Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2018, 20:39

 8153
av.er schreef:Lloyd komt trouwens als laatste aan bod, dus GDC kan hem gezegd hebben dat er inmiddels al een pak geld uit de pot is en dat het een optie is om niets van die €6000 te nemen om zo onverdacht over te komen. Daarom misschien niet voor de kandidaten, aangezien GDC niet van zichzelf ging vertellen wie de pasvragen heeft gekocht en het zo vreemd niet is om pasvragen te kopen aangezien hij niet de enige was, maar misschien wel voor de mensen thuis? Er zijn er velen die zeggen dat Lloyd de mol écht niet kan zijn hierdoor. Slimme zet.
Lloyd zei zo ontroerend mooi "Ik ga het eerlijk spelen" en ik geloof hem 🙂
Gebruikersavatar

Kleintje12 apr 2018, 21:13

 125  Sven
chicawah schreef:Steve zegt dat zijn beste eigenschap empathie is. Daar was in ieder geval niets van te merken toen hij zonder scrupules zijn koffertje helemaal leegmaakte :mrgreen:
Steve was ook mijn hoofdverdachte, maar doordat het er in de 3de aflevering zodanig dik oplag, begin ik te twijfelen. Maar die apple ligt wel op mijn maag :?
Dat is waar! Was ik zelfs al vergeten. Veel empathie heb ik bij die man nog niet gezien. Ik ben zelf ook (te) empatisch, en ik zou me rot voelen als ik geld uit dat koffertje nam. Tenzij ik aan het mollen ben en dat mijn taak is 😂

Jep, die Apple. Eén van de hints die niet gelinkt kan worden aan iemand anders dan Steve (wat bv. bij dat vluchtnummer wel kan). Maar ik snap ook echt niet waarom ze de mol in montage er zo verdacht eruit laten komen. Ik had een instant 'Annelies' gevoel bij mij deze aflevering. Vorig jaar zat ik vrij snel op Eline, maar Annelies bleef dan zo lang in het spel en liet zoveel steken vallen en dingen mislukken dat veel mensen haar op 'n bepaald moment als mol beschouwden. Toen dacht ik nog letterlijk: 't Ligt er bij Annelies zo dik op, zij kan de mol niet zijn...

Het is gewoon één grote mindf*ck 😲 (excuse my language)
chicawah schreef:Lloyd zei zo ontroerend mooi "Ik ga het eerlijk spelen" en ik geloof hem 🙂
Super sympathieke kerel die Lloyd. Maar Gilles vond ik ook een sympathieke kerel in 't eerste seizoen 😛
Wolf in schaapskleren.

Nee, Lloyd zit eigenlijk vrij laag op mijn verdachtenlijstje, maar ik probeer alle pistes open te houden.
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 21:29

 3423  Yens
Kleintje schreef: Het is gewoon één grote mindf*ck 😲 (excuse my language)
Als Pieter mag vloeken, dan is het woord "mindf*ck" gebruiken, echt niet erg 😂
Gebruikersavatar

jos.jansen13 apr 2018, 21:12

 328  Uma
annick.neskens schreef:Volgens mij kan Baha de mol niet zijn.
Hij kan niet weten wat de groepsleden gaan doen.
Stel dat niemand pasvragen had gekocht, dan had hij het met 0 euro ook niet kunnen doen en kon alle geld nog meegenomen worden. Mogelijk was er dan geen verlies.
Door de 2e koffer te nemen garandeert Baha juist dat er geld verloren gaat (als hij de mol is). Hij zou als mol namelijk weten dat Jeffrey niet de afvaller is en door het 2e koffertje van 0 te nemen gaat er ofwel iemand uit met geld in zijn/haar koffer ofwel koopt iemand pasvragen om zijn/haar huid te redden (waar zoals eerder je bijna 100% zeker van kan zijn). Proef mislukt opzet geslaagd.

