Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2018, 10:03

 3423  Yens
Wat wel mijn aandacht trok waren de namen van de spelers. De naam "Vampiro Canadiense" leidde naar niet veel, behalve dat de echter vechter achter deze naam een Canadees uit Ontario is met de naam Ian Richard Hodgkinson. Niets bijzonder dus. De naam Chessman is echter veel interessanter. Als je zoekt naar Chessman dan kom je onvermijdelijk terecht bij Caryl Chessman. Deze man werd gearresteerd in 1948 en in 1960 geëxecuteerd. Hij werd er van beschuldigd "The Red Light Bandit" te zijn: een inbreker, kidnapper en verkrachter. Dus geen moordenaar en achteraf waren er zelfs ernstige twijfels dat hij schuldig was. Hierom werd hij het symbool van de anti-doodstraf beweging in de VS. Terwijl hij in de gevangenis zat, schreef hij meerdere boeken die bestsellers werden.

Je vindt de hele geschiedenis van deze man op Wikipedia (Engels):
https://en.wikipedia.org/wiki/Caryl_Chessman

In het artikel vind je ook deze zin terug (bijna onderaan het artikel): "In 2000, Mexican Pro Wrestler Kevin Citali Zamora adopted Chessman as his ring name". De Chessman uit het game en de worstelaar erachter, is dus ook vernoemd naar Caryl Chessman.

Ik heb geen flauw idee of dit gegeven ons ook maar iets vooruithelpt in de zoektocht naar de mol, maar vond het wel een interessant verhaal 😉 .
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 10:06

 417
Holmes schreef:Beelden zijn niet top want crop uit groot beeld, maar let op de lengte van de naam van de linkse speler : die is verschillend (korter en langer dan score) . Dus ook in de beelden van Lloyd zie je een naamswissel, dus zou ik er niets achter zoeken.
op 34:10 zie je hem inderdaad spelen met een naam korter dan de score (namen zijn hier niet leesbaar), en op dat moment is vampiero chessman aan het afkloppen en zegt hij "oei, oei, dat komt hier niet goed"

idem op 34:24 een dan zegt hij "Ja, ik heb hem" terwijl vanpiero achter de andere loopt

en dan op 34:33 zijn de namen plots gewisseld.... maar op deze beelden zie je ook het MUTE (geluid off) symbool in beeld, dus volgens mij zijn dat de énige echte beelden

op de latere beelden zijn de namen goed leesbaar en zie je ook het mute symbool in beeld

eigenlijk bevestigd dit alleen maar dat er bewust manipulatie gedaan is en er geen sprake is van accident bij de montage

mijn theorie :
lloyd speelde vooraf met gewisselde namen en geluid een oefensessie en men gebruikte die beelden achteraf 🤨🔒
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 10:13

 417
Yvo schreef:Niet-gamer? Gezien Lloyd zijn jonge leeftijd is het waarschijnlijk dat hij nog spelletjes op de PS heeft gespeeld, zij het PS3 of PS4.
je hebt me verkeerd begrepen, dat was MIJN conclusiej, en ik ben niet gamer... over lloyd sprak ik me daar niet uit, wellicht dat hij wel games speelt, maar ik blijft het toch raar vinden dat hij zo meteen dat spel kan beginnen spelen zonder enige voorkennis... maar nogmaals , als niet gamer heb ik daar geen kaas van gegeten, misschien zijn alle vechtspelletjes wel gelijk van controls enzo
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen22 apr 2018, 10:15

 182
Holmes schreef:Beelden zijn niet top want crop uit groot beeld, maar let op de lengte van de naam van de linkse speler : die is verschillend (korter en langer dan score) . Dus ook in de beelden van Lloyd zie je een naamswissel, dus zou ik er niets achter zoeken.
Een fervente gamer zal het vast kunnen bevestigen maar als je al een soortgelijk spel gespeeld hebt, ben je daar imho in een andere game ook heel snel mee weg.

(34:24)
Afbeelding

(34:33)
Afbeelding
Ik ken het spel niet, maar het kan ook een "Tag Fight" zijn. Bij worstelen zie je vaak vier vechters (2vs2). Enkel denaam van de actieve speler wordt getoond. Dus dat kan verklaring zijn voor veranderende namen.

