Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mateo14 apr 2018, 23:46

 870
Excuses zijn inderdaad zeker niet nodig, Cedric. Iedere bijdrage kan helpen je ideeën te versterken dan wel bij te stellen, vooral als die bijdrage blijk geeft van een goed werkend verstand, zoals de meeste bijdragen die ik hier lees, waaronder die van jou!
Gebruikersavatar

Laleia15 apr 2018, 11:59

 306
De opdracht met de band vervangen leek mij ook cruciaal. Als die niet gelukt was, konden ze de race-auto nooit genoeg vertragen. Als ik de discussie tussen de kandidaten goed gevolgd heb, stond daar eerst Katrien samen met iemand op. Dan zou niemand het vreemd gevonden hebben als dat niet lukte, denk ik. Het feit dat Baha aan komt met het idee dat het over een band vervangen gaat en de proef samen met Lloyd doet, en bovendien goed doet, maakt hen minder verdacht. Als Baha de mol is, houdt hij zijn mond wel en laat Katrien sukkelen met die band.

Ik vind het ook vreemd dat we twee vragen niet te zien krijgen bij het parcours van Jeffrey en Pieter. Doet Pieter daar wel wat Jeffrey hem aangeeft en hoe moeilijk zijn die vragen?

Ik begin meer en meer de Pieter-tunnel in te duiken, al moet ik toegeven dat hij dan op het vliegveld een zeer puike acteerprestatie neerzet.

Persoonlijke zou ik Katrien ook een heel elegante mol vinden en dat klopt dan weer aardig met het feit dat ze zich bij de race gepositioneerd had om een band te vervangen.

Lloyd kan volgens mij ook wel. Als hij de mol blijkt te zijn, heeft hij volgens mij de pech dat Baha hem door heeft en dus regelmatig stokken in de wielen steekt bij het mollen.
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2018, 12:27

 3423  Yens
Laleia schreef:...De opdracht met de band vervangen leek mij ook cruciaal. Als die niet gelukt was, konden ze de race-auto nooit genoeg vertragen. Als ik de discussie tussen de kandidaten goed gevolgd heb, stond daar eerst Katrien samen met iemand op. Dan zou niemand het vreemd gevonden hebben als dat niet lukte, denk ik. Het feit dat Baha aan komt met het idee dat het over een band vervangen gaat en de proef samen met Lloyd doet, en bovendien goed doet, maakt hen minder verdacht. Als Baha de mol is, houdt hij zijn mond wel en laat Katrien sukkelen met die band.

...Persoonlijke zou ik Katrien ook een heel elegante mol vinden en dat klopt dan weer aardig met het feit dat ze zich bij de race gepositioneerd had om een band te vervangen.
In deze twee stellingen kan ik me volledig vinden, het was me trouwens ontgaan dat Katrien eerst voor de opdracht met het vervangen van de band wou gaan. Dit hypothekeert wel de theorie dat Katrien de weerstand van de hometrainer van Steve had aangepast. Als ze zonder het te willen terecht is gekomen in de fietsproef, zie ik niet in hoe ze dat heeft kunnen regelen. Desalniettemin... ze blijft mijn voorkeursmol 😛
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2018, 12:46

 2834  Uma
Ik vind Katrien een raar geval, sorry dat ik het op die manier verwoord. Die heeft bij mij zo het typische profiel van de "eerste afvaller". Ze doet me qua profiel erg denken aan Ruth en Marc uit seizoen 4 en Jolien uit seizoen 5. Weinig emoties, 40+, een gesloten boek, vrij kleurloos persoon.
Als je het huidige seizoen bekijkt, zou ik het - vooraf bekeken - eigenlijk logischer gevonden hebben mocht je Katrien en Kelly omwisselen. Katrien als eerste afvaller terwijl Kelly als psychologe (met mensenkennis) verder zou zijn geraakt. Dat het nu omgekeerd is, ik snap dat om een of andere manier niet zo goed. Al is mijn mensenkennis ook niet feilloos natuurlijk.

Enfin, ik bedoel maar dat ik Katrien totaal niet kan inschatten. Enerzijds vind ik die constant verdacht en anderzijds nooit.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen15 apr 2018, 13:23

 182
eveline.vanhemel schreef:In deze twee stellingen kan ik me volledig vinden, het was me trouwens ontgaan dat Katrien eerst voor de opdracht met het vervangen van de band wou gaan. Dit hypothekeert wel de theorie dat Katrien de weerstand van de hometrainer van Steve had aangepast. Als ze zonder het te willen terecht is gekomen in de fietsproef, zie ik niet in hoe ze dat heeft kunnen regelen. Desalniettemin... ze blijft mijn voorkeursmol 😛
Tenzij de mol in elke proef de gelegenheid had om te mollen. Wie zat er aanvankelijk samen met katrien in de vervang de band proef?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen15 apr 2018, 13:30

 182
Laleia schreef:... Het feit dat Baha aan komt met het idee dat het over een band vervangen gaat en de proef samen met Lloyd doet, en bovendien goed doet, maakt hen minder verdacht. Als Baha de mol is, houdt hij zijn mond wel en laat Katrien sukkelen met de band...
Vind dit wel leuk, omdat baha mijn mol is. Zat ik niet op hem zou ik hem hierdoor hebben uitgesloten als mol.

