Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Wouterc16 apr 2018, 19:15

 147
Die actie met die telefoon was vermoed ik om Katrien op een verkeerd spoor te zetten.
Ze zat op Joke en door af te luisteren heeft ze iemand anders verdacht, dus Pascale of Bahador. Zou best Pascale geweest kunnen zijn aangezien ze de Luchador opdracht ook heeft laten 'mislukken'. Dubbel verdacht dus.

Katrien is te naïef geweest en heeft geloofd dat dit effectief toeval was. Dat heeft haar de das om gedaan.
Gebruikersavatar

Torremolinos16 apr 2018, 19:45

 264
Elysia1985 schreef:Akkoord. Het gaat hier toch om "de mol", een programma waarbij iemand specifiek zorgt voor het mislukken van de opdrachten en het erom draait die persoon te ontmaskeren... Maar de mol moet niets doen, de makers plannen de opzet zo dat echt alle kaarten goed moeten liggen en iedereen op nummer zijn taak perfect moet uitvoeren of het mislukt. Ik vind het zelfs teleurstellend dat er zo weinig geld verdiend wordt!
Beste manier om ‘follow the money’-strategie te neutraliseren? Zorgen dat ze gewoon allemaal geen geld verdienen... :?
Gebruikersavatar

happyfello16 apr 2018, 21:58

 326  Uma
Afbeelding

Waarom 46 pakjes en 47 namen op de lijst in het museum ?
Gebruikersavatar

linde.dejong17 apr 2018, 00:05

 6
Ik ben alleen maar wat teleurgesteld in de originaliteit van de raadsels deze reeks...in de vorige reeksen had ik toch het idee dat er meer breinbrekers tussen zaten, maar dit leken mij allemaal bekende raadseltjes te zijn, en dan komt het neer op 'kennen of niet kennen'.
Het afwijkende gewicht en 3 keer wegen is een vraagstuk zo oud als de straat. Dat heb ik al zo vaak voorbij zien komen dat de oplossing parate kennis is voor mij.
Die luciferstokjes heb ik al verdacht vaak voorbij zien komen op facebook (samen met die vervelende "vraagstukken" waarbij je de volgorde van bewerkingen moet toepassen).
Dat gedoe met 'waar staat het witte huis' (dit gaat over een andere aflevering weliswaar) hebben wij nog op de lagere school als leutige afsluiter voor een vakantie gezien.

Ligt het aan mij, of hebben ze de opdrachten moeilijker gemaakt door gewoon krappere tijdslimieten op te leggen en een 'alles of niks' systeem te hanteren, maar zijn de vragen/opdrachten zelf wat minder uitdagend geworden?
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2018, 12:20

 2245  Uma
happyfello schreef:Afbeelding

Waarom 46 pakjes en 47 namen op de lijst in het museum ?
Goed opgemerkt, maar naar aanleiding van jouw bericht hier ben ik nog eens van dichterbij gaan kijken en heb toen gemerkt dat de nummering van de lijst begint bij nummer 2 en niet 1.

Dus wel degelijk slechts 46 namen.

En of het nog niet zot genoeg was, heb ik zelfs het aantal witte bolletjes geteld op de getoonde kaart, die de adressen van de 46 plaatsen aangeven. En ook daar klopt het aantal (heb wel drie keer moeten tellen 🙂 ): ik telde 46 witte bolletjes.

Voorlopig dus vals alarm. Hoop ik.
Gebruikersavatar

Moleskine17 apr 2018, 13:29

 88
Iemand die weet/kan achterhalen wat er op Steves T-shirt staat in deze proef? Het lijkt een soort alfabet/codetaal.

Merci bij voorbaat!
Gebruikersavatar

happyfello17 apr 2018, 13:32

 326  Uma
Klaartje schreef:Goed opgemerkt, maar naar aanleiding van jouw bericht hier ben ik nog eens van dichterbij gaan kijken en heb toen gemerkt dat de nummering van de lijst begint bij nummer 2 en niet 1.

Dus wel degelijk slechts 46 namen.

En of het nog niet zot genoeg was, heb ik zelfs het aantal witte bolletjes geteld op de getoonde kaart, die de adressen van de 46 plaatsen aangeven. En ook daar klopt het aantal (heb wel drie keer moeten tellen 🙂 ): ik telde 46 witte bolletjes.

Voorlopig dus vals alarm. Hoop ik.
Afbeelding

Dan nu terug echt alarm... ? Op n° 1 staat Hernan Cortes. Ik weet niet of dit iets is hémaar het is op zijn minst vreemd...

Ik heb trouwens de bolletjes proberen te verbinden om te zien of ik er iets kon van maken... :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2018, 13:43

 2245  Uma
happyfello schreef:Afbeelding

Dan nu terug echt alarm... ? Op n° 1 staat Hernan Cortes. Ik weet niet of dit iets is hémaar het is op zijn minst vreemd...

