Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Laleia16 apr 2018, 15:34

 306
Yvo schreef:Als je net buiten de tijd het juiste antwoord geeft komt dat ook verdacht over. Als niemand het vindt kan je beter helemaal niks antwoorden, dat komt minder verdacht over vind ik. Dit is voor mij alweer een indicatie dat Lloyd de mol niet kan zijn.
Ik vond niet alleen het feit dat hij het zei vreemd, maar ook de manier waarop.
Ik kreeg de indruk dat hij zo iets had van: ja, ik stond al langer aan het witte huis in Washington te denken, maar ik heb het niet gezegd want dat gaat het toch niet zijn.
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 16:37

 2834  Uma
Zoals jullie hier ook aanhalen zijn Pascale en Lloyd inderdaad het meest verdacht, maar toch ook Steve door zijn afwezigheid.

Het videospel dat Lloyd speelt vind ik het meest verdacht:
(1) Hij moet het niet spelen, toch?? Dat spel spelen betekent 5 minuten meer of minder. Blijf er dan gewoon af?
(2) Een worstelspel, later die dag een worstelproef (Baha/Pieter). Doordat Lloyd dat speelt, schenken de anderen geen aandacht hieraan.
(3) Dat spel spelen = de anderen niet helpen. Lloyd doet - behalve dat spel spelen - letterlijk niks in gans die kamer.

Pascale werkt dan weer inderdaad op de zenuwen. Nu goed, zij doet me wat denken aan Thibaud vorig jaar die geblinddoekt in de auto vroeg om niet "links/rechts" te zeggen maar volgens de klok te rijden. Pascale deed dat eerder ook al in de 'levend begraven'-proef waar ze specifiek wil communiceren met "over". Ik heb de indruk dat Pascale - vanuit haar job ongetwijfeld - iets té graag instructies geeft (zie ook Rabid Joke) en alles coördineert. Daardoor dat ze zo vaak communiceert en constant in die micro zat te praten. Met andere woorden: het past perfect in haar plaatje, dus als dit een Mollenstreek is, dan heeft niemand het door waarschijnlijk.

Steve staat er verder ook voor spek en bonen bij, deed helemaal niks. Steve en Pascale hadden toch moeten weten dat er met die foto's die ze zagen iets moest gedaan worden?

Algemeen stel ik me de vraag of de kandidaten wisten dat ze naar kleuren moesten zoeken... Rood bij Steve/Pascale, het groen van GreenDay en dan zwart bij het laatste. Het is pas bij de laatste proef dat expliciet stond "onthou de kleur". Niet bij het begin...
Gebruikersavatar

Yvo16 apr 2018, 16:44

 1111  Uma
Cedric schreef:Nu goed, zij doet me wat denken aan Thibaud vorig jaar die geblinddoekt in de auto vroeg om niet "links/rechts" te zeggen maar volgens de klok te rijden.
Niet vorig jaar, je bedoelt twee jaar geleden in de reeks van 2016.
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 16:45

 2834  Uma
Yvo schreef:Niet vorig jaar, je bedoelt twee jaar geleden in de reeks van 2016.
I stand corrected.
Gebruikersavatar

commisaris Witse16 apr 2018, 16:48

 260
Steve en Pascale hadden moeten weten dat ze iets moesten doen met die filmpjes die ze voorbij zagen komen... :mrgreen: Er wordt alleen door Pascale gezegd dat ze beelden zien van de voorbije afleveringen. Dat het rood wit was geworden was toch echt wel opvallend ?!
Had 1 van beide gezegd dat het rood was weggehaald, dan wisten de anderen dan toch al dat er iets met kleuren gedaan diende te worden. :?:
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert16 apr 2018, 17:29

 26
Cedric schreef:Zoals jullie hier ook aanhalen zijn Pascale en Lloyd inderdaad het meest verdacht, maar toch ook Steve door zijn afwezigheid.

Het videospel dat Lloyd speelt vind ik het meest verdacht:
(1) Hij moet het niet spelen, toch?? Dat spel spelen betekent 5 minuten meer of minder. Blijf er dan gewoon af?
(2) Een worstelspel, later die dag een worstelproef (Baha/Pieter). Doordat Lloyd dat speelt, schenken de anderen geen aandacht hieraan.
(3) Dat spel spelen = de anderen niet helpen. Lloyd doet - behalve dat spel spelen - letterlijk niks in gans die kamer.

