Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen16 apr 2018, 23:56

 182
brecht.driesschaert schreef:Inderdaad, ik ga er met deze denkpiste inderdaad vanuit dat Lloyd de mol is, en hij dus wist dat die tip nadien zou verschijnen.

Hij prult eerst wat met het videospel, verliest onopvallend en laat zo 5min van de klok verdwijnen. Maar er komt wel een tip te voorschijn, gevolg: niemand die nog kraait om die 5min die verdwenen zijn van de klok. Ze onthouden enkel dat het Lloyd was die gezorgd heeft voor die tip (die zoals je zegt inderdaad niet echt nodig was mits wat logisch nadenken, maar voor Katrien en Joke lijkt dit wel de noodzakelijke tip op dat moment).

Conclusie: Lloyd saboteert dit onderdeel, maar maakt zich tegelijkertijd wel wat onverdacht
Ik vind dat Lloyd bij deze opdracht in elk beeld verdacht overkomt. Maar ja, waarom vind ik dat? Zijn de fragmenten van Lloyd opzettelijk zo gemonteerd of is hij de mol?

Wat wel een teken kan zijn: de vrouwen lijken Lloyd niet echt te willen betrekken. Mogelijk omdat ze Lloyd niet vertrouwen of beeld ik mij dat in?
Gebruikersavatar

Holmes17 apr 2018, 08:41

 395
De mol kan ook niet altijd op de meest cruciale plaats in de opdrachten zitten. Anders valt dat ook op.
Dus kan je ook de vraag stellen : zat de mol in de 3 kamers met de opdrachten ?
Gebruikersavatar

Taupe07717 apr 2018, 09:18

 767  Yens
Wouterc schreef:Lloyd geeft het goede antwoord net buiten de tijd, maar wie geeft de voorzet?

En wie zorgt ervoor dat de proef op gang getrokken wordt? Ook een taak van de mol, anders krijg je maar saaie TV.

Mij komt het hier over dat ze de mol nodig hadden om de proef te laten beginnen.
Had ik ook opgemerkt ...
en nog iets anders was me enorm opgevallen bij het herbekijken van de aflevering en specifiek dit spel ...Ik bekijk het vandaag nog eens en zet het hier dan neer ...
Gebruikersavatar

magali.peters17 apr 2018, 09:50

 2
Ik weet niet of het iemand opgevallen is... Maar naar het einde van de aflevering komt eerst Joke en daarna Lloyt in beeld.
Hij zegt dat de verfbomproef een ideaal moment is om te mollen. En als ik me niet vergis en goed luisterde (in zijn dialect) zegt hij op een bepaald moment IK heb gemold. 😲 😲
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 09:52

 8153
magali.peters schreef:Ik weet niet of het iemand opgevallen is... Maar naar het einde van de aflevering komt eerst Joke en daarna Lloyt in beeld.
Hij zegt dat de verfbomproef een ideaal moment is om te mollen. En als ik me niet vergis en goed luisterde (in zijn dialect) zegt hij op een bepaald moment IK heb gemold. 😲 😲
Serieus???
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert17 apr 2018, 10:19

 26
magali.peters schreef:Ik weet niet of het iemand opgevallen is... Maar naar het einde van de aflevering komt eerst Joke en daarna Lloyt in beeld.
Hij zegt dat de verfbomproef een ideaal moment is om te mollen. En als ik me niet vergis en goed luisterde (in zijn dialect) zegt hij op een bepaald moment IK heb gemold. 😲 😲
Als West-Vlaming eventjes geanalyseerd wat Lloyd zei (heb enkel geluisterd, en niet gekeken naar de ondertitels ol zeker te zijn dat daar niet mee geknoeid werd):
"Onze opdracht in de escape room dan. Ja, daar kon iedereen mollen die wou eh. Euhm, als ge ziet dat de rest op een slecht spoor bezig is, ja, laat ze gewoon doen. En als ge ziet dat ze in de goeie richting bezig zijn, ewel, stuur ze weer efkes verkeerd. Dus ja, daar was mollen meer dan mogelijk."

'Ik heb gemold' komt hier dus niet echt (letterlijk) in voor?
Gebruikersavatar

magali.peters17 apr 2018, 10:29

 2
:?
brecht.driesschaert schreef:Als West-Vlaming eventjes geanalyseerd wat Lloyd zei (heb enkel geluisterd, en niet gekeken naar de ondertitels ol zeker te zijn dat daar niet mee geknoeid werd):
"Onze opdracht in de escape room dan. Ja, daar kon iedereen mollen die wou eh. Euhm, als ge ziet dat de rest op een slecht spoor bezig is, ja, laat ze gewoon doen. En als ge ziet dat ze in de goeie richting bezig zijn, ewel, stuur ze weer efkes verkeerd. Dus ja, daar was mollen meer dan mogelijk."

