Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

david.vierstraete23 apr 2018, 08:02

 73  Yens
Pascale zei een foutieve pagina uit het groene boekje als antwoord op de rollercoaster (achterstand ). Heeft iemand al eens gekeken welke woorden er op de pagina stonden die Pascale zei? Het is sowieso iets dat begint met A. Ik meen mij de pagina niet meer te herinneren en heb thuis geen groene boekje. Maar als zij de mol zou zijn, staat daar misschien een hint op die pagina.
Gebruikersavatar

Margot323 apr 2018, 09:11

 91
Nog even over Pieter en Steve.
Steve zei dat het woord "voorstander" was.
Pieter heeft dat gecorrigeerd en zei dat het "achterstand" was. vind ik niet echt een molactie van Pieter
Gebruikersavatar

JKpowned23 apr 2018, 09:56

 259
Taupe077 schreef:Pascale, volgens sommigen hier de mol, gaatterug naar spiegelpaleis want niet zeker van de 9 ...
Tenslotte vinden ze hierdoor wel het juiste antwoord en verdienen geld.
De mol zou toch nooit teruggaan!
Tenzij als ze juist u willen laten denken dat ze de mol niet kan zijn. Ze verliest zo wel tijd en een beetje later vraagt ze aan Bahador om te wachten omdat volgens haar het kindje wat trager is? Yeah right
Gebruikersavatar

Taupe07723 apr 2018, 10:10

 767  Yens
JKpowned schreef:Tenzij als ze juist u willen laten denken dat ze de mol niet kan zijn. Ze verliest zo wel tijd en een beetje later vraagt ze aan Bahador om te wachten omdat volgens haar het kindje wat trager is? Yeah right
Tja dat zie ik hier links en rechts tevoorschijn komen maar ik vind dat niet echt een mollenstreek. Dan had ze nog meer tijd moeten verliezen of doorgaan naar een andere attractie om daar dan wat te lang te wachten. Bij Pieter en Steve bijvoorbeeld en om zo ervoor te zorgen dat ze net te laat waren.
Gebruikersavatar

brian.jason23 apr 2018, 10:29

 22
Kobe schreef:Veel mensen zullen Joke verdacht vinden door haar rekenfoutje, hier een tegenargument: als kandidaat zou ik zelf ook af en toe een foutje maken, bewust! Stel nu dat Lloyd haar niet verbeterd had, dan was dat toch wel héél verdacht voor hem als mol. Stel nu dat hij toch niet de mol was, ging hij dan als kandidaat misschien Joke meer verdenken en de rest van de groep haar misschien ook. Een goede manier dus om je potentiële mol te testen (of gewoon een overhaaste fout)
Volgens mij zit Joke inderdaad al een tijdje op Lloyd en is Lloyd als Mol daardoor een beetje "gevangen". Hij weet dat Joke op haar zit en moet er dus alles aan doen om zichzelf weer geloofwaardig te maken. Hij kan niet anders dan die 2 tot de 6e match snel en correct te verbeteren. Deze proef laten mislukken was echt geen optie voor hem.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 10:46

 8153
brian.jason schreef:Volgens mij zit Joke inderdaad al een tijdje op Lloyd en is Lloyd als Mol daardoor een beetje "gevangen". Hij weet dat Joke op haar zit en moet er dus alles aan doen om zichzelf weer geloofwaardig te maken. Hij kan niet anders dan die 2 tot de 6e match snel en correct te verbeteren. Deze proef laten mislukken was echt geen optie voor hem.
Hij weet dat Joke op hem zit...
Dan had hij toch beter Joke kunnen afknallen hè? Als er nu 1 iemand is waarvan je zeker mag zijn dan die pasvragen koos i.p.v. de winkelkar, dan was het Joke wel he? En waarom deed hij in de toren niet beter zijn best om haar in te halen?
Gebruikersavatar

JKpowned23 apr 2018, 10:48

 259
chicawah schreef:Hij weet dat Joke op hem zit...
Dan had hij toch beter Joke kunnen afknallen hè? Als er nu 1 iemand is waarvan je zeker mag zijn dan die pasvragen koos i.p.v. de winkelkar, dan was het Joke wel he? En waarom deed hij in de toren niet beter zijn best om haar in te halen?
Als Joke op hem zit maakt het helemaal niet meer uit dat ze de vrijstelling krijgt want ze is dan toch sowieso door want ze weet dat het Lloyd is. Dus liever haar de vrijstelling laten hebben dan iemand anders die hem ook nog kan verdenken. Hetzelfde met het afknallen waarom haar afknallen als ze het toch al weet maken die 3 pasvragen toch niet meer uit dan liever iemand bij wie het wel nog kan uitmaken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 10:53

