Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 10:50

 229  Bert
geniale opdracht na voor de rest voor mij een vd minste afleveringen in de laatste seizoenen.

Hoe zou een mol handelen

In principe zou zijn rol moeten zijn om afvaller met zo hoog mogelijk bedrag op te zadelen
Dat is sowieso grandioos mislukt

in tweede fase: neem je net wel pasvragen of net niet (om je niet te verdacht te maken).
In principe blijft het wel de mol en ik geloof niet dat je het als mol kan maken om helemaal niks te doen (tenzij je al op de hoogte bent gebracht dat anderen de pasvragen hebben genomen). Het gaat niet enkel over geld dat al dan niet wordt afgenomen, er was ook nog 3000 euro te verdienen
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 10:51

 229  Bert
wie heeft er zeker geen kinderen?
Pieter
Lloyd
Joke

weet iemand dat van Pascale, Bahador en Katrien?

Van Jeffrey en Steve zijn we zeker dat ze er wel hebben
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 10:55

 8153
mollig18 schreef:wie heeft er zeker geen kinderen?
Pieter
Lloyd
Joke

weet iemand dat van Pascale, Bahador en Katrien?

Van Jeffrey en Steve zijn we zeker dat ze er wel hebben
Pascale heeft 2 kinderen. Stond trouwens op haar in memoriam: "moeder van twee".
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 10:57

 263
Wat mij ook opviel: als mol zou ik op het einde van de rij gaan zitten, zodat ik de anderen goed in het oog kan houden en zodat mijn mimiek richting Gilles eventueel niet direct zichtbaar is voor de andere kandidaten. Dat brengt me op Steve of Baha.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 10:58

 8153
mollig18 schreef:Hoe zou een mol handelen. In principe zou zijn rol moeten zijn om afvaller met zo hoog mogelijk bedrag op te zadelen. Dat is sowieso grandioos mislukt.
Dat is mislukt doordat de mol de kans niet kreeg, want Jeffrey gaf de € 6000 meteen en zonder aarzelen aan Lloyd.
Steve kreeg maar € 1000 en soupeerde ze volledig op.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 10:59

 8153
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Wat mij ook opviel: als mol zou ik op het einde van de rij gaan zitten, zodat ik de anderen goed in het oog kan houden en zodat mijn mimiek richting Gilles eventueel niet direct zichtbaar is voor de andere kandidaten. Dat brengt me op Steve of Baha.
Goed gezien. Van Pieter was duidelijk dat hij heel onzeker was en bang om af te vallen. Hij kreeg van Baha de € 3000 toebedeeld...
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 11:02

 2245  Uma
mollig18 schreef:wie heeft er zeker geen kinderen?
Pieter
Lloyd
Joke

weet iemand dat van Pascale, Bahador en Katrien?

Van Jeffrey en Steve zijn we zeker dat ze er wel hebben
Katrien heeft zeker kinderen. Dat weten we al sinds de voorstelling van de kandidaten in de eerste aflevering van Café de Mol. Katrien heeft 3 volwassen kinderen (die al het huis uit zijn).

Van Pascale weet ik het niet zeker, maar gezien haar leeftijd vermoed ik van wel. Maar ik ben niet zeker.

Bahador is 27, als die kinderen heeft, zijn die nog zeer jong, vermoed ik. Ik vermoed dat Bahador geen kinderen heeft.

Dus: zeker geen kinderen: Pieter, Joke, Lloyd.
Zeker wel kinderen: Katrien, Steve, Jeffrey
Vermoedelijk wel: Pascale
Vermoedelijk niet: Bahador
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 11:06

 229  Bert
ik weet dat de meningen hierover verschillen maar ik vind dat je je onmogelijk minder "mols" kan gedragen dan Baha in deze proef. Ik heb wel de indruk dat hij tamelijk zeker is van zijn spoor.

Door mee te doen met Jeffrey geeft hij eigenlijk alle controle weg. Dat is iets wat ik zeer onlogisch vind vanuit het standpunt van een mol. Hij heeft op dat moment geen enkele invloed meer op geld dat eventueel kan binnengehaald worden. Het was ook niet zijn idee dat hij en jeffrey dan daarna mochten kiezen wie welk geld kreeg.
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 11:13

 229  Bert
anderzijds vond ik ergens Joke ook wel verdacht.

Zij nam 1 pasvraag en was daardoor zeker dat er 500 euro weg ging en de 3000 zeker niet kon gewonnen worden.

Wat ben je op dat moment ook met 1 pasvraag?
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 11:23

 263
mollig18 schreef:ik weet dat de meningen hierover verschillen maar ik vind dat je je onmogelijk minder "mols" kan gedragen dan Baha in deze proef. Ik heb wel de indruk dat hij tamelijk zeker is van zijn spoor.

Door mee te doen met Jeffrey geeft hij eigenlijk alle controle weg. Dat is iets wat ik zeer onlogisch vind vanuit het standpunt van een mol. Hij heeft op dat moment geen enkele invloed meer op geld dat eventueel kan binnengehaald worden. Het was ook niet zijn idee dat hij en jeffrey dan daarna mochten kiezen wie welk geld kreeg.
ik snap niet waarom iedereen dat schrijft: als hij 0 euro neemt, en de afvaller was niet Jeffrey, dat viel er zeker door iemand anders al een serieus bedrag (minstens 700 euro) weg. Hij kon daarom eigenlijk niet beter doen dan die 0 euro nemen als mol. In elk geval is het quasi ZEKER dat hij daarmee geld uit de groepspot haalt, voor de andere optie kon hij max tot 500 à 1000 euro pasvragen afkopen gaan.
Laatst gewijzigd door annelies-a.-a..vanbelle op 09 apr 2018, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 11:26

 263
Nog iets wat me bezighoud: het was niet noodzakelijk dat iedereen één koffer kreeg. Het was wel het meest logische, maar ze konden ook een aantal deelnemers een paar koffers geven, zo lang ze maar niet over de 10.000 gingen. Waarom is deze strategie nooit aan bod gekomen? Op zijn minst hadden ze het er even over kunnen hebben...
Gebruikersavatar

nite09 apr 2018, 11:26

 110
Waarom kiest Baha ervoor om een koffer met 0EUR te nemen? Had hij een plotselinge vlaag van zelfoppoffering of is hij de mol?

Dat moet haast wel omdat hij de mol is. Eens hij Jeffrey de 0EUR ziet nemen kiest hij heel snel voor de andere 0EUR. Hij weet dat Jeffrey niet de oorspronkelijke afvaller is, dus door als mol zelf voor de 0EUR te kiezen zorgt hij ervoor dat de oorspronkelijke afvaller sowieso een koffer met geld krijgt.

Lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat Jeffrey de oorspronkelijke afvaller was. Hij zou nooit voor de 0EUR gekozen hebben tenzij hij redelijk zeker van zijn stuk was.

Dan komt het de Baha allemaal nog beter uit: hij mag zelf kiezen wie hij het meeste geld geeft. Jeffrey kiest als eerste en Baha geeft dan een koffer met 3000EUR aan Pieter die de oorspronkelijke afvaller. Hij zet dan ofwel veel pasvragen in, ofwel gaat hij naar huis. Verder geeft hij iedereen die "nee" had geantwoord ook veel geld met het idee dat die waarschijnlijk pasvragen kopen.

Dit is zo een belangrijke proef waar zoveel geld bij te mollen valt. Hier moest de mol absoluut toeslaan en het is hem redelijk gelukt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 33