Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 23:27

 8153
Frolva schreef:Even ter verdediging van Joke: zij koos iets voor haar zus (die er bij was). Lijkt me minder evident dan dat in te wisselen voor een gift voor een goed doel, dan wanneer je iets voor jezelf gekozen hebt (Steve en echtgenote kozen ook iets voor anderen, denk ik :mrgreen: , maar niet voor iemand die er bij was.

En ja, het komt veel sympathieker over om iets aan kindjes te geven. Maar wie van ons heeft er geld gegeven aan Casa Hogar, terwijl veel van ons waarschijnlijk ook wel 1.000 euro kunnen missen. 😉

Dit gezegd zijnde, momenteel gaat mijn sympathie 'volledig' naar Pascale. :hartje: :hartje:
:mrgreen:
OK, ik beken.
Ik heb nog nooit iets gegeven aan Casa Hogar, maar ik stort maandelijks een bedrag voor Artsen zonder Grenzen en mijn "pleegkind" in Guatemala, plus jaarlijks een bedrag voor Kom op tegen Kanker en her en der nog een en ander. En dat gaat om mijn eigen geld, niet om geld dat Vier mij cadeau doet, geld dat ik net zo goed aan mijn eigen kinderen zou kunnen geven, zodat ze een embleem van BMW zouden kunnen kopen of een weekend aan zee. Maar mijn dochter zou dat geld ook uitgeven aan haar eigen pleegkind (in Bolivië) en mijn zoon aan de tig goed doelen die hij steunt.
Gebruikersavatar

jos.jansen24 apr 2018, 23:30

 328  Uma
pieter-jan.jorissen schreef:Dus jij zit in de Lloyd tunnel?
Eerder een Baha tunnel, maar ik probeer voor mezelf vaak tactieken voor een mol te bekijken zonder een persoon erbij te zien.

Voor Llyod komt het in deze opdracht eerder neer op geloof je dat hij schrik heeft voor zijn positie zonder die pasvragen.
Gebruikersavatar

Davy24 apr 2018, 23:42

Site Admin  1167  Uma
De discussie over Joke en haar keuze voor persoonlijk voordeel kan hierbij afgerond worden.

Ik volg Cedric als hij enkele posts geleden zegt dat we gewoon te weinig context hebben om situaties correct in te schatten en te beoordelen.
En zelfs al konden we dat wel, persoonlijke "meningen" over de kandidaten zijn op geen enkele manier relevant in de zoektocht naar De Mol.
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2018, 14:44

 2245  Uma
Eigenlijk wel grappig: het verloop van de discussie in dit topic lijkt echt wel op een Mexican stand-off.

Ik heb even de definitie van Mexican stand-off op Wikipedia opgezocht en lees daar onder meer dit:

Een Mexican standoff is een Engelstalige term voor een situatie of conflict, waarvan de kans klein is dat een van de betrokkenen aan het langste eind trekt.[1] Vaak betreft het een confrontatie die voor alle betrokkenen gevaarlijk is en slecht kan aflopen.

Een bekend scenario is dat verschillende personages tegelijk een wapen trekken en dit op elkaar richten. Wat volgt is een situatie waarin geen van de personages als eerste wil schