Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

brian.jason17 apr 2018, 14:52

 22
chicawah schreef:Behalve manneke pis waren het eigenlijk poepsimpele vragen. Had Joke iets minder snel gelopen, dan hadden ze eindelijk een keer geld verdiend.
Ik ben van dezelfde generatie als Joke, en ik wist toch ook niet dat Mexico van het WK in 1970 ook gastland was. Ik volg het huidige voetbal nogtans goed... Zo raar vond ik het dus niet dat Joke 1986 nam, dat had ik wellicht ook gedaan :oops:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 15:24

 8153
brian.jason schreef:Ik ben van dezelfde generatie als Joke, en ik wist toch ook niet dat Mexico van het WK in 1970 ook gastland was. Ik volg het huidige voetbal nogtans goed... Zo raar vond ik het dus niet dat Joke 1986 nam, dat had ik wellicht ook gedaan :oops:
Ik heb mij achteraf ook bedacht dat de generatie van Joke dat waarschijnlijk niet weet. Komt bij dat Mexico 1986 zo vast in het collectieve geheugen van de Belgen gegrift staat, dat het waarschijnlijk zelfs voor mensen ouder dan Joke een automatisme zou zijn om naar de 1986 te grijpen.
Gebruikersavatar

Margot317 apr 2018, 17:44

 91
Cedric schreef:
- Baha als laatste, terwijl hij vooraf eerst zei dat hij niet zou lopen door een voetblessure.
Baha zei: "als je mij er als eerste laat uitgaan ga ik niet loepen." daarom dat hij als voor laatste mocht en dan kon hij nog een effor doen. Hij was trouwens ook achter lloyd en Joke op de trappen (hij moest hen dus inhalen)
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 18:02

 2834  Uma
chicawah schreef:Ik heb mij achteraf ook bedacht dat de generatie van Joke dat waarschijnlijk niet weet. Komt bij dat Mexico 1986 zo vast in het collectieve geheugen van de Belgen gegrift staat, dat het waarschijnlijk zelfs voor mensen ouder dan Joke een automatisme zou zijn om naar de 1986 te grijpen.
Bwa, ik ben dus ook van '85 en wist dan weer wel dat Mexico al 2 WK's had georganiseerd. Ik zou niet geweten hebben dat het andere in 1970 was, maar ik wist wel dat het eerste WK in Mexico niet in 1986 was..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 18:47

 8153
Ik denk dat ik weet waarom Pascale het niet erg vond zo vroeg uit de lift te stappen 😃
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 apr 2018, 18:56

 1690  Sven
chicawah schreef:Ik denk dat ik weet waarom Pascale het niet erg vond zo vroeg uit de lift te stappen 😃
Ah, ja? Vertel. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 19:14

 8153
Jay-Lo schreef:Ah, ja? Vertel. 😃
Zie subforum Verborgen hints, topic Vingerafdrukken op verdieping 27.
Gebruikersavatar

Mateo17 apr 2018, 23:39

 870
beate.verheyde schreef:Manneke pis (links) -> Pieter
Eerste 3 Priemgetallen (2-3-5) -> Pascale
Lettergrepen (9) -> Steve
WK Mexico (1986 - 1970) -> Joke
Eerste mol (Magda) -> Lloyd
Op welke verdieping zit je nu (31) -> Baha
Ik heb de getallen van de antwoorden op een rij gezet, dus 23 59 19 70 1 31. En daarna de getallen van de verdiepingen, waar de lift tussentijds stopte, dus 12 16 19 23 26 31.
Daarmee heb ik geprobeerd bijbehorende GPS-coördinaten te vinden. Met beide reeksen (in ieder geval met het deel tot en met getal 19) kom ik in Mexico uit.
Met de eerste reeks in een behoorlijk steenachtig gebied, waar wat auto's staan en was aan een lijntje hangt te wapperen. Grappig, zie de link, maar 't betekent natuurlijk niks.

https://www.gpscoordinaten.nl/bepaal-gp ... inaten.php#

Evengoed vind ik het leuk dat beide reeksen leiden tot plaatsen op de kaart van Mexico.

Nu ben ik niet zo handig met exacte bepalingen van coördinaten. Het kan ook zijn, dat er een veel betere manier is , of dat ik een fout gemaakt heb. Misschien is iemand hier ervan op de hoogte hoe het beter kan?

Verder:
De getallenreeksen hebben gemeenschappelijk de getallen 19 en 31. Het getal 31 is logisch gelijkluidend, want zowel de laatste stop voor de bovenste verdieping als het antwoord op de vraag op welke verdieping men zich bevond.

Kan er misschien toch iets met het getal 19? (Behalve dan dat het deel uitmaakt van de befaamde combinatie 19:26?)
Gebruikersavatar

chiel.vandeneynde18 apr 2018, 09:49

 4
Mateo schreef:Ik heb de getallen van de antwoorden op een rij gezet, dus 23 59 19 70 1 31. En daarna de getallen van de verdiepingen, waar de lift tussentijds stopte, dus 12 16 19 23 26 31.
Daarmee heb ik geprobeerd bijbehorende GPS-coördinaten te vinden. Met beide reeksen (in ieder geval met het deel tot en met getal 19) kom ik in Mexico uit.
Met de eerste reeks in een behoorlijk steenachtig gebied, waar wat auto's staan en was aan een lijntje hangt te wapperen. Grappig, zie de link, maar 't betekent natuurlijk niks.

https://www.gpscoordinaten.nl/bepaal-gp ... inaten.php#

Evengoed vind ik het leuk dat beide reeksen leiden tot plaatsen op de kaart van Mexico.

Nu ben ik niet zo handig met exacte bepalingen van coördinaten. Het kan ook zijn, dat er een veel betere manier is , of dat ik een fout gemaakt heb. Misschien is iemand hier ervan op de hoogte hoe het beter kan?

Verder:
De getallenreeksen hebben gemeenschappelijk de getallen 19 en 31. Het getal 31 is logisch gelijkluidend, want ...
Als ik nu zo kijk naar die nummers ben ik geneigd te denken dat ze gerelateerd zijn aan de nummers van de songlijst in aflevering 1. Miss zijn al die songs wel van 1 iemand of miss al je er schrapt...
Gebruikersavatar

bentxi18 apr 2018, 14:20

 43  Emanuelle
simon.lepla schreef:Opvallend: Joke is de enige die niet opkijkt als Gilles voor de eerste keer de hoge toren vermeld.

Update: Is deze twitteraar ook opgevallen (incl. beelden): https://twitter.com/brambone_86/status/ ... 5586273280
Een mogelijke reden dat Joke niet verrast opkijkt is dat de toren vlakbij het parkje ligt waar ze de dag ervoor waren voor de fietskoerier proef en dat ze de toren dus meer dan waarschijnlijk al eens gezien hebben...
Gebruikersavatar

Frolva18 apr 2018, 16:45

 2204
Het opvallende is dus eigenlijk dat al de rest wél omhoog kijkt. :mrgreen:

Volgens mij is dat door de hoofdbeweging die GDC maakt. De kandidaten verwachten waarschijnlijk iets meer te zien dan enkel de toren, namelijk een deel van de proef (een bakje dat aan de gevel bengelt, Jeffry die ondersteboven uit het raam hangt van de 33ste verdieping en kans maakt om terug in het spel te komen, ...).

Dus toch verdacht dat Joke niet naar boven keek? :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 16:51

 8153
Frolva schreef:Jeffry die ondersteboven uit het raam hangt van de 33ste verdieping en kans maakt om terug in het spel te komen, ...).
Ocharme! Den duts was al zo bang bij de rappelproef.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11