Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

james.waker15 apr 2018, 14:28

 417
Moleskine schreef:Voor mij maakt dit Baha net meer verdacht! Hij schuift door deze opdracht de verdenking volledig van zich af, maar vergeet niet dat er door de vele foute vragen van Jeffrey en Pieter al héél veel geld verloren was. Er viel écht nog maar weinig te winnen! (Ik denk 1000 euro? 500 door sneller te zijn dan racepiloot + 500/juist beantwoorde vraag).
maar op DAT moment was dat toch nog niet geweten? ze moesten nog gaan rijden....

heb trouwens mijn bericht aangepast, kan ook gewezen hebben naar Jeffke

ik kan alleen maar zeggen dat het de mol NIET goed uitkwam dat Lloyd & Baha voor de bandopdracht zijn gegaan....

dit maakt Katrien & Bahador voor mij minder verdacht, mogelijk ook Llyod, als hij er als eerste over begon (kan ook Jeffrey geweest zijn)

wat mij verder opviel in die proef is hoe goed Joke was in het openmaken van die wagen, de beste dief van het land (vooraf geoefend?)
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen15 apr 2018, 15:25

 182
Laleia schreef:Met als enige probleem hierbij dat hij het zelf niet verzonnen heeft. Baha zegt: 'Hij denkt dat het zou kunnen dat we een band moeten vervangen' Alleen is niet duidelijk naar wie die hij verwijst (Lloyd misschien?) Hij komt er dus zelf niet op maar gooit het wel in de groep, iets wat de mol volgens mij niet gauw zal doen. Die hoopt dat die opmerking stilletjes passeert en laat die proef bij Katrien + ?
Het zou trouwens inderdaad interessant zijn om te weten met wie dat samen was. Met wie denkt Katrien een band te hebben? Pascale? Die twee had ik graag met die band bezig gezien...
Akkoord. Thanks voor de opfrissing!
Gebruikersavatar

Moleskine15 apr 2018, 15:37

 88
james.waker schreef:maar op DAT moment was dat toch nog niet geweten? ze moesten nog gaan rijden....
Nee, hoor, ze hadden al gereden.
De vraag is wel of ze nadien (en voor de recepiloot startte) onderling in groep de vragen en antwoorden van Jeffrey en Pieter besproken hebben? Zo ja, kan de mol perfect weten/inschatten of ze het goed of slecht gedaan hebben. Er hierbij van uitgaande dat de productie op voorhand de vragen en juiste antwoorden met de mol had doorgenomen.
Gebruikersavatar

james.waker15 apr 2018, 15:41

 417
Moleskine schreef:Nee, hoor, ze hadden al gereden.
De vraag is wel of ze nadien (en voor de recepiloot startte) onderling in groep de vragen en antwoorden van Jeffrey en Pieter besproken hebben? Zo ja, kan de mol perfect weten/inschatten of ze het goed of slecht gedaan hebben. Er hierbij van uitgaande dat de productie op voorhand de vragen en juiste antwoorden met de mol had doorgenomen.
je moet het toch eens gaan herbekijken hoor, de groepjes worden gevormd voor de race is gereden
Gebruikersavatar

Moleskine15 apr 2018, 15:50

 88
james.waker schreef:je moet het toch eens gaan herbekijken hoor, de groepjes worden gevormd voor de race is gereden
De groepjes wel, maar de mol weet toch op voorhand dat (volgens de hierboven opgesomde berekeningen) alles staat of valt met het vertragingsmanoeuvre door de safety car? Dus hij moet gewoon te weten komen hoe Jeffrey & Pieter het gedaan hebben.

1) Ze hebben veel juiste antwoorden: sukkelen bij band vervangen
2) ze hebben veel foute antwoorden: alles doen om jouw onderdeel te doen slagen.
Gebruikersavatar

james.waker15 apr 2018, 16:18

 417
Moleskine schreef:De groepjes wel, maar de mol weet toch op voorhand dat (volgens de hierboven opgesomde berekeningen) alles staat of valt met het vertragingsmanoeuvre door de safety car? Dus hij moet gewoon te weten komen hoe Jeffrey & Pieter het gedaan hebben.

1) Ze hebben veel juiste antwoorden: sukkelen bij band vervangen
2) ze hebben veel foute antwoorden: alles doen om jouw onderdeel te doen slagen.
oké, op moment dat ze band vervangen weten ze inderdaad het resultaat van de race (1 x €500)....

toch ware het de mol beter uitgekomen waren het vrouwen geweest die band hadden moeten vervangen, denk ik... wat mij betreft blijven degene die beginnen over band vervangen toch onmols, maar dit is enkel mijn bescheiden mening natuurlijk
Gebruikersavatar

Frolva15 apr 2018, 16:46

 2204
Laleia schreef:Met als enige probleem hierbij dat hij het zelf niet verzonnen heeft. Baha zegt: 'Hij denkt dat het zou kunnen dat we een band moeten vervangen' Alleen is niet duidelijk naar wie die hij verwijst (Lloyd misschien?) Hij komt er dus zelf niet op maar gooit het wel in de groep, iets wat de mol volgens mij niet gauw zal doen.
Of juist wel?

Zo herinner ik me (uit het hoofd, dus de details kunnen verkeerd zijn :mrgreen: ) dat in seizoen 2 Hugo (de mol) een opmerking van iemand herhaalde. Ze zaten (afl. 1, als ik me goed herinner) in een busje en iemand zei dat ze misschien gingen parachutespringen (wat ook zo was). Hugo herhaalde dat nog eens expliciet (of liet het herhalen door degene die de opmerking had gemaakt); later in de uitzending (of reeks?) werd dat nog herhaald. Degene die de opmerking had gemaakt was 'verdacht', omdat het leek dat die voorkennis had.

