Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2018, 09:45

 767  Yens
Kobe schreef:Na aflevering vier te zien, ben ik voor 90 % zeker dat Jeffrey wel degelijk de oorspronkelijke afvaller was...Waarom?
En ik 90% zeker dat hij het niet was. Kan zelf een gelijk aantal juiste vragen hebben gehad maar iemand is doorgegaan door pasvragen dan volstaat er 1 maar ik gok op 2.
Hoe dan ook we zien wel op einde van de rit maar ik kan me echt niet inbeelden dat als je daar nee hebt gezegd dat je dan niet gaat voor een geldkoffertje!
Gebruikersavatar

Wouterc17 apr 2018, 21:54

 147
Dit beeld viel me ook nog op. Vlak nadat ze te horen kregen hoeveel geld er uit de pot ging. Vooral bij Steven is het duidelijk dat hij teleurgesteld is.
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 22:18

 8153
Wouterc schreef:Vooral bij Steven is het duidelijk dat hij teleurgesteld is.
Ja zeg! Die moet vooral teleurgesteld zijn! Wie deed er al het geld in zijn koffertje op? Oui oui: Monsieur Empathie Bon Jovie! 😉
Gebruikersavatar

Wouterc17 apr 2018, 23:15

 147
chicawah schreef:Ja zeg! Die moet vooral teleurgesteld zijn! Wie deed er al het geld in zijn koffertje op? Oui oui: Monsieur Empathie Bon Jovie! 😉
Ja maar hij kan ook teleurgesteld zijn om zijn eigen aandeel hierin.
Gebruikersavatar

Frolva17 apr 2018, 23:24

 2204
Wouterc schreef:Ja maar hij kan ook teleurgesteld zijn om zijn eigen aandeel hierin.

Of teleurgesteld in het beperkte aandeel van de anderen? :batman:
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2018, 12:19

 2834  Uma
Toegegeven, ik had me de bedenking niet meteen gemaakt tijdens de uitzending, had het pas door toen ik het hier las op het forum, maar ik blijf me maar afvragen waarom ze inderdaad niet de kistjes verdeeld hebben over maar 2 personen, zoals hier werd geopperd. Zo kan je toch zowel de afvaller als de Mol schaakmat zetten?

Het scenario:
Iemand bemerkt dat Gilles zei dat er max 10.000€ per persoon het vliegtuig op kon. Gezien er 1 kistje is van 6.000€, kan je alles perfect over 2 personen verdelen. Eén iemand de 6.000€ en één iemand de overige 8.200€ (er was toen 14.200€ in de groepspot).

De Mol staat schaakmat want:
- Als hij één van die 2 personen is: kan er geen pasvragen mee kopen, zou te hard opvallen, maakt zich verdacht
- Als hij niet tot die 2 personen behoort: dan speelt dit scenario in zijn nadeel, moet hij er tegenin gaan, maar maakt hij zich daar dan ook mee verdacht
(Kan dus ook een manier zijn om de Mol uit zijn tent te lokken..)

De afvaller (de persoon die 'neen' antwoordde op de kindervraag) staat schaakmat want:
- Als het één van die 2 personen is: ook al kan hij pasvragen kopen, de verantwoordelijkheid is gigantisch want het gaat om zo ongeveer de helft van de groepspot die eruit kan vliegen.. Zelfs met een pasvraag zou je er nog uit kunnen gaan, dus dat doe je de groep toch niet aan?
- Als het niet één van die 2 personen is: dan wil je waarschijnlijk wel een kistje, maar zal je geen argumenten hebben hiervoor, wetende dat dit het ideale scenario is om de volledige groepspot te behouden..

