Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Laleia23 apr 2018, 18:04

 306
Stel je voor dat Pieter inderdaad de mol is.
Dan moest hij bij de taktiek om tot het einde te blijven staan toch zeer goed kunnen inschatten welke vragen zijn broer ging kennen. Als die Helen Hunt kent, ligt heel zijn strategie immers in het water.
Ik wil het hem als blijkt dat hij de mol is trouwens wel nog eens zien uitleggen aan zijn broer dat hun oncomfortabele nacht het resultaat van zijn mollenstrategie was.
😂 😂 😂
Gebruikersavatar

jorden.boulet23 apr 2018, 18:26

 1
Even een beginbeeld schetsen:
Als we het onherkenbare figuur vanuit de campagne opzoeken op google afbeeldingen krijgen we maar één resultaat: Batman
Batman kan dus eventueel een referentie zijn naar de mol.

In deze opdracht zien we Batman niet bij de films voorkomen. Maar deze opdracht startte (niet toevallig?) met de muziek: ‘The batman theme’ van Danny Elfman.
De muziekclip start met zicht op de Monarch Theatre. De opdracht bij een gelijkaardige venue. Toeval?

Batman werkt anoniem en in het donker. Samen met de aankondiging van de muziek misschien wel dé ideale scene om toe te slaan als mol.

Verder zoekend naar andere aanwijzingen kijk ik in de richting van de naam ‘cinema Coyote’.
In de tekenfilm waar Coyote steeds Road Runner probeert te vangen doet hij een pak aan van Batman. Ook hier faalt hij. Coyote faalt in de ‘hunt’ naar succes. Hunt (Helen), dat al dan niet toevallig het antwoord is de laatste vraag.

Batman/De mol/Pieter mag dus samen met zijn sidekick Robin/Jasper een nachtje doorbrengen in de batmobile. Het lampje mag uit, de misdaad is voorbij.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Holmes23 apr 2018, 20:09

 395
Cedric schreef:Wat ik hier niet snapte is de uitleg die in Café De Mol werd gegeven. Alsof er voor een Mol maar 2 opties waren.
Iedereen leek het erover eens dat de Mol (1) ofwel zo vroeg mogelijk naar het hotel zou gaan, met dus weinig geld verdiend, (2) ofwel zo lang mogelijk zou blijven onder het mom van voor het geld te gaan en zich dan "op te offeren".
Waarom?
Iedereen weet dat dit voor de hand liggende acties zijn voor een Mol, dus dan gaat de Mol toch net NIET dat doen?
Vergeet wel niet dat er deze keer een externe factor was : het familielid (en zeker als het de partner is)
Ik denk niet dat er iemand een mollenstreek zag in het vroege vertrek van Steve en Bahador naar hun hotel met hun liefdevolle partner... 😃
Gebruikersavatar

Taupe07723 apr 2018, 20:35

 767  Yens
Ik zag totaal niet het nut in van deze opdracht. Bovendien dacht ik dat hier de opdracht doen mislukken zeer moeilijk, laat staan onmogelijk is voor de mol.
Of je vertrekt vroeg, je verdient weinig en hoopt dat anderen snel volgen. Want lang wachten om geeld geld te verdienen en dan kent je partner wel Helen Hunt ... Mmm risky.
Dus waarom deze opdracht?
Er moet dus imo ergens een hint zitten.
Pieter draagt een trui met call saul 1986 erop. 1986 verwijst weer naar WK in Mexico86.
Call Saul kan better call saul zijn of breaking bad of... Maar wellicht toeval
Misschien in de muziek zoals supra vermeld maar waarom niet in deze 6 films of in de verschillende antwoorden? Ik zie nu films van hetzelfde jaar en een acteur die in 2 films speelt maar niks wow,
Wel weer "6" maar dat is een andere topic.
Iemand die iets ziet in de films?
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2018, 21:12

