Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo21 apr 2018, 13:49

 1111  Uma
james.waker schreef:aan de namen is denk ik niks speciaal

zo staat er een gevecht tussen vampiro canadiense en chessman online op youtube

https://www.youtube.com/watch?v=1CBwO4vI3eQ
Het is niet omdat er een gevecht op youtube staat tussen die twee namen, dat het geen verborgen hint is. Het wil gewoon zeggen dat de makers van het Lucha Libre-spel dat Lloyd speelde, namen van in de echte wereld van die sport hebben genomen om het spel te maken.
Gebruikersavatar

james.waker21 apr 2018, 14:01

 417
nog fkes verder gegraven 😉

gezocht naar de echte naam van "Vampiro Canadiense" en dat is "Ian Richard Hodgkinson"

zie niet meteen een link... tenzij dat er nog misschen van "Ian Lloyd" zou opduiken in één dezer afleveringen :mrgreen:

op de wikipedia pagina staat vampiro wel afgebeeld met Ramones t-shirt, toevalliger wijze ook opgenomen in de playlist van Lloyd, of is dat misschien gewoon goede smaak :mrgreen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Vampiro
Gebruikersavatar

james.waker21 apr 2018, 14:19

 417
Yvo schreef: Het andere manneke heet 'Vampiro Canadiense'. Ik denk dat die andere naam weinig uitmaakt.
zal het hier nog eens zetten, in het game in aflevering 4 speelt LLoyd met de naam "Vampiro Canadiense"

gezocht naar de echte naam van "Vampiro Canadiense" en dat is "Ian Richard Hodgkinson"

zie hier niet meteen een link... tenzij dat er nog muziek van "Ian Lloyd" zou opduiken in één dezer afleveringen :mrgreen:

op de wikipedia pagina staat vampiro echter wel afgebeeld met "Ramones" t-shirt, toevalliger wijze een band die ook is opgenomen in de playlist van Lloyd, of is dat misschien gewoon goede smaak :mrgreen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Vampiro

verborgen hint of te ver gezocht?

de link van Chessman naar iemand die schaak speelt vind ik dan weer te simpel 😛
Laatst gewijzigd door james.waker op 21 apr 2018, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

james.waker21 apr 2018, 14:20

 417
Yvo schreef:Ik heb alle stukken van het videospelletje in de aflevering herbekeken en kan nergens vinden dat Lloyd de namen van de mannekes kiest.
klopt, LLoyd komt kamer 2 binnen en meteen naar die PS3 en begint te spelen... game stond zo klaar volgens mij
Gebruikersavatar

marc.roose21 apr 2018, 23:58

 193  Sven
james.waker schreef:ik heb nog een vraagje voor de gamers onder jullie.....

ik heb dat game die lloyd speelt nog eens goed bekenen, bij het rode manneke genaamd "chessman" staat er in het begin 1 sterretje en bij het blauwe manneke genaamd "vampiro canadiense" staan er bijna vier sterretjes

uiteindelijk lijkt het rode manneke wel te winnnen, dus lloyd speelde met blauw

mijn vraagjes :
- wat is de juiste betekenis van die sterren naast de namen? is dat een score of level indicator ofzo??
- zou er een hint kunnen zitten in de namen of zijn dat standaard namen uit die game? vind het nogal rare namen namelijk

alvast bedankt

in bijlage enkele foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik heb het spel gevonden op gamespot ... de sterretjes zijn een schade-indicator als je schade oploopt verdwijnt er een sterretje , als je sterretjes op zijn ben je dood ... als je te lang uit de ring blijft verlies je ook leven
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen22 apr 2018, 01:15

 182
marc.roose schreef:ik heb het spel gevonden op gamespot ... de sterretjes zijn een schade-indicator als je schade oploopt verdwijnt er een sterretje , als je sterretjes op zijn ben je dood ... als je te lang uit de ring blijft verlies je ook leven
Dat rode sterretje bij het blauwe mannetje wijst volgens mij op een gewonnen ronde. De meeste vechtgames worden uitgevochten in een "best of 3".

Ik denk dat het heel moeilijk is om te winnen als je dat spel voor het eerst speelt. Volgens mij was Lloyd dus het rode mannetje.

