Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2018, 12:49

 2834  Uma
Ik heb sowieso al veel te veel pasvragen en enveloppes en vrijstellingen gezien dit seizoen.
Waar is de tijd dat deze uitzonderlijk waren en je er echt moeite voor moest doen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 12:55

 8153
Cedric schreef:Ik heb sowieso al veel te veel pasvragen en enveloppes en vrijstellingen gezien dit seizoen.
Waar is de tijd dat deze uitzonderlijk waren en je er echt moeite voor moest doen?
Da's waar.
2de aflevering: kans op pasvragen (ok, zeer kleine kans, maar toch een kans)
3de aflevering: mogelijkheid tot het kopen van pasvragen
4de aflevering: vrijstelling
5de aflevering: kans op pasvragen (ok, kleine kans, maar toch een kans)
Komt nog bij dat het ontzettend moeilijk is om geld te verdienen doordat het bij veel proeven alles of niets is.
Ik heb dit jaar ook nog maar weinig proeven gezien waarbij ik echt zat te gieren van het lachen.
Gebruikersavatar

rolhad23 apr 2018, 13:40

 434
chicawah schreef: Komt nog bij dat het ontzettend moeilijk is om geld te verdienen doordat het bij veel proeven alles of niets is.
Viel me ook hard op dit seizoen! Opdrachten waar er vaak maar 1 ding fout moest gaan en 't was verloren.
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2018, 14:16

 3423  Yens
chicawah schreef:...Ik heb dit jaar ook nog maar weinig proeven gezien waarbij ik echt zat te gieren van het lachen.
Ik vorige week, Big Baha en Holy Pieter 😃
Gebruikersavatar

Mola Lisa23 apr 2018, 14:17

 328  Uma
rolhad schreef:Viel me ook hard op dit seizoen! Opdrachten waar er vaak maar 1 ding fout moest gaan en 't was verloren.

Waren er in totaal geen 100.000 € te winnen ? Dan kan ik mij inbeelden dat Woestijnvis er voor zorgt dat een paar opdrachten onmogelijk tot een goed einde te brengen zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 14:30

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik vorige week, Big Baha en Holy Pieter 😃
Ja, toen wel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 14:33

 8153
tsjoep schreef:Waren er in totaal geen 100.000 € te winnen ? Dan kan ik mij inbeelden dat Woestijnvis er voor zorgt dat een paar opdrachten onmogelijk tot een goed einde te brengen zijn.
Maar zouden ze dan niet beter per proef een kleiner totaalbedrag uitloven maar wel maken dat er per onderdeeltje toch een kleinigheid te verdienen is en indien alles juist of geslaagd bedrag verdubbeld? Bv. bij Big Baha versus Holy Pieter zoveel euro per juiste greep en indien alles juist 10 x zoveel euro ipv 5 x zoveel euro? Idem voor de liftvragen.
Gebruikersavatar

Mola Lisa23 apr 2018, 15:04

 328  Uma
chicawah schreef:Maar zouden ze dan niet beter per proef een kleiner totaalbedrag uitloven maar wel maken dat er per onderdeeltje toch een kleinigheid te verdienen is en indien alles juist of geslaagd bedrag verdubbeld? Bv. bij Big Baha versus Holy Pieter zoveel euro per juiste greep en indien alles juist 10 x zoveel euro ipv 5 x zoveel euro? Idem voor de liftvragen.
Vele kleintjes maken ook een groot 😉 . Maar inderdaad, misschien een goed tip voor Woestijnvis voor het volgende seizoen.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 15:11

 2245  Uma
Weer een zeer moeilijk haalbare opdracht, want de kans is biezonder klein dat ze geld gaan verdienen (3000 euro) door enkel diegenen met pasvragen neer te schieten en niemand anders (zoals anderen hierboven al terecht opmerkten).

Er gaat ook niemand zeggen dat hij of zij voor de pasvragen heeft gekozen ipv de inhoud van het winkelkarretje. Als je als kandidaat kiest voor de pasvragen, hoop je daar je voordeel mee te doen, dus ga je het in de stand-off situatie niet verklappen. Want als je dat wel doet, verlies je je voordeel, want je gaat afgeschoten worden door 2 types kandidaten: zij die in jou een concurrent zien (en eventueel zelf ook pasvragen hebben gekozen) en (in mindere mate) zij die eventueel nog geloven dat ze erin kunnen slagen om enkel de mensen met pasvragen af te knallen en zo de 3000 euro te winnen voor de pot.

