Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

tom.vanratingen09 apr 2018, 20:17

 50
Op 0:30:39 zegt GDC dat Pieter bij ELKE ronde een vraag krijgt uit het rijexamen. In de rechterbovenhoek is duidelijk te zien dat Jeffrey 5 rondes moet rijden (zie screenshot).


Afbeelding

Er worden maar 3 vragen in beeld gebracht. Hiervan heeft Jeffrey er 2 foutief beantwoord. Deze twee vragen werden allebei in beeld gebracht. Uiteindelijk hadden ze maar 1 vraag juist. Dit betekent dat de 2 vragen die niet in beeld zijn gebracht, ook foutief zijn beantwoord.

Heeft Pieter bij deze 2 vragen een verkeerd antwoord omhoog gehouden? (Bijvoorbeeld B als het antwoord C was?). Ik vind het erg verdacht dat deze vragen niet in beeld zijn gebracht en toch fout beantwoord. Deze proef is gemakkelijk te mollen, maar natuurlijk niet weg te krijgen met montage (vandaar gewoon weggefilterd?).

Zelf heb ik Pieter nooit verdacht, maar ik vrees dat ik na deze aflevering toch in een tunnel terecht ben gekomen.
Gebruikersavatar

julieke.vdw09 apr 2018, 20:31

 106  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Waarom geeft Joke zich eigenlijk niet op voor de fietsproef? Het is nochtans een fietskampioene!

In dezelfde reeks: waarom gaat ze niet mee met de mariachiband terwijl ze bij de pinataproef toch een serieuze muziekkennis blijkt te hebben!


Afbeelding
Ik denk dat Joke een heel slimme (en sluwe) kandidate is die de mol een stok in zijn wielen probeert te steken door zo veel mogelijk NIET mee te doen of zich op te geven voor proeven waarvan de mol zou verwachten dat ze meedoet. 😉
Gebruikersavatar

BeaVer09 apr 2018, 21:21

 1293  Uma
tom.vanratingen schreef:Op 0:30:39 zegt GDC dat Pieter bij ELKE ronde een vraag krijgt uit het rijexamen. In de rechterbovenhoek is duidelijk te zien dat Jeffrey 5 rondes moet rijden (zie screenshot).


Afbeelding

Er worden maar 3 vragen in beeld gebracht. Hiervan heeft Jeffrey er 2 foutief beantwoord. Deze twee vragen werden allebei in beeld gebracht. Uiteindelijk hadden ze maar 1 vraag juist. Dit betekent dat de 2 vragen die niet in beeld zijn gebracht, ook foutief zijn beantwoord.

Heeft Pieter bij deze 2 vragen een verkeerd antwoord omhoog gehouden? (Bijvoorbeeld B als het antwoord C was?). Ik vind het erg verdacht dat deze vragen niet in beeld zijn gebracht en toch fout beantwoord. Deze proef is gemakkelijk te mollen, maar natuurlijk niet weg te krijgen met montage (vandaar gewoon weggefilterd?).

Zelf heb ik Pieter nooit verdacht, maar ik vrees dat ik na deze aflevering toch in een tunnel terecht ben gekomen.
Ben aan het herbekijken en zit net an dit stuk:

Bij de 3de vraag zie je efkes het schermpje van Jeffrey, daar staat: 'Bij hevige regenval...' dan 3 antwoorden die ik niet kan lezen door te wazig en schuin camerabeeld. Je ziet Pieter C antwoorden.
Bij de 4de vraag zegt Jeffrey, 'ja! B' waarop Pieter het bordje 'B' omhoog houdt.

Wat verder opvalt: De kandidaten die de proeven moeten doen om de chauffeur te vertragen, krijgen 2 min voorsprong op de racepiloot.
Het verkeerslicht staat ergens in het eerste deel van het circuit? in iets meer dan 2 minuten moeten ze dus elk 1 km gefietst hebben. Als ik goed reken, wil dat dus zeggen dat ze aan 30km/u moesten fietsen om de chauffeur in zijn 1ste ronde te vertragen.
Jeffrey doet 5min37 over om 5 laps te rijden. De andere chauffeur reed iets sneller. dus stel dat zonder vertraging, de chauffeur 1min doet over 1 lap, dan zou je 60km/u moeten fietsen om elke ronde het licht op rood te kunnen zetten. Steve heeft dus wel degelijk de longen uit zijn lijf gefietst.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2018, 21:47

 3423  Yens
beate.verheyde schreef:Jeffrey doet 5min37 over om 5 laps te rijden. De andere chauffeur reed iets sneller. dus stel dat zonder vertraging, de chauffeur 1min doet over 1 lap, dan zou je 60km/u moeten fietsen om elke ronde het licht op rood te kunnen zetten. Steve heeft dus wel degelijk de longen uit ...
Ze hebben het rode licht maar 1 keer laten aangaan, als ik me niet vergis in de 3e ronde. Daarna lukte het vanzelfsprekend niet om het terug op rood te krijgen in de 4e ronde. Katrien slaagde er echter wel in om opnieuw 1 km te rijden tegen de 5e ronde. Steve net niet, maar OK, dat het die tweede keer net niet meer lukte, lijkt me normaal te zijn. Het is wel zo dat Steve in het begin ook al 3 rondes nodig had alvorens het licht op rood te krijgen.

