Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 10:51

 8153
Klaartje schreef:Pascale, de vrouw van wie ik denk dat Katrien haar als mol had...
Ik denk dat eigenlijk ook. Ik heb ergens op het forum geschreven dat er bij het volksfeest een close-up was van Pascale en Katrien. Pascale zat links in beeld. Het was van opzij genomen zodat je haar gezicht niet zag. Je zag hoe Katrien en Pascale elkaar aankeken, waarbij Katrien geheimzinnig (en in mijn ogen) veelbetekenend naar Pascale glimlachte.
Gebruikersavatar

Jansen16 apr 2018, 11:54

 3423  Yens
Klaartje schreef:Na 2 of 3 keer proberen?? Geef dat raadsel aan 1000 mensen die het nog nooit gezien hebben en geen 5 vinden de correcte oplossing binnen een halve dag proberen. Eigenlijk was dat zo goed als onvindbaar.
Mee akkoord, toen de oplossing getoond werd, dacht ik ook dadelijk, wie komt daar nu op. Dus volgens mij niet gemold hier.
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 11:55

 417
Klaartje schreef:Pascale, de vrouw van wie ik denk dat Katrien haar als mol had...
ze was iig vrij zeker van haar stuk, en vermoedelijk had ze vorige week geantwoord "Ja" de mol heeft kinderen.
blijkbaar mag ze wel in 't molboekje kijken van Pascale, dus misschien hadden ze een onderlinge band van samenwerking en mogelijk ook dezelfde mol in gedachten. Pascal kocht nl ook géén pasvragen. dan moeten ze gezeten hebben op iemand met kinderen. wie heeft er eigenlijk kinderen van de overblijvens? Steve ? van de rest ben ik het precies niet zeker. maar ik vermoed dat Steve al meer slachtoffers heeft gemaakt
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 11:56

 417
eveline.vanhemel schreef:Mee akkoord, toen de oplossing getoond werd, dacht ik ook dadelijk, wie komt daar nu op. Dus volgens mij niet gemold hier.
de molactie kan geweest zijn om er überhaupt over na te denken , en al zeker om het nogmaals te proberen... was idd iets hopeloos. er waren toch genoeg andere vragen voor handen of heb ik dat mis?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 12:02

 8153
james.waker schreef:ze was iig vrij zeker van haar stuk, en vermoedelijk had ze vorige week geantwoord "Ja" de mol heeft kinderen.
blijkbaar mag ze wel in 't molboekje kijken van Pascale, dus misschien hadden ze een onderlinge band van samenwerking en mogelijk ook dezelfde mol in gedachten.
Vorige week is al uitgeklaard dat het oranje boekje dat Katrien vasthoudt terwijl ze naast Pascale zit niet haar molboekje is (dat is groen).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 12:03

 8153
eveline.vanhemel schreef:Mee akkoord, toen de oplossing getoond werd, dacht ik ook dadelijk, wie komt daar nu op. Dus volgens mij niet gemold hier.
Wat ik raar vind is dat niemand eraan gedacht heeft eens aan de andere kant van het tafeltje te gaan staan. Maar zelfs dan zou de kans dat ze het vonden zéér klein geweest zijn.
Gebruikersavatar

Jansen16 apr 2018, 12:06

 3423  Yens
Klaartje schreef:Pascale, de vrouw van wie ik denk dat Katrien haar als mol had...
Ik denk dat Katrien er vooral uitligt omdat ze veel vragen niet kon beantwoorden omdat ze gewoon niet aanwezig was bij bepaalde proeven. Ik denk dat ze tot vorige week Jeffrey verdacht en het kan dat ze nu misschien Pascale verdacht. Ik sluit echter ook niet uit dat ze voor Lloyd gegaan is, gisteren was die samen met Pascale de meest "molse" kandidaat. We zullen het nooit zeker weten. Gisteren in Café De Mol zei ze dat ze nog steeds in dezelfde richting denkt en dat ze van haar eigen vond dat ze nog beter had moeten opletten wat de andere kandidaten deden.
Gebruikersavatar

