Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Elysia198508 apr 2018, 23:41

 105
ex-molinator schreef:De mol hoeft de oorspronkelijke afvaller niet te identificeren. GDC heeft gezegd dat hij De Mol ingelicht heeft over de identiteit van de afvaller.
Maar hij zegt letterlijk: ‘en met wat ik net verteld heb, heb ik de mol op de hoogte gebracht.’’. Tenzij ik dat zo verkeerd gehoord heb?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen08 apr 2018, 23:50

 182
eveline.vanhemel schreef:Was het niet Jeffrey die de andere bedragen verdeelde over de kandidaten? Hij zei toch dat hij vond dat hij en Baha daar recht op hadden omdat zij de 0 € koffers hadden genomen?
Beiden. Jeffrey gaf eerst de 6000 euro aan Lloyd. Er komt dan geen protest. Lijkt me dat de groep Lloyd niet als mol verdenkt.

Volgens mij verdenkt de groep bahador. In dat geval heeft Lloyd een voordeel in de eliminatie (vaak samen met baha) en dus het minste kans om met 6000 euro eruit te vliegen... geen protest dus

Daarna geeft Baha 3000 aan Pieter. Als Baha de mol is, en pieter was mogelijk de slechtste in de eliminatie zonder zijn twee pasvragen, probeert de mol hier 3000 euro af te snoepen.

Nog iets. Het is dankzij Baha dat Jeffrey de koffer van nul euro neemt. Dus als Jeffrey de slechtste was in de eliminatie (en de mol wist dat) slaat het nergens op dat Baha de mol is. Het zou me dus niks verbazen dat pieter het slechtste scoorde.

Volgens mij laat de mol nooit 6000 euro ongeroerd. Lloyd is echt niet de mol...
Gebruikersavatar

Elysia198509 apr 2018, 00:00

 105
pieter-jan.jorissen schreef: Volgens mij laat de mol nooit 6000 euro ongeroerd. Lloyd is echt niet de mol...
Helemaal zeker kunnen we natuurlijk nooit zijn, maar het leek me dat er ook niet onthuld werd WIE net pasvragen gekocht heeft, dus als mol zou je dan gewoon al zeker zijn dat je geld kan afsnoepen zonder dat de groep weet wie het was.

Btw, ik ga akkoord wat Pieter betreft. Als je de proef opnieuw bekijkt met in je achterhoofd ‘Pieter zou zijn afgevallen’ lijkt het ineens heel wat ‘normaler’.
Gebruikersavatar

julieke.vdw09 apr 2018, 00:06

 106  Uma
chicawah schreef:Jeffrey en Baha kozen om beurt.
Jeffrey gaf de 6000 aan Lloyd, Baha de 3000 aan Pieter, Jeffrey de 2000 aan Joke, Baha de 1500 aan Pascale, Jeffrey de 1000 aan Steve en Katrien kreeg de resterende 750 (en nam dat erg op haar affront).
Baha geeft de koffer met 3000€ aan Pieter, die waarschijnlijk de 'echte' afvaller is. Tijdens de aflevering (0:43:52) zien we de vraag 'Heeft de mol kinderen?' in beeld verschijnen en wie komt er dan in beeld? Pieter! Dat is geen toeval volgens mij...
Gebruikersavatar

joachim.morrens09 apr 2018, 00:22

 200  Yens
Een bedenking. Jeffrey zei dat hij zeker was van zijn mol. GDC zegt dat de afvaller "neen" heeft geantwoord op de vraag of de mol kinderen heeft, en dat de afvaller zijn eliminatie nog kan beinvloeden. Er is tot dan bij Jeffrey nog altijd geen teken dat hij zich plots onzeker voelt. Hij stelt eerst voor om voor 700 euro te gaan, en stelt daarna zelfs voor om voor 0 te gaan. Nog altijd is hij niet helemaal onzeker, tot het natuurlijk hem begint te dagen dat de rest heel wat pasvragen kan afkopen. Feit blijft dat Jeffrey zegt dat hij zeker was van de mol, en dat hij toch vrij lang niet echt ongerust was... Kunnen we daaruit dan afleiden dat Jeffrey "ja" heeft geantwoord op wie de mol is, en kunnen we dan iedereen met kinderen uitsluiten als mol?
Gebruikersavatar

