Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy15 apr 2018, 21:35

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De kandidaten moeten met de lift naar de bovenste verdieping van de Torre Latinoamericano, één van de indrukwekkendste wolkenkrabbers in Mexico City. Onderweg zal de lift zes keer stoppen en moet er telkens één kandidaat uitstappen. Deze heeft dertig seconden de tijd om naar de andere kant van het gebouw te lopen waar een vraag te vinden is. Hij of zij moet de omslag met het correcte antwoord meenemen naar de lift. Één kandidaat neemt alle antwoorden mee tot boven in de toren. Daar worden de juiste omslagen omgezet naar geld en krijgt deze persoon ook een vrijstelling. De spelers die uitgestapt zijn kunnen echter zelf deze vrijstelling bemachtigen door via de trap eerder boven te komen, maar dan gaat ook al het geld verloren.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

jarne.april15 apr 2018, 21:49

 16
opvallend dat joke (alweer) een individueel voordeel krijgt. (vrijstelling natuurlijk een andere categorie dan mogelijkheid tot pasvragen). Ik vraag mij ook af waarom men met zoveel gemak beslist dat joke - lloyd ( jonge sportieve mensen) vrij laat, laat uitstappen met dus een zeer hoge kans op de vrijstelling.

Ik kan mij ook verstellen dat als je iemand zou verdenken, je deze persoon misschien liever lager laat uitstappen zodat deze minder kans hebben om de vrijstelling te pakken en dus geldgewin te verhinderen. Ik zie hier bijna niets van terug.
Gebruikersavatar

Kleintje15 apr 2018, 21:55

 125  Sven
simon.lepla schreef:Opvallend: Joke is de enige die niet opkijkt als Gilles voor de eerste keer de hoge toren vermeld.

Update: Is deze twitteraar ook opgevallen (incl. beelden): https://twitter.com/brambone_86/status/ ... 5586273280
Ik dacht net hetzelfde! Plus dat Joke zo lachte uitbundig, het leek wel opwinding omdat ze wist wat er ging komen.
Gebruikersavatar

BeaVer15 apr 2018, 22:34

 1293  Uma
simon.lepla schreef:Opvallend: Joke is de enige die niet opkijkt als Gilles voor de eerste keer de hoge toren vermeld.

Update: Is deze twitteraar ook opgevallen (incl. beelden): https://twitter.com/brambone_86/status/ ... 5586273280
Seconde 4: Pieter does not look impressed
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 10:06

 8153
Ik heb gisteren niet echt aandachtig kunnen kijken (man en dochter zitten altijd teveel luidop commentaar te geven waardoor ik kleinigheden mis), maar wat ik raar vond is dat Pieter, die zich duidelijk nog altijd zeer schuldig voelt omdat hij aan de gate 2 pasvragen kocht, zich onmiddellijk opoffert om als eerste uit de lift te stappen omdat hij die pasvragen gekocht had. Je zou dan kunnen vragen dat de anderen die pasvragen kochten het voorbeeld van Pieter volgen, maar Joke (gebeten om te winnen, tenzij ze de mol is - wat ik niet geloof) doet of haar neus bloedt en de anderen wijzen haar er niet op dat het fair zou zijn dat zij na Pieter en daarna Steve uit de lift stapt. Bovendien is ze jong en fit en heeft ze veel kans als eerste boven te zijn. Waarom wijzen de anderen haar daar niet op? Ik vind het een beetje verdacht van Pascale dat ze zo gemakkelijk bereid is om nog voor Joke uit de lift te stappen.
Gebruikersavatar

BeaVer16 apr 2018, 13:19

 1293  Uma
vond ik ook. Ik vraag mij af waarom iedereen haar in alles zo laat doen.
Ik vind ze ook minder en minder sympathiek. Ze speelt het net iets te hard, vind ik.
En het groepsgevoel is er precies ook niet.
Vreemd seizoen dit jaar.
Gebruikersavatar

Laleia16 apr 2018, 13:23

 306
Ik vond het vooral verrassend dat ze er relatief snel uit waren. Ik dacht dat er in die lift nog volop zou moeten ruzie gemaakt worden.
Het wordt niet echt hard tegen hard gespeeld...
Gebruikersavatar

Lodewijk16 apr 2018, 13:40

 146
Misschien ben ik verkeerd, maar ik heb de indruk dat er sowieso al meer gestrooid wordt met pasvragen en nu de vrijstelling waardoor er voor Woestijnvis er een grotere zekerheid bestaat dat er weinig geld in de pot komt. De mol moet niet echt mollen, het wordt voor hem/haar gedaan... Er was bijvoorbeeld nu ook geen optie om enkel het geld te verdienen. Als er geld ging verdiend worden was het sowieso mét de vrijstelling voor die persoon... Tjah dan is het normaal dat iedereen voor de vrijstelling gaat...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 13:41

 8153
Lodewijk schreef:Misschien ben ik verkeerd, maar ik heb de indruk dat er sowieso al meer gestrooid wordt met pasvragen en nu de vrijstelling waardoor er voor Woestijnvis er een grotere zekerheid bestaat dat er weinig geld in de pot komt. De mol moet niet echt mollen, het wordt voor hem/haar gedaan... Er was bijvoorbeeld nu ook geen optie om enkel het geld te verdienen. Als er geld ging verdiend worden was het sowieso mét de vrijstelling voor die persoon... Tjah dan is het normaal dat iedereen voor de vrijstelling gaat...
Volgens mij zou Katrien, indien ze als eerste bij Gilles was, zowel de vrijstelling als het geld verdiend hebben. Maar misschien heb ik dat verkeerd voor - heb nog maar 1x gekeken en niet echt geconcentreerd.
Gebruikersavatar

Lodewijk16 apr 2018, 13:48

 146
chicawah schreef:Volgens mij zou Katrien, indien ze als eerste bij Gilles was, zowel de vrijstelling als het geld verdiend hebben. Maar misschien heb ik dat verkeerd voor - heb nog maar 1x gekeken en niet echt geconcentreerd.
Klopt, dat bedoelde ik (misschien wat slecht uitgedrukt). Ik wilde maar zeggen, er was geen mogelijkheid (zoals met van de ketting komen in Seizoen 4) om voor het geld te gaan en niét voor de vrijstelling 😉
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 16:24

 2834  Uma
Ik vond het vooral raar dat Bahador zei dat hij niet zou lopen (blijkbaar ook een of andere blessure, al dan niet fake). Wil hij hier proberen de eventuele vrijstelling van Katrien te verhinderen?

Dat anderen Joke niet vroeger lieten uitstappen is inderdaad dom van hen, maar goed voor Joke, so I don't mind 😛

Tegelijk had ik steeds de indruk dat Lloyd zich wat inhield... Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij sneller moet kunnen lopen en dat hij Joke nog had kunnen inhalen, maar zich bewust wat inhield.

Het positieve aan deze opdracht vond ik dan weer wel dat er voor het eerst vooraf als groep een standpunt/tactiek werd vastgelegd, namelijk: "we negeren het geld en gaan voor de vrijstelling". Uiteraard speelde dit dan weer voi in de kaart van de Mol. En de Mol, die heeft natuurlijk niet liever dan dat de meest sportieve mensen het meeste kans maken op de vrijstelling.
Vandaar: heeft iemand een voorkeur uitgesproken om Joke en Lloyd zo lang in de lift te laten? Ik zal hier in elk geval extra opletten wanneer ik de aflevering herbekijk..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11