aan de lippen kan leiden).
Hoewel het herpesvirus in actieve toestand zeer besmettelijk is, is de overdracht minder vanzelfsprekend dan bij Chlamydia (een bacterie) specifiek omdat een acute fase van herpes voorafgegaan wordt door wordt duidelijke symptomen en tijdens een echte aanval (hoogste besmettelijkheidsgraad) geslachtsgemeenschap absoluut niet vanzelfsprekend is, terwijl Chlamydia in vele gevallen lang symptoomloos is en verspreiding dus gebeurt zonder medeweten.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:53

 1293  Uma
ex-molinator schreef:Koortsblazen worden veroorzaakt door een virus van dezelfde groep herpes simples Type 1. Genitale herpes wordt veroorzaakt door herpex simplex type 2. Wanneer echter over de SOA herpes gesproken wordt, dan wordt eigenlijk enkel het type 2 bedoeld (dat ook wel tot koortsblaasjes aan de lippen kan leiden).
Hoewel het herpesvirus in actieve toestand zeer besmettelijk is, is de overdracht minder vanzelfsprekend dan bij Chlamydia (een bacterie) specifiek omdat een acute fase van herpes voorafgegaan wordt door wordt duidelijke symptomen en tijdens een echte aanval (hoogste besmettelijkheidsgraad) geslachtsgemeenschap absoluut niet vanzelfsprekend is, terwijl Chlamydia in vele gevallen lang symptoomloos is en verspreiding dus gebeurt zonder medeweten.
Ik en mijn vriend hebben beiden last van koortsblazen. ik had de vraag daardoor wel juist beantwoord. de ene herpes is de andere herpes niet. maar ik kan ergens begrijpen dat je makkelijk die fout kan maken. Lloyd kan dus daarop ingespeeld hebben.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2018, 22:55

 8153
Fantastische opdracht, vooral omdat het Lloyd en Baha waren die hem deden. Ze hadden het duidelijk naar hun zin samen, maar volgens mij hebben ze toch allebei af en toe geprobeerd om de ander fout te doen antwoorden. Ze dachten ook nooit lang en/of diep na, daarvoor hadden ze teveel plezier (of de ene had plezier en de andere lachte in zijn vuistje?).
Gebruikersavatar

Jansen08 apr 2018, 22:58

 3423  Yens
Kan iemand die zelf geen geneeskunde heeft gestudeerd, weten of SOA's al deel uitmaken van de leerstof van 1e tot 3e jaars? Ik zou me daar alleszins niet durven over uitspreken. Volgens mij komen zowel Lloyd als Baha in deze proef en in vergelijking met de andere kandidaten er veel beter uit. Van Lloyd ben ik eigenlijk al vrij zeker dat hij de mol niet is, van Baha heb ik nog een lichte twijfel maar hij is bij mij in elk geval ook gezakt op de verdachtheidslijst.