'Ik heb gemold' komt hier dus niet echt (letterlijk) in voor?
Juist, had de aflevering al gewist dus kon ze niet opnieuw beluisteren en wist niet meer helemaal hoe hij het zei . Maar die voorlaatste zin volgens mij zei hij "dan stuur IK ze weer efkes verkeerd. " maar kan ook door t dialect zijn natuurlijk dat ik dit zo verstaan heb.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 10:45

 8153
Dan zullen we dus nog eens héél goed moeten luisteren. Hopelijk heb ik daar vanmiddag tijd voor (en hopelijk geen last van een bug van Vier).
Gebruikersavatar

Taupe07717 apr 2018, 12:01

 767  Yens
Rond minuut 35 gaan er heel wat zaken fout. Lloyd verliest het spel en er komen die 5 minuten straftijd bij (nou ja ze gaan eraf). Je ziet Lloyd echt moedwillig weggaan van het scherm omdat hij niet wil dat er naar gekeken wordt? En hij gaat bij Katrien. Dan hoor je Pascale zeggen dat er 5 minuten straftijd zijn afgegaan zoals al gemerkt maar is daar misschien misplaatst als term. Dan zie je op 35min20 op het scherm in het groot DAG komen en Joke kijkt er duidelijk naar maar ze wacht toch weer even om zo wat tijd te winnen en duidt dan triomfantelijk aan dat ze iets gevonden heeft.

Op basis hiervan kan je stellen dat ze allemaal iets mispeuterd hebben en verdacht overkomen ...
Lloyd begint te spelen zonder te overleggen en verliest 5 minuten.
Pascale doet eigenlijk weinig behalve dat exacte woord gebruiken. Ze brengt ook niks aan en vanuit de "controletoren zou je toch kunnen proberen te helpen.
Joke zoekt in de boekenkast maar vind niks terwijl je dat boek zelf al kan zien vanaf het verste scherm en er toch duidelijk een piano staat en dus dan het even wachten voor het melden van "DAG"

Ik zit meer en meer in een tunnel zoals vorig jaar met Robin merk ik op 😃
Gebruikersavatar

Frolva17 apr 2018, 12:02

 2204
Wouterc schreef:Lloyd geeft het goede antwoord net buiten de tijd, maar wie geeft de voorzet?

En wie zorgt ervoor dat de proef op gang getrokken wordt? Ook een taak van de mol, anders krijg je maar saaie TV.

Mij komt het hier over dat ze de mol nodig hadden om de proef te laten beginnen.
Het geven van de voorzet (door Joke) was inderdaad opvallend. Ze herhaalde zo vaak gewoon "waar staat het witte huis?" dat je wel out-of-the-box moest denken.

Maar als Joke de mol is en dus 'nodig' was in de escape room, waarom merkt GDC bij de verdeling van de proeven dan op dat Joke ook wel zin heeft in de andere opdracht (vechtersbazen)?
Gebruikersavatar

Frolva17 apr 2018, 12:06

 2204
Taupe077 schreef:Ik zit meer en meer in een tunnel zoals vorig jaar met Robin merk ik op 😃
Valt best mee, hoor. Want uit jouw post kan ik niet opmaken in welke tunnel je zit. :mrgreen:


Lloyd kon het spel dan wel niet winnen (en ik kan niet inschatten hoe moeilijk het spel was), maar vond nadien vrij snel het 'for dummies' boek, in een kast waar Joke en Katrien al een tijdje in hadden zitten zoeken. 😉
Gebruikersavatar

Taupe07717 apr 2018, 12:14

 767  Yens
Frolva schreef:Valt best mee, hoor. Want uit jouw post kan ik niet opmaken in welke tunnel je zit. :mrgreen:


Lloyd kon het spel dan wel niet winnen (en ik kan niet inschatten hoe moeilijk het spel was), maar vond nadien vrij snel het 'for dummies' boek, in een kast waar Joke en Katrien al een tijdje in hadden zitten zoeken. 😉
Dat spel is moeilijk als je het niet gewoon bent dus kans dat hij daar 5 min won is nagenoeg nihil tenzij je het kent. Maar ik geloof niet in Lloyd als de mol, het ligt er TE vingerdik op.

Ik kan nog uit mijn tunnel dit jaar.
Momenteel zit ik er in sinds aflevering 1 maar blijft dicht bij de uitgang en ga me niet te diep ingraven en me blindstaren als een mol 😎 Een mol zit tenslotte ook niet te diep in de grond en laat zich heel af en toe zien ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9