Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

johan.vandepol28 apr 2018, 10:10

 1
Heerlijke opdracht!
Als mol zijnde zou ik hier wel de aandacht op mij willen hebben.
door juist te zeggen dat je iets hebt terwijl je het ook hebt is leuk en zorgt voor extra verwarring.
Dus ik zou zeker voor pasvragen gaan al heb ik ze niet nodig en zou dit zo waarheids getrouw zeggen.
Zo kan jij ook iemand afschieten met pasvragen want je weet dat de rest van de groei niemand vertrouwd en er toch geld afgeschoten gaat worden.
Je kan dus mollen zonder zelf verdacht te zijn 😃
Gebruikersavatar

Sam29 apr 2018, 00:39

 35
Pieter is niet mijn mol maar ik heb even opgezocht hoe het zit met casa hogar. Die vzw bevindt zich in Brugge, op de langerei.
Zelf woon ik in sint-kruis, vlak naast Assebroek en had er nog nooit van gehoord. Is het een tip of toeval?
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2018, 08:11

 3423  Yens
samira.schamp schreef:Pieter is niet mijn mol maar ik heb even opgezocht hoe het zit met casa hogar. Die vzw bevindt zich in Brugge, op de langerei.
Zelf woon ik in sint-kruis, vlak naast Assebroek en had er nog nooit van gehoord. Is het een tip of toeval?
Misschien ben jij - en Pieter - iets te jong om Casa Hogar te kennen 😉 . Toen het opgericht werd, kreeg het toch de nodige aandacht. Casa Hogar werd opgericht na afloop van de succesvolle campagne van de Rode Duivels in Mexico '86. Het had als doel (dacht ik) om straatkinderen in Mexico van straat te halen en ze onderdak, scholing en een voetbalopleiding te geven. Nu was het wel lang geleden dat ik er nog van gehoord had.
Gebruikersavatar

Klaartje29 apr 2018, 11:18

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Misschien ben jij - en Pieter - iets te jong om Casa Hogar te kennen 😉 . Toen het opgericht werd, kreeg het toch de nodige aandacht. Casa Hogar werd opgericht na afloop van de succesvolle campagne van de Rode Duivels in Mexico '86. Het had als doel (dacht ik) om straatkinderen in Mexico van straat te halen en ze onderdak, scholing en een voetbalopleiding te geven. Nu was het wel lang geleden dat ik er nog van gehoord had.
Klopt Eveline. Dat de organisatie Casa Hogar nu een hoofdadres heeft in Brugge is niet verwonderlijk. Het oorspronkelijke initiatief om iets te doen voor die straatkinderen ging uit van toenmalige delegatieleider Michel D'Hooghe, zelf geboren Bruggeling, voormalig clubarts van Club Brugge en een jaar na 1986 Bondsvoorzitter van de Belgische Voetbalbond. D'Hooghe nam het initiatief samen met een paar toenmalige Rode Duivels, onder wie sterkhouders van het team Jan Ceulemans (Club Brugge) en Eric Gerets (ex Standard de Liège) om iets te doen aan de armoedige situatie van die kinderen. Ja, 1986, wat een jaar was me dat!
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2018, 11:23

 3423  Yens
Klaartje schreef:Klopt Eveline. Dat de organisatie Casa Hogar nu een hoofdadres heeft in Brugge is niet verwonderlijk. Het oorspronkelijke initiatief om iets te doen voor die straatkinderen ging uit van toenmalige delegatieleider Michel D'Hooghe, zelf geboren Bruggeling, voormalig clubarts van Club Brugge en een jaar na 1986 Bondsvoorzitter van de Belgische Voetbalbond. D'Hooghe nam het initiatief samen met een paar toenmalige Rode Duivels, onder wie sterkhouders van het team Jan Ceulemans (Club Brugge) en Eric Gerets (ex Standard de Liège) om iets te doen aan de armoedige situatie van die kinderen. Ja, 1986, wat een jaar was me dat!
Juist, ik dacht wel dat Michel D'Hooghe er voor iets tussen zat maar ik was er niet meer zeker van, vandaar dat ik het niet vermeldde. En zoals je zegt, dan is het ook perfect logisch dat de Belgische zetel van de organisatie zich in Brugge bevindt 😃
Gebruikersavatar

