Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy22 apr 2018, 20:31

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Bij de ingang van La Feria de Chapultepec zitten er in drie lockers 1000 euro. Om deze te bemachtigen moeten de spelers de juiste kluisjes zien te openen. In duo's moeten ze bij verschillende attracties op zoek naar het nummer van de lockers. Ze krijgen hiervoor één uur de tijd en worden aangemoedigd door de mascottes van het pretpark.

Het Supersonicos duo: zij zoeken in het gezelschap van een groepje kinderen een spiegelpaleis, een ballenkraam en een kindermolen op. Tevens dienen ze bij de andere twee duo's langs te gaan om hun bekomen cijfer te verzamelen.

Het Los Troncos duo: Deze kandidaten zitten op de boomstammetjes en krijgen een zaklamp. In de tunnel die ze passeren hangen namelijk wiskunderaadsels. Als ze deze correct oplossen dan bekomen ze het cijfer van een kluisje.

Het Quimera duo: Zij zitten op een hevige rollercoaster. Tijdens de rit krijgen ze een droodle te zien. Deze moeten ze bij de fotofinish uitbeelden, zodat het Supersonicos duo het woord in het groene woordenboekje kan opzoeken. De pagina geeft namelijk het nummer van een locker aan.

Extra opdracht: In de mascottepakken steken de familieleden van de kandidaten. Als iedereen achter zijn of haar eigen bezoeker gaat staan, dan kunnen ze 1000 euro extra verdienen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/5.php
Gebruikersavatar

Taupe07722 apr 2018, 20:36

 767  Yens
Pascale, volgens sommigen hier de mol, gaatterug naar spiegelpaleis want niet zeker van de 9 ...
Tenslotte vinden ze hierdoor wel het juiste antwoord en verdienen geld.
De mol zou toch nooit teruggaan!
Gebruikersavatar

Wouterc22 apr 2018, 21:45

 147
Taupe077 schreef:Pascale, volgens sommigen hier de mol, gaatterug naar spiegelpaleis want niet zeker van de 9 ...
Tenslotte vinden ze hierdoor wel het juiste antwoord en verdienen geld.
De mol zou toch nooit teruggaan!
Inderdaad, een fout voorkomen of herstellen vind ik een erg onmolse actie.

Op het eerste zicht lijkt het erop dat Pascale en Bahador goed hebben samengewerkt in deze opdracht.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2018, 22:35

 3423  Yens
Wouterc schreef:Inderdaad, een fout voorkomen of herstellen vind ik een erg onmolse actie.
Op het eerste zicht lijkt het erop dat Pascale en Bahador goed hebben samengewerkt in deze opdracht.
Op het eerste zicht deden de meeste kandidaten deze aflevering hun best... . Elke week opnieuw lijkt het erop dat er iemand uitspringt die meer verdachte dingen doet, en elke week is dat iemand anders. Deze week is Pieter voor mij die persoon.

Ik durf op dit ogenblik echt niet meer zeggen wie ik denk dat de mol is. Wat me wel opvalt is dat de theorie van de verdeling in groepjes van de pre-aflevering van Café De Mol nog steeds steekhoudt... Na Katrien verdwijnt nu Steve uit groepje 1 (nadat groepje 2 al weg is). Dit zou dan willen zeggen dat volgende week Baha of Joke verdwijnt.

Ik hoop het echt niet dat dit klopt...
Gebruikersavatar

jos.jansen22 apr 2018, 22:45

 328  Uma
Taupe077 schreef:Pascale, volgens sommigen hier de mol, gaatterug naar spiegelpaleis want niet zeker van de 9 ...
Tenslotte vinden ze hierdoor wel het juiste antwoord en verdienen geld.
De mol zou toch nooit teruggaan!
zij komt ook met het idee om de kinderen bij de stickers te zetten
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2018, 22:55

