Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 10:40

 8153
eveline.vanhemel schreef:Voor mij was Lloyd ook verdacht in deze proef maar toch vooral Pascale. Zoals zij de kandidaten op hun zenuwen werkte door de microfoon? Vind ik persoonlijk wel een goeie mollenstreek.
Ik wilde het ook opmerken maar je was mij voor.
Gebruikersavatar

Kleintje16 apr 2018, 10:57

 125  Sven
Ik dacht ook meteen dat ik als mol in die kamers zou zitten om daar verwarring te zaaien en ze op te houden, maar inderdaad: niets in De Mol is zeker. Gezien Pascale en Steve de kleur rood niet vonden, hadden ze - zelfs al mochten ze er op tijd geraakt zijn - nog geen garantie tot slagen.

Dus op zich zou je zo wel subtieler kunnen mollen: er vanuit gaan dat ze toch nooit binnen de tijd tot bij jou geraken, en als ze dat toch doen, niet weten welke kleur jij (in de bomkamer) moest zoeken. Of verkeerdelijk opperen dat het wel de rode draad moet zijn, aangezien dat de kleur was die te zien was in de bomkamer 😉

Ik vond het overigens ook heel vreemd dat Lloyd net buiten de tijd Washington antwoorde. Ik denk dat als je als mol het antwoord op zo’n raadsel weet, het heel moeilijk is om het niet te verklappen. Dus dan doe je dat net buiten de tijd?
Laatst gewijzigd door Kleintje op 16 apr 2018, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2018, 10:58

 767  Yens
Klaartje schreef:Het lijkt inderdaad logisch voor de kijker dat de Mol in deze proef moest zitten en niet bij de worstelaars. Maar dit is de Mol en daarin zijn veel zaken niet logisch,

Dus ja, als je logisch redeneert, is de mogelijkheid tot saboteren het grootst bij deze proef. En dan zien voor mij vooral Joke en Lloyd er niet goed uit.
Anderzijds is er al veel geld verloren en is er misschien een akkoord met de mol en de redactie om toch maar het worstelen te doen en er op te rekenen dat de anderen elkaar weer de duvel zullen aandoen.

Ik moet de aflevering nog eens herbekijken maar had op een moment de indruk dat Joke al klaar was voor een bom die ging ontploffen voordat de rest het door had ...
Gebruikersavatar

Kleintje16 apr 2018, 11:03

 125  Sven
Taupe077 schreef: Ik moet de aflevering nog eens herbekijken maar had op een moment de indruk dat Joke al klaar was voor een bom die ging ontploffen voordat de rest het door had ...
De kandidaten wisten toch dat er een verfbom ging ontploffen als zij niet binnen de tijd er waren? Of ben ik verkeerd? Want als je het weet dan lijkt het me logisch als je weet dat je tijd bijna op is, dat er een knal komt.
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2018, 11:05

 767  Yens
Kleintje schreef:De kandidaten wisten toch dat er een verfbom ging ontploffen als zij niet binnen de tijd er waren? Of ben ik verkeerd? Want als je het weet dan lijkt het me logisch als je weet dat je tijd bijna op is, dat er een knal komt.
Ja dat wisten ze maar ik dacht gezien te hebben dat Joke al volledig klaar was met anderen op oren en oogjes toe terwijl de andere 2 nog relax waren.
Die bom zit in een andere kamer ergens en dus verwacht je zelf toch geen gevolg?

Update: net even online gekeken en wat je ook kan zeggen is dat Joke en Katrien weggaan van de volgende deur en Lloyd er dicht bij blijft omdat hij toch weet dat het geen gevolg heeft voor hem.
Zoals altijd in de Mol kan je veel op verschillende manieren beoordelen!
Gebruikersavatar

bentxi16 apr 2018, 11:34

 43  Emanuelle
Met betrekking tot de opmerking dat Lloyd het juiste antwoord na het verstrijken van de tijd geeft, denk ik dat dit redelijk normaal is. Hoe vaak kom je zelf niet op een antwoord en als de tijd voorbij is/de druk van de ketel, schiet het juiste antwoord je plots te binnen.

Wat me verder in deze proef is opgevallen, is de legendarische muziekkennis van Steve die weer eens de kop op steekt: "John Denver"? Serieus?! Green Day en John Denver zijn toch compleet verschillende genres.
In de vorige proeven heeft Steve ook al zijn 'geniale'muziekkennis tentoon gespreid (cfr. Bon Jovi, Lady Gaga, etc...) terwijl hij op zijn playlist naast heel wat Franse chansons ook een aantal oude Amerikaanse rockers heeft staan. Nogal tegenstrijdig maar nog niet voldoende om mij in een tunnel te krijgen. Wel een sterretje bij zijn naam...
Gebruikersavatar

Délégee16 apr 2018, 11:52

 99
Kleintje schreef:De kandidaten wisten toch dat er een verfbom ging ontploffen als zij niet binnen de tijd er waren? Of ben ik verkeerd? Want als je het weet dan lijkt het me logisch als je weet dat je tijd bijna op is, dat er een knal komt.
Dat weten ze zeker. Bovendien was Pascale aan het aftellen, wat de kandidaten over het luidsprekerssysteem konden horen. Ze wisten dus ook wanneer de bom ging ontploffen.
Gebruikersavatar

Kleintje16 apr 2018, 12:04

 125  Sven
Taupe077 schreef:Ja dat wisten ze maar ik dacht gezien te hebben dat Joke al volledig klaar was met anderen op oren en oogjes toe terwijl de andere 2 nog relax waren.
Die bom zit in een andere kamer ergens en dus verwacht je zelf toch geen gevolg?