Sam29 apr 2018, 22:37

 35
Beste Eveline, ik was toen al even op deze wereld, maar ken hen jota van voetbal en ben niet afkomstig van Brugge. Het was maar een opmerking, Pieter is niet mijn mol.
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 09:25

 3423  Yens
Ik vond het gisteren wel de max toen bij de voorbeschouwing van Café De Mol (voor De Mol begon), Michel D'Hooghe daar zat om de uitleg te doen over Casa Hogar 🙂.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 10:32

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik vond het gisteren wel de max toen bij de voorbeschouwing van Café De Mol (voor De Mol begon), Michel D'Hooghe daar zat om de uitleg te doen over Casa Hogar 🙂.
Ja, tof was dat. Ik hoop dat Casa Hogar daardoor wat giften krijgt van kijkers.
Volgens mij had Frances haar uitleg over de code van het slot van mij gepikt (de vierkantswortel van de schoenmaat... vermenivuldigd met enz.).
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 10:41

 3423  Yens
chicawah schreef:Ja, tof was dat. Ik hoop dat Casa Hogar daardoor wat giften krijgt van kijkers.
Volgens mij had Frances haar uitleg over de code van het slot van mij gepikt (de vierkantswortel van de schoenmaat... vermenivuldigd met enz.).
Ik hoop het ook dat ze hierdoor weer wat geld in het laatje krijgen 🙂. En Frances met haar kistje vond ik wel goeie tv, zeker als je het beteuterde gezicht van Michel D'Hooghe zag 😃.
Gebruikersavatar

The hunter30 apr 2018, 15:15

 282  Uma
Ik wil nog een kleine theorie toevoegen aan de Mexican standoff. Ervan uitgaande dat de mol weet wie er voor pasvragen gekozen heeft (dit is dus een veronderstelling, zeker geen zekerheid) en dus wetende dat er maar 2 kandidaten zijn die dit gedaan hebben (Joke en Lloyd), denk ik dat de mol op 1 van deze 2 geschoten heeft en dit om 2 redenen.
1. Hij maakt zich niet verdacht want hij schiet iemand met pasvragen af. De kans dat deze proef geld opbracht was statistisch gezien minimaal. Joke en Lloyd moesten op elkaar geschoten hebben en de andere 3 (de mol niet meegerekend) ook op 1 van deze 2. Deze kans is volgens de kansberekening 1 op 390, quasi onmogelijk dus.( En als je de mol als neutraal persoon meetelt zelfs maar 1 op 975)
2. De mol weet dat de personen die niet voor de pasvragen zijn gegaan voor het goede doel hebben gekozen (Steve, Pascale, Baha en Pieter) en dat deze personen elk 1000 euro voor Casa Hogar kunnen opleveren. Ik kan me niet voorstellen dat Vier graag zou hebben dat deze proef 0 euro oplevert voor Casa Hogar. Dus schiet de mol op iemand die voor de pasvragen gaat of op iemand die al door iemand anders wordt geraakt.

Lloyd schiet als enige op Steve en Pieter schiet als enige op Bahador. Zij ontzeggen dus elk Casa Hogar 1000 euro. Pascale schiet op Joke, maar wordt zelf helaas geraakt door Joke (waarvan we ondertussen weten dat zij de mol niet is). Bahador schiet op Lloyd (die niet alleen pasvragen heeft, maar waarvan hij ook kan zien dat Steve op hem schiet). Het meest logische zou zijn dat Bahador op Pieter zou schieten aangezien dat Bahador vanuit zijn gezichtspunt kan zien dat enerzijds Steve en Lloyd en anderzijds Joke en Pascale elkaar afschieten. Als hij kandidaat is, is de enige die hij moet afschieten om 100% zeker te zijn dat niemand pasvragen heeft Pieter. Tenzij hij 100% zeker is dat Pieter de mol is of tenzij hij zelf de mol is en zo als enige ervoor zorgt dat er 1000 euro wordt verdiend voor Casa Hogar door niet op Pieter te schieten. Baha lijkt mij dus de mol te zijn.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10