Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 23:10

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Kan iemand die zelf geen geneeskunde heeft gestudeerd, weten of SOA's al deel uitmaken van de leerstof van 1e tot 3e jaars? Ik zou me daar alleszins niet durven over uitspreken. Volgens mij komen zowel Lloyd als Baha in deze proef en in vergelijking met de andere kandidaten er veel beter uit. Van Lloyd ben ik eigenlijk al vrij zeker dat hij de mol niet is, van Baha heb ik nog een lichte twijfel maar hij is bij mij in elk geval ook gezakt op de verdachtheidslijst.
SOA's (specifiek als vak) hoeft zelfs geen deel te zijn van de leerstof. Wat wel zeker deel is dat anatomie en cytologie deel is van de leerstof en dat het afweermechanisme van het menselijk lichaam zeer uitvoerig besproken wordt en dat het onderscheid tussen virussen, schimmels en bacteriën wellicht al in het eerste jaar aan bod komt, evenals wat elementaire kennis over antibiotica, fungiciden en viriciden (en virusremmers).
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 23:13

 1293  Uma
ex-molinator schreef:SOA's (specifiek als vak) hoeft zelfs geen deel te zijn van de leerstof. Wat wel zeker deel is dat anatomie en cytologie deel is van de leerstof en dat het afweermechanisme van het menselijk lichaam zeer uitvoerig besproken wordt en dat het onderscheid tussen virussen, schimmels en bacteriën wellicht al in het eerste jaar aan bod komt, evenals wat elementaire kennis over antibiotica, fungiciden en viriciden (en virusremmers).
dussss.....
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 23:17

 3483  Uma
beate.verheyde schreef:dussss.....
... vind ik dat Lloyd eigenlijk het juiste antwoord had moeten weten. (maar ik heb het makkelijk zeggen - in een spel als De Mol ligt een groot deel van je aandacht bij andere zaken).
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 08 apr 2018, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2018, 23:19

 8153
ex-molinator schreef:..; vind ik dat Lloyd eigenlijk het juiste antwoord had moeten weten. (maar ik heb het makkelijk zeggen - in een spel als De Mol ligt een groot deel van je aandacht bij andere zaken).
... En geef je soms wel eens een verkeerd antwoord om jezelf verdacht te maken...
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 23:30

 3483  Uma
chicawah schreef:... En geef je soms wel eens een verkeerd antwoord om jezelf verdacht te maken...
Ja, maar in dit geval vind ik dat juist weinig toepasselijk omdat Bahador toch wel een verdachte was voor Lloyd en dat het dus geen nut zou hebben.
Gebruikersavatar

julieke.vdw09 apr 2018, 00:16

 106  Uma
Ik denk net dat Lloyd af en toe een fout antwoord gaf om te peilen hoe Bahador hierop zou reageren. Als Baha telkens meegaat (of toch vaak genoeg) met een fout antwoord van Lloyd, is hij aan het mollen. Af en toe een fout antwoord geven in het bijzijn van 'je' mol is net een goede tactiek om te achterhalen of hij inderdaad aan het mollen is of niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 00:26

 3483  Uma
julieke.vdw schreef:Ik denk net dat Lloyd af en toe een fout antwoord gaf om te peilen hoe Bahador hierop zou reageren. Als Baha telkens meegaat (of toch vaak genoeg) met een fout antwoord van Lloyd, is hij aan het mollen. Af en toe een fout antwoord geven in het bijzijn van 'je' mol is net een goede tactiek om te achterhalen of hij inderdaad aan het mollen is of niet.
Het probleem van dergelijke redenering is dat je ervan uitgaat dat Lloyd er dan van uit moet gaan gan Bahador kan oordelen of Lloyd de vraag juist of verkeerd beantwoordt. En bij de vraag over de SOA's denk ik niet dat Lloyd verwacht dat Bahador weet welke van herpes, Chlamidia of de derde (syphilis?) het meest voorkomt.
Gebruikersavatar

