Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 16:28

 2834  Uma
chicawah schreef:Een vechtende pastoor, hilarisch!
Beetje vreemd dat Pieter en niet Lloyd deze opdracht deed. Ik had indruk dat Baha er in deze aflevering nogal op aanstuurde om met Pieter op pad te gaan.
Volledig akkoord. Ik snap niet goed dat men een priester meer als vechtersbaas ziet dan een student?
Joke suggereerde trouwens dat ze Lloyd ook goed zou vinden voor die rol, maar het was Katrien die zoiets had van "bwa, de Pieter zou da ook goed kunnen".
chicawah schreef:Vind ik ook. Ze hadden bv. kunnen zeggen € 500 per juiste greep en bedrag verdubbeld indien alles juist. De kans op alles juist was klein, dus wat geld per juiste greep was geen ramp geweest voor de financiën van Vier.
Dat was inderdaad veel beter geweest.
Gebruikersavatar

Wouterc16 apr 2018, 21:26

 147
Ik vermoed dat het hier wel degelijk de bedoeling was van de makers om ze het geld van deze opdracht effectief te laten verdienen.

Maar inderdaad, waarom niet 100 euro voor de eerste, 200 voor de tweede, ... het is vaak alles of iets in deze aflevering. En als het dan een paar keer na elkaar niets is, dan is dat echt niet leuk meer.

En dan met die domme pasvragen. Moeten er nu echt in elke aflevering pasvragen of vrijstellingen zitten?
Ik ben vrij zeker van mijn mol, de speurtocht vind ik opnieuw leuk. De voldoening als het juist blijkt te zijn, of de shock als het opnieuw fout is, zal groot zijn. Maar die emoties, daar kijk je voor, daar zoek je voor.

Maar als kijker raak ik wel gefrustreerd van hoe het dit jaar allemaal in elkaar zit met die opdrachten, pasmunten en vrijstellingen.
En als ik het forum zo lees, ben ik niet de enige. :|
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle16 apr 2018, 21:53

 263
Social schreef:Ze hebben wss posters gemaakt van elke mogelijke combinatie. Wij zien ook niet dat daar veel tijd tussen zit, kandidaten moeten soms heel erg lang wachten, dus dat kan allemaal kloppen.
hier in dit artikel wordt toch ook dezelfde vraag gesteld:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180416_03465384
Gebruikersavatar

Kleintje16 apr 2018, 22:29

 125  Sven
Op zich zou ik er niets achter zoeken. Het is zo moeilijk niet om snel even een poster te maken. Wellicht hebben ze al op voorhand een template klaargemaakt (achtergrond/tekst/...) en dan duurt het slechts 10 minuutjes voor een ervaren grafisch ontwerper om de juiste personen erin te plaatsen. Qua drukken: het is ook maar één poster, dat wordt snel gedrukt.
Gebruikersavatar

Holmes17 apr 2018, 08:34

 395
Het feit dat GDC zich zelfs even (heel uitzonderlijk!) mengde in de keuze van de 2 spelers ("Joke heeft er ook wel zin in"), doet me vermoeden dat deze proef er vooral in zat voor het showelement en dat het niet veel uitmaakte wie wat deed.
Gebruikersavatar

Wouterc17 apr 2018, 21:24

 147
Bahador is zichtbaar kwaad/teleurgesteld (maar ik zou eerder zeggen kwaad) dat de opdracht mislukt is:

Bahador na een goed antwoord
Afbeelding

Bahador na het foutieve antwoord van Pascale
Afbeelding
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 21:37

 229  Bert
Baha komt mij eigenlijk heel de tijd gefrustreerd en kwaad over als er proeven mislukken.Een lichaamstaal van "ik wist dat het hun weer niet ging lukken". Ik weet dat dit bij sommigen omgekeerd is maar ik vind dat nogal overtuigend overkomen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 21:45

 8153
mollig18 schreef:Baha komt mij eigenlijk heel de tijd gefrustreerd en kwaad over als er proeven mislukken.Een lichaamstaal van "ik wist dat het hun weer niet ging lukken". Ik weet dat dit bij sommigen omgekeerd is maar ik vind dat nogal overtuigend overkomen
Gefrustreerd/kwaad als het mislukt, maar anderzijds neemt hij de proeven zelf vaak licht en nonchalant op, als het maar plezant is.
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 21:51

 2834  Uma
chicawah schreef:Gefrustreerd/kwaad als het mislukt, maar anderzijds neemt hij de proeven zelf vaak licht en nonchalant op, als het maar plezant is.
Exact. Valt echt op. En komt heel mols over..
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2018, 21:52

 2245  Uma
mollig18 schreef:Baha komt mij eigenlijk heel de tijd gefrustreerd en kwaad over als er proeven mislukken.Een lichaamstaal van "ik wist dat het hun weer niet ging lukken". Ik weet dat dit bij sommigen omgekeerd is maar ik vind dat nogal overtuigend overkomen
Bahador is met voorsprong de beste acteur die erbij loopt. Op dit forum werd hij al bestempeld als "de nieuwe Brad Pitt". 😎

En natuurlijk weet hij dat veel proeven gaan mislukken: ofwel laat "de groep die niet nadenkt" de opdracht in de soep draaien, ofwel zorgt de Mol daar wel voor... 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 22:00

 8153
Ik weet het niet. Soms denk ik dat hij de mol zou kunnen zijn, soms denk ik dat het gewoon een maffe gast is die veel plezier in het spel heeft. Maar alleszins een heel intelligente kerel.
Gebruikersavatar

Yvo18 apr 2018, 18:35

 1111  Uma
Cedric schreef:Ik snap niet goed dat men een priester meer als vechtersbaas ziet dan een student?
Ik wel. Als de priester duidelijk breder is als de student, zou ik ook voor de priester gaan. De fysiek hebben is één kant. Van de andere kant kan het natuurlijk zijn dat hij de vechtersmentaliteit niet heeft.
chicawah schreef:Vind ik ook. Ze hadden bv. kunnen zeggen € 500 per juiste greep en bedrag verdubbeld indien alles juist. De kans op alles juist was klein, dus wat geld per juiste greep was geen ramp geweest voor de financiën van Vier.
Inderdaad. Of €200 per juiste move.