 1690  Sven
Wouterc schreef:Inderdaad, een fout voorkomen of herstellen vind ik een erg onmolse actie.

Op het eerste zicht lijkt het erop dat Pascale en Bahador goed hebben samengewerkt in deze opdracht.
Helemaal waar. Ik zou het echt niet meer weten.
Of Pascale is ingelicht dat Baha echt wel heel dicht komt, en na de fiasco van vorige aflevering ( holy Pieter....) zich even koest moet houden.
Ze moest die 1000e halen. Waarom gaat ze eigenlijk terug? Baha geeft dat niet aan, hij denkt juist te hebben geteld, zij weet de juiste oplossing en kan het niet maken zich nog meer verdacht te maken?
Maar, dit is wel vanuit een tunneltje geredeneerd. 😃
Of Baha is de mol.
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 23:02

 417
ik heb de indruk dat er niet echt veel te leren valt in deze opdracht ....

alle kandidaten doen het vrij goed , behalve steve , maar die is naar huis
extra onmols heid genoteerd voor pascale, wat hierboven al staat
pieter was heel kandidaats, zeker geen mol

mijn mol (lloyd) deed goed zijn best, ik denk omdat hij weet dat joke hem verdenkt, en hij haar zeker niet meer zekerheid wou geven... bovendien was er vorige week bijna niks in de pot gekomen, dat speelde ook mee , denk ik
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert23 apr 2018, 00:05

 26
Pascale's actie lijkt misschien op het eerste zicht onmols, maar door terug te keren naar het spiegelpaleis zorgt ze er wel voor dat ze geen tijd meer hebben om het getal van Pieter en Steve te vinden.
Onrechtstreeks zorgt ze dus toch nog voor het verdwijnen van geld uit de groepspot. 😉
Dus in mijn ogen zeker toch nog steeds potentieel molgedrag.
Gebruikersavatar

Kobe23 apr 2018, 00:32

 429
Ik vond Pieter zeer verdacht! Ze zouden beter eens eerst nadenken hoe ze achterstand beter kunnen uitbeelden i.p.v. alle letters te vormen...Gewoon acht en tand en klaar is kees. Stel dat Steve er nog in zat dan zou Pieter minder opgevallen zijn in deze proef, maar nu we weten dat Steve de mol al niet is...Ook al wist ik dit al langer 😃
Gebruikersavatar

Kobe23 apr 2018, 00:35

 429
Veel mensen zullen Joke verdacht vinden door haar rekenfoutje, hier een tegenargument: als kandidaat zou ik zelf ook af en toe een foutje maken, bewust! Stel nu dat Lloyd haar niet verbeterd had, dan was dat toch wel héél verdacht voor hem als mol. Stel nu dat hij toch niet de mol was, ging hij dan als kandidaat misschien Joke meer verdenken en de rest van de groep haar misschien ook. Een goede manier dus om je potentiële mol te testen (of gewoon een overhaaste fout)
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen23 apr 2018, 00:57

 182
brecht.driesschaert schreef:Pascale's actie lijkt misschien op het eerste zicht onmols, maar door terug te keren naar het spiegelpaleis zorgt ze er wel voor dat ze geen tijd meer hebben om het getal van Pieter en Steve te vinden.
Onrechtstreeks zorgt ze dus toch nog voor het verdwijnen van geld uit de groepspot. 😉
Dus in mijn ogen zeker toch nog steeds potentieel molgedrag.
Door terug te gaan naar het spiegelpaleis verdient ze wel duizend euro die anders verloren was. Ik vind Baha hier weer zeer verdacht.
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2018, 07:12

 3423  Yens
pieter-jan.jorissen schreef:Door terug te gaan naar het spiegelpaleis verdient ze wel duizend euro die anders verloren was. Ik vind Baha hier weer zeer verdacht.
Door het kind dat "10" zegt te overrulen? Dat is ofwel kandidatengedrag om zichzelf verdacht te maken, ofwel zwak mollenwerk. Geen enkele goeie mol zou zo'n duidelijke hint geven naar zijn identiteit.