Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo23 apr 2018, 17:00

 1111  Uma
Cedric schreef:ALS Pieter de Mol was, dan was hij toch gewoon 'voorstander' gevolgd?
Hier heb je een punt. Van de andere kant was hun proef toch weer mooi mislukt. Dit kwam misschien meer door het feit dat Pascale en Baha geen tijd meer wilden verliezen en gewoon door gingen naar het volgende dan dat het kwam omdat Pieter misschien aan het saboteren was. Maar als Pascale en Baha wel de tijd hadden genomen, betwijfel ik of ze het goed zouden hebben geraden.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 17:01

 2245  Uma
Cedric schreef:Knap uitgelegd, Klaartje.

Zoals ik jouw tekst lees, vermoed ik dat je Pieter en Bahador het meest verdacht vond bij deze proeven.
Pieter omdat hij voorstelde het woord letter voor letter af te beelden, Bahador omdat hij amper inbreng had in het geheel.

Ik ga akkoord met beide zaken, maar heb voor Pieter wel een tegenargument.. Pieter is iemand die al vaker in dit seizoen iemand anders vrij blind volgde. Hij volgde Jeffrey's antwoorden in de verkeersquiz en hij volgde vlotjes Lloyd bij het luciferraadsel bijvoorbeeld. Het zou dan ook niemand verbaasd hebben als Pieter blind Steve was gevolgd toen die het woord 'voorstander' suggereerde. Maar toch denkt Pieter nog wat verder en komt hij dan zelf met 'achterstand' op de proppen, wat het correcte antwoord is. ALS Pieter de Mol was, dan was hij toch gewoon 'voorstander' gevolgd?
Ja, klopt, ik vind Pieter en Baha hier het meest mol-achtig bezig. En inderdaad, Pieter had kunnen meegaan met Steves voorstel van "voorstander", dat zou meteen betekend hebben dat de opdracht de mist inging, want dat zou, als ze alles correct zouden kunnen uitbeelden, toch op een foute bladzijde van het Groene Boekje staan.

Bahador deed weinig, maar kon niet tegen een gedreven Pascale op, zo zou je het kunnen interpreteren.

Kort samengevat: Joke, Lloyd en Pascale deden veel dingen die de proef vooruit hielpen en tot geldgewin leidden. Bahador deed weinig, maar ook weinig heel verdachts, maar wat hij deed, was toch een beetje twijfelachtig. Pieter deed ook wel zijn best, maar zijn taktiek van letter per letter uitbeelden, was minder doordacht en misschien toch reden tot twijfel. Pieter en Baha, 1 van de 2 zullen we toch het voordeel van de twijfel moeten geven.
Gebruikersavatar

jochen.beemer23 apr 2018, 17:07

 2
Volgens mij is er in deze opdracht geen mollenstreek geweest omdat er veel te weinig geld in de pot zat,het was dringend tijd dat er terug wat geld werd verdiend.Ook was er in de winkelkarproef mogelijkheid genoeg om het spel te saboteren,wat de mol ook op voorhand wist.
Gebruikersavatar

BeaVer23 apr 2018, 17:15

 1293  Uma
Mij hadden ze alvast niet in die rollercoaster gekregen :?
Petje af voor Steve voor het afzien.

Opdrachten in duo's zijn zo moeilijk om te mollen.
Je neemt toch niet het risico om jezelf te gaan ontmaskeren bij een ander?

Joke met haar subtiele foutjes, wou ze Lloyd in de val lokken?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 19:52

 8153
Yvo schreef:Hier heb je een punt. Van de andere kant was hun proef toch weer mooi mislukt. Dit kwam misschien meer door het feit dat Pascale en Baha geen tijd meer wilden verliezen en gewoon door gingen naar het volgende dan dat het kwam omdat Pieter misschien aan het saboteren was. Maar als Pascale en Baha wel de tijd hadden genomen, betwijfel ik of ze het goed zouden hebben geraden.
Dat stripverhaal van foto's was wel grappig door al die foto's van een leeg wagentje. Niet simpel om daaruit iets afcte leiden :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 19:58

 8153
beate.verheyde schreef:Mij hadden ze alvast niet in die rollercoaster gekregen :?
Petje af voor Steve voor het afzien.
Arme Steve, die zag er echt slecht uit. Maar er hadden hem veel ritjes bespaard kunnen blijven: achterstand uitbeelden konden ze in 3 keren: naar de stoeltjes achter zich wijzen + een S maken met hun armen + op hun tanden wijzen met daarbij 1 vinger in de lucht om te tonen dat het om een enkelvoud gaat.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen23 apr 2018, 22:11

 182
eveline.vanhemel schreef:Door het kind dat "10" zegt te overrulen? Dat is ofwel kandidatengedrag om zichzelf verdacht te maken, ofwel zwak mollenwerk. Geen enkele goeie mol zou zo'n duidelijke hint geven naar zijn identiteit.
Dus... eerst een antwoord opschrijven van een kandidaat (Baha) die zich vergist, nadien teruggaan naar die proef (spiegels) omdat je weet dat het antwoord fout was, dan het juiste antwoord claimen om niet te verdacht over te komen maar zo toch voldoende tijd verliezen waardoor het derde antwoord niet kan worden gevonden... vind je beter mollenwerk? Is Pascale jouw mol?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 22:15

 8153
chicawah schreef:Arme Steve, die zag er echt slecht uit. Maar er hadden hem veel ritjes bespaard kunnen blijven: achterstand uitbeelden konden ze in 3 keren: naar de stoeltjes achter zich wijzen + een S maken met hun armen + op hun tanden wijzen met daarbij 1 vinger in de lucht om te tonen dat het om een enkelvoud gaat.
Ze konden het zelfs met nog een ritje minder als Pieter in zijn eentje een S kon uitbeelden.
Gebruikersavatar

Kobe23 apr 2018, 23:49

 429
chicawah schreef:Ze konden het zelfs met nog een ritje minder als Pieter in zijn eentje een S kon uitbeelden.
of een acht uitbeelden door op je hand te tellen en dan een tand, eventueel nog de letter S uitbeelden ergens.
Gebruikersavatar

Torremolinos24 apr 2018, 08:17

 264
Kunnen we misschien iets met de nummers van de lockers? Deze zijn 107, 142 en 132.

Ik vond het in ieder geval al vreemd dat, wanneer er een verkeerd cijfer wordt gezegd voor de opdracht van Pieter en Steve, GDC toch nog eens expliciet het juiste antwoord zegt (142).
Gebruikersavatar

Taupe07724 apr 2018, 09:02

 767  Yens
Torremolinos schreef:Kunnen we misschien iets met de nummers van de lockers? Deze zijn 107, 142 en 132.

Ik vond het in ieder geval al vreemd dat, wanneer er een verkeerd cijfer wordt gezegd voor de opdracht van Pieter en Steve, GDC toch nog eens expliciet het juiste antwoord zegt (142).
Had ik ook aan gedacht en oa in bijbel gekeken maar niks bijzonder, 1 over Loof de Heer en 2 over David.
Iets anders dus???
Gebruikersavatar

thierry.piette24 apr 2018, 12:07

 5
Volgens mij is Pieter niet de mol. Hij ging voor de rollercoaster, wetende dat je minstens 10 keer de rit moest gedaan hebben. Daar kom je nooit geradbraakt uit. Ik blijf bijn mijn besuit dat Lloyd de mol is. hij heeft al veel tijd verloren bij bepaalde opdrachten en zit steeds achteraan bij de eliminatie. Is er iemand op de hoogte of er al ooit iemand als eerste een rood scherm heeft gekregen?