Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mollig1819 apr 2018, 14:48

 229  Bert
vraag me af of er in dat laatste "raadseltje" niks zat

Dat was toch eigenlijk te onnozel om een raadseltje te zijn?
Gebruikersavatar

Margot319 apr 2018, 18:25

 91
mollig18 schreef:vraag me af of er in dat laatste "raadseltje" niks zat

Dat was toch eigenlijk te onnozel om een raadseltje te zijn?
welk raadseltje was dat weer?
Gebruikersavatar

james.waker19 apr 2018, 22:12

 417
Frolva schreef:Dus als Pascale de mol is heeft ze daar een grote kans laten liggen om 'ongemerkt' te mollen door te protesteren tegen de uitstapplaats van Joke? (of dus eigenlijk had zij zich dan niet als tweede uitstapper mogen aandienen)
denk dat je er niet veel kan uithalen wat pascale betreft, ze heeft duidelijk een vrij slechte conditie vergeleken met de rest, iemand met beter conditie hoger laten uitstappen kan dus als mols beschouwd worden, maar dan heb je het als mol niet zelf in de hand... van de overgebleven kandidaten heeft zij voor mij wel het minste mol-gehalte
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2018, 10:14

 3423  Yens
Valt het hier niemand op dat hier in deze thread een aantal posts staan die niet bij het thema horen? Deze thread handelt over "De verfbom" opdracht en niet over de liftproef...
Gebruikersavatar

james.waker21 apr 2018, 12:22

 417
ik heb nog een vraagje voor de gamers onder jullie.....

ik heb dat game die lloyd speelt nog eens goed bekenen, bij het rode manneke genaamd "chessman" staat er in het begin 1 sterretje en bij het blauwe manneke genaamd "vampiro canadiense" staan er bijna vier sterretjes

uiteindelijk lijkt het rode manneke wel te winnnen, dus lloyd speelde met blauw

mijn vraagjes :
- wat is de juiste betekenis van die sterren naast de namen? is dat een score of level indicator ofzo??
- zou er een hint kunnen zitten in de namen of zijn dat standaard namen uit die game? vind het nogal rare namen namelijk

alvast bedankt

in bijlage enkele foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Yvo21 apr 2018, 12:39

 1111  Uma
james.waker schreef:ik heb nog een vraagje voor de gamers onder jullie.....

ik heb dat game die lloyd speelt nog eens goed bekenen, bij het rode manneke genaamd "chessman" staat er in het begin 1 sterretje en bij het blauwe manneke genaamd "vampiro canadiense" staan er bijna vier sterretjes

uiteindelijk lijkt het rode manneke wel te winnnen, dus lloyd speelde met blauw

mijn vraagjes :
- wat is de juiste betekenis van die sterren naast de namen? is dat een score of level indicator ofzo??
- zou er een hint kunnen zitten in de namen of zijn dat standaard namen uit die game? vind het nogal rare namen namelijk

alvast bedankt

in bijlage enkele foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben van de game-generatie (dat wil niet zeggen dat ik er daarom veel van ken), en ik denk dat die sterretjes het leven voorstelt van de mannekes. Nu zijn er twee mogelijkheden:
- ofwel vermindert het aantal sterretjes naarmate dat je levens afkrijgt
- ofwel vermeerdert het aantal sterretjes naarmate je levens afkrijgt

Goed gevonden! Volgens mij is dat een verborgen hint! Chessman kan mogelijk naar Steve verwijzen omdat hij schaakt.
Dit is al de tweede verborgen hint naar Steve. Ik zit nu echt wel in de Steve tunnel 🙂.

Ik heb een like gegeven aan je post die ik toch wel dubbel en dik verdiend vind voor zo aandachtig de beelden te hebben bekeken!
Gebruikersavatar

james.waker21 apr 2018, 12:49

 417
dank voor de feedback

ik vermoed zelf dat de sterren een schade-indicator zijn, op het einde van het spel is blauw volledig vol gelopen en dood

maw het rode manneke genaamd chessman zat altijd in pole-position voor de game te winnen

aan de namen is denk ik niks speciaal

zo staat er een gevecht tussen vampiro canadiense en chessman online op youtube

https://www.youtube.com/watch?v=1CBwO4vI3eQ

uiteindelijk kan ik er niet veel uithalen, het enige molse dat ik hier zie is dat Lloyd begint te spelen zonder de handleiding te bekijken, maar da's nogal ver gezocht
Gebruikersavatar

Yvo21 apr 2018, 13:15

 1111  Uma
Bij het videospelletje dat Lloyd speelde in één van de escape rooms bij de verfbom opdracht, heeft iemand het volgende opgemerkt.
Namelijk dat één van de mannekes in het videospelletje 'Chessman' heet. Eén van de hobby's van Steve is schaken. Een mogelijke verwijzing naar Steve?
Dat werd hier ➡️ Afl 4 - Opdracht 2: De verfbom opgemerkt.
Het andere manneke heet 'Vampiro Canadiense'. Ik denk dat die andere naam weinig uitmaakt.
Afbeelding
Aflevering 4 ➡️ 34:03
Gebruikersavatar

JKpowned21 apr 2018, 13:22

 259
Yvo schreef:Bij het videospelletje dat Lloyd speelde in één van de escape rooms bij de verfbom opdracht, heeft iemand het volgende opgemerkt.
Namelijk dat één van de mannekes in het videospelletje 'Chessman' heet. Eén van de hobby's van Steve is schaken. Een mogelijke verwijzing naar Steve?
Dat werd hier ➡️ Afl 4 - Opdracht 2: De verfbom opgemerkt.
Het andere manneke heet 'Vampiro Canadiense'. Ik denk dat die andere naam weinig uitmaakt.
Afbeelding
Aflevering 4 ➡️ 34:03
Hij heeft zelf de charachters gekozen dat kon je horen eerder als ik mij niet vergis.
Gebruikersavatar

james.waker21 apr 2018, 13:33

 417
of wellicht zat het molse van de zaak gewoon in het feit dat hij daar zo onbezonnen aan begonnen is? liep recht naar die PS. ik veronderstel dat hij dat spel nog nooit speelde, zal wel niet ingeburgerd zijn bij ons? of is het omdat goed bent in één (vecht)spel dat je ze allemaal kunt? heb geen idee eerlijk gezegd als niet-gamer, maar soit, hij verloor kansloos het gevecht en zo werd er 5 minuten verloren en dat blijft hoe-dan-ook mols
Gebruikersavatar

Yvo21 apr 2018, 13:39

 1111  Uma
JKpowned schreef:Hij heeft zelf de charachters gekozen dat kon je horen eerder als ik mij niet vergis.
Ik heb alle stukken van het videospelletje in de aflevering herbekeken en kan nergens vinden dat Lloyd de namen van de mannekes kiest.
Gebruikersavatar

Yvo21 apr 2018, 13:46

 1111  Uma
Yvo schreef:Goed gevonden! Volgens mij is dat een verborgen hint! Chessman kan mogelijk naar Steve verwijzen omdat hij schaakt.
Ik heb dit idee gepost bij verborgen hints. Daar hoort het ten eerste thuis en ten tweede daar kan het mogelijk de aandacht krijgen die het verdient. Als dit een verborgen hint is, vind ik het een hele mooie.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9