Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2018, 12:47

 2245  Uma
Wat ik opvallend vind in deze opdracht, is het feit dat we nergens te weten komen waarom het Pascale en Steve zijn die in de bomkamer moesten zitten en waarom Joke, Katrien en Lloyd de bevrijders moesten zijn.

Nergens tonen ze een overleg tussen de kandidaten wie wat gaat doen, wat bij andere opdrachten meestal wel zo is. De makers pikken blijkbaar naar eigen keuze twee mensen uit die ze in de bomkamer plaatsen, zo lijkt het, en beslissen dus ook wie de escape rooms gaan doen, zonder dat de kandidaten hier inspraak in hadden. Dat vind ik op zich al vreemd, en dus verdacht. Moest de Mol voor de makers hier in het groepje bevrijders zitten?
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 12:47

 2834  Uma
Vond ik ook raar, inderdaad..
Gebruikersavatar

BeaVer17 apr 2018, 12:55

 1293  Uma
Het is niet de eerste keer dat ze in een seizoen van de mol, de mensen zelf kiezen ipv het lot te laten beslissen.
Kan misschien een ellenlange saaie discussie geweest zijn en niet echt nuttig om dat er ook nog in te steken?
Gebruikersavatar

Margot317 apr 2018, 17:32

 91
beate.verheyde schreef:Het is niet de eerste keer dat ze in een seizoen van de mol, de mensen zelf kiezen ipv het lot te laten beslissen.
Kan misschien een ellenlange saaie discussie geweest zijn en niet echt nuttig om dat er ook nog in te steken?
klopt, vorig jaar in de proef met de dieren (leeuw, geiten, ...) hebben ze ook niet kunnen kiezen. anders zou Robin nooit in die kleine kooi gekropen hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar

melissa.janssens17 apr 2018, 18:47

 18
magali.peters schreef:Ik weet niet of het iemand opgevallen is... Maar naar het einde van de aflevering komt eerst Joke en daarna Lloyt in beeld.
Hij zegt dat de verfbomproef een ideaal moment is om te mollen. En als ik me niet vergis en goed luisterde (in zijn dialect) zegt hij op een bepaald moment IK heb gemold. 😲 😲
Ik ben blij dat ik niet de enige was die dat zo verstaan had (en ik ben West-Vlaams) Voor ik het hier ging posten, heb ik het fragment echter nog eens bekeken(online) en hoor ik het niet meer. De versie van tv heb ik niet meer, dus ik kan niet horen of er effectief een verschil op zat, maar het zal wel inbeelding geweest zijn.
Gebruikersavatar

Frolva18 apr 2018, 08:59

 2204
Toch iets 'veemds' gemerkt bij deze proef.

Als ze het tweede raadsel zoeken zit Joke er op een bepaald moment vlak voor, maar ziet het niet.

Katrien die gewoon wat rond kijkt ziet wel het raadsel dat wordt 'afgeschermd' door Joke ...

Verdacht? :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2018, 16:23

 2834  Uma
Een detail, maar eigenlijk is het ook door Lloyd zijn 5 minuten straftijd op de PlayStation dat ze uiteindelijk het Witte Huis niet vinden hé...
Nu goed, gezien Pascale geen flauw benul leek te hebben met die foto's en Steve ook weer niets bijdroeg tot de opdracht, denk ik dat de opdracht sowieso mislukt zou zijn.

Also, bij het aftellen naar de ontploffing van de bom is Joke ook niet de enige die "bang afwacht". Ja, ze lijkt haar oren dicht te houden, maar Lloyd is evenzeer zich wat aan het afwenden van het geheel. Dit terwijl ook Lloyd heel duidelijk zegt: "Sorry, Pascale. Sorry, Steve." Neemt de Mol hier alle verantwoordelijkheid op zich?

Ook al is Bahador nog altijd mijn hoofdverdachte, in deze proef is het voor mij vooral Lloyd die alles doet mislukken.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 apr 2018, 19:19

 1690  Sven
Cedric schreef:Een detail, maar eigenlijk is het ook door Lloyd zijn 5 minuten straftijd op de PlayStation dat ze uiteindelijk het Witte Huis niet vinden hé...
Nu goed, gezien Pascale geen flauw benul leek te hebben met die foto's en Steve ook weer niets bijdroeg tot de opdracht, denk ik dat de opdracht sowieso mislukt zou zijn.

Also, bij het aftellen naar de ontploffing van de bom is Joke ook niet de enige die "bang afwacht". Ja, ze lijkt haar oren dicht te houden, maar Lloyd is evenzeer zich wat aan het afwenden van het geheel. Dit terwijl ook Lloyd heel duidelijk zegt: "Sorry, Pascale. Sorry, Steve." Neemt de Mol hier alle verantwoordelijkheid op zich?