Wat doe je als Mol? Pasvragen kiezen? En dan tijdens de stand-off gaan liegen daarover, om niet geschoten te worden en zo de 3000 euro niet te laten scoren? Maar tegelijkertijd (maar ook hier weer in mindere mate) het risico lopen toch afgeschoten te worden met je pasvragen en misschien toch de proef daardoor te laten lukken?
Als Mol zou ik niet voor pasvragen kiezen.

Uiteindelijk weet de mol vooraf eigenlijk als enige dat die Mexican stand-off nog gaat volgen, de andere kandidaten weten op het moment dat ze de keuze krijgen (winkelkarinhoud of pasvragen) niet dat die nog op het spel gezet gaan worden in die stand-off (als ik tenminste de spelregels goed heb geïnterpreteerd).

In mijn ogen is de meest voor de hand liggende aanpak voor de Mol in deze opdracht: zorgen dat je iemand zonder pasvragen neerschiet, dan is de opdracht voor de 3000 euro al mislukt en houd je die uit de pot. Wie dat er pasvragen heeft, is in principe zeker niet de eerste zorg voor de Mol.

Zoals de stand-off uiteindelijk is uitgedraaid (wie schoot op wie), kon de 3000 euro enkel maar gewonnen worden indien Pieter als enige pasvragen had gekozen, want hij was de enige die niet werd afgeschoten. Maar Pieter was eerlijk, hij koos voor het goede doel.

Jokes gedrag vond ik in deze opdracht ook weer heel kandidaat-achtig: voor de pasvragen kiezen (groot voordeel als kandidaat als je die kunt hebben), met een pokerface staan liegen, want dat is de enige mogelijkheid om die pasvragen uiteindelijk misschien te hebben, en dan hopen dat je niet wordt afgeschoten (maar helaas, ijdele hoop).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 15:17

 8153
Klaartje schreef: Jokes gedrag vond ik in deze opdracht ook weer heel kandidaat-achtig: voor de pasvragen kiezen (groot voordeel als kandidaat als je die kunt hebben), met een pokerface staan liegen, want dat is de enige mogelijkheid om die pasvragen uiteindelijk misschien te hebben, en dan hopen dat je niet wordt afgeschoten (maar helaas, ijdele hoop).
Ik zou niet zeggen helaas, ik zou zeggen gelukkig.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 15:31

 2245  Uma
Ik zie dat de voorlaatste alinea in mijn vorige post niet klopt. De proef kon niet gewonnen worden als Pieter pasvragen had gekozen, waar zat ik met mijn gedachten! Even een kortsluiting. 🙂 Ik bedoelde eigenlijk: Pieter had als enige hier pasvragen kunnen verzilveren, als hij als enige pasvragen had gekozen, want hij was dan de enige die niet was afgeschoten. Maar ja, zowat iedereen schoot op iedereen, dan hadden ze zowat allemaal pasvragen moeten pakken. Dju, het wordt alsmaar ingewikkelder, hoe langer je erover nadenkt. :oops:
Gebruikersavatar

katrin.schäfer23 apr 2018, 16:46

 24
mijn eerste gedachte was dat Steve op zijn mol geschoten heeft en Lloyd dus niet de mol is. Maar nog eens over nagedacht, je moet dus net niet op de mol schieten of hij nu pasvragen heeft of niet, hij heeft ze toch niet nodig. De enigste die niet neergeschoten wordt is Pieter...mss niet omdat iedereen hem vertrouwd maar mss zitten ze allemaal op dezelfde mol?
En als Pieter idd de mol is zou hij om de opdracht te doen mislukken op iemand moeten schieten die geen pasvragen genomen heeft, en dat doet hij ook (bahador).
Juist gedacht of mis ik iets? (maar natuurlijk hebben ook andere op iemand zonder pasvragen geschoten, dus zo veel ben ik met de redenering ook niet)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10