Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy22 apr 2018, 21:27

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In een vervallen shopping center mogen de kandidaten elk een budget van 1000 euro spenderen aan enkele luxe-artikelen. Ze krijgen een winkelkar ter beschikking en mogen op de hulp van hun familielid rekenen. Onderweg ontdekken ze ook dat ze hun bedrag aan een goed doel kunnen schenken. Elke kandidaat komt uiteindelijk bij Gilles terecht, die hen vertelt dat ze voor de inhoud van hun winkelkar kunnen spelen of dat ze die mogen inruilen voor drie pasvragen. Vervolgens gaan de zes deelnemers in een halve cirkel staan. Ze hebben ieder een paintballgeweer met daarin één kogel. Ze krijgen enkele minuten de tijd om elkaar te vertellen wat ze gekozen hebben. Tijdens een Mexican standoff moeten ze gelijktijdig een schot lossen. Wie geraakt wordt, verliest hetgene waar hij of zij voor gekozen heeft. Als alleen de spelers met pasvragen geschoten worden, komt er 3000 euro in de groepspot. Maar wie vertelt de waarheid?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/5.php
Gebruikersavatar

yevo22 apr 2018, 21:29

 281  Uma
Als ik zelf kandidaat zou geweest zijn dan had ik Steve en Pieter al uitgesloten om voor pasvragen te kiezen.

Zowel Steve als dokter en Pieter als pastoor hebben de 'morele plicht' daarvoor te kiezen. Toch schoot Lloyd Steve af...
Gebruikersavatar

Social22 apr 2018, 21:40

 353  Uma
Beetje raar dat de familieleden totaal geen inbreng hadden hier bij de keuzes, of toch niet gekoppeld waren aan de eindafloop op 1 of andere manier.
Gebruikersavatar

jos.jansen22 apr 2018, 21:48

 328  Uma
Social schreef:Beetje raar dat de familieleden totaal geen inbreng hadden hier bij de keuzes, of toch niet gekoppeld waren aan de eindafloop op 1 of andere manier.
Ze waren vooral aanwezig om de keuze moeilijker te maken, zo dat de kandidaten die geen geld gaven aan het goede doel niet moesten kiezen tussen zichzelf of zichzelf. Ze hadden misschien wel iets meer kunnen doen met hen maar ik zou niet direct weten wat een goeie optie geweest zou zijn (mss vragen wat zij denken dat hun kandidaat gekozen heeft).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2018, 22:06

 8153
Kan iemand hier misschien het plannetje posten waarop we kunnen zien wie op wie schoot?
En kan iemand mij verbeteren als wat ik zeg niet juist is?

Joke kocht met haar € 1000 dingen voor zichzelf.
Alle anderen kozen voor het goede doel.

Joke en Lloyd ruilden hun winkelkar in voor pasvragen.

Niemand schoot op Pieter. Wat zou het toch de max zijn als Pieter de mol is!
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 22 apr 2018, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2018, 22:13

 8153
james.waker schreef:hier het schema van wie op schoot
Dank je wel!

De vrouwen schoten op de vrouwen en de mannen op de mannen.
Gebruikersavatar

jos.jansen22 apr 2018, 22:38

 328  Uma
ff mijn mening schot per schot

- Lloyd schiet Steve dood, zeer begrijpbaar want heeft al eens pasvragen gekocht
- Pascale schiet op Joke, zelfde logica als Lloyd
- Steve en Bahador schieten op Lloyd, op zich een rare keuze naar mijn mening maar bleek wel correct te zijn.
- Joke schiet op Pascale, een afrekening van de vrouwen onder elkaar?
- Pieter schiet op Bahador, vreemde keuze naar mijn mening mogelijks ingegeven door het vroege vertrek met de auto?
- Niemand schiet op Pieter, volledig te verstaan Pieter ik vertrouwde in deze proef ook 100% in Pieter.


Andere dingen die opvallen:
Joke die iedereen wil afschieten en de winnaar eigenlijk haar belofte wil laten overnemen
Lloyd die me verbaast door voor pasvragen te kiezen.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2018, 22:46

 3423  Yens
Lloyd verbaasde me ook, vooral omdat het duidelijk was - althans dat dacht ik toch onmiddellijk - dat hij stond te liegen. Joke kan echt wel staalhard liegen maar ze bevestigd voor mij elke week opnieuw mijn mening over haar: ze doet letterlijk ALLES om in het programma te blijven en dat gaat dan ook echt ten koste van de groep.
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2018, 22:47

 1690  Sven
jos.jansen schreef:ff mijn mening schot per schot

- Lloyd schiet Steve dood, zeer begrijpbaar want heeft al eens pasvragen gekocht
- Pascale schiet op Joke, zelfde logica als Lloyd
- Steve en Bahador schieten op Lloyd, op zich een rare keuze naar mijn mening maar bleek wel correct te zijn.
- Joke schiet op Pascale, een afrekening van de vrouwen onder elkaar?
- Pieter schiet op Bahador, vreemde keuze naar mijn mening mogelijks ingegeven door het vroege vertrek met de auto?
- Niemand schiet op Pieter, volledig te verstaan Pieter ik vertrouwde in deze proef ook 100% in Pieter.


Andere dingen die opvallen:
Joke die iedereen wil afschieten en de winnaar eigenlijk haar belofte wil laten overnemen
Lloyd die me verbaast door voor pasvragen te kiezen.
Die Joke is wel een goei, he 😃 .
Eerst belooft ze het geld te storten als ze wint ( als enige voor haar produkten gekozen en niet voor de kindjes ), en later wil ze iemand anders dat laten storten.
Lloyd die de kindjes gewoon opzij schuift voor eigen gewin ( pasvragen ).
Alleen al uit respect voor de liefdadigheidsorganisatie vind ik dat de mol niets anders kon dan iemand met pasvragen afschieten en voor 1x wel geld in de pot brengen.
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 22:47

 417
ik denk dat Lloyd hier beetje in de fout gaat in zijn molrol, op moment dat Baha zegt dat hij zich te schuldig zou voelen schiet hij in de lach en wordt daarmee direct geconfronteerd door Pieter. ik denk dat de alarmbellen aangegaan zijn bij Pieter en dat hij z'n vizier wel eens definitief zou kunnen verleggen. en van mag hij het spel wel winnen
Afbeelding
Gebruikersavatar

jos.jansen22 apr 2018, 22:59

 328  Uma
james.waker schreef:ik denk dat Lloyd hier beetje in de fout gaat in zijn molrol, op moment dat Baha zegt dat hij zich te schuldig zou voelen schiet hij in de lach en wordt daarmee direct geconfronteerd door Pieter.]

Dit zou ook een lach kunnen zijn van: "ik ga hier wegkomen met mijn pasvragen". De mol zou naar mijn gevoel hier beter kunnen acteren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10