Maar ik vond het verdacht dat Hugo het herhaalde (of liet herhalen?). Vanaf toen wist ik wie de mol was. *fier* :mrgreen:
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen15 apr 2018, 17:56

 182
james.waker schreef:oké, op moment dat ze band vervangen weten ze inderdaad het resultaat van de race (1 x €500)....

toch ware het de mol beter uitgekomen waren het vrouwen geweest die band hadden moeten vervangen, denk ik... wat mij betreft blijven degene die beginnen over band vervangen toch onmols, maar dit is enkel mijn bescheiden mening natuurlijk
Het zou inderdaad grappig zijn voor de mol als hij achteraf kon pochen met het feit dat hij twee vrouwen een band heeft laten vervangen. Anderzijds zijn Lloyd en Baha de twee meest geschikten om de band te vervangen dus als de mol in deze proef de verdeling heeft gestuurd, was dat ook niet snugger.

Tot slot blijft het interessant voor de mol om bij de band te zitten, maar mogelijk was de niet-mol zo sterk in het vervangen van de band dat de mol niet in zijn opzet is geslaagd.

Wat leert dat? Als Baha of Lloyd de mol is, dan was hij dom om de andere met zich mee te trekken. Nog een spoor dat aantoont dat geen van beiden de mol is.

Tenzij baha of lloyd zich onverdacht wilt maken bij de ander... 😃
Gebruikersavatar

Laleia15 apr 2018, 18:02

 306
Frolva schreef:Of juist wel?

Zo herinner ik me (uit het hoofd, dus de details kunnen verkeerd zijn :mrgreen: ) dat in seizoen 2 Hugo (de mol) een opmerking van iemand herhaalde. Ze zaten (afl. 1, als ik me goed herinner) in een busje en iemand zei dat ze misschien gingen parachutespringen (wat ook zo was). Hugo herhaalde dat nog eens expliciet (of liet het herhalen door degene die de opmerking had gemaakt); later in de uitzending (of reeks?) werd dat nog herhaald. Degene die de opmerking had gemaakt was 'verdacht', omdat het leek dat die voorkennis had.

Maar ik vond het verdacht dat Hugo het herhaalde (of liet herhalen?). Vanaf toen wist ik wie de mol was. *fier* :mrgreen:
Klopt. Maar de context was volledig anders. Dat was iets waar Hugo als mol de nadruk op legde omdat hij het kon gebruiken om een ander verdacht te maken terwijl het voor het verloop van de proef geen enkel gevolg had.
In dit geval ging het om een opmerking waardoor de kandidaten hun tactiek nog konden aanpassen en bijgevolg de proef meer kans op slagen had. Een heel andere situatie dus, waar de mol volgens mij ook heel anders zou handelen.
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 23:46

 417
pieter-jan.jorissen schreef: Wat leert dat? Als Baha of Lloyd de mol is, dan was hij dom om de andere met zich mee te trekken. Nog een spoor dat aantoont dat geen van beiden de mol is.
we weten enkel zeker dat Baha over band vervangen begonnen is, en dat is onmols wat mij betreft - Katrien is dan meteen afgehaakt om die proef te doen... Baha wijst naar iemand, vermoedelijk naar Jeffrey, dan is hij degene die over band vervangen begonnen is - maar Baha had dit niet moeten benadrukken... uiteindelijk hebben Bahadoor & Lloyd de band vervangen, mogelijks is één van hen de mol, maar dit was mijn inziens geen goede proef om te saboteren, véél te véél kans dat de mede-kandidaat de sabotage gaat opmerken.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen18 apr 2018, 00:56

 182
james.waker schreef:we weten enkel zeker dat Baha over band vervangen begonnen is, en dat is onmols wat mij betreft - Katrien is dan meteen afgehaakt om die proef te doen... Baha wijst naar iemand, vermoedelijk naar Jeffrey, dan is hij degene die over band vervangen begonnen is - maar Baha had dit niet moeten benadrukken... uiteindelijk hebben Bahadoor & Lloyd de band vervangen, mogelijks is één van hen de mol, maar dit was mijn inziens geen goede proef om te saboteren, véél te véél kans dat de mede-kandidaat de sabotage gaat opmerken.
Wie dan wel? Als Steve de mol is had hij nog wat trager kunnen fietsen, maar dat doet hij niet? Joke en Pascale komen er ook niet echt verdacht uit. Is je mol dan Pieter?
Gebruikersavatar

james.waker19 apr 2018, 21:49

 417
pieter-jan.jorissen schreef:Wie dan wel? Als Steve de mol is had hij nog wat trager kunnen fietsen, maar dat doet hij niet? Joke en Pascale komen er ook niet echt verdacht uit. Is je mol dan Pieter?
er is al aangetoond dat safety car de belangrijkste positie was in deze opdracht. ik denk dat de mol hoopte dat hier 2 onhandige kandidaten zouden voor gaan, bv Katrien en nog iemand.... dat Baha benadrukt dat hij denkt dat ze band moeten vervangen is ONmols, want op dat moment haakt Katrien af... ik denk dat de mol niet altijd alles kan bepalen. bv als Pieter de mol is had had hij geen invloed op de verdere keuzes etc