Laleia09 apr 2018, 00:40

 306
Jay-Lo schreef:Wil dat dan zeggen dat Jeffrey Katrien als hoofdverdachte had, aangezien hij liever de 1000e aan Steve gaf? Daar kun je ook nog wat uit afleiden. Hij geeft 6000 aan LLoyd, de volgende aan Joke en Katrien krijgt voor hem het laagste bedrag. Heeft Katrien kinderen?
Maar dat kan natuurlijk ook de enige vraag zijn waar iedereen hetzelfde antwoord op gegeven heeft.
Ik zou het logisch vinden om het hoogste bedrag aan je mol te geven, als je het geld in de groep wil houden. Die gaat immers zeker door. Hieruit zou ik afleiden dat Jeffrey Loyd verdacht en Baha Pieter. In dat geval kunnen we Loyd schrappen. De mol moet proberen geld weg te krijgen. Die was er dus niet gelukkig mee dat Jeffrey de nul pakt. Dat scenario laten gebeuren maakt Baha ook minder verdacht. Op dat moment kan hij/zij alleen nog geld uit de pot krijgen door pasvragen te kopen. Dat maakt Steve en Pieter verdacht. Steve zou ik geen leuke mol vinden... Maar Pieter is wel degene die Jeffrey ook wil afraden om de nul te pakken. Hij wordt voor mij meer verdacht.
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 00:48

 2245  Uma
De meest verdachte move in deze zeer gelaagde opdracht vond ik die van Baha: je kreeg in de uitzending de indruk dat Bahador vrijwel onmiddellijk nadat Jeffrey de eerste nul-koffer had gekozen, op die andere nul-koffer sprong.

Deed hij dat om zelf ook in een positie te komen om de verdeling van de andere koffertjes te sturen (een goed move als hij de Mol zou zijn)?
Was het een daad van opofferingsgezindheid voor de groep zoals Jeffrey ook deed blijkbaar (ervan uitgaande dat hij niet de mol is)?
Was Jeffrey niet de afvaller en kon Baha, door zelf de andere koffer met nul euro te grijpen, de echte afvaller een duur koffertje in handen geven (een goede move als Baha de mol zou zijn)?
Of was Jeffrey wel de afvaller (en wist Baha dit als Mol) en wou hij, om zelf geen argwaan te wekken (door pasvragen te "kopen") door het kiezen van het andere nulkoffertje iemand anders de kans geven pasvragen te kopen en zo ook geld uit de pot laten verdwijnen en bovendien de 3000 euro die deze proef kon opleveren (als er geen geld uit de pot zou gaan) in rook laten opgaan?

De anders zo goedlachse, grappende en grollende Baha, die zich in andere proeven redelijk passief opstelt, kwam hier plots veel actiever voor de dag.

Een voor mij zeer opvallende switch in attitude. Ik vertrouw die Baha helemaal niet meer. Ik had al een paar dingen gezien van Baha in de vorige afleveringen, die misschien een verborgen hint zouden kunnen zijn, maar tot nog toe vond ik ze niet overtuigend genoeg, maar misschien moet ik dat nu even gaan herzien.

Iemand die al "lachend en spelend" zich door het programma lijkt te begeven, maar er na drie afleveringen nog steeds inzit, mmh, suspicious...
Gebruikersavatar

joachim.morrens09 apr 2018, 00:51

 200  Yens
Klaartje schreef:De meest verdachte move in deze zeer gelaagde opdracht vond ik die van Baha: je kreeg in de uitzending de indruk dat Bahador vrijwel onmiddellijk nadat Jeffrey de eerste nul-koffer had gekozen, op die andere nul-koffer sprong.

Deed hij dat om zelf ook in een positie te komen om de verdeling van de andere koffertjes te sturen (een goed move als hij de Mol zou zijn)?
Was het een daad van opofferingsgezindheid voor de groep zoals Jeffrey ook deed blijkbaar (ervan uitgaande dat hij niet de mol is)?
Was Jeffrey niet de afvaller en kon Baha, door zelf de andere koffer met nul euro te grijpen, de echte afvaller een duur koffertje in handen geven (een goede move als Baha de mol zou zijn)?
Of was Jeffrey wel de afvaller (en wist Baha dit als Mol) en wou hij, om zelf geen argwaan te wekken (door pasvragen te "kopen") door het kiezen van het andere nulkoffertje iemand anders de kans geven pasvragen te kopen en zo ook geld uit de pot laten verdwijnen en bovendien de 3000 euro die deze p...
Ik volg je helemaal Klaartje! Wat denk je van mijn post hier in deze topic (2 posts hoger)?
Ook: Jeffrey zei in zijn interview in de Standaard dat Joke en Bahador het meest met het spel bezig waren! Dus helemaal niet het beeld wat wij hebben van die lachende en grollende Baha die zich nergens iets van aantrekt 😃
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen09 apr 2018, 00:54

 182
chicawah schreef:Gilles zegt : Op de vraag "Heeft de mol kinderen?" heeft nee geantwoord.
Volgens mij heeft iedereen nee op de vraag geantwoord en is dat ook het juiste antwoord. Het valt op dat de mol (Baha of Steve) niet wil dat iedereen zegt wat hij heeft geantwoord, want dan zouden ze misschien ontdekken dat ze om de tuin worden geleid en minder pasvragen claimen. Als dit was gebeurd, dan zou de mol wel zelf pasvragen hebben gestolen, maar dat is te makkelijk mollen en niet leuk voor de kijker.