Ook al is Bahador nog altijd mijn hoofdverdachte, in deze proef is het voor mij vooral Lloyd die alles doet mislukken.
Ze zullen wel de informatie hebben gehad dat er een verfbom af zou gaan als ze niet op tijd waren. Of van Gilles, of van Steve en Pascale,
Het cruciale was de juiste draad doorknippen, en aangezien ze de info omtrent het rood niet hadden, zou het daar ook nog een discussie worden welke draad de juiste was. Lloyd had dus net binnen de tijd Washington dc kunnen zeggen, dan nog is het te betwijfelen dat ze op goed geluk de juiste draad zouden door knippen.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen18 apr 2018, 23:22

 182
Cedric schreef:Zoals jullie hier ook aanhalen zijn Pascale en Lloyd inderdaad het meest verdacht, maar toch ook Steve door zijn afwezigheid.

Het videospel dat Lloyd speelt vind ik het meest verdacht:
(1) Hij moet het niet spelen, toch?? Dat spel spelen betekent 5 minuten meer of minder. Blijf er dan gewoon af?
(2) Een worstelspel, later die dag een worstelproef (Baha/Pieter). Doordat Lloyd dat speelt, schenken de anderen geen aandacht hieraan.
(3) Dat spel spelen = de anderen niet helpen. Lloyd doet - behalve dat spel spelen - letterlijk niks in gans die kamer.

Pascale werkt dan weer inderdaad op de zenuwen. Nu goed, zij doet me wat denken aan Thibaud vorig jaar die geblinddoekt in de auto vroeg om niet "links/rechts" te zeggen maar volgens de klok te rijden. Pascale deed dat eerder ook al in de 'levend begraven'-proef waar ze specifiek wil communiceren met "over". Ik heb de indruk dat Pascale - vanuit haar job ongetwijfeld - iets té graag instructies geeft (zie ook Rabid Joke)...
Weten we hoe de verdeling van de escape room / verfbom proef tot stand komt? Ik herinner me alleen de discussie over wie zal worstelen. Iemand oppert om Lloyd te laten worstelen, maar daar wordt geloof ik niet op ingegaan.

Ik ben van mening dat de mol liefst in de escape room zit en niet bij de verfbom of in het worstelen. Maar ja, wil nog niets zeggen natuurlijk.

Wat ik dit jaar het vreemdste vind is dat er zelden discussies zijn bij proeven (verdiepingen, geldkoffers, worstelen). Het lijkt alsof ef altijd meteen een unanieme beslissing komt. Er gaat nooit eens eentje dwarsliggen. Ik denk dat we met een bange mol te maken hebben die weinig durft te mollen en daarom extra hulp krijgt van de programmamakers die de proeven iets moeilijker maken.

Of stel dat de mol de programmamakers aan het saboteren is...

Hij heeft een pact met enkele kandidaten gesloten om zo weinig mogelijk geld te verliezen in ruil voor een procent van de winst. Misschien een verklaring voor de hoge moeilijkheidsgraad van veel proeven? :twisted:
Gebruikersavatar

Délégee19 apr 2018, 08:53

 99
Frolva schreef:Wat de lift betreft leek het mij dat er heel weinig tijd was om de verdeling te maken, namelijk tot de lift terug beneden was.

Dat is nooit expliciet zo gezegd, maar kan je (of ik toch :mrgreen: ) wel afleiden uit het fragment.
Als de lift terug beneden kwam moesten ze instappen en de lift zou dan naar de 12e verdieping gaan en daar 30 seconden stoppen. Stel dat er daar niemand uitstapt, dan zou alles verloren gaan (toch?) zowel het geld als de vrijstelling.

Dus inderdaad, de mol had er (waarschijnlijk) belang bij dat er discussie zou ontstaan over de verdeling. En dat is niet gebeurd. Vreemd.
Ik dacht dat GDC iets zei in de trant van "Ik ga nu naar boven met de lift en als hij terug beneden is start de proef".
Gebruikersavatar

Taupe07719 apr 2018, 08:58

 767  Yens
Délégee schreef:Ik dacht dat GDC iets zei in de trant van "Ik ga nu naar boven met de lift en als hij terug beneden is start de proef".
Klopt, ze hadden dus tijd tot de lift terug was om af te spreken.
Gebruikersavatar

Frolva19 apr 2018, 09:35

 2204
Dus als Pascale de mol is heeft ze daar een grote kans laten liggen om 'ongemerkt' te mollen door te protesteren tegen de uitstapplaats van Joke? (of dus eigenlijk had zij zich dan niet als tweede uitstapper mogen aandienen)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9