Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy08 apr 2018, 21:25

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De groep komt aan op El Autodromo de Leon waar Gilles op zoek is naar een piloot en een copiloot. Dit duo moet vijf ronden over de racebaan afleggen. Onderweg maken ze ook een theoretisch rijexamen. Per ronde krijgt de chauffeur één vraag met drie mogelijke antwoorden. De copiloot beschikt over een officieel handboek waarin hij de oplossing op elke vraag kan vinden, maar moet tijdens de rit plaatsnemen op het dak van de wagen. Bij elke ronde moet deze kandidaat het correcte bordje omhoog houden wanneer de auto aan een snelheid van 100km geflitst wordt. De tijd waarop ze dit doen is van cruciaal belang, want na hen zal een professionele piloot hetzelfde parcours sneller proberen af te leggen. Door het vervullen van opdrachten kunnen de andere kandidaten echter obstakels op de baan brengen.
  • Één duo moet fietsen op een hometrainer. Als ze beiden 1 km afgelegd hebben, dan zal er voor 20 seconden een stoplicht in werking treden.
  • Een ander duo moet een band op een auto leggen zodat ze één ronde lang aan 40km per uur voor de racepiloot uit kunnen rijden.
  • Het derde duo dient een bejaarde man uit een wagen te bevrijden en een mechanische arm in werking zetten zodat de man de weg kan oversteken.
https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

Klaartje08 apr 2018, 23:56

 2245  Uma
Ik vind Steve in dat hometrainer-onderdeel toch wel door de mand vallen als mens die aan straatlopen (zoals de Corrida in Leuven) meedoet. Ik snap dat niet: iemand die 5 tot 10 km kan lopen aan een redelijk tempo (en zelfs zijn dochter lost in de corrida van Leuven), moet toch ook in staat zijn om op die hometrainer een dergelijke conditie te demonstreren (ook al ben je 60).

Maar wat blijkt? Katrien, in mijn ogen niet bepaald het meest sportieve type van de groep, trapt hier moeiteloos haar km bij mekaar, terwijl Steve volledig in het rood gaat en bijna van zijn fiets valt van de inspanning. Zijn tong hing letterlijk op zijn stuur.

Die twee gegevens kan ik niet rijmen.

Doet de Mol hier aan een stukje over-acting? Te opvallend toch? Of kon Steve die trappers niet goed rond krijgen omdat het "verzet" (weerstand) van Steve zijn fiets veel zwaarder stond dan dat van Katriens fiets? Heeft de Mol hier de fiets van Steve gesaboteerd?
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 00:17

 3483  Uma
Klaartje schreef:Ik vind Steve in dat hometrainer-onderdeel toch wel door de mand vallen als mens die aan straatlopen (zoals de Corrida in Leuven) meedoet. Ik snap dat niet: iemand die 5 tot 10 km kan lopen aan een redelijk tempo (en zelfs zijn dochter lost in de corrida van Leuven), moet toch ook in staat zijn om op die hometrainer een dergelijke conditie te demonstreren (ook al ben je 60).

Maar wat blijkt? Katrien, in mijn ogen niet bepaald het meest sportieve type van de groep, trapt hier moeiteloos haar km bij mekaar, terwijl Steve volledig in het rood gaat en bijna van zijn fiets valt van de inspanning. Zijn tong hing letterlijk op zijn stuur.

Die twee gegevens kan ik niet rijmen.

Doet de Mol hier aan een stukje over-acting? Te opvallend toch? Of kon Steve die trappers niet goed rond krijgen omdat het "verzet" (weerstand) van Steve zijn fiets veel zwaarder stond dan dat van Katriens fiets? Heeft de Mol hier de fiets van Steve gesaboteerd?
Was me ook opgevallen en ik heb dit ook een een privé conversatie aangekaart. Het is wel zo dat Steve gewend is van aërobe inspanningen te leveren en dat dat fietsen bij Steve misschien tot anaërobe verbranding leidt, iets waar Katrien misschien beter op getraind is (misschien fietst ze regelmatig).
Gebruikersavatar