Wanneer niemand zijn antwoord bekend maakt (waar Baha de aanzet tot geeft), heeft de mol dus eigenlijk vrij spel om voor een koffertje met nul te gaan en echt te mollen. Hij komt niet voor het dilemma met de pasvragen. Een slimme mol zou daar zo veel mogelijk pasvragen wisselen. Maar dan had hij voor een hoog bedrag moeten kunnen kiezen. Dus gaat hij gretig voor een koffer met nul euro en laat hij de onzekere groep het geld zelf verliezen

Kijk ook eens naar de blik van Baha als jeffrey de eliminatie verlaat!

Baha lijkt ook als enige plezier te hebben in deze opdracht terwijl de anderen met de poepers zitten, omdat ze een pak geld kunnen verliezen.

Dat Jeffrey voor nul gaat snap ik. Hij is te goed. Maar waarom grijpt Baha zo snel naar het tweede koffertje????

Mijn enige probleem... het ligt er zo vingerdik op en dat belooft niets goed 😃
Gebruikersavatar

Laleia09 apr 2018, 00:58

 306
Klaartje schreef:Deed hij dat om zelf ook in een positie te komen om de verdeling van de andere koffertjes te sturen (een goed move als hij de Mol zou zijn)?
Was het een daad van opofferingsgezindheid voor de groep zoals Jeffrey ook deed blijkbaar (ervan uitgaande dat hij niet de mol is)?
Was Jeffrey niet de afvaller en kon Baha, door zelf de andere koffer met nul euro te grijpen, de echte afvaller een duur koffertje in handen geven (een goede move als Baha de mol zou zijn)?
Aan dit aspect had ik niet gedacht. Als Pieter idd de originele afvaller was en zich met zijn 2 pasvragen gered heeft, is dit een mogelijk scenario.
Baha toch terug hoger op het verdachtenlijstje. 😉
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen09 apr 2018, 00:59

 182
Klaartje schreef:De meest verdachte move in deze zeer gelaagde opdracht vond ik die van Baha: je kreeg in de uitzending de indruk dat Bahador vrijwel onmiddellijk nadat Jeffrey de eerste nul-koffer had gekozen, op die andere nul-koffer sprong.

Deed hij dat om zelf ook in een positie te komen om de verdeling van de andere koffertjes te sturen (een goed move als hij de Mol zou zijn)?
Was het een daad van opofferingsgezindheid voor de groep zoals Jeffrey ook deed blijkbaar (ervan uitgaande dat hij niet de mol is)?
Was Jeffrey niet de afvaller en kon Baha, door zelf de andere koffer met nul euro te grijpen, de echte afvaller een duur koffertje in handen geven (een goede move als Baha de mol zou zijn)?
Of was Jeffrey wel de afvaller (en wist Baha dit als Mol) en wou hij, om zelf geen argwaan te wekken (door pasvragen te "kopen") door het kiezen van het andere nulkoffertje iemand anders de kans geven pasvragen te kopen en zo ook geld uit de pot laten verdwijnen en bovendien de 3000 euro die deze p...
Volgens mij werd pas beslist dat baha en jeff de overige koffertjes mochten verdelen nadat baha aangegeven het tweede koffertje te nemen. Je kan dit natuurlijk he, hoe komen ze er anders uit. Deelnemers weten dan nog niet wat de consequenties zijn.
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 01:06

 2245  Uma
joachim.morrens schreef:Een bedenking. Jeffrey zei dat hij zeker was van zijn mol. GDC zegt dat de afvaller "neen" heeft geantwoord op de vraag of de mol kinderen heeft, en dat de afvaller zijn eliminatie nog kan beinvloeden. Er is tot dan bij Jeffrey nog altijd geen teken dat hij zich plots onzeker voelt. Hij stelt eerst voor om voor 700 euro te gaan, en stelt daarna zelfs voor om voor 0 te gaan. Nog altijd is hij niet helemaal onzeker, tot het natuurlijk hem begint te dagen dat de rest heel wat pasvragen kan afkopen. Feit blijft dat Jeffrey zegt dat hij zeker was van de mol, en dat hij toch vrij lang niet echt ongerust was... Kunnen we daaruit dan afleiden dat Jeffrey "ja" heeft geantwoord op wie de mol is, en kunnen we dan iedereen met kinderen uitsluiten als mol?
Dat laatste zou kunnen, als we ervan uitgaan dat Jeffrey inderdaad zeker was van zijn mol. Of je zou ook kunnen zeggen: Jeffrey voelt zich zeker omdat hij ja heeft geantwoord en daar voor zichzelf de (foute?) conclusie uittrekt: ik ben de afvaller niet. Maar we weten niet wat het juiste antwoord is op die vraag. De afvaller kan ook juist hebben geantwoord op die ene vraag, maar er toch uitliggen omdat hij of zij minder scoorde op de rest van de twintig vragen.

Het is allemaal zeer dubbel in deze opdracht.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33