 2834  Uma
Taupe077 schreef:Iemand die iets ziet in de films?

1. Bridget Jones's Diary
. Film uit 2001. Bevat een 'Mr.Darcy', als verwijzing naar een hoofdpersonage uit de film 'Pride & Prejudice' die gebaseerd is op het gelijknamige boek van Jane Austin. Hoofdrolspelers: Renée Zellweger, Hugh Grant en Colin Firth.
2. The Hangover. (Geniale) Komedie uit 2009 met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms in de hoofdrollen. Ook een glansrol weggelegd voor Mike Tyson en de hit 'In the air tonight' van Phil Collins.
3. Trainspotting. Zwarte komedie uit 1996 met onder andere Ewan McGregor en Jonny Lee Miller in de hoofdrollen. Ik heb deze zelf nog niet gezien, maar wist wel dat 'Born Slippy' een hit was van Underworld. De song die we echter hoorden in het getoonde fragment was echter 'Lust for Life' van Iggy Pop.
4. Scream. Film uit 1996 met David Arquette, Courteney Cox, Rose McGowan en Drew Barrymore o.a. Gekend inderdaad van dat masker dat gebaseerd is op het kunstwerk 'De Schreeuw' van Edvard Munch.
5. Interstellar. Prachtige film uit 2014 met Mathew McConaughey, Jessica Chastain, Anne Hathaway, Michael Caine en Matt Damon onder andere. Absolute aanrader, al zeg ik het zelf 🙂
6. As good as it gets. Romantische komedie uit 1997 met Jack Nicholson en Helen Hunt.

Enkele dingen die bij mij opvallen:
- Lloyd is de enige uit wiens geboortejaar (1996 of 1997) er een film te zien is.
- Van zowel 'Interstellar' als 'As good as it gets' werd de filmmuziek gecomponeerd door Duitse topper Hans Zimmer, die ook verantwoordelijk is voor de muziek uit de film 'Dunkirk', wat ook al enkele keren werd gebruikt in deze reeks van De Mol.

Bij mijn weten heeft verder geen enkele film wat te zien met Mexico of met een van de personages..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 21:21

 8153
Cedric schreef:
1. Bridget Jones's Diary
. Film uit 2001. Bevat een 'Mr.Darcy', als verwijzing naar een hoofdpersonage uit de film 'Pride & Prejudice' die gebaseerd is op het gelijknamige boek van Jane Austin. Hoofdrolspelers: Renée Zellweger, Hugh Grant en Colin Firth.
2. The Hangover. (Geniale) Komedie uit 2009 met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms in de hoofdrollen. Ook een glansrol weggelegd voor Mike Tyson en de hit 'In the air tonight' van Phil Collins.
3. Trainspotting. Zwarte komedie uit 1996 met onder andere Ewan McGregor en Jonny Lee Miller in de hoofdrollen. Ik heb deze zelf nog niet gezien, maar wist wel dat 'Born Slippy' een hit was van Underworld. De song die we echter hoorden in het getoonde fragment was echter 'Lust for Life' van Iggy Pop.
4. Scream. Film uit 1996 met David Arquette, Courteney Cox, Rose McGowan en Drew Barrymore o.a. Gekend inderdaad van dat masker dat gebaseerd is op het kunstwerk 'De Schreeuw' van Edvard Munch.
5. Inte...

Cédric, surf eens naar de laatste posts bij opdracht Rabid Joke.
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2018, 22:16

 2834  Uma
chicawah schreef:Cédric, surf eens naar de laatste posts bij opdracht Rabid Joke.
Vandaar dat ik de muziek van Hans Zimmer vermeldde 🙂
marjan.bert schreef:Goedenavond!
Ik maakte me speciaal lid om jullie aandacht te vestigen op iets wat me in deze opdracht opviel. Als GDC tussen de filmfragmenten presenteert (op het scherm) dan draagt hij afwisselend een blauw en een zwart t-shirt onder zijn blazer. Blauw-zwart doet me denken aan club Brugge. Pieter is priester in het bisdom Brugge. Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen, maar het is objectief dat zijn t-shirt van kleur veranderde.
Groeten,
Marjan
Hmm, moet ik nog eens op letten wanneer ik de aflevering herbekijk, maar als dit klopt kan het inderdaad wel zo zijn. Pieter is supporter van Club Brugge, dus blauw-zwart kan aan hem gelinkt worden.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen23 apr 2018, 22:46

 182
Klaartje schreef:Het is voor interpretatie vatbaar. Daarom dat ik ook een vraagteken zet achter de zin "Is dat mols gedrag?" Het komt Pieter (als hij de mol is) natuurlijk goed uit, zoals het uiteindelijk gelopen is. Maar, zoals ik al zei, als ik daar had gezetern als kandidaat, had ik ook zo ver mogelijk willen doorspelen en had ik ook twee foute antwoorden op de laatste twee vragen en moest ik ook, buiten mijn wil om, een nachtje in de auto slapen.
Je zou kunnen denken dat door het wegrijden van (Steve) en Baha de anderen sneller toegeven aan hun gast die graag een bed wil (vriendin Joke, mama Lloyd). Pascale en Pieter zou ik tot het einde (vraag van 800 euro) verwachten. Ik vind in deze proef dus alleen Baha en Pascale verdacht.
Gebruikersavatar