Bakkieryer09 apr 2018, 00:40

 183  Sven
ex-molinator schreef:Was me ook opgevallen en ik heb dit ook een een privé conversatie aangekaart. Het is wel zo dat Steve gewend is van aërobe inspanningen te leveren en dat dat fietsen bij Steve misschien tot anaërobe verbranding leidt, iets waar Katrien misschien beter op getraind is (misschien fietst ze regelmatig).
Vergeet ook niet dat ze daar op vrij grote hoogte zitten, de lucht er veel ijler is en de temperatuur een pak hoger dan hier. Maar dat alles kan slechts een gedeelte van het verschil verklaren, we praten hier over amper 1 km fietsen !

Onderschat ook Katrien niet, die gaat heel ver komen denk ik !
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2018, 07:30

 3423  Yens
Bakkieryer schreef:Vergeet ook niet dat ze daar op vrij grote hoogte zitten, de lucht er veel ijler is en de temperatuur een pak hoger dan hier. Maar dat alles kan slechts een gedeelte van het verschil verklaren, we praten hier over amper 1 km fietsen !

Onderschat ook Katrien niet, die gaat heel ver komen denk ik !
De fietsproef staat of valt met de weerstand die ingesteld is en daar weten we niks over. Wat we wel weten, is dat Steve toch gekend is voor mee te doen aan sportwedstrijden (maar lopen is inderdaad niet hetzelfde als fietsen) en Katrien niet. Over fietsen op een hometrainer daar kan ik zelf over oordelen omdat ik vorig jaar na mijn operatie aan mijn been, een half jaar revalidatie gedaan heb. Na 1 maand revalidatie reed ik al 3 km op de home trainer in 10 minuten, maar wel zonder weerstand. Dus ofwel stond de weerstand bij Steve heel hoog ofwel speelde hij zijn vermoeidheid, ook al moet ik nageven dat hij er echt wel heel vermoeid uitzag. Katrien daarentegen zag er uit alsof ze die proef deed met de vingers in de neus terwijl we bij haar tot nu toe toch niet echt een sportieve kant gezien hebben.

Ik ben het ook met je eens dat Katrien lang zal meegaan: ze zei dat ze zeker was van haar mol toen ze bij Gilles zat en ze nam geen pasvragen, dus is de kans heel reëel dat ze op de juiste persoon zit. Behalve... als ze zelf de mol is!! En dat sluit ik nog steeds niet uit. Het valt me op dat Katrien heel dikwijls in proeven zit die mislukken maar ze speelt het dikwijls heel subtiel.

Ik ga deze week eens een uitgebreide verdachtenlijst in off-topic zetten en beide "oudjes" (Katrien is toch een jaar ouder dan mezelf 😉 ) zullen zeker nog hoog op mijn lijst staan.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo09 apr 2018, 07:41

 129
Mij viel op dat Steve complet " op " van zijn fiets stapt, haast door zijn benen zakt en dan zie je in een volgende scene alle man bij mekaar, iemand doet iets bij Steve - arm op de schouder willen leggen of iets dergelijks, hij weert dat af omdat hij zich te zwak voelt om een paar minuten later uit blijdschap ( ik dacht Joke ) vast te pakken en op te heffen. Zwakte geacteerd? Ik kan spijtig genoeg niets herbekijken om dat nog eens te verifiëren.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh09 apr 2018, 09:35

 344  Sven
itchy.tzekrallo schreef:Mij viel op dat Steve complet " op " van zijn fiets stapt, haast door zijn benen zakt en dan zie je in een volgende scene alle man bij mekaar, iemand doet iets bij Steve - arm op de schouder willen leggen of iets dergelijks, hij weert dat af omdat hij zich te zwak voelt om een paar minuten later uit blijdschap ( ik dacht Joke ) vast te pakken en op te heffen. Zwakte geacteerd? Ik kan spijtig genoeg niets herbekijken om dat nog eens te verifiëren.
Precies wat ik ook dacht te zien.
Gebruikersavatar