julieke.vdw09 apr 2018, 00:35

 106  Uma
ex-molinator schreef:Het probleem van dergelijke redenering is dat je ervan uitgaat dat Lloyd er dan van uit moet gaan gan Bahador kan oordelen of Lloyd de vraag juist of verkeerd beantwoordt. En bij de vraag over de SOA's denk ik niet dat Lloyd verwacht dat Bahador weet welke van herpes, Chlamidia of de derde (syphilis?) het meest voorkomt.
Net wel, als Lloyd Baha verdenkt, want de mol kent de antwoorden op de vragen. Bij de vraag over de SOA's schuift Bahador de vraag door naar Lloyd, en niet andersom: gijt zijt een dokter, gij moet dat weten! En dan heeft hij geluk dat Lloyd een fout antwoord geeft en misbruikt dit nadien tegen hem 😉

Ik vind net dat Baha in deze proef nogal veel vragen afschuift op Lloyd, zodat hij geen verantwoordelijkheid draagt voor verkeerde antwoorden, dat maakt hem minder verdacht. Enkel wanneer Lloyd een fout antwoord geeft, staat Baha 100% achter zijn antwoord.

Ik denk dat Baha weet dat Lloyd hem verdenkt, en dat ze er allebei een spelletje van aan t maken zijn.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen09 apr 2018, 02:21

 182
chicawah schreef:Fantastische opdracht, vooral omdat het Lloyd en Baha waren die hem deden. Ze hadden het duidelijk naar hun zin samen, maar volgens mij hebben ze toch allebei af en toe geprobeerd om de ander fout te doen antwoorden. Ze dachten ook nooit lang en/of diep na, daarvoor hadden ze teveel plezier (of de ene had plezier en de andere lachte in zijn vuistje?).
Of ze hebben al geen geheimen meer voor elkaar. Waarom kreeg Lloyd de koffer met 6000 euro 😃 no way dat je die zomaar aan de mol geeft.

Baha kreeg dagje vrij. Shotjes drinken met zijn beste vriend in de groep. Andere proeven waren gedoemd om te mislukken, maar goed voor de tea. Baha kiest ook wel heel snel voor de drank omdat hij weet dat dat de leukste proef is.

Steve komt daardoor misschien het meest verdacht uit de muziekproef, maar hij is nu net zeker niet de mol 😃
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen09 apr 2018, 02:23

 182
julieke.vdw schreef:
Ik denk dat Baha weet dat Lloyd hem verdenkt, en dat ze er allebei een spelletje van aan t maken zijn.
Yep!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 07:12

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Of ze hebben al geen geheimen meer voor elkaar. Waarom kreeg Lloyd de koffer met 6000 euro 😃 no way dat je die zomaar aan de mol geeft.
Het was Jeffrey die Lloyd de koffer met de € 6000 toekende.

Voor de rest kan ik me wel vinden in je redenering.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 08:44

 3483  Uma
julieke.vdw schreef:Net wel, als Lloyd Baha verdenkt, want de mol kent de antwoorden op de vragen. Bij de vraag over de SOA's schuift Bahador de vraag door naar Lloyd, en niet andersom: gijt zijt een dokter, gij moet dat weten! En dan heeft hij geluk dat Lloyd een fout antwoord geeft en misbruikt dit nadien tegen hem 😉
Als Lloyd Bahador verdenkt , dan lijkt het me wat aannemelijker dat hij een fout antwoord zou voorstellen, kijken hoe Bahador daar op reageert, en dan toch corrigeren.
Zichzelf verdacht maken door foute antwoorden te geven kan nuttig zijn in een groep, maar niet bij de persoon waarvan je vermoedens hebt dat het de mol is. (indien Baha de mol is, dan gaat hij mee met het foute antwoord; indien hij niet de mol is dan weet hij niet dat het antwoord fout is en gaat hij mee met de dokter in spé, m.a.w. Lloyd kan er niets uit leren).