Of je daar snel mee weg bent hangt af van de ingestelde moeilijkheidsgraad van het spel. Als die op moeilijk staat, dan win je het spel nooit als je het niet keihard hebt geoefend. Zelfs op makkelijke moeilijkheidsgraad kan zo'n spel moeilijk zijn. Het is niet omdat je al eens een vechtgame gespeeld hebt, dat je eender welk vechtspel zomaar wint. Bovendien is snel weg zijn met een game niet hetzelfde als de game winnen.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen22 apr 2018, 10:26

 182
james.waker schreef:op 34:10 zie je hem inderdaad spelen met een naam korter dan de score (namen zijn hier niet leesbaar), en op dat moment is vampiero chessman aan het afkloppen en zegt hij "oei, oei, dat komt hier niet goed"

idem op 34:24 een dan zegt hij "Ja, ik heb hem" terwijl vanpiero achter de andere loopt

en dan op 34:33 zijn de namen plots gewisseld.... maar op deze beelden zie je ook het MUTE (geluid off) symbool in beeld, dus volgens mij zijn dat de énige echte beelden

op de latere beelden zijn de namen goed leesbaar en zie je ook het mute symbool in beeld

eigenlijk bevestigd dit alleen maar dat er bewust manipulatie gedaan is en er geen sprake is van accident bij de montage

mijn theorie :
lloyd speelde vooraf met gewisselde namen en geluid een oefensessie en men gebruikte die beelden achteraf 🤨🔒
Die close-up beelden van het tv-scherm hebben ze daar inderdaad moeilijk kunnen maken, want Lloyd zit in de baan van de camera. Ofwel heeft de redactie het spel achteraf nagespeeld om beelden voor de montage te hebben.
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2018, 12:47

 2834  Uma
'Chessman' vind ik wel een leuke.. Als Steve de Mol zou blijken, dan is dit een mooi geplaatste tip.

Hoe weten jullie trouwens dat Steve graag schaakt? Heeft hij dat in een aflevering gezegd? Ik heb dat blijkbaar gemist dan..
Gebruikersavatar

Yvo22 apr 2018, 21:01

 1111  Uma
Cedric schreef:'Chessman' vind ik wel een leuke.. Als Steve de Mol zou blijken, dan is dit een mooi geplaatste tip.

Hoe weten jullie trouwens dat Steve graag schaakt? Heeft hij dat in een aflevering gezegd? Ik heb dat blijkbaar gemist dan..
Dat Steve graag schaakt stond in een krantenartikel. Zie dit topic viewtopic.php?f=72&t=3303 voor de mogelijke verborgen hint. Zo houden we het forum ordelijk en gestructureerd.
Gebruikersavatar

Yvo22 apr 2018, 21:44

 1111  Uma
Daar gaat de Chessman hint.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2018, 21:48

 8153
Yvo schreef:Daar gaat de Chessman hint.
Steve werd schaakmat gezet..
Gebruikersavatar

Kobe23 apr 2018, 00:51

 429
Alhoewel ik niet geloof dat hier een hint in zit: Pamela Anderson (Pascale) is een canadese (canadiense?)
Gebruikersavatar

sandra.govers07 mei 2018, 19:17

 45
Toen JOke en Katrien aan de piano zaten en hadden gevonden welke toetsen DAG ze moesten induwen, stond Lloyd heel opvallend wat opzij.
Een fractie van een seconde keek hij naar links dan weer naar de dames terug naar links en knikte hij even om dan naar Joke en Pascale toe te gaan.
Vanaf dat moment is hij mijn "hoofd"verdachte geworden.

Afbeelding
tussen 00:36:36 en 00:36:40 kan je het knikje zien...😉
Gebruikersavatar

Yvo07 mei 2018, 19:43

 1111  Uma
sandra.govers schreef:Een fractie van een seconde keek hij naar links dan weer naar de dames terug naar links en knikte hij even om dan naar Joke en Pascale toe te gaan.
Je bedoelt Joke en Katrien 😉.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9