De menselijke speler (speler 1) staat ook standaard links opgesteld. De CPU of speler 2 staat rechts...
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen22 apr 2018, 01:17

 182
james.waker schreef:ik heb nog een vraagje voor de gamers onder jullie.....

ik heb dat game die lloyd speelt nog eens goed bekenen, bij het rode manneke genaamd "chessman" staat er in het begin 1 sterretje en bij het blauwe manneke genaamd "vampiro canadiense" staan er bijna vier sterretjes

uiteindelijk lijkt het rode manneke wel te winnnen, dus lloyd speelde met blauw

mijn vraagjes :
- wat is de juiste betekenis van die sterren naast de namen? is dat een score of level indicator ofzo??
- zou er een hint kunnen zitten in de namen of zijn dat standaard namen uit die game? vind het nogal rare namen namelijk

alvast bedankt

in bijlage enkele foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat rode sterretje bij het blauwe mannetje wijst volgens mij op een gewonnen ronde. De meeste vechtgames worden uitgevochten in een "best of 3". Ik denk wel dat het heel moeilijk is om te winnen als je dat spel voor het eerst speelt. Volgens mij was Lloyd dus het rode mannetje. De menselijke speler (speler 1) staat ook standaard links opgesteld. De CPU of speler 2 staat rechts.
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 08:12

 417
pieter-jan.jorissen schreef:Dat rode sterretje bij het blauwe mannetje wijst volgens mij op een gewonnen ronde. De meeste vechtgames worden uitgevochten in een "best of 3". Ik denk wel dat het heel moeilijk is om te winnen als je dat spel voor het eerst speelt. Volgens mij was Lloyd dus het rode mannetje. De menselijke speler (speler 1) staat ook standaard links opgesteld. De CPU of speler 2 staat rechts.
bedankt voor de feedback, interessante informatie....

ik ben nog wat verder gaan graven, de naam van het spel is Lucha Libre AAA: Héroes del Ring
wat me in eerste instantie natuurlijk opvalt is de dubbele LL verwijzend naar Lloyd :mrgreen:

ik ben dan naar wat gameplay gaan kijken op youtube voor die sterretjes beter te begrijpen
bv https://www.youtube.com/watch?v=twwNcn2pEtE

wat me als eerste opvalt is dat het rode mannetje van de speler is (L) en het blauwe de CUP (rechts) zoals hierboven vermeld was, en dat ze in het begin allebei 2 sterren hebben naast hun naam, naarmate de speler goed speelt krijgt hij sterren bij en van de andere gaan eraf... na tijdje heeft de goede speler 5 sterren, maar het spel gaat gewoon verder... het is me dus nog altijd niet duidelijk wanneer een spel eindigt met een winnaar/verliezer

maar nu terug naar het spel van Lloyd, er is wel wat vreemd aan de hand...

Lloyd speelt met het rode mannetje (Chessman) en staat eigenlijk voortdurend achter wat de sterren betreft....

maar in de laatste beelden waar we Lloyd ook in beeld zien zitten (de echte beelden dus) zijn de namen plots omgewisseld? dan is het rode mannetje "vampiro canadiense". misschien dat er logische verklaring voor is, maar ik kan ze niet geven... 't meest waarschijnlijke is dat de eerdere beelden gemanipuleerd werden voor mooie overgang naar beelden van Baha/Pieter, maar waarom dan met verwisselde namen?

in ieder geval is het Chessman die wint en Lloyd speelde dus effectief met het karakter ""vampiro canadiense" en de beelden die eerder te zien waren zijn dus niet echt uit het game dat hij speelde.

besluiten :
1. er werd gebruik gemaakt van gemanipuleerde / onechte game beelden met verwisselde namen => hint?
2. als niet gamer zijnde lijkt het me toch onwaarschijnlijk dat je zo'n game zomaar kunt beginnen spelen zonder enige voorkennis, je kent de specifieke controls niet etc. denk ook niet dat dit spel doorgebroken is in vlaanderen. misschien dat een gamer dit kan tegenspreken, dan hoor ik het graag , anders ga ik er toch van uit dat dit extra aanwijzing is dat Lloyd = Mol
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2018, 08:22

