Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2018, 16:55

 2834  Uma
Nu ook deze herbekeken.

Een overzichtje..
- Het tijdstip bovenin de Torre Latinoamericana was: 10:38:15. For what it's worth..
- Gilles De Coster vermeldt de aardbevingen van "1985 en vorig jaar" (2016 dus neem ik aan).

Dan, in de hoop dat ik het nu eindelijk eens doorheb qua volgorde van wie wanneer uitstapte:
- Level 12: Pieter
- Level 16: Pascale
- Level 19: Steve
- Level 23: Joke
- Level 26: Lloyd
- Level 31: Baha
- Level 37: Katrien (lift)

Wat me in de aflevering al opviel was dat Katrien bij het uitstappen uit de lift niet echt gehaast leek om er als eerste te zijn. Nu ze eruit ligt kunnen we ervan uit gaan dat dat kwam door haar voetblessure uiteraard.

Verder, de volgorde waarin iedereen boven kwam: 1 Joke, 2 Lloyd, 3 Katrien, 4 Baha, 5 Pieter, 6 Pascale (Geen idee van Steve, wordt niet getoond.)
=> Sterk gelopen van vooral Joke, Lloyd en Pieter vind ik! Te meer ook als je ziet dat Pieter heel vaak stil stond om op adem te komen.

Verder hadden Pieter, Pascale, Lloyd en Baha hun vragen juist beantwoord. Joke (WK Voetbal) en Steve (lettergrepen) waren fout. Vind ik sterk van Lloyd en Baha dan, want zij leken de vraag niet eens te hebben gelezen, dus ofwel goed gegokt, ofwel vooraf gebrieft, ofwel alles op alles aan het zetten voor de vrijstelling.

Soit, na deze proef te hebben herbekeken kan ik er niets verdachts uit opmaken eigenlijk. Er was vooraf al afgesproken dat men niet voor het geld maar voor de vrijstelling zou gaan, dus is tegelijk iedereen en niemand verdacht.


EDIT/ Over het beeld waarin het venster met "de rode vlek" voorkomt.. Dat wordt 3 maal getoond. Een eerste keer terwijl Joke loopt, de tweede keer terwijl Lloyd loopt en de derde keer nadat Baha vertrokken is.. Ik denk echt dat we hier niets achter moeten zoeken. Er zijn trouwens wel meerdere vensters waarachter mensen te zien zijn hoor.

Ik heb ook nog eens gekeken naar de klok boven op de wolkenkrabber. Voor de proef begint toont die: 10:18:15. Na afloop toont-ie 10:38:30 en zelfs even 10:39:05. Ik vermoed dus dat ze alle buitenbeelden in een kleine 20 minuten gefilmd hebben met een drone en dat verder achter die buitenbeelden niets moet gezocht worden..
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2018, 08:58

 3423  Yens
Cedric schreef:Verder hadden Pieter, Pascale, Lloyd en Baha hun vragen juist beantwoord. Joke (WK Voetbal) en Steve (lettergrepen) waren fout. Vind ik sterk van Lloyd en Baha dan, want zij leken de vraag niet eens te hebben gelezen, dus ofwel goed gegokt, ofwel vooraf gebrieft, ofwel alles op alles aan het zetten voor de vrijstelling.
Het al dan niet correct beantwoorden van de vragen was van minder belang omdat op voorhand was afgesproken dat er vol voor de vrijstelling zou gegaan worden. Enkel als Katrien als eerste boven was gekomen, was het correct beantwoorden van de vragen van belang. Als mol zou ik dan proberen om mijn vraag correct te beantwoorden om de aandacht af te leiden van de echte mollenstreek: al vroeg aan de beklimming van de toren te beginnen en zodoende de jonge mensen alle kansen te geven om vol voor de vrijstelling te gaan. Ik had liever gezien dat Pascale (want ja, ik denk nu dat het Pascale is) Steve nog voor had laten gaan, maar onze "empathische" dokter maakte immers geen aanstalten om Pieter te volgen...
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2018, 09:03

 3423  Yens
Fizmo schreef:Hetgeen wat mij het meeste bij bleef was de opmerking van Baha net voor de proef begon: "Dus we gaan toch voor de vrijstelling hé?" De manier waarop hij dat zei was precies als mol om de bevestiging te hebben dat hij niet echt moet mollen voor deze proef vermits iedereen voor de vrijstelling ging. Het geld was dan toch verloren.

