Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BeaVer17 apr 2018, 09:44

 1293  Uma
Manneke pis (links) -> Pieter
Eerste 3 Priemgetallen (2-3-5) -> Pascale
Lettergrepen (9) -> Steve
WK Mexico (1986 - 1970) -> Joke
Eerste mol (Magda) -> Lloyd
Op welke verdieping zit je nu (31) -> Baha
Gebruikersavatar

Délégee17 apr 2018, 10:16

 99
beate.verheyde schreef:Manneke pis (links) -> Pieter -> Juist
Eerste 3 Priemgetallen (2-3-5) -> Pascale -> Juist
Lettergrepen (9) -> Steve -> Fout
WK Mexico (1986 - 1970) -> Joke -> Fout
Eerste mol (Magda) -> Lloyd -> Juist
Op welke verdieping zit je nu (31) -> Baha -> Juist
Ff aangevuld wie juist en fout had geantwoord.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 10:17

 8153
Behalve manneke pis waren het eigenlijk poepsimpele vragen. Had Joke iets minder snel gelopen, dan hadden ze eindelijk een keer geld verdiend.
Gebruikersavatar

Délégee17 apr 2018, 10:19

 99
chicawah schreef:Behalve manneke pis waren het eigenlijk poepsimpele vragen. Had Joke iets minder snel gelopen, dan hadden ze eindelijk een keer geld verdiend.
Ze hadden toch op voorhand afgesproken dat iedereen voor de vrijstelling ging (mocht) gaan en dat het geld deze keer bijzaak was ?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 10:21

 8153
Délégee schreef:Ze hadden toch op voorhand afgesproken dat iedereen voor de vrijstelling ging (mocht) gaan en dat het geld deze keer bijzaak was ?
Dat wel, maar was Katrien iets eerder geweest dan Joke, dan hadden ze én geld én Katrien de vrijstelling. Of heb ik dat verkeerd voor?
Gebruikersavatar

Délégee17 apr 2018, 10:28

 99
chicawah schreef:Dat wel, maar was Katrien iets eerder geweest dan Joke, dan hadden ze én geld én Katrien de vrijstelling. Of heb ik dat verkeerd voor?
Klopt (denk ik) !
Gebruikersavatar

Taupe07717 apr 2018, 10:35

 767  Yens
chicawah schreef:Dat wel, maar was Katrien iets eerder geweest dan Joke, dan hadden ze én geld én Katrien de vrijstelling. Of heb ik dat verkeerd voor?
Ja maar dan had de mol het geld niet weer afgepakt en dat is net de bedoeling :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 11:51

 2834  Uma
chicawah schreef:Behalve manneke pis waren het eigenlijk poepsimpele vragen. Had Joke iets minder snel gelopen, dan hadden ze eindelijk een keer geld verdiend.
Je kan hetzelfde zeggen over Lloyd.. Hij was ook sneller dan Katrien.

Ik probeer nog altijd wat de rollen van anderen te begrijpen ook..
- Pieter begint op de laagste verdieping met lopen. Geen kat die hem verdenkt, want Pieter is de goedheid zelve. De perfecte dekmantel? Of speelt hij het gewoon subliem goed?
- Steve gaat als tweede.. Dat hij het niet haalt, daar zoekt ook niemand iets achter, gezien hij de oudste deelnemer is. Ook weer de perfecte dekmantel als hij de Mol zou zijn.
- Daarna Pascale. Misschien wel het meest opvallende, want de logica van de eerste 2 (pasvragenkopers) respecterende zou het hier Joke moeten zijn. Het is algeheel niet logisch dat 2 van de oudste deelnemers als eerste moeten beginnen lopen.. Zowel Steve als Pascale kunnen het 'bewust' gedaan hebben, wetende dat de jongeren meer kans maakten op de vrijstelling.
- Daarna Lloyd, die de jongste van allemaal is, maar misschien te veel frieten gegeten heeft.. Ik blijf de indruk hebben dat hij zich wat heeft ingehouden bij het lopen.
- Joke als voorlaatste, in de voor haar perfecte positie. Als ze de Mol is: perfect gespeeld. Als ze niet de Mol is: ook perfect gespeeld.
- Baha als laatste, terwijl hij vooraf eerst zei dat hij niet zou lopen door een voetblessure. Niemand die het dus verbaast dat Joke en Lloyd hem inhaalden. Maar als hij dan toch niet zou lopen en er niet zou voor haan, dan had hij het even goed zoals Pascale kunnen spelen en vroeger uitstappen om Joke/Lloyd meer kansen te geven.. Ik vind het gedraag van Baha hier raar, maar niet verdacht.
- Katrien blijft in de lift en dat is zowat het enige logische. Als je dan ziet dat ze ook op haar dooie gemakje al wandelend uit de lift komt, dan vermoed ik dat ze echt wel niet zou hebben kunnen lopen.