Bristol16 apr 2018, 12:27

 19
Locaties fietsroutes opgezocht op Google Maps ( tijden aan de hand van gegevens in videobeeld):
Start steeds Av. Hidalgo 102, Colonia Centro, Guerrero, 06000 Ciudad de México, CDMX, Mexico.
1. Calle Iterbide 21: 900m, 5 minuten fiets ( dat zal dan wel een racefiets zijn op een rustig uur, en iemand die bekend is in de stad); start tijd resterend 1:51, aankomst 1:35. Fout pakje.
2. Calle Guerrero 37: 1000 m, fiets 5 minuten ( zie opm. hierboven), aankomst 1:17, terug 1:06. Goed pakje.
3. Hospital de Jesus: 1800 m, fiets 6 minuten, aankomst ongeveer nog 53 minuten resterend, terug ongeveer 23 min. Fout pakje, veel tijd verloren.
4. Taquiera Winfield, Republica del Ecuador 7: 1200 m, fiets 5 minuten, aankomst 8 minuten resterend. Fout pakje.
5. Niet uitgevoerd, wel juist: Leandro Valle: 1500 meter, fiets 5 minuten.
Gebruikersavatar

bentxi16 apr 2018, 12:37

 43  Emanuelle
Bristol schreef:Locaties fietsroutes opgezocht op Google Maps ( tijden aan de hand van gegevens in videobeeld):
Start steeds Av. Hidalgo 102, Colonia Centro, Guerrero, 06000 Ciudad de México, CDMX, Mexico.
1. Calle Iterbide 21: 900m, 5 minuten fiets ( dat zal dan wel een racefiets zijn op een rustig uur, en iemand die bekend is in de stad); start tijd resterend 1:51, aankomst 1:35. Fout pakje.
2. Calle Guerrero 37: 1000 m, fiets 5 minuten ( zie opm. hierboven), aankomst 1:17, terug 1:06. Goed pakje.
3. Hospital de Jesus: 1800 m, fiets 6 minuten, aankomst ongeveer nog 53 minuten resterend, terug ongeveer 23 min. Fout pakje, veel tijd verloren.
4. Taquiera Winfield, Republica del Ecuador 7: 1200 m, fiets 5 minuten, aankomst 8 minuten resterend. Fout pakje.
5. Niet uitgevoerd, wel juist: Leandro Valle: 1500 meter, fiets 5 minuten.
Bedankt voor de complete info, dat doet inderdaad de vraag rijzen waarom ze 1. zolang onderweg waren naar het ziekenhuis en 2. wie er echt aandrong om zolang daar rond te blijven lopen in het ziekenhuis.
Want wat je natuurlijk niet mag vergeten is dat wat we te zien krijgen maar een klein deel van het verhaal is. Vandaar dat ik dus eerder Pascale zou verdenken van de vertragingsmanoeuvres en dat ze dan in de editing de verdenking meer naar Lloyd doorschuiven.
Over gans de aflevering is Lloyd er redelijk verdacht uitgekomen. Dat hadden we ook al gehad met Jeffrey en dan ligt die de week er op uit. Is Lloyd hetzelfde lot beschoren en krijgt hij volgende week het rode scherm... afwachten!
Gebruikersavatar

kris.pollaris16 apr 2018, 12:47

 6
bij deze proef waar ik hier toch nog maar weinig over hoor is ook een fout gemaakt bij de geld opdracht.
Hier blijkt naderhand dat 200 rand en 500.000 dong omgewisseld liggen. Joke was er hier van overtuigd van dat ze de waarde van deze dong weet. Toevallig of niet ligt deze net wel verkeerd.

Mollen actie of niet?
Gebruikersavatar

commisaris Witse16 apr 2018, 13:01

 260
Ik begrijp niet waarom ze de lucifers eerst namen en nadien nog een poging deden, was echt niet de makkelijkste proef. Die aardrijkskunde was makkelijk : Mexico en Brussel liggen beide in het Noordelijk halfrond. Sydney is eindeloos ver en Zuid-Afrika toch ook verder dan Brussel. Een schoenveter was daar echt niet voor nodig. De proef met de snoepjes was ook niet echt moeilijk. Maar de geldpuzzel is haast niet te doen als je nog nooit in Zuid-Afrika of Vietnam bent geweest... En iedereen gelooft Joke klakkeloos. :mrgreen:
Gebruikersavatar

BeaVer16 apr 2018, 13:15

 1293  Uma
Klaartje schreef:Na 2 of 3 keer proberen?? Geef dat raadsel aan 1000 mensen die het nog nooit gezien hebben en geen 5 vinden de correcte oplossing binnen een halve dag proberen. Eigenlijk was dat zo goed als onvindbaar.
Ik was zelf ook de denkpiste aan het volgen als Pieter en Lloyd. Het ging nooit in me opgekomen zijn om:
1- het bedrag om te draaien, waardoor de 8 eerst staat
2- Van een 4 cijferig getal naar een 6 cijferig getal te gaan, gewoon omdat ik dacht dat er een zo groot mogelijk 4 cijferig getal moest gemaakt worden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9