 3423  Yens
james.waker schreef:bedankt voor de feedback, interessante informatie....

ik ben nog wat verder gaan graven, de naam van het spel is Lucha Libre AAA: Héroes del Ring
wat me in eerste instantie natuurlijk opvalt is de dubbele LL verwijzend naar Lloyd :mrgreen:

ik ben dan naar wat gameplay gaan kijken op youtube voor die sterretjes beter te begrijpen
bv https://www.youtube.com/watch?v=twwNcn2pEtE

wat me als eerste opvalt is dat het rode mannetje van de speler is (L) en het blauwe de CUP (rechts) zoals hierboven vermeld was, en dat ze in het begin allebei 2 sterren hebben naast hun naam, naarmate de speler goed speelt krijgt hij sterren bij en van de andere gaan eraf... na tijdje heeft de goede speler 5 sterren, maar het spel gaat gewoon verder... het is me dus nog altijd niet duidelijk wanneer een spel eindigt met een winnaar/verliezer

maar nu terug naar het spel van Lloyd, er is wel wat vreemd aan de hand...

Lloyd speelt met het rode mannetje (Chessman) en staat eigenlijk voortdurend achter wat ...
Proficiat, heel goed gevonden 😃 . Ik vrees echter dat ze bij het montage team van De Mol weer eens zullen vloeken en denken: ze hebben het weer gezien op het forum. Ik denk dus dat het weer een montage issue is.
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 09:00

 417
eveline.vanhemel schreef:Proficiat, heel goed gevonden 😃 . Ik vrees echter dat ze bij het montage team van De Mol weer eens zullen vloeken en denken: ze hebben het weer gezien op het forum. Ik denk dus dat het weer een montage issue is.
foutje bij de montage, per ongeluk de namen gewisseld.... 't zou inderdaad kunnen... maar woestijnvis kennende zit er meer achter, zo slordig zijn ze daar niet, ze doen alles wel met een reden... anders dalen ze toch in mijn achting :mrgreen:
Gebruikersavatar

Holmes22 apr 2018, 09:43

 395
james.waker schreef:Lloyd speelt met het rode mannetje (Chessman) en staat eigenlijk voortdurend achter wat de sterren betreft....

maar in de laatste beelden waar we Lloyd ook in beeld zien zitten (de echte beelden dus) zijn de namen plots omgewisseld? dan is het rode mannetje "vampiro canadiense". misschien dat er logische verklaring voor is, maar ik kan ze niet geven... 't meest waarschijnlijke is dat de eerdere beelden gemanipuleerd werden voor mooie overgang naar beelden van Baha/Pieter, maar waarom dan met verwisselde namen?
Beelden zijn niet top want crop uit groot beeld, maar let op de lengte van de naam van de linkse speler : die is verschillend (korter en langer dan score) . Dus ook in de beelden van Lloyd zie je een naamswissel, dus zou ik er niets achter zoeken.
Een fervente gamer zal het vast kunnen bevestigen maar als je al een soortgelijk spel gespeeld hebt, ben je daar imho in een andere game ook heel snel mee weg.

(34:24)
Afbeelding

(34:33)
Afbeelding
Gebruikersavatar

Yvo22 apr 2018, 10:01

 1111  Uma
james.waker schreef:2. als niet gamer zijnde lijkt het me toch onwaarschijnlijk dat je zo'n game zomaar kunt beginnen spelen zonder enige voorkennis, je kent de specifieke controls niet etc. denk ook niet dat dit spel doorgebroken is in vlaanderen. misschien dat een gamer dit kan tegenspreken, dan hoor ik het graag , anders ga ik er toch van uit dat dit extra aanwijzing is dat Lloyd = Mol
Niet-gamer? Gezien Lloyd zijn jonge leeftijd is het waarschijnlijk dat hij nog spelletjes op de PS heeft gespeeld, zij het PS3 of PS4. Dat hoeven zelfs geen vechtspelletjes te zijn zoals dit spelletje. Dus ik beschouw hem als iemand die ten minste een beetje kan gamen. Je kunt zo'n game wel beginnen zonder voorkennis, je bent er dan gewoon minder goed in. Je moet gewoon doen wat alle gamers doen als ze zonder voorkennis aan een beat 'em up (vechtspelletje) moeten beginnen: op alle knopjes drukken! Probleem opgelost. Het resultaat is wel minder dan als je de controls kent, maar je kan even goed spelen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9