Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

katrin.schäfer23 apr 2018, 11:16

 24
ALS Baha denkt dat Pieter wel pasvragen genomen heeft dan zou hij door op Lloyd te schieten de opdracht doen mislukken (MAAR...zou de mol niet weten wie pasvragen genomen heeft?)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 11:28

 8153
katrin.schäfer schreef:MAAR...zou de mol niet weten wie pasvragen genomen heeft?
Dat kan alleen als de mol als laatste bij Gilles moest langsgaan. Ik zie anders geen moment waarop Gilles het hem had kunnen vertellen.
Helaas zien we niet iedereen langsgaan bij Gilles, zodat we ook niet weten hoe de volgorde was. Als we de volgorde al zouden weten, want de montage kan ons op een verkeerd been zetten natuurlijk.
Gebruikersavatar

nite23 apr 2018, 11:38

 110
eveline.vanhemel schreef: 3. Lloyd: hij is voor pasvragen gegaan en hij denkt dat Steve dat ook gedaan heeft. Niet zo vreemd eigenlijk dat hij dat denkt. Steve ging in de kofferproef ook voor de pasvragen. Waarom Lloyd nu ineens wel voor pasvragen gaat, begrijp ik eigenli...
Ik vind het helemaal niet tegenstrijdig dat Lloyd nu wel voor de pasvragen gaat. Bij de geldkoffers was pasvragen kopen geld wegnemen uit de groepspot. Hij kreeg ook de verantwoordelijkheid over de grootste koffer, dus had hij het misschien extra moeilijk om het vertrouwen van Jeffrey te beschamen door toch pasvragen te kopen.

Maar in deze proef was pasvragen kopen geld wegnemen van het goede doel, wat niet hetzelfde is als de vorige proef. Bovendien kan hij het voor zichzelf verantwoorden als: "als ik win doneer ik wel wat geld aan het goede doel in de plaats". Daarbij komt nog is dat degene die vorige proef geen pasvragen kocht (Jeffrey) ook meteen naar huis moest en koos de groep in alle volgende proeven voor pasvragen en vrijstelliingen.

Ik denk trouwens dat we uit deze proef niets kunnen leren over de mol:
1) Voor de mol maakt het niet uit of hij nu voor pasvragen gaat of voor de winkelkar. Hij heeft de pasvragen niet nodig en door voor de winkelkar te gaan of niet dat heeft geen effect op de groepspot. Ge zou kunnen zeggen dat de mol een lichte voorkeur heeft om geld te doneren aan het goede doel en dus geen pasvragen neemt.
2) Voor de mol maak het ook niet uit wie neergeschoten wordt. De kans dat de proef zou slagen was heel klein. Laat de deelnemers onder elkaar ruzie maken of maak zelf mee ruzie, maakt niet uit. Dat exact alle deelnemers met pasvragen zouden neergeschoten worden en de rest niet, dat was gewoon heel onwaarschijnlijk. Laat de proef maar uit zichzelf mislukken.
Gebruikersavatar

skred23 apr 2018, 11:38

 110  Uma
Zou het kunnen dat de Mol wist wie voor pasvragen ging? Er was nooit iemand aanwezig bij het kiezen. De Mol kon ingelicht zijn. Dat wil zeggen dat de Mol de laatste shopper was...
Gebruikersavatar

JKpowned23 apr 2018, 11:40

 259
nite schreef:Ik vind het helemaal niet tegenstrijdig dat Lloyd nu wel voor de pasvragen gaat. Bij de geldkoffers was pasvragen kopen geld wegnemen uit de groepspot. Hij kreeg ook de verantwoordelijkheid over de grootste koffer, dus had hij het misschien extra moeilijk om het vertrouwen van Jeffrey te beschamen door toch pasvragen te kopen.

Maar in deze proef was pasvragen kopen geld wegnemen van het goede doel, wat niet hetzelfde is als de vorige proef. Bovendien kan hij het voor zichzelf verantwoorden als: "als ik win doneer ik wel wat geld aan het goede doel in de plaats". Daarbij komt nog is dat degene die vorige proef geen pasvragen kocht (Jeffrey) ook meteen naar huis moest en koos de groep in alle volgende proeven voor pasvragen en vrijstelliingen.

