Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva17 apr 2018, 15:10

 2204
Cedric schreef:Persoonlijk haal ik hier niets uit en heb ik het gevoel dat ik een halfuur verspild heb, maar ik deel het toch maar 😃
Waarvoor veel dank. 😉
Gebruikersavatar

happyfello17 apr 2018, 15:55

 326  Uma
Heb zelf ook nog eens de stipjes nageteld; het zijn er 46 witte en 1 groene. De groene verwijst naar de fontein, die in het centrum van de Plaza Alameda staat. Een verwijzing naar wat er zich in het centrum van het schilderij afspeelt ? In het schilderij heb je in het centrum La Catrina Calvera samen met haar zijde José Guadalupe Posada (diegene die Catrina bedacht heeft) en ook onder de fontein getekend staat...

José even bekijken... geboren in Aguascalientes en heeft als jonge knaap in Leon, Guanajato gewerkt (de 1e fase van de Mexico reis van de Mol was in Guanajato). Later verhuisde hij naar Mexico City. Sinds zijn dood zijn zijn figuren altijd geassocieerd met de 'dia de los muertos'. La Catrina Calvera staat ook steevast synoniem met de dood. Het begin van de mol was ook geassocieerd met de dood.

In Mexico, staat de dood gelinkt met heel veel traditionele rituelen en symbolieken en als je het héél ver zoekt kan je dit linken aan één van de kandidaten (in mijn geval zit ik in de Joke-tunnel dus kijken mijn ogen eerder naar dat; bvb Calavera die wordt verpersoonlijk door een schedel van ene mens of konijn - rabid joke; bvb de gewoonte om een hibiscus drankje te drinken - Joke haar 1e drankje in de auto na de grafzerkenproef in aflevering 1; bvb de gewoonte bij ons om bloemen naar het graf te bre,ge, - joke met haar bloemenjurkjes; bvb de gewoonte om voor de doden te bidden - Joke die steeds als het ware bidt onmiddellijk na de eliminatie van een kandidaat)...

maar om eerlijk te zijn niets van 'dat is het' gevoel... een dood spoor waarschijnlijk :?

Ps... ook een half uur 😉
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 16:05

 229  Bert
Joke droeg in het begin idd altijd iets met bloemetjes
maar heeft dit niet doorgetrokken

denk dus niet dat dat ergens naar verwijst 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 16:07

 8153
In de escaperooms droeg ze een wit jurkje maar koppig als ze is, vertikte ze te luisteren naar Jan De Wilde :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva17 apr 2018, 16:36

 2204
chicawah schreef:In de escaperooms droeg ze een wit jurkje maar koppig als ze is, vertikte ze te luisteren naar Jan De Wilde :mrgreen:
😂 😂 😂 😂 😂

Die is goed!

😂 😂 😂 😂 😂
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 16:45

 229  Bert
had dat ook al bedacht 😃
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 17:03

 2834  Uma
Jan De Wilde? Ik ben ff niet mee..
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 17:11

 229  Bert
jep
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 17:12

 229  Bert
Rabid kan trouwens ook vertaald worden als Wilde 😂
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 17:59

 2834  Uma
commisaris Witse schreef:Van voor jouw tijd hé... 😃


https://www.youtube.com/watch?v=ayDVbCw_kS4
Majaaaaaa, tuurlijk! Ik ken dat liedje uiteraard wel, is ook steeds een van de eerste associaties die ik maak als ik de naam Joke hoor (algemeen, niet alleen binnen het kader van dit seizoen de Mol).
Ook Jan De Wilde kende ik wel hoor, voornamelijk van 'De fanfare van honger en dorst' en 'Hè hè'.

Maar ik had geen enkel idee dat het lied 'Joke' van Jan De Wilde was dus.. :/
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2018, 20:30

 2245  Uma
Even iets anders over deze opdracht met die bakfiets.

Dat bakfietsgeval zag mij er maar redelijk krakkemikkig uit, leek moeilijk bestuurbaar en er viel blijkbaar ook heel moeilijk mee te remmen.

Zijn we niet aan een ernstig ongeval ontsnapt toen Bahador met Joke vooraan in de bak tegen vrij hoge snelheid inreed op dat gele tentje (of wat was het?)?

Achter dat gele doek had om het even wat kunnen staan als obstakel, iets waar je je lelijk aan kunt stoten als je er tegen botst.
Baha zal het wel niet expres gedaan hebben (denk ik toch, of wou hij die fiets aan flarden rijden?? 😉 ), maar wat Joke daar deed, toen ze de impact zag aankomen, was ronduit gevaarlijk om haar been te breken. Ze steekt haar been uit bij de botsing! Stel je voor dat achter dat gele doek een betonblok of iets heel zwaars had gestaan dat niet meegeeft, dan had Joke haar voet of been makkelijk kunnen breken!

Dat akkefietje had slechter kunnen aflopen. Gelukkig vielen hier geen gewonden!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9