Met andere woorden: als 1 iemand dit scenario oppert en wil gaan voor de volledige groepspot met extra 3.000€ bonus, dan denk ik dat er weinig tegenkanting kan zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar

marc.roose18 apr 2018, 12:23

 193  Sven
Wouterc schreef:Dit beeld viel me ook nog op. Vlak nadat ze te horen kregen hoeveel geld er uit de pot ging. Vooral bij Steven is het duidelijk dat hij teleurgesteld is.
Afbeelding
ik zou dat niet "teleurgesteld" noemen ... hij doet alsof hij verschiet dat er pasvragen gekocht zijn om de anderen de indruk te geven dat het niet door hem komt, maar hij kon niet weten dat de anderen er voor zouden uitkomen ...
Gebruikersavatar

Frolva18 apr 2018, 12:47

 2204
Cedric schreef:Met andere woorden: als 1 iemand dit scenario oppert en wil gaan voor de volledige groepspot met extra 3.000€ bonus, dan denk ik dat er weinig tegenkanting kan zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij zie je over het hoofd dat de kandidaten, op het ogenblik dat ze de koffertjes verdelen, nog niet weten dat er pasvragen gaan kunnen worden gekocht. 'De groepspot intact houden' wordt normaal gezien begrepen als: zorgen dat de afvaller een 0-koffer heeft.
Anderzijds - bedenk ik mij nu - de eliminatie kunnen beïnvloeden als je een koffertje met geld hebt biedt misschien niet veel andere mogelijkheden dan pasvragen kopen?

En we weten ook niet of het toegelaten was om een persoon meerdere koffertjes te geven. Zoals steeds krijgt de kijker niet de volledige uitleg te horen zoals de kandidaten die krijgen. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 13:04

 8153
Cedric schreef:Met andere woorden: als 1 iemand dit scenario oppert en wil gaan voor de volledige groepspot met extra 3.000€ bonus, dan denk ik dat er weinig tegenkanting kan zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Voor dit scenario moeten ze eigenlijk ook allemaal op dezelfde mol zitten of ze komen er niet uit. En dan zouden ze eigenlijk ook zeker moeten weten wie de afvaller is.
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2018, 13:11

 2834  Uma
Frolva schreef:Volgens mij zie je over het hoofd dat de kandidaten, op het ogenblik dat ze de koffertjes verdelen, nog niet weten dat er pasvragen gaan kunnen worden gekocht. 'De groepspot intact houden' wordt normaal gezien begrepen als: zorgen dat de afvaller een 0-koffer heeft.
Anderzijds - bedenk ik mij nu - de eliminatie kunnen beïnvloeden als je een koffertje met geld hebt biedt misschien niet veel andere mogelijkheden dan pasvragen kopen?

En we weten ook niet of het toegelaten was om een persoon meerdere koffertjes te geven. Zoals steeds krijgt de kijker niet de volledige uitleg te horen zoals de kandidaten die krijgen. 😉
Zoals je zegt in je derde zin... Als GDC zegt dat diegene met een koffertje met geld de eliminatie nog kunnen beïnvloeden, dan zie ik geen andere optie dan de mogelijkheid om pasvragen te kopen... Dus ik denk dat ze dat hadden moeten kunnen weten.

En inderdaad weten we niet de volledige uitleg, maar ik ga ervan uit dat het toegelaten was.. Anders wordt er in voice-over nog wel een voor ons samenvattende uitleg gegeven van de volledige opdracht of wat extra verduidelijking. Maar nu werd er zelfs in de voice-over - voor zover ik me herinner - niet gezegd dat iedereen een koffertje moest hebben.
chicawah schreef:Voor dit scenario moeten ze eigenlijk ook allemaal op dezelfde mol zitten of ze komen er niet uit. En dan zouden ze eigenlijk ook zeker moeten weten wie de afvaller is.
Nee hoor. Net het omgekeerde. Ze moeten allemaal overeen komen over 2 mensen die ze vertrouwen en die volgens hen dus niet de Mol is.
Enfin, je hebt zeker een punt dat het een erg risicovolle piste is om te bewandelen.
Gebruikersavatar

billie.holiday18 apr 2018, 22:53

 462  Bert
Afbeelding

Ik zit momenteel in Londen, maar lloyd achtervolgt mij met zijn geldkoffer 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2018, 07:12

 8153
billie.holiday schreef:Afbeelding

Ik zit momenteel in Londen, maar lloyd achtervolgt mij met zijn geldkoffer 🙂
😂 😂 😂 😂 😂
:o Ben jij te paard naar Londen abgeseild en niet met de boot gegaan? Weer stof tot nadenken...
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 33