Update: net even online gekeken en wat je ook kan zeggen is dat Joke en Katrien weggaan van de volgende deur en Lloyd er dicht bij blijft omdat hij toch weet dat het geen gevolg heeft voor hem.
Zoals altijd in de Mol kan je veel op verschillende manieren beoordelen!
Je verwacht geen gevolg, maar wel een knal, en aangezien ze niet weten hoe luid die knal gaat zijn vind ik dat maar een normale reactie. Het lijkt me inderdaad eerder vreemd dat Lloyd dat niet doet.
Gebruikersavatar

veerle.vanlaere16 apr 2018, 13:03

 1
eveline.vanhemel schreef:Voor mij was Lloyd ook verdacht in deze proef maar toch vooral Pascale. Zoals zij de kandidaten op hun zenuwen werkte door de microfoon? Vind ik persoonlijk wel een goeie mollenstreek.
Pascale vind ik al een paar afleveringen heel verdacht!
Gebruikersavatar

Lodewijk16 apr 2018, 13:27

 146
Het is inderdaad "verdacht" dat er niet meer nadruk werd gelegd op de kleuren die ze moesten onthouden. Nu, met dat Pascale en Steve (alle opties open houden: bewust?) niet hebben gezien dat ROOD telkens ontbrak in het filmpje, ging niemands frank vallen bij de 2e escape room met GREEN day. Dus dan is het ook ergens wel te begrijpen dat die kleuren op dat moment niet echt iets zeggen...

Waar zit je als mol? Goeie vraag...
- In de escape rooms? Wel, dat is misschien de gemakkelijkste positie om te saboteren, maar daar ligt het misschien iets te dik op? Katrien heeft uiteindelijk ook achteraf een rood scherm gekregen... Op Lloyd of Joke gegaan misschien?
- In de cel met de bom? Als je het rood al niet doorgeeft dan verlaag je de kansen op slagen wel drastisch...
- Gaan vechten? Wel, met in het achterhoofd dat de andere kandidaten binnen de tijd alles moeten oplossen én de juiste draad nog moeten doorknippen plus dat bij 1 verkeerd geraden greep er sowieso niets verdient wordt... (Ok, toegegeven zit ik een beetje in een Baha tunnel :p)

Eigenlijk als mol was de vorige aflevering heel simpel: je moest bijna niets doen...
Gebruikersavatar

Margot316 apr 2018, 15:10

 91
Jay-Lo schreef:En zelfs als ze alle opdrachten hadden volbracht en zouden weten dat de kleur een invloed had? Dan nog zouden ze moeten gokken tussen geel en rood, want dat hadden Pascale en Steve niet doorgegeven.
het eerst wat ik zei als ik de proef zag is : "het is zeker niet de rode draad." In films gaan die mensen altijd dood bij de rode draad 😂
Gebruikersavatar

Yvo16 apr 2018, 15:29

 1111  Uma
Kleintje schreef:Ik vond het overigens ook heel vreemd dat Lloyd net buiten de tijd Washington antwoorde. Ik denk dat als je als mol het antwoord op zo’n raadsel weet, het heel moeilijk is om het niet te verklappen. Dus dan doe je dat net buiten de tijd?
Als je net buiten de tijd het juiste antwoord geeft komt dat ook verdacht over. Als niemand het vindt kan je beter helemaal niks antwoorden, dat komt minder verdacht over vind ik. Dit is voor mij alweer een indicatie dat Lloyd de mol niet kan zijn.
bentxi schreef:Met betrekking tot de opmerking dat Lloyd het juiste antwoord na het verstrijken van de tijd geeft, denk ik dat dit redelijk normaal is. Hoe vaak kom je zelf niet op een antwoord en als de tijd voorbij is/de druk van de ketel, schiet het juiste antwoord je plots te binnen.
Inderdaad.
bentxi schreef:Wat me verder in deze proef is opgevallen, is de legendarische muziekkennis van Steve die weer eens de kop op steekt: "John Denver"? Serieus?! Green Day en John Denver zijn toch compleet verschillende genres.
In de vorige proeven heeft Steve ook al zijn 'geniale'muziekkennis tentoon gespreid (cfr. Bon Jovi, Lady Gaga, etc...) terwijl hij op zijn playlist naast heel wat Franse chansons ook een aantal oude Amerikaanse rockers heeft staan. Nogal tegenstrijdig maar nog niet voldoende om mij in een tunnel te krijgen. Wel een sterretje bij zijn naam...
Het liedje was 'Good Riddance' van Green Day. En Steve komt voor mij weer eens verdacht over in een proef. Hij zit ook op een positie waar hij het kan sturen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9