Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

tom.hoebrechts16 apr 2018, 14:40

 20
chicawah schreef:... en heet de mol Pascale 🙂
Het was zij dat heel snel ook bevestigde jaja dat kan niks anders zijn. Zij is ook mijn hoofdverdachte.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 14:42

 8153
tom.hoebrechts schreef:Het was zij dat heel snel ook bevestigde jaja dat kan niks anders zijn. Zij is ook mijn hoofdverdachte.
Volgens mij was het zelfs zij die er 9909 van maakte.
Gebruikersavatar

Lodewijk16 apr 2018, 14:52

 146
Die 9909 kun je met slechts 2 lucifers te veranderen maken. Je neemt de van de 8 die links onder weg zodat het een 9 wordt, die voeg je bij de 5 rechtsboven zodat het ook een 9 wordt en je verandert dan de eerste 0 in een 9 --> 9909
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 14:57

 8153
Lodewijk schreef:Die 9909 kun je met slechts 2 lucifers te veranderen maken. Je neemt de van de 8 die links onder weg zodat het een 9 wordt, die voeg je bij de 5 rechtsboven zodat het ook een 9 wordt en je verandert dan de eerste 0 in een 9 --> 9909
Inderdaad, waar zat ik met mijn gedachten?
Gebruikersavatar

tom.hoebrechts16 apr 2018, 15:02

 20
chicawah schreef:Inderdaad, waar zat ik met mijn gedachten?
goh idd :roll:
Gebruikersavatar

Margot316 apr 2018, 15:03

 91
beate.verheyde schreef:Ik was zelf ook de denkpiste aan het volgen als Pieter en Lloyd. Het ging nooit in me opgekomen zijn om:
1- het bedrag om te draaien, waardoor de 8 eerst staat
2- Van een 4 cijferig getal naar een 6 cijferig getal te gaan, gewoon omdat ik dacht dat er een zo groot mogelijk 4 cijferig getal moest gemaakt worden.
ik vond ook dat een één er zo uit ziet 1 en niet l, ik zou er dus ook nooit opgekomen zijn.
Gebruikersavatar

happyfello16 apr 2018, 15:39

 326  Uma
Afbeelding

Iemand een idee waarom er zo'n vreemd handje op de 'dief' (robador) op het schilderij tevoorschijn wordt getoverd ?
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 15:42

 417
happyfello schreef:Afbeelding

Iemand een idee waarom er zo'n vreemd handje op de 'dief' (robador) op het schilderij tevoorschijn wordt getoverd ?
lijkt op een muishandje? van waar komt dat beeld? 't is precies of Katrien doorzichtig is?
Laatst gewijzigd door james.waker op 16 apr 2018, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

happyfello16 apr 2018, 15:43

 326  Uma
james.waker schreef:lijkt op een muisknop? van waar komt dat beeld? 't is precies of Katrien doorzichtig is?
Van de aflevering zelf... het schilderij is trouwens een projectie, hence Katrian doorzichtig...
Gebruikersavatar

Yvo16 apr 2018, 16:09

 1111  Uma
Elysia1985 schreef:Ik heb zelf een IQ van 140 (gemeten op de lagere school en opnieuw vastgesteld door de psycholoog tijdens mijn studies psychologie) maar op zich betekent dat niets.
Uit je post voor deze in dit topic, toen je zei dat je het niet al te moeilijk vond om dat raadsel met de lucifers op te lossen dacht ik al in een bepaalde richting. Dat in combinatie met het feit dat bij je 20 favoriete liedjes veel melancholische nummers zitten voor iemand van 1985, het heeft me niet veel puzzelwerk gekost om te achterhalen dat je een slim persoon bent (ik wilde zeggen slimme kerel, maar weet niet of je man of vrouw bent).
Gebruikersavatar

Bristol16 apr 2018, 16:12

 19
Het raadsel met afwijkend gewicht en maximaal driemaal wegen is ook erg bekend - en zeker bij de mol natuurlijk! Pascale begint wel zeer vastberaden aan de juiste oplossing, maar intussen is zoveel tijd voorbij gegaan dat een aflevering van het bijhorende pakje uiterst onwaarschijnlijk is geworden ( Indien de mol in deze groep zit, dan weet die hierover vooraf veel meer, allicht ook uit testen hoe lastig het rijden met de bakfiets in het drukke Mexico is).

Misschien andere acties van Pascale eens herbekijken, bv. in de eerste aflevering zelfs gewoon in de kist blijven liggen: nu weten we dat Katrien naast haar echt iets van claustrofobie heeft, en daardoor allicht niet helder meedenkt, maar aan dat raadsel met beginletters - een klassieker in vorige molseizoenen bij verborgen hints - denkt Pascale zelfs helemaal niet.
Gebruikersavatar

kris.pollaris16 apr 2018, 17:59

 6
bentxi schreef:'k Denk dat het toch niet eenvoudig is om die biljetten zomaar in de juiste volgorde te leggen. De reflex die ik zou gehad hebben was om aan de voorbijgangers te vragen of er geen wisselkantoor in de buurt was... 😉
Dat maakt het nog verdachter vind ik 🙂 Ikzelf zou ook niet eens geweten hebben hoe ik er enkelen moest leggen.
Het feit dat je alles juist kan leggen en juist enkel die 2 wisselen das toch meer dan een toeval.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9