Ik heb deze uitleg al ergens gedaan: alles hangt af van de weerstand die ingesteld is op de hometrainer, en daar weten we dus niets van. Het viel verder ook op dat Katrien het merkbaar vlotter deed dan Steve terwijl hij toch de sportievere van de twee is 🙂 .
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 21:57

 2245  Uma
beate.verheyde schreef:Ben aan het herbekijken en zit net an dit stuk:



Wat verder opvalt: De kandidaten die de proeven moeten doen om de chauffeur te vertragen, krijgen 2 min voorsprong op de racepiloot.
Het verkeerslicht staat ergens in het eerste deel van het circuit? in iets meer dan 2 minuten moeten ze dus elk 1 km gefietst hebben. Als ik goed reken, wil dat dus zeggen dat ze aan 30km/u moesten fietsen om de chauffeur in zijn 1ste ronde te vertragen.
Jeffrey doet 5min37 over om 5 laps te rijden. De andere chauffeur reed iets sneller. dus stel dat zonder vertraging, de chauffeur 1min doet over 1 lap, dan zou je 60km/u moeten fietsen om elke ronde het licht op rood te kunnen zetten. Steve heeft dus wel degelijk de longen uit ...
Het is volgens mij niet uitgelegd of de kilometeraanduiding van de hometrainers nu gewoon doorloopt als de auto passeert of dat de afstand gewoon cumulatief wordt gemeten. Ik denk eerder dat laatste, want anders krijg je inderdaad de voorstelling van zaken zoals jij ze ziet en dat is natuurlijk volkomen onmogelijk. Ik denk dat zelfs een profwielrenner slechts met heel veel moeite 60 km/h zou halen op zo'n hometrainer. Om dat te halen moet je al vollebak sprinten op de grootste versnelling en dat houdt zelfs een renner als Sagan of Kittel nauwelijkst vol gedurende één minuut.

Volgens mij zou het logischer zijn dat de afstand die de fietsers hebben afgelegd op het moment dat de auto een eerste keer passeert, gewoon op hun teller blijft staan en wat ze in de volgende minuut bij elkaar fietsen komt daar gewoon cumulatief bij. Om in iets meer dan twee minuten 1 km te rijden, moet je inderdaad zoals je zelf al zei dertig per uur halen, dat is al behoorlijk snel. Maar voor de tweede passage van de auto hebben ze 2 + ongeveer 1 = ongeveer 3 minuten de tijd. Dan hoeven ze maar een gemiddelde van twintig per uur te halen. Een piece of cake voor iemand met ook maar een greintje fysieke conditie, zeker op een hometrainer, want daar heb je geen tegenwind (geen luchtweerstand). 🙂

Dat Steve zijn tong op zijn stuur hing en Katrien veel minder moe was van dezelfde inspanning, dat valt toch helemaal niet uit te leggen. Als Steve echt zo bekaf was van die inspanning, dan zou ik hem toch aanraden om nog eens goed te overwegen of een volgende deelname aan een stratenloop wel zo'n goed idee is. Maar hoor mij nu! Ik ga hier eens effen zeggen wat goed is voor de dokter! :oops: Het is de omgekeerde wereld. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 22:03

 8153
Konden Katrien en Steve zien hoe de weerstand van hun veloke ingesteld stond? Indien ja, konden ze die dan zelf regelen?
Gebruikersavatar

BeaVer09 apr 2018, 22:17

 1293  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ze hebben het rode licht maar 1 keer laten aangaan, als ik me niet vergis in de 3e ronde. Daarna lukte het vanzelfsprekend niet om het terug op rood te krijgen in de 4e ronde. Katrien slaagde er echter wel in om opnieuw 1 km te rijden tegen de 5e ronde. Steve net niet, maar OK, dat het die tweede keer net niet meer lukte, lijkt me normaal te zijn. Het is wel zo dat Steve in het begin ook al 3 rondes nodig had alvorens het licht op rood te krijgen.

