Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 19:36

 8153
beagle schreef:Kan er ook gelogen worden over water/tequila?
Degene die drinkt weet wat hij proeft, de andere kan enkel voortgaan of wat hem wordt verteld, want visueel niet te zien?
Ik heb me dat ook afgevraagd.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 20:23

 3483  Uma
beagle schreef:Kan er ook gelogen worden over water/tequila?
Degene die drinkt weet wat hij proeft, de andere kan enkel voortgaan of wat hem wordt verteld, want visueel niet te zien?
Ik denk dat er een "official" de score wel bijhoudt, anders kunnen ze altijd juichen en op het einde zeggen: da's lekker water; met een alcoholadem van Mexico tot in België.
Gebruikersavatar

nadia.wuyts11 apr 2018, 13:46

 2
Hier is mij opgevallen dat het juiste antwoord op de vraag over welk zoogdier het meeste soortgenoten doodt, geen juist antwoord gegeven werd door de makers. Op elk ander fout antwoord kregen we wel het jusite antwoord. Het correct antwoord had moeten zijn : stokstaartjes... Verwijzing naar ....... ??? (de letters van J O K E komen erin voor. Wat is haar familienaam ?)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2018, 13:47

 8153
nadia.wuyts schreef:Hier is mij opgevallen dat het juiste antwoord op de vraag over welk zoogdier het meeste soortgenoten doodt, geen juist antwoord gegeven werd door de makers. Op elk ander fout antwoord kregen we wel het jusite antwoord. Het correct antwoord had moeten zijn : stokstaartjes... Verwijzing naar ....... ??? (de letters van J O K E komen erin voor. Wat is haar familienaam ?)
Lannoo
Gebruikersavatar

sophie.fastré11 apr 2018, 13:57

 32  Bert
😲
Stokstaartje = mol?

Deze energieke graver bouwt een ingewikkeld gangenstelsel. Hij is erg sociaal en vaak aanhankelijk. Hij voelt zich met opvallend gemak overal thuis. Het Stokstaartje handelt zelden instinctief: het leert veel uit ervaring. Het heeft een goed geheugen en is erg schrander. Het Stokstaartje is gezellig, vriendelijk, grappig en speels, maar ook steeds waakzaam en uitermate dapper. Het ligt graag in de zon, maar kan ook plots onstuimig en drukdoend met iets bezig zijn.

https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be ... stokstaart

Hallo Bahador? 😂
Gebruikersavatar

commisaris Witse11 apr 2018, 14:35

 260
nadia.wuyts schreef:Hier is mij opgevallen dat het juiste antwoord op de vraag over welk zoogdier het meeste soortgenoten doodt, geen juist antwoord gegeven werd door de makers. Op elk ander fout antwoord kregen we wel het jusite antwoord. Het correct antwoord had moeten zijn : stokstaartjes... Verwijzing naar ....... ???
Hier het antwoord :

https://www.demorgen.be/wetenschap/alle ... -b527b7bd/
Gebruikersavatar

sophie.fastré12 apr 2018, 10:29

 32  Bert
Ik vind het antwoord op de vraag "hoe lang duurde de 100-jarige oorlog" gewoon vreemd.

Logische mens denkt toch altijd 100+ dan? Of ben ik niet logisch? 😂
Ook het sporten na het drinken is onlogisch...

Anyway, ze verdienen hier wel mooi geld met deze proef
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2018, 10:35

 8153
sophie.fastré schreef:Ik vind het antwoord op de vraag "hoe lang duurde de 100-jarige oorlog" gewoon vreemd.

Logische mens denkt toch altijd 100+ dan? Of ben ik niet logisch? 😂
Inderdaad heel vreemd.
Lloyd zei meteen 88, Baha zei OK en op het nippertje zei Lloyd dat het misschien toch 116 kon zijn, maar ze lieten het zonder overleg en nadenken bij die 88.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle12 apr 2018, 11:07

 263
chicawah schreef:Inderdaad heel vreemd.
Lloyd zei meteen 88, Baha zei OK en op het nippertje zei Lloyd dat het misschien toch 116 kon zijn, maar ze lieten het zonder overleg en nadenken bij die 88.
ik dacht ook 88 :mrgreen:
Gebruikersavatar

mollig1812 apr 2018, 18:15

 229  Bert
ik vind het foute antwoord op de vraag van meest voorkomende SOA trouwens totaal niet verdacht.
Ergens zit Lloyd nog altijd bij mijn mogelijke mollen maar 1) tis nu niet dat je tijdens theoretische lessen geneeskunde lijstjes zal moeten vanbuiten leren van de meest voorkomende soa's
2) Ik vermoed dat herpes effectief meer voorkomt dan Chlamydia maar andere vorm dan de SOA
3) ik keek samen naar de aflevering met mensen die effectief dokter zijn en die zeiden allemaal direct Herpes 😃
Gebruikersavatar

Elysia198512 apr 2018, 18:31

 105
mollig18 schreef:ik vind het foute antwoord op de vraag van meest voorkomende SOA trouwens totaal niet verdacht.
Ergens zit Lloyd nog altijd bij mijn mogelijke mollen maar 1) tis nu niet dat je tijdens theoretische lessen geneeskunde lijstjes zal moeten vanbuiten leren van de meest voorkomende soa's
2) Ik vermoed dat herpes effectief meer voorkomt dan Chlamydia maar andere vorm dan de SOA
3) ik keek samen naar de aflevering met mensen die effectief dokter zijn en die zeiden allemaal direct Herpes 😃
Ik heb zelfs letterlijk twee maanden geleden les gegeven over SOA's, en mijn antwoord was ook "herpes". Dat hij dat verkeerd antwoordt lijkt me inderdaad echt niet zo vreemd, temeer daar zoveel mensen het herpesvirus meedragen zonder dat te weten (koortsblaasjes, enz...!) Ik denk dat je puntje 2 misschien wel correct kan zijn.