Samengevat: Iedereen kan je hier verdenken; bij iedereen kan je Mollengedrag opmerken..
Gebruikersavatar

Frolva17 apr 2018, 11:55

 2204
Cedric schreef:- Daarna Lloyd, die de jongste van allemaal is, maar misschien te veel frieten gegeten heeft.. Ik blijf de indruk hebben dat hij zich wat heeft ingehouden bij het lopen.
- Joke als voorlaatste, in de voor haar perfecte positie. Als ze de Mol is: perfect gespeeld. Als ze niet de Mol is: ook perfect gespeeld.
Deze twee heb je omgewisseld. 😉 (of je bent aan het mollen in dit topic :mrgreen: )

Zo was de volgorde van uitstappen:

- 12: Pieter
- 16: Pascale
- 19: Steve
- 23: Joke
- 26: Lloyd
- 31: Baha
- 37: Katrien
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 12:19

 2834  Uma
Dju toch, gisteren had ik ze ook al omgewisseld.. Blijkbaar een foute gedachte die maar blijft steken in die te luie hersens van me..
Je hebt overschot van gelijk!
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 12:43

 2834  Uma
Laleia schreef:Op zich zou dat niet onlogisch zijn, maar wel heel teleurstellend...
Ik vond dat al een vreemde uitspraak van Katrien. Verplicht om dat te zeggen zijn ze natuurlijk niet. Ik hoop dat het niet waar is.
Hierop nog even inpikken..
Ik denk - algemeen - dat als je wil kans maken om te winnen, dat je na de 3e eliminatie al vrij zeker moet zijn van je Mol en vol op 1 iemand gaan inzetten. In deze editie zou ik dat moeilijk vinden, want ook al is Bahador mijn hoofdverdachte, ik vind ook Pascale en Lloyd nog altijd erg verdacht bezig, door dit forum zelfs Joke.
Mijn gevoel is dat je eerste 2 eliminatie je antwoorden nog kan spreiden bij de eliminatie, maar dat je daarna toch al vrij zeker moet zijn, als je wil winnen.
Mijn gevoel zegt dan ook dat alle kandidaten waarschijnlijk inderdaad al een Mol in gedachten hebben. Of het echter de juiste Mol is..
Gebruikersavatar

Fizmo17 apr 2018, 12:56

 12
Hetgeen wat mij het meeste bij bleef was de opmerking van Baha net voor de proef begon: "Dus we gaan toch voor de vrijstelling hé?" De manier waarop hij dat zei was precies als mol om de bevestiging te hebben dat hij niet echt moet mollen voor deze proef vermits iedereen voor de vrijstelling ging. Het geld was dan toch verloren.

Ook wel toevallig dat hij net op tijd voor Katrien toe kwam (mss in de voorbereiding reeds getest hoe lang het duurt) voor het geval dat Lloyd of Joke te traag zouden blijken te zijn. Dan zou hij als mol alsnog het geld kunnen afgesnoept hebben.

Voor de rest denk ik niet dat je hier veel achter deze proef moet zoeken. Aangezien iedereen toch voor de vrijstelling ging moest de mol in feite weinig doen. En iedereen was het hier vrij snel over eens dus ik denk zelfs niet dat de mol het in die richting moest sturen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11