Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 07:31

 8153
Moleskine schreef:Grappig, want puur op basis van het type schoen dacht ik ook dat het die van Joke waren! Ik verwachtte die sneakers eerder bij haar dan bij de iets rijpere Pascale. 🙂
Ik ben ouder dan Pascale en draag ook sneakers hoor!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 07:31

 8153
mollig18 schreef:hoe kwam het eigenlijk dat dat eerste raadsel enkel door lloyd en Pieter werden bekeken en het daarna precies niet meer uitmaakte wie welk raadsel deed?

Had de rest niet door dat ze mochten helpen?
Die bogen zich intussen over het raadsel met de wereldkaart.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 07:35

 8153
Cedric schreef:... vooral Pascale hier eigenlijk het raadsel met de zakjes snoep opgelost. Dit was correct opgelost en zou dus een juist pakje zijn, maar er was geen tijd meer om dat pakje nog te gaan bezorgen.
En dat wist Pascale zeer goed. De juiste oplossing gevonden, maar geen tijd meer. "Pijnlijk he!"*

* The Swallow of London vinden en dan de bus voor je ogen zien wegrijden... "Pijnlijk he!" 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 07:39

 8153
Jay-Lo schreef:Pascale was de derde bij deze opdracht. Zij ging niet met de fiets, maar ging dan samen met Pieter en Lloyd het lucifer raadsel herbekijken.
En kon een getal maken dat 9 hoger was dan dat van Lloyd en Pieter. Maar verdorie toch: achteraf bleek het nog niet hoog zeg! En Pascale weg met Lloyd... naar het verkeerde adres :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje18 apr 2018, 11:43

 2245  Uma
Moleskine schreef:Als je goed kijkt zie je dat het de schoenen van Pascale waren!
Joke droeg zwarte sportschoenen, Pascale die witte sneakers.

Grappig, want puur op basis van het type schoen dacht ik ook dat het die van Joke waren! Ik verwachtte die sneakers eerder bij haar dan bij de iets rijpere Pascale. 🙂
Ah bon, ik ging er ook vanuit dat het Jokes schoenen waren, die witte.

Mmh, dat maakt Pascale bij het oplossen van dit raadsel toch minder verdacht, vind ik. Dat opmeten met die veters is toch een goed idee en dat raadsel met het wegen van de gummibeertjes loste Pascale toch ook clever op. Anderzijds, ze verloor met Lloyd samen wel heel veel tijd in het afleveren van het verkeerde pakje...
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2018, 15:22

 2834  Uma
Ik ben de aflevering aan het herbekijken, net de eerste proef nog eens herbekeken.

Wat me - vanuit mijn tunnelvisie - het meeste opvalt is dat Bahador weldegelijk dat "ongeluk" met het marktkraampje vrij bewust lijkt te veroorzaken. Hij stuurt al wat naar rechts in die richting nog voor ze beginnen roepen. Hoe meer ik erop let, hoe meer ik het idee heb dat dit met voorbedachte rade gebeurde.
En aan de bakfiets zelf kon het moeilijk liggen, want anderen hadden er amper moeite mee om te manoeuvreren tussen de auto's en zo.

Daarnaast is vooral Lloyd een enorme treuzelaar. Ongelooflijk hoeveel keer hij rond dat standbeeld van Hernan Cortés draait..

Ook Steve toch wat raar in het museum. Eerst wil hij Katrien de telefoon laten neerleggen om wat beter te anderen te kunnen helpen (HUH?), bij het 4e raadsel (het tweede dat juist zou zijn) werkt hij zelfs tegen door te vragen of het geen hermafrodiet of vrouw zou kunnen zijn die afgebeeld staat..

Voor diegenen die Joke verdenken viel me vooral op dat ze eerst 2 minuten naar het pakje staat te staren voor ze merkt dat er 'Winfield' op staat. Uiteindelijk maakt het niets uit want de bakfiets was toch nog niet terug, maar het doet me wel denken aan andere situaties waarin Joke heel ijverig is, maar soms net wat te laat lijkt te beseffen dat ze staat te kijken naar datgene wat ze eigenlijk nodig heeft. Denk ook maar aan de 'piano for dummies' die ze pas vrij laat ziet liggen in het boekenrek terwijl ze er al een tijdje naar leek te kijken (wat evenzeer geldt voor Katrien).
Persoonlijk - again: tunnelvisie - vind ik het geen reden om Joke te verdenken, denk ik dat ze gewoon iets te enthousiast alles zo goed mogelijk wil doen en daardoor soms dingen over het hoofd ziet.