Ook wel toevallig dat hij net op tijd voor Katrien toe kwam (mss in de voorbereiding reeds getest hoe lang het duurt) voor het geval dat Lloyd of Joke te traag zouden blijken te zijn. Dan zou hij als mol alsnog het geld kunnen afgesnoept hebben...
Baha kwam na Katrien boven.
Gebruikersavatar

james.waker19 apr 2018, 23:54

 417
wat ik opvallend vond hier
1 lloyd bekijkt zijn vraag niet maar antwoord toevallig juist
2 zijn vraag was over DE MOL
3 nl ze vragen de allereerste mol in vlaanderen, mogelijke link naar allerJONGSTE mol in vlaanderen :?:
Gebruikersavatar

Kleintje20 apr 2018, 08:47

 125  Sven
james.waker schreef:wat ik opvallend vond hier
1 lloyd bekijkt zijn vraag niet maar antwoord toevallig juist
2 zijn vraag was over DE MOL
3 nl ze vragen de allereerste mol in vlaanderen, mogelijke link naar allerJONGSTE mol in vlaanderen :?:
Mijn vriend zei ook van “amai das smerig, die kijkt niet eens naar het antwoord”, waarop ik zei dat ik dat niet zo raar vond. Allez, als ge weet dat iedereen volop voor de vrijstelling gaat gaan en er dus waarschijnlijk geen geld verdiend zal worden, is het dan nog de moeite om juist te antwoorden? Dan denk je van foert he, ik wil gewoon die vrijstelling.

Maar het is inderdaad vreemd dat achteraf het antwoord juist bleek te zijn. Ofwel is dat toeval, of wel kon hij heel snel lezen, of wel wist hij het op voorhand. Maar ik denk eerlijk gezegd dat iedereen die al meedoet aan de Mol voldoende research heeft gedaan om te zien wie de mollen waren vorig seizoen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2018, 09:11

 8153
Lloyd bekeek de antwoorden niet en op de koop toen keilde hij zijn envelop gewoon de lift in 😃
Gebruikersavatar

james.waker20 apr 2018, 15:12

 417
Kleintje schreef:Mijn vriend zei ook van “amai das smerig, die kijkt niet eens naar het antwoord”, waarop ik zei dat ik dat niet zo raar vond. Allez, als ge weet dat iedereen volop voor de vrijstelling gaat gaan en er dus waarschijnlijk geen geld verdiend zal worden, is het dan nog de moeite om juist te antwoorden? Dan denk je van foert he, ik wil gewoon die vrijstelling.

Maar het is inderdaad vreemd dat achteraf het antwoord juist bleek te zijn. Ofwel is dat toeval, of wel kon hij heel snel lezen, of wel wist hij het op voorhand. Maar ik denk eerlijk gezegd dat iedereen die al meedoet aan de Mol voldoende research heeft gedaan om te zien wie de mollen waren vorig seizoen.
dat laatste is natuurlijk waar, maar hij heeft totaal de vraag niet gelezen dus daar gaat het ook niet over mijn inziens... hij pakt toevallig de envelop met het juiste antwoord, volgens mij was hij (vrij) zeker dat er geen geld zou verdiend worden maar liet hij de eer aan joke om de vrijstelling te pakken...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2018, 15:26

 8153
james.waker schreef:maar liet hij de eer aan joke om de vrijstelling te pakken...
Lloyd the gentleman? Waarom zou hij dat in godsnaam doen?
Gebruikersavatar

Cedric20 apr 2018, 17:09

 2834  Uma
chicawah schreef:Lloyd the gentleman? Waarom zou hij dat in godsnaam doen?
Ik snap hem wel, achter Joke lopen lijkt me plezant :oops:

Nee, serieus nu, ik had ook wel de indruk dat Lloyd zich wat inhield bij dat traplopen. Heb ik hier eerder ook al gezegd en voor mij is het ofwel een teken dat hij echt veel te veel naar het frituur gaat als student, ofwel dat hij de Mol is. Joke die een vrijstelling neemt is al lang geen verrassing meer. Dat Lloyd beter zou doen dan haar zou een pak verrassender zijn (en dus verdachter).
Als Lloyd (of Bahador) de Mol is, dan komt het goed uit dat hij Joke voor liet.
Gebruikersavatar

james.waker21 apr 2018, 09:20

 417
chicawah schreef:Lloyd the gentleman? Waarom zou hij dat in godsnaam doen?
waarom zou de mol (er van uitgaande dat het lloyd is) zich extra verdacht maken als het niet nodig is? als iemand anders het vuile werk voor hem kan doen? dit wil misschien wel zeggen dat lloyd op de hoogte moet geweest zijn dat joke sneller zou zijn dan katrien, hoe dan dat in zijn werk gegaan is, is wel niet duidelijk. maar uiteindelijk is het doel bereikt voor de mol, er werd geen geld verdiend in de opdracht
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2018, 09:39

 8153
james.waker schreef:dit wil misschien wel zeggen dat lloyd op de hoogte moet geweest zijn dat joke sneller zou zijn dan katrien, hoe dan dat in zijn werk gegaan is, is wel niet duidelijk
Mij ook niet. Als hij de mol is, nam hij toch een risico door Joke niet in te halen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11