Dit werkt natuurlijk alleen als Jeffrey niet de originele afvaller was (wat door zijn reactie na de proef bijna een zekerheid is).
Gebruikersavatar

Holmes13 apr 2018, 22:46

 395
Kleintje schreef:Lloyd komt trouwens als laatste aan bod, dus GDC kan hem gezegd hebben dat er inmiddels al een pak geld uit de pot is en dat het een optie is om niets van die €6000 te nemen om zo onverdacht over te komen. Daarom misschien niet voor de kandidaten, aangezien GDC niet van zichzelf ging vertellen wie de pasvragen heeft gekocht en het zo vreemd niet is om pasvragen te kopen aangezien hij niet de enige was, maar misschien wel voor de mensen thuis? Er zijn er velen die zeggen dat Lloyd de mol écht niet kan zijn hierdoor. Slimme zet.

Ik vind het trouwens raar dat Katrien zei 'Ik weet wellicht meer dan de anderen'. Hoe zo dan? Omdat ze zelf de mol is, of omdat Pascale de mol is? Zij zit vaak in proeven met Pascale, wat de enige reden kan zijn dat ze meer weet dan de anderen.

Frappant hoe Steve zonder enige gêne en aarzelen meteen al z'n geld verspeeld. In plaats van 1 te nemen, nee, meteen al z'n geld op. Mollengedrag. Maar tegelijk ligt het er deze aflevering zo dik op, dat het me juist...
Als Lloyd de mol is, wist hij als laatste dat er al pasvragen gekocht waren, dus wist hij ook dat 1 of 2 pasvragen hem niet verdachter gingen maken. Om dan als mol te beslissen van zelfs nog geen 500 EUR uit de pot te halen met 6000 EUR op zijn schoot... dan heb ik het concept van De Mol blijkbaar niet begrepen...

Als Lloyd of Steve de mol is, zaten ze er wel heel stil bij en ging alles af van wat de anderen beslisten. Als mol probeer je toch iets te doen. Je moet toch minstens iets doen met de info van GDC over de afvaller ? Geen van beide vertoonde echter initiatief... Als Steve de mol is, mocht hij bovendien in zijn handen wrijven dat men hem nog een koffertje van 1000 EUR had gegeven anders was het helemaal een flop...
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen13 apr 2018, 23:56

 182
Holmes schreef:Je moet toch minstens iets doen met de info van GDC over de afvaller ? Geen van beide vertoonde echter initiatief... Als Steve de mol is, mocht hij bovendien in zijn handen wrijven dat men hem nog een koffertje van 1000 EUR had gegeven anders was het helemaal een flop...
Inderdaad.Baha neemt 3× initiatief en stuurt er ook twee keer mee.
1. Volgt steve met te zeggen dat hij niet wilt antwoorden waarna Pieter de piste afsluit.
2. Volgt Jeffreh met nul euro, wat nergens op slaat (zie maar wat het jeffrey oplevert) maar toch verdwijnt er uiteindelijk veel geld uit de pot...

3. Baha oppert om koffertjes te wisselen in de hoop zijn koffertje van nul kwijt te raken en misschien nog wat pasvragen te kopen.

Pascale probeert aanvankelijk ook te sturen, maar dat lijkt me voornamelijk uit bezorgdheid dat de mol aan het geld zal gaan. Ze begint daarom over het toeval te laten beslissen. Uiteindelijk heeft ze uiteindelijk niet echt iets kunnen sturen.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen14 apr 2018, 01:05

 182
james.waker schreef:akkoord ; maar ik ben vrij zeker dat Jeffrey zijn mol in de laatste aflevering Steve was, afgaande oa op zijn reactie in de Piñata mashups opdracht...