Wat is er vreemd. Twee mensen met een goede band... misschien moeten we een band vervangen. Waarom denkt niemand anders daar aan? En hij heeft het nog juist ook. Had hij voorkennis? 😃
Gebruikersavatar

Laleia15 apr 2018, 13:43

 306
pieter-jan.jorissen schreef:Vind dit wel leuk, omdat baha mijn mol is. Zat ik niet op hem zou ik hem hierdoor hebben uitgesloten als mol.

Wat is er vreemd. Twee mensen met een goede band... misschien moeten we een band vervangen. Waarom denkt niemand anders daar aan? En hij heeft het nog juist ook. Had hij voorkennis? 😃
Met als enige probleem hierbij dat hij het zelf niet verzonnen heeft. Baha zegt: 'Hij denkt dat het zou kunnen dat we een band moeten vervangen' Alleen is niet duidelijk naar wie die hij verwijst (Lloyd misschien?) Hij komt er dus zelf niet op maar gooit het wel in de groep, iets wat de mol volgens mij niet gauw zal doen. Die hoopt dat die opmerking stilletjes passeert en laat die proef bij Katrien + ?
Het zou trouwens inderdaad interessant zijn om te weten met wie dat samen was. Met wie denkt Katrien een band te hebben? Pascale? Die twee had ik graag met die band bezig gezien...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2018, 13:54

 8153
Laleia schreef:Met wie denkt Katrien een band te hebben? Pascale? Die twee had ik graag met die band bezig gezien...
Er is in de 3de aflevering ergens een moment (bij het dorpsfeest denk ik, maar zeker ben ik het niet) dat je een close-up krijgt van Pascale en Katrien, een beetje van opzij genomen. Pascale zit links en kijkt naar Katrien zodat we haar gezicht niet zien. Katrien draait zich naar Pascale en glimlacht met een blik die ik "veelbetekenend " zou noemen, maar wat het te betekenen heeft zou ik echt niet weten.
Gebruikersavatar

Mateo15 apr 2018, 14:02

 870
eveline.vanhemel schreef:In deze twee stellingen kan ik me volledig vinden, het was me trouwens ontgaan dat Katrien eerst voor de opdracht met het vervangen van de band wou gaan. Dit hypothekeert wel de theorie dat Katrien de weerstand van de hometrainer van Steve had aangepast. Als ze zonder het te willen terecht is gekomen in de fietsproef, zie ik niet in hoe ze dat heeft kunnen regelen. Desalniettemin... ze blijft mijn voorkeursmol 😛
Waarom zou Katrien niets aan de weerstand hebben kunnen doen? We weten toch niet precies of zij wellicht net iets eerder bij de fietsen is geweest dan Steve? Of misschien is het wel vóór aanvang van de opdrachten gebeurd en heeft zij er alleen maar voor hoeven zorgen dat ze op de juiste fiets terecht kwam. En wanneer ik zo haar manier van doen tegen Steve bekijk en beluister, heeft ze Steve wat dat betreft makkelijk kunnen overrulen.
Gebruikersavatar

james.waker15 apr 2018, 14:07

 417
Laleia schreef: Met wie denkt Katrien een band te hebben? Pascale? Die twee had ik graag met die band bezig gezien...
niet met Pascale.... Joke & Pascale vormen meteen een koppeltje voor de proef met de zwakke weggebruikers
Gebruikersavatar

james.waker15 apr 2018, 14:19

 417
Laleia schreef:' Alleen is niet duidelijk naar wie die hij verwijst (Lloyd misschien?) Hij komt er dus zelf niet op maar gooit het wel in de groep, iets wat de mol volgens mij niet gauw zal doen. Die hoopt dat die opmerking stilletjes passeert en laat die proef bij Katrien + ? .
hij wijst naar Jeffrey OF Lloyd... voor mij komen Baha & Jefrey OF Lloyd hier beide onmols uit... de mol zwijgt over band vervangen
door die interventie hebben twee sterke/handige kandidaten de band moeten vervangen, en dat was meteen ook de cruciale opdracht in deze proef. hadden bv katrien en steve dat moeten doen was er wellicht niets verdient in deze opdracht
Laatst gewijzigd door james.waker op 15 apr 2018, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Moleskine15 apr 2018, 14:24

 88
james.waker schreef:ja, hij wijst naar Lloyd... voor mij komen Baha & Lloyd hier beide onmols uit... de mol zwijgt over band vervangen
door die interventie hebben twee sterke/handige kandidaten de band moeten vervangen, en dat was meteen ook de cruciale opdracht in deze proef. hadden bv katrien en steve dat moeten doen was er wellicht niets verdient in deze opdracht
Voor mij maakt dit Baha net meer verdacht! Hij schuift door deze opdracht de verdenking volledig van zich af, maar vergeet niet dat er door de vele foute vragen van Jeffrey en Pieter al héél veel geld verloren was. Er viel écht nog maar weinig te winnen! (Ik denk 1000 euro? 500 door sneller te zijn dan racepiloot + 500/juist beantwoorde vraag).

Deze actie doet me een beetje denken aan Gilles in de metroproef: véél inzet, express doen slagen, maar erg weinig winst...

Dit in combinatie met het gedrag van Baha tijdens de geldkofferproef op de luchthaven, maken hem toch erg verdacht bij mij...