 8153
JKpowned schreef:Als Joke op hem zit maakt het helemaal niet meer uit dat ze de vrijstelling krijgt want ze is dan toch sowieso door want ze weet dat het Lloyd is. Dus liever haar de vrijstelling laten hebben dan iemand anders die hem ook nog kan verdenken. Hetzelfde met het afknallen waarom haar afknallen als ze het toch al weet maken die 3 pasvragen toch niet meer uit dan liever iemand bij wie het wel nog kan uitmaken.
Best mogelijk.
Maar als ik de mol zou zijn, zou ik in deze fase, waar ze met niet veel meer overblijven, toch mijn eigen voorkeur laten meespelen. Als mol zou ik hier Joke genadeloos uitgeschakeld hebben omdat ze zelf genadeloos is en het spel (veel te) hard speelt. Bovendien had ze net ervoor ook al een vrijstelling gekregen. Ze gaat puur voor zichzelf en heeft nog niet veel geld in de pot gebracht. Ik zou haar dus afknallen, omdat ik de overwinning gun aan Pieter. Of aan Baha, Pascale of Steve.
Gebruikersavatar

jos.jansen23 apr 2018, 10:56

 328  Uma
chicawah schreef:Hij weet dat Joke op hem zit...
Dan had hij toch beter Joke kunnen afknallen hè? Als er nu 1 iemand is waarvan je zeker mag zijn dan die pasvragen koos i.p.v. de winkelkar, dan was het Joke wel he? En waarom deed hij in de toren niet beter zijn best om haar in te halen?
De mol heeft niet als doel om niet ontdekt te worden, enkel om geld uit de pot te houden. Dus pasvragen en vrijstellingen zijn voor hem/haar totaal onbelangrijk tenzij het geld uit de pot houdt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 11:00

 8153
jos.jansen schreef:De mol heeft niet als doel om niet ontdekt te worden, enkel om geld uit de pot te houden. Dus pasvragen en vrijstellingen zijn voor hem/haar totaal onbelangrijk tenzij het geld uit de pot houdt.
Da's natuurlijk waar. Maar toch had ik het in dit geval eventjes niet kunnen laten Joke af te knallen. Bovendien gaat het geld van wie geld voor de kindjes koos ook niet naar de pot hé.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 13:52

 2245  Uma
Eindelijk nog eens een opdracht die te doen was met niet al te moeiljike onderdelen, dus die paar duizend euro die erbij kwamen in de pot deed nog eens deugd.

Pieter genoot van de ritjes in de achtbaan, Steve iets minder. Op zich deden ze het niet slecht, Pieter en Steve werkten in het begin goed samen en vonden de oplossing van de droedel al na de eerste rit. Opvallend vond ik hier dat Pieter het concept van de droedel goed uitlegde aan Steve door te zeggen dat een droedel altijd iets is met iets "voor" of "achter" een letter, daardoor kwamen ze snel op de juiste oplossing. Raar vond ik dan weer dat Pieter voorstelde om letter per letter te gaan uitbeelden, want dat kon ook efficiënter. Uiteindelijk was Steve echt zo misselijk dat hij niet meer verder kon (een misselijkheid die niet gespeeld was, zo moesten we op het einde van deze aflevering constateren). Er was te weinig info voor Pascale en Bahador om het juiste antwoord te vinden, denk ik, als die meer tijd hadden gehad om iets af te leiden uit de foto's op die tv. Uiteindelijk de enige 1000 euro die niet werd verdiend.

Joke en Lloyd hadden naar mijn gevoel de moeilijkste opdracht. Die rekensom was redelijk lang, er was heel veel mogelijkheid tot het begaan van fouten en vergissingen. Ten eerste moesten ze in het relatief duister eerst al die termen vinden, dan juist kijken, uitrekenen, onthouden. Er waren 7 termen, dus ze moesten 6 keer goed kijken of er nu plus of min stond, heel veel kans op een kleine vergissing dus. Maar Joke en Lloyd pakten het zeer goed aan en kwamen uiteindelijk met de correcte oplossing. Als de mol bij dit duo zat, heeft hij/zij hier niet de kans gezien om te mollen (hoewel er kansen op vergissingen genoeg waren) of wist de mol hier dat zijn/haar medepassagier in het boomstammetje haar/hem verdenkt als mol en wou de mol hier dus niet in de val trappen door vrijwillig rekenfouten te maken. Ofwel maakte de mol hier geen fouten om zijn medepassagier, die hem/haar niet verdenkt, in de waan te laten en geen verdenking op zich te halen van een kandidaat die niet op de juiste mol zit. Deze moeilijkste subopdracht werd tot een goed einde gebracht en leverde 1000 euro op. Als de twee in de boomstammetjes geen van beide de mol zijn en dus gewoon kandidaten, dan hebben ze gewoon goed gespeeld. Misschien is dat wel gewoon de meest logische uitleg waarom deze opdracht lukte?