en dat alle kandidaten nu al op de juiste mol zitten , dat geloof ik niet, de mol is subtiel bezig.
Dat denk ik ook niet. Daarvoor krijgt de mol natuurlijk de hulp van de programmamakers. Toch heerst er een vreemd sfeertje. Vorig seizoen werd er volgens mij veel meer gekibbeld als er beslissingen moesyen worden genomen. De emoties liepen vaak hoog op. Heb de indruk dag het dit seizoen heel anders is. Of is het daar nog te vroeg voor?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2018, 08:01

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Dat denk ik ook niet. Daarvoor krijgt de mol natuurlijk de hulp van de programmamakers. Toch heerst er een vreemd sfeertje. Vorig seizoen werd er volgens mij veel meer gekibbeld als er beslissingen moesyen worden genomen. De emoties liepen vaak hoog op. Heb de indruk dag het dit seizoen heel anders is. Of is het daar nog te vroeg voor?
Volgens mij werd er in 2016 het meest gekibbeld (Cathy...).
Davey, Sam, Hans, Annelies, Bertrand... dat waren toch niet echt kibbelaars? Marzena was een straffe madam die voor haar mening uitkwam maar echt kibbelen? Ik denk dat je je perceptie baseert op Robin, maar bij Robin ging het meestal om het uiten van zijn frustratie, niet om "ruziemaken".
Gebruikersavatar

skred14 apr 2018, 08:29

 110  Uma
Het lijkt me juist heel logisch dat de mol het koffertje van 0 euro neemt. De mol weet als enige dat er achteraf pasvragen gekocht kunnen worden. De mol is niks met pasvragen kopen, en kan max. geld laten verdwijnen door de 0€ koffer te nemen.

Vermoedelijk ook had de vraag of de mol kinderen heeft door de meeste kandidaten met nee beantwoord ( wat misschien ook correct is). Dit om zoveel mogelijk verwarring te veroorzaken. Weet dat Gilles de vraag nog eens herhaalt en hoe velen terug beginnen te twijfelen. Dit allemaal tot doel om zoveel mogelijk pasvragen eruit te halen. Baha probeert nog eens een laatste verwarring erin te gooien vlak voor ze starten met de uitleg over de pasvragen. Mooi psychologisch spelletje, denk ik dan.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2018, 09:38

 8153
skred schreef:Het lijkt me juist heel logisch dat de mol het koffertje van 0 euro neemt. De mol weet als enige dat er achteraf pasvragen gekocht kunnen worden. De mol is niks met pasvragen kopen, en kan max. geld laten verdwijnen door de 0€ koffer te nemen.
Het staat zo goed als vast dat er zeker pasvragen gekocht zullen worden, maar door zelf een nulkoffer te nemen, moet de mol erop rekenen dat de anderen veel pasvragen kopen. Stel dat de mol de 3000 had. De mol heeft geen pasvragen nodig maar kan er, om de anderen zand in de ogen te strooien, bv. 2 of 3 kopen en hiermee 2 vliegen in 1 klap slaan : geld uit de pot halen én zichzelf minder verdacht maken "want hij/zij had wilde pasvragen, dus hij/zij heeft schrik om af te vallen".

Hoe dan ook: deze psychologische proef is een schitterende mindfuck. Ik hoop dat we ooit te weten komen hoe alles precies in elkaar zat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2018, 09:40

 8153
Katrien kon max. 1 pasvragen kopen maar kocht niets. Ze zei "Ik ben zeker van mijn mol" - net hetzelfde als Eline vorig jaar, al zei Eline het toen er al meer mensen afgevallen waren.
Gebruikersavatar

Kobe14 apr 2018, 10:59

 429
Weet je wat ik denk dat we moeten doen? Afwachten! Deze zondag kennen we weer een afvaller en daar kunnen we dan veel informatie uithalen voor deze proef! Stel dat Pieter nu afvalt, kon het wel degelijk zijn dat hij de oorspronkelijke afvaller was! Tenzij ze op één aflevering tijd hun tactiek/mol herzien, maar dat doen de meeste volgens mij niet...
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 33