Pascale werkt dan weer inderdaad op de zenuwen. Nu goed, zij doet me wat denken aan Thibaud vorig jaar die geblinddoekt in de auto vroeg om niet "links/rechts" te zeggen maar volgens de klok te rijden. Pascale deed dat eerder ook al in de 'levend begraven'-proef waar ze specifiek wil communiceren met "over". Ik heb de indruk dat Pascale - vanuit haar job ongetwijfeld - iets té graag instructies geeft (zie ook Rabid Joke)...
Ik was ook eerst van het idee dat hij dat spel niet hoefde te spelen, maar achteraf komt daardoor pas wel die tip 'DAG' te voorschijn.
Misschien wist Lloyd dat die tip ging verschijnen --> maakt hem minder verdacht, want zo verdwijnt de focus wat van het feit dat hij dat spel eigenlijk wel verloren heeft.
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 18:10

 2834  Uma
Als hij op voorhand wist dat die tip zou verschijnen, dan is dat evenzeer iets wat enkel een Mol kan weten lijkt me 😉

Die 2e tip, 'DAG', had je trouwens niet nodig als je wat nadenkt.

GreenDay => Groen + Dag => Groen de kleur, 'DAG' wat ze moeten spelen. Sowieso zouden ze dus bij 'DAG' moeten terecht komen..
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2018, 18:42

 2204
Cedric schreef:Het videospel dat Lloyd speelt vind ik het meest verdacht:
(1) Hij moet het niet spelen, toch?? Dat spel spelen betekent 5 minuten meer of minder. Blijf er dan gewoon af?
(2) Een worstelspel, later die dag een worstelproef (Baha/Pieter). Doordat Lloyd dat speelt, schenken de anderen geen aandacht hieraan.
(3) Dat spel spelen = de anderen niet helpen. Lloyd doet - behalve dat spel spelen - letterlijk niks in gans die kamer.
In een escape room weet je niet (op voorhand) wat je niet of wel moet doen.
Je kan overal gewoon afblijven, maar dan geraak je er waarschijnlijk niet uit. :mrgreen:

En na gespeeld te hebben is het Lloyd die het boek 'piano en keyboard for dummies' vindt. Toch niet onbelangrijk, lijkt me. 😉
Laatst gewijzigd door Frolva op 16 apr 2018, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert16 apr 2018, 18:43

 26
Cedric schreef:Als hij op voorhand wist dat die tip zou verschijnen, dan is dat evenzeer iets wat enkel een Mol kan weten lijkt me 😉

Die 2e tip, 'DAG', had je trouwens niet nodig als je wat nadenkt.

GreenDay => Groen + Dag => Groen de kleur, 'DAG' wat ze moeten spelen. Sowieso zouden ze dus bij 'DAG' moeten terecht komen..
Inderdaad, ik ga er met deze denkpiste inderdaad vanuit dat Lloyd de mol is, en hij dus wist dat die tip nadien zou verschijnen.

Hij prult eerst wat met het videospel, verliest onopvallend en laat zo 5min van de klok verdwijnen. Maar er komt wel een tip te voorschijn, gevolg: niemand die nog kraait om die 5min die verdwenen zijn van de klok. Ze onthouden enkel dat het Lloyd was die gezorgd heeft voor die tip (die zoals je zegt inderdaad niet echt nodig was mits wat logisch nadenken, maar voor Katrien en Joke lijkt dit wel de noodzakelijke tip op dat moment).

Conclusie: Lloyd saboteert dit onderdeel, maar maakt zich tegelijkertijd wel wat onverdacht
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2018, 18:51

 2204
Cedric schreef:Die 2e tip, 'DAG', had je trouwens niet nodig als je wat nadenkt.

GreenDay => Groen + Dag => Groen de kleur, 'DAG' wat ze moeten spelen. Sowieso zouden ze dus bij 'DAG' moeten terecht komen..
Mij lijkt het dat ze die tip 'DAG' wel nodig hadden.

Ze vragen zich eerst af of het Green Day is en weten het pas zeker als ze de link met DAG leggen.

En met Green Day weten dat je op een keyboard DAG moet spelen, daar zouden ook niet veel mensen opkomen, volgens mij. 😉
Gebruikersavatar

Wouterc16 apr 2018, 20:17

 147
Bij deze proef hadden ze Kelly goed kunnen gebruiken. Helaas... :|
Gebruikersavatar

Wouterc16 apr 2018, 23:36

 147
Lloyd geeft het goede antwoord net buiten de tijd, maar wie geeft de voorzet?

En wie zorgt ervoor dat de proef op gang getrokken wordt? Ook een taak van de mol, anders krijg je maar saaie TV.

Mij komt het hier over dat ze de mol nodig hadden om de proef te laten beginnen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9