Bahador en Pascale hadden eigenlijk de makkelijkste rekensommen. De mollogo's tellen was eenvoudig tellen, de ballenkraam was ook een eitje, de getallen in de Supersonicos optellen was ook niet moeilijk. De kindjes werkten goed mee. Het enige waarvoor ze moesten zorgen, was dat ze binnen de tijd terug waren bij Gilles met de juiste getallen van henzelf en de andere twee duo's. Zeer opvallende move toch wel van Pascale: zij zegt dat het enige waarvan ze niet zeker is, het aantal mollogo's in het spiegelpaleis is en stelt voor om terug te gaan en te checken. Uiteindelijk blijkt dat hun eerste telling inderdaad fout was. Op initiatief van Pascale wordt hier een fout antwoord in een goed omgezet en levert hun eindsom (132) 1000 euro op. Als Pascale de mol is, dan kan ik die move toch van geen kanten plaatsen, tenzij Bahador Pascale verdenkt en Pascale als mol Baha wil doen twijfelen of tov iemand die haar verdenkt de verdenking probeert te ontkrachten (cfr. de situtatie Joke-Lloyd van hierboven). Maar misschien is ook hier gewoon de meest logische uitleg van het slagen van deze opdracht, dat Pascale (als kandidaat) het hier gewoon goed doet en haar enige punt van onzekerheid over de antwoorden nog eens checkt en met succes! Het binnenhalen van deze 1000 euro is volledig op naam te schrijven van Pascale, dat zag ook Bahador in, want hij liet de eer om de 1000 van GDC in ontvangst te nemen aan haar. En Bahador? Hij was heel goed met de kindjes. Loste zelf wel maar weinig op, besloot in het spiegelpaleis dat er 9 logo's waren (bij de eerste telling), wat fout was, genoeg om heel de rekensom fout te hebben, maar kon niet verhinderen dat Pascale het initiatief nam om nog eens gaan te checken. En dan zijn Spaans! Getallen benoemen kan hij heel goed in het Spaans (23 speekt hij volgens mij heel correct uit ook), maar de rest? Veel Jommekes-Spaans, wat de kindjes hoegenaamd niet gaan verstaan. Beetje chaos scheppen, de kindjes in het Engels toeroepen. Baha kan veel beter Spaans dan hij laat uitschijnen, vermoed ik. Dat Pascale bijna geen letter Spaans spreekt, hebben we al gemerkt bij het Wie-ben-ik spel in aflevering 1 ("pays del Trumpo") en bij het afleveren van een pakje in het Hospitaal (aflevering 4), toen ze de mevrouw aan de balie begroette in het Italiaans (buon giorno!) ipv het Spaans.

Mooi geld binnengehaald in deze proef dus, 3000 euro in totaal als je het herkennen van de bezoekers in de mascottenpakjes erbij telt. "Drieduzend galetten" in de pot, ondanks de Mol of toch ook een beetje dankzij de Mol?
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2018, 14:16

 2834  Uma
Knap uitgelegd, Klaartje.

Zoals ik jouw tekst lees, vermoed ik dat je Pieter en Bahador het meest verdacht vond bij deze proeven.
Pieter omdat hij voorstelde het woord letter voor letter af te beelden, Bahador omdat hij amper inbreng had in het geheel.

Ik ga akkoord met beide zaken, maar heb voor Pieter wel een tegenargument.. Pieter is iemand die al vaker in dit seizoen iemand anders vrij blind volgde. Hij volgde Jeffrey's antwoorden in de verkeersquiz en hij volgde vlotjes Lloyd bij het luciferraadsel bijvoorbeeld. Het zou dan ook niemand verbaasd hebben als Pieter blind Steve was gevolgd toen die het woord 'voorstander' suggereerde. Maar toch denkt Pieter nog wat verder en komt hij dan zelf met 'achterstand' op de proppen, wat het correcte antwoord is. ALS Pieter de Mol was, dan was hij toch gewoon 'voorstander' gevolgd?