Ik heb trouwens de bolletjes proberen te verbinden om te zien of ik er iets kon van maken... :roll: :roll: :roll:
Dan staan er toch 47 namen op dat bord. Die eerste viel dan net buiten beeld op het frame dat ik had stilgezet op tv.

Je had dan toch gelijk met die 47! Waarom 1 naam te veel?

Er gaat hier een alarm af, maar ik weet niet waarom!

47 is anders wel een priemgetal.

Die Hernan Cortes op nummer 1, is dat dé Cortes, de ontdekkingsreiziger/veroveraar? We zullen het eens moeten opzoeken.
Gebruikersavatar

Moleskine17 apr 2018, 13:47

 88
Moleskine schreef:Iemand die weet/kan achterhalen wat er op Steves T-shirt staat in deze proef? Het lijkt een soort alfabet/codetaal.

Merci bij voorbaat!
Gevonden: Georgisch alfabet
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 13:58

 2834  Uma
Ik vermoed dat er 47 namen op de lijst staan puur om meer mogelijkheden en meer opties te kunnen creëren.
Herinner je 'Winfield Scott', waar eerst Bahador een fout adres suggereert (Escobar of zoiets? Hij probeert 'Scott' te verspaansen..) en Joke daarna met het correcte Winfieldadres op de proppen komt.

Op dezelfde manier kan je extra namen in de lijst opnemen zodat een eventuele Mol (als Steve of Katrien de Mol waren geweest) een extra optie zou hebben op een moment waar zijn collega even niet oplet.
STEL bijvoorbeeld dat de 47e naam het compleet fictieve Winfield Escobar was geweest (ik zuig het maar uit mijn duim als voorbeeld) en Katrien staat niet goed op te letten terwijl Steve de Mol is, dan kan Steve de naam Winfield Escobar communiceren naar de anderen.
Enfin, is maar een voorbeeld hé.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 14:27

 8153
't Is vreemd, bizar en eigenaardig tegelijk. Het moet iets te betekenen hebben, maar wat? :?
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 14:54

 2834  Uma
Even het schilderij en die namenlijst naast elkaar gelegd..
Davy schreef:Afbeelding
In een park in Mexico City moeten vijf kandidaten 4 pakjes op de juiste bestemming brengen met behulp van een bakfiets. Er staan echter 46 paketten rond de fontein. Om de goede er uit te halen moeten ze vier proeven volbrengen, waarmee ze bij Gilles een afbeelding van een persoon krijgen. Deze moeten ze via de telefoon omschrijven aan het duo dat in het plaatselijke Paleis van Schone Kunsten bij het werk 'Morales' van Diego Rivera staat. Als de kunstkenners de figuur in het schilderij ontdekken kunnen ze hun teamgenoten een hint naar het adres geven. Ze krijgen precies twee uur de tijd en slechts één bakfiets. Kan de groep dit tot een goed einde brengen?
Eerst en vooral lijkt het schilderij niet 'Morales' te heten maar wel 'Sueño de una tarde dominical en la Alameda Central' oof in het Engels: 'Dream of a Sunday Afternoon in the Alameda Central'
https://en.wikipedia.org/wiki/Sue%C3%B1 ... da_Central
Het is wel een muurschildering, 'mural' in het Engels, dus misschien vandaar de naam 'Morales' afgeleid? Of was het Gilles die het in de uitzending als 'Morales' bestempelde?
(Mijn Mol-herbekijk-dag is meestal donderdag, dus ik heb de aflevering nog niet herbekeken...)

Anyway, de namen dan. Wat wij hebben, zijn de namen Augustin de Iturbide, Lobo Guerrero, Hernan Cortés, Winfield Scott en Leandro Valle. Daarnaast de namen uit dit screenshot:
happyfello schreef:Afbeelding

Dan nu terug echt alarm... ? Op n° 1 staat Hernan Cortes. Ik weet niet of dit iets is hémaar het is op zijn minst vreemd...

Ik heb trouwens de bolletjes proberen te verbinden om te zien of ik er iets kon van maken... :roll: :roll: :roll:
Als ik wat websites doorneem, zie ik dat er blijkbaar zo'n 150 mensen op deze muurschildering staan.

Nu, van vrijwel iedereen uit die lijst vind ik bevestiging dat die ook op het schilderij staan, behalve an Luis De Velasco (nummer 2 op het screenshot). Het is wel zo dat Luis De Velasco de man is die het park aanlegde (of liet aanleggen), dus misschien daardoor dat zoekresultaten veeleer dat opleveren dan een eventuele vermelding op het schilderij.

Ik ga er dus vanuit dat hij toch ergens op het schilderij moet staan gezien hij belangrijk is voor de geschiedenis van het in het schilderij afgebeelde park, maar het is even goed mogelijk dat hij de 'nummer 47' is..

Persoonlijk haal ik hier niets uit en heb ik het gevoel dat ik een halfuur verspild heb, maar ik deel het toch maar 😃
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9