Ik heb deze uitleg al ergens gedaan: alles hangt af van de weerstand die ingesteld is op de hometrainer, en daar weten we dus niets van. Het viel verder ook op dat Katrien het merkbaar vlotter deed dan Steve terwijl hij toch de sportievere van de twee is 🙂 .
Inderdaad in de 3de ronde, maar in de 2de ronde, net voordat de auto passeert zegt Steve "700" en daarna "800" + "tis niet voor deze ronde" en enkele seconden later vlamt de auto voorbij.
Kan ik dus aannemen dat iets nadat de auto gepasseerd is, dat Steve aan 1 km zit. Dus nog voordat de auto opnieuw passeert en voor het rode licht staat, zijn ze dus al aan het fietsen om de 2de km te halen?
Want zoals klaartje zegt, het is inderdaad niet duidelijk wanneer ze voor de 2de km mogen beginnen fietsen, maar steve en katrien blijven precies toch wel als een gek fietsen als ze de eerste km hebben gehaald. ook al staat het licht dan nog niet op rood. Dat verklaart misschien ook waarom Katrien veel sneller de 2de km haalt.
Maar.... Op het moment dat het licht op rood staat, stoppen ze alletwee met fietsen en nemen ze evenlang pauze als dat de chauffeur moet wachten, daarna fietsen ze weer naarstig verder.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2018, 22:35

 3423  Yens
chicawah schreef:Konden Katrien en Steve zien hoe de weerstand van hun veloke ingesteld stond? Indien ja, konden ze die dan zelf regelen?
Dat is nu net waar we niets van weten... weerstand op hometrainers kan meestal ingesteld worden van 0 tot 10. Maar hier wordt niks van gezegd. Als je ze bezig zag, zou je bijna denken dat bij Steve de weerstand dubbel zo hoog was als bij Katrien.
Gebruikersavatar

BeaVer09 apr 2018, 22:37

 1293  Uma
nog iets. Zelfs al hadden ze het rode licht niet gehaald, ging jeffrey nog altijd sneller geweest zijn.
Steve zou, indien hij de mol zou zijn, dus wel enorm moeite moeten doen om te mislukken, voor de volle 500 euro...
3 mini-opdrachten en veel moeite om ze te doen lukken, voor 500 euro.....
Ik noem da eigenlijk het mollen niet waard.
Ik heb mij zitten blind staren op die 3 kleine opdrachten, terwijl het grote gros geld was te verdienen met de vragen. En aangezien jeffrey zelf zijn copiloot gekozen heeft, zou het heel straf zijn dat dat toevallig de mol zou zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2018, 07:32

 8153
beate.verheyde schreef:En aangezien jeffrey zelf zijn copiloot gekozen heeft, zou het heel straf zijn dat dat toevallig de mol zou zijn.
Mocht blijken dat Pieter de mol is, dan valt half Vlaanderen dood van het verschieten. En blijft Pieter verweesd achter.
F*CK! Dood? Is Vlaanderen dood? Waarom is Vlaanderen dood? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2018, 22:16

 1690  Sven
beate.verheyde schreef:nog iets. Zelfs al hadden ze het rode licht niet gehaald, ging jeffrey nog altijd sneller geweest zijn.
Steve zou, indien hij de mol zou zijn, dus wel enorm moeite moeten doen om te mislukken, voor de volle 500 euro...
3 mini-opdrachten en veel moeite om ze te doen lukken, voor 500 euro.....
Ik noem da eigenlijk het mollen niet waard.
Ik heb mij zitten blind staren op die 3 kleine opdrachten, terwijl het grote gros geld was te verdienen met de vragen. En aangezien jeffrey zelf zijn copiloot gekozen heeft, zou het heel straf zijn dat dat toevallig de mol zou zijn.
Dat was ook mijn gedacht, het meeste geld hing af van de vragen. Jeffrey zei al dat hij wist wie de mol was, en tijdens de volgende proef kiest hij Pieter als co piloot, en blijkt dat maar 1 vraag juist was. Jeffey's vermoeden wordt hier bevestigd en hij gaat voor Pieter.
De kleine proeven kan de mol wat vertragen, zoals Steve op zijn home trainer, Lloyd die wat zit te knoeien, en Pascale die het touw niet ontward krijgt, maar Joke heeft snel de auto open en komt haar ter hulp gesneld.
Daarbij kan de mol weten dat maar 1 vraag juist was, en hoefde er bij die kleine proeven niet te veel gemold worden.
Als deze theorie klopt, weten we 1 ding, Pieter is niet onze mol. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 16:30

 8153
Ik ben Steve stilaan aan het verlaten en meer en meer geneigd Eveline gezelschap te gaan houden in haar Katrientunnel...

Zou het kunnen dat Katrien met Steves veloke gefoefeld heeft? Dat ze de weerstand bij hem op het maximum gezet heeft en hij dat niet in de gaten had?