Of toch een pak minder verdacht dan Pascale die (1) het luciferraadsel makkelijk een tweede keer doet fout gaan, (2) treuzelt bij het Cortes-standbeeld (maar niet zo hard als Lloyd), (3) haar schoenveter gebruikt om de evenaar te leggen in plaats van afstanden te meten en (4) het laatste raadsel wel laat slagen maar op een moment dat het kalf toch al verdronken is.

Pieter, Katrien en Joke komen hier het minst verdacht uit, wat mij betreft. Goed wetende dat Pieter enorm oprecht overkomt, Katrien intussen naar huis is en Joke in mijn tunnelvisie absoluut niet de Mol kan zijn..



EDIT/ Aanvullend nog dit:
Oh ja, toen de aanrijding gebeurde en Joke zich bij de mensen in het kraampje excuseerde, kwam er geen reactie. Ik vind dit enorm opvallend..
Mocht ik me in dat kraampje bevinden, ik zou eerst en vooral enorm schrikken, waarschijnlijk best pissed reageren. Maar geen enkele reactie??? Zelfs in een stad waar verkeersdrukte de norm lijkt, kan ik me niet inbeelden dat men zo gewoon geraakt is aan het omver rijden van marktkraampjes dat men er niet meer van opkijkt? Integendeel zelfs..
Het zou me dus niet verbazen mocht dit afgesproken spel zijn en er zich in die kraampjes mensen van de productie hebben bevonden die bewust niets zeiden of deden om zich niet kenbaar te maken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 15:32

 8153
Cedric schreef:EDIT/ Aanvullend nog dit:
Oh ja, toen de aanrijding gebeurde en Joke zich bij de mensen in het kraampje excuseerde, kwam er geen reactie. Ik vind dit enorm opvallend..
Mocht ik me in dat kraampje bevinden, ik zou eerst en vooral enorm schrikken, waarschijnlijk best pissed reageren. Maar geen enkele reactie??? Zelfs in een stad waar verkeersdrukte de norm lijkt, kan ik me niet inbeelden dat men zo gewoon geraakt is aan het omver rijden van marktkraampjes dat men er niet meer van opkijkt? Integendeel zelfs..
Het zou me dus niet verbazen mocht dit afgesproken spel zijn en er zich in die kraampjes mensen van de productie hebben bevonden die bewust niets zeiden of deden om zich niet kenbaar te maken.
Zat er wel iemand in dat kraampje? Aangezien het dicht was, was het misschien nog niet open - als je begrijpt wat ik bedoel.
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2018, 15:42

 2834  Uma
Yep, er is vrij duidelijk iemand te zien, het lijkt een vrouw die aan een tafeltje zit en gewoon even achterom kijkt maar verder niet reageert.

Nu goed, als het dan iemand van de productie was geweest, dan zou Joke haar toch wel herkend hebben vermoed ik, voor zover ze iedereen van de productie ontmoeten natuurlijk.
Gebruikersavatar

mollig1819 apr 2018, 14:54

 229  Bert
is het hier eigenlijk al eens gegaan over Joke die zei "Trolliemollie" tegen iemand
was dat tegen baha of tegen Lloyd?
Gebruikersavatar

Taupe07719 apr 2018, 15:02

 767  Yens
mollig18 schreef:is het hier eigenlijk al eens gegaan over Joke die zei "Trolliemollie" tegen iemand
was dat tegen baha of tegen Lloyd?
Tegen Lloyd.
Ze zijn beiden single en van uit elkaars buurt.
Misschien eerder daar zoeken?
Gebruikersavatar

JKpowned19 apr 2018, 15:15

 259
Wat wel grappig is en het geen ik hier nog niet gelezen heb is dat Lloyd constant terug die Lucifer proef wou doen of verder doen en dat eerst met Pieter. Lloyd = Lucifer = De duivel en Pieter de Heilige goede man wie weet was dat wel hun hint.
Gebruikersavatar

Cedric19 apr 2018, 15:28

 2834  Uma
Taupe077 schreef:Tegen Lloyd.
Ze zijn beiden single en van uit elkaars buurt.
Misschien eerder daar zoeken?
Ofwel is er iets tussen hen, ofwel verdenkt Joke hem. It's one way or the other imho..
JKpowned schreef:Wat wel grappig is en het geen ik hier nog niet gelezen heb is dat Lloyd constant terug die Lucifer proef wou doen of verder doen en dat eerst met Pieter. Lloyd = Lucifer = De duivel en Pieter de Heilige goede man wie weet was dat wel hun hint.
Hah, leuk gevonden! Zou ik wel een goeie vinden 🙂
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9