Taupe07724 apr 2018, 08:54

 767  Yens
Cedric schreef:
1. Bridget Jones's Diary
. Film uit 2001. Bevat een 'Mr.Darcy', als verwijzing naar een hoofdpersonage uit de film 'Pride & Prejudice' die gebaseerd is op het gelijknamige boek van Jane Austin. Hoofdrolspelers: Renée Zellweger, Hugh Grant en Colin Firth.
...
Cedric bedankt hiervoor. Ik ken de verschillende films echter en ik wist bijvoorbeeld wel Helen Hunt maar niet Jane Austen of Muntz ... ik ben eerder een filmfan maar niet van dezelfde films als jij blijkbaar.
Bij opzoeken naar details op IMDB gemerkt dat ik zowel The Hangover als Interstellar een 3/10 gegeven en jij vindt die dus blijkbaar goed.
Maar mogelijk is de hint dus niet in de films, de acteurs of wat dan ook maar in de kleuren van de shirts van GDC. Ik ga dan nog eens moeten herbekijken want had eerder elders gezocht.
Gebruikersavatar

kim.peeters27 apr 2018, 13:09

 9
Wat mij heel erg opviel deze aflevering: het was bijna altijd 'de bezoeker' die liet horen dat hij/zij toch wel graag een zacht bed had.
Waarop de kandidaten hier dan wat compassie voor krijgen en effectief hun lichten opzetten.

In het geval van Pascale wil haar zoon echt nog verder spelen om voor het geld te gaan en uit het niets beslist Pascale éénzijdig "dat haar zoon de rust toch wel nodig heeft". Dat ze sneller weg zou gaan om zeker te zijn van het geld zou een mooie reden zijn. Maar als reden haar zoon geven terwijl die net wilde blijven? Vreemd.
Gebruikersavatar

linde.dejong28 apr 2018, 22:30

 6
kim.peeters schreef:Wat mij heel erg opviel deze aflevering: het was bijna altijd 'de bezoeker' die liet horen dat hij/zij toch wel graag een zacht bed had.
Waarop de kandidaten hier dan wat compassie voor krijgen en effectief hun lichten opzetten.

In het geval van Pascale wil haar zoon echt nog verder spelen om voor het geld te gaan en uit het niets beslist Pascale éénzijdig "dat haar zoon de rust toch wel nodig heeft". Dat ze sneller weg zou gaan om zeker te zijn van het geld zou een mooie reden zijn. Maar als reden haar zoon geven terwijl die net wilde blijven? Vreemd.
Ik zie mijn moeder nochtans zonder problemen exact hetzelfde doen, en die zou er nooit ook maar aan denken om de mol te zijn.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen28 apr 2018, 23:47

 182
kim.peeters schreef:Wat mij heel erg opviel deze aflevering: het was bijna altijd 'de bezoeker' die liet horen dat hij/zij toch wel graag een zacht bed had.
Waarop de kandidaten hier dan wat compassie voor krijgen en effectief hun lichten opzetten.

In het geval van Pascale wil haar zoon echt nog verder spelen om voor het geld te gaan en uit het niets beslist Pascale éénzijdig "dat haar zoon de rust toch wel nodig heeft". Dat ze sneller weg zou gaan om zeker te zijn van het geld zou een mooie reden zijn. Maar als reden haar zoon geven terwijl die net wilde blijven? Vreemd.
Ik vind Pascale haar keuze niet abnormaal. Vergeet niet dat Steve en Baha al weg zijn. Stel dat Pascale Baha verdenkt? Dan is het in haar voordeel om zo snel mogelijk in het restaurant te zijn. Want daar mist ze anders misschien cruciale info voor de test. Mogelijk bespreekt ze dit met haar zoon, maar worden die beelden niet getoond. Remember...

Het is toch even verdacht dat Lloyd en Joke vertrekken, want zij maken gebruik van de vraag van hun bezoeker. Toch iets wat niet onlogisch is als je de mol zou zijn. Dit spoor is daardoor voor mij niet zo sterk.

Wat voor mij het meest logische klinkt, brengt mij ook hier weer bij Baha als mol:

Joke, Lloyd en Pascale verdenken Baha en vrezen dat Steve een voordeel heeft omdat hij al in het restaurant zit. (Steve zat mogelijk niet op Baha) Pieter wil gewoon weer de uitdaging aangaan en ziet niet op tegen een nachtje in de auto.

Als Baha (mol) weet dat de drie hem verdenken, dan maakt hij trouwens een geniale move door als tweede te vertrekken.

Deze piste geeft volgens mij een mogelijk antwoord op de vraag waarom er niet meer kandidaten voor het geld zijn gegaan...