BeaVer09 apr 2018, 14:09

 1293  Uma
Was Jeffrey misschien Pieter aan het verdenken?
Ze hadden een chauffeur nodig, dus ze kiezen automatisch voor Jeffrey en dan mag hij zijn co-piloot kiezen van Baha.
1. Als mol, zou ik dat voorstel al niet maken, want dan ga je er een oncontroleerbare factor in steken. Geen mol-gedrag van Baha.
2. Jeffrey kan zo zijn mol dicht bij hem houden en uiteindelijk zet hij die ook redelijk buiten spel. Ik vond dat je als Co-piloot tijdens de volledige opdracht de slechtste positie had als mol. Uit de beelden zou je denken dat Jeffrey ook vooral antwoord gaf op de vragen en Pieter gewoon het juiste bordje moest omhoog houden. Het zou ook voor alle kandidaat opvallen indien hij geflitst werd met het verkeerde bordje.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 16:02

 263
Waarom geeft Joke zich eigenlijk niet op voor de fietsproef? Het is nochtans een fietskampioene!

In dezelfde reeks: waarom gaat ze niet mee met de mariachiband terwijl ze bij de pinataproef toch een serieuze muziekkennis blijkt te hebben!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 16:15

 2245  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Waarom geeft Joke zich eigenlijk niet op voor de fietsproef? Het is nochtans een fietskampioene!

In dezelfde reeks: waarom gaat ze niet mee met de mariachiband terwijl ze bij de pinataproef toch een serieuze muziekkennis blijkt te hebben!


Afbeelding
Ik leid het volgende af uit de bespreking onder de kandidaten over wie wat gaat doen:

Er is eerst sprake van "zwakke weggebruikers". Joke denkt dan dat met "zwakke weggebruikers" fietsers worden bedoeld en zij zegt dan ook dat ze dat wil doen. Pascale zegt dan tegen Joke dat ze met haar gaat meefietsen.

Maar achteraf blijkt dat de term zwakke weggebruikers niet sloeg op fietsen, maar op die oude man die de straat moest worden over geholpen.

Je tweede opmerking ivm de mariachiband: ja, dat is een heel goeie opmerking. De strafste muziekkenner van de groep hield zich blijkbaar redelijk afzijdig bij het bepalen wie het meeste van muziek kende. Dat is achteraf gezien redelijk verdacht!
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 16:57

 2245  Uma
Ook in deze opdracht doet Joke het weer uitstekend.

Hoe ze erin slaagt om met die ijzerdraad een lus te maken en de autodeur te ontgrendelen, echt chapeau. Dat lijkt me niet zo gemakkelijk. Ze zal toch niet vooraf geoefend hebben zeker? :mrgreen:

En daar waar Pascale er niet in lukt om het kluwen van het electriciteitssnoer te ontwarren in de tijd die Joke nodig heeft om de autodeur te openen, komt Joke Pascale ter hulp en in no time hebben de dames het kluwen ontwart. Ook geen makkie (weet ik uit eigen ervaring) en zeker iets waarin je je onder tijdsdruk makkelijk opjaagt als het niet lukt.

Zou ze dan toch gewoon een heel goede kandidate zijn en dus niet de mol?
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 17:06

 3483  Uma
Klaartje schreef:Ook in deze opdracht doet Joke het weer uitstekend.

Hoe ze erin slaagt om met die ijzerdraad een lus te maken en de autodeur te ontgrendelen, echt chapeau. Dat lijkt me niet zo gemakkelijk. Ze zal toch niet vooraf geoefend hebben zeker? :mrgreen:

En daar waar Pascale er niet in lukt om het kluwen van het electriciteitssnoer te ontwarren in de tijd die Joke nodig heeft om de autodeur te openen, komt Joke Pascale ter hulp en in no time hebben de dames het kluwen ontwart. Ook geen makkie (weet ik uit eigen ervaring) en zeker iets waarin je je onder tijdsdruk makkelijk opjaagt als het niet lukt.

Zou ze dan toch gewoon een heel goede kandidate zijn en dus niet de mol?
Dierenartsen zijn heel praktisch ingesteld (moet ook wel met dieren die in vele gevallen niet meerwerken).