Ik denk trouwens dat we uit deze proef niets kunnen leren over de mol:
1) Voor de mol maakt het niet uit of hij nu voor pasvragen gaat of voor de winkelkar. Hij heeft de pasvragen niet nodig en door voor de winkelkar te gaan of niet...
Voor de mol maakt het wel uit. Als je pasvragen neemt laat je overkomen "hey, ik ben een kandidaat en ik wil er wel nog niet uitliggen" terwijl als je een winkelkar neemt je wel eens verdacht zou kunnen lijken. De kans was zeer groot dat deze proef ging mislukken en het werd zeer duidelijk openbaar gemaakt wie pasvragen nam en wie niet dus heeft de mol er alle baat bij om pasvragen te nemen.
Gebruikersavatar

nite23 apr 2018, 11:47

 110
JKpowned schreef:Voor de mol maakt het wel uit. Als je pasvragen neemt laat je overkomen "hey, ik ben een kandidaat en ik wil er wel nog niet uitliggen" terwijl als je een winkelkar neemt je wel eens verdacht zou kunnen lijken. De kans was zeer groot dat deze proef ging mislukken en het werd zeer duidelijk openbaar gemaakt wie pasvragen nam en wie niet dus heeft de mol er alle baat bij om pasvragen te nemen.
Maar er waren ook verschillende kandidaten die geen pasvragen namen. Dus het is best wel mogelijk dat een kandidaat niet voor de pasvragen gaat. De mol kan zich dan gewoon aansluiten bij de spelers die geen pasvragen nemen. De mol kan hier gewoon kiezen. Het hoeft niet verdacht te zijn.
Gebruikersavatar

JKpowned23 apr 2018, 11:49

 259
nite schreef:Maar er waren ook verschillende kandidaten die geen pasvragen namen. Dus het is best wel mogelijk dat een kandidaat niet voor de pasvragen gaat. De mol kan zich dan gewoon aansluiten bij de spelers die geen pasvragen nemen. De mol kan hier gewoon kiezen. Het hoeft niet verdacht te zijn.
Kan inderdaad maar niemand gaat denken dat de Mol voor pasvragen zou gaan dus lijkt het mij logisch dat hij/zij dat wel eens doet om zo niet verdacht te lijken. Zoals iedereen ook zegt niemand had verwacht dat Lloyd dat zou doen maar nu hij het gedaan heeft zou je kunnen denken hij kan de mol niet zijn want die zou dat niet doen.
Gebruikersavatar

rolhad23 apr 2018, 11:50

 434
Vond het in ieder geval wel knap dat niet meer voor pasvragen kozen nu ze zo ver in 't spel zitten.
Ofwel moeten er al veel op de "juiste" persoon zitten..
Gebruikersavatar

nite23 apr 2018, 11:59

 110
skred schreef:Zou het kunnen dat de Mol wist wie voor pasvragen ging? Er was nooit iemand aanwezig bij het kiezen. De Mol kon ingelicht zijn. Dat wil zeggen dat de Mol de laatste shopper was...
De mol hoeft niet de laatste te zijn. Hij kan evengoed derde ofzo zijn. Als hij dan weet dat 1 van de voorgaande voor de winkelkar ging, dan moet hij die gewoon neerschieten om de proef te doen falen.

De enige manier waarop de mol geen extra informatie had, is als de mol de eerste shopper was.
  • Dus de mol was niet de eerste shopper
    De mol schiet op iemand die voor de winkelkar is gegaan
    De mol schiet op iemand die voor hem is gaan shoppen
Dus als ik mij goed herinner gingen Baha, Pieter en Steve alledrie voor de winkelkar.
Baha werd geschoten door Pieter
Steve werd geschoten door Lloyd
en Pieter werd niet geschoten

Dus Pieter en Lloyd dragen de verantwoordelijkheid voor het falen van de proef. Kwam Baha voor Pieter bij Gilles, kwam Steve voor Llloyd?
Gebruikersavatar

JKpowned23 apr 2018, 12:08

 259
Wel ze kunnen de montage zo gemaakt hebben dat zelfs wij niet weten wie eerst was en wie laatst ze kunnen de volgorde in de montages gewoon omwisselen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 12:31

 8153
nite schreef:Dus als ik mij goed herinner gingen Baha, Pieter en Steve alledrie voor de winkelkar.
Pascale koos ook voor de winkelkar.
nite schreef:Baha werd geschoten door Pieter
Steve werd geschoten door Lloyd
En Pascale werd geschoten door Joke.
nite schreef:Dus Pieter en Lloyd dragen de verantwoordelijkheid voor het falen van de proef.
+ Joke
Gebruikersavatar

rolhad23 apr 2018, 12:48

 434
chicawah schreef: + Joke
idd, maar eigenlijk was het weer zo'n proef zoals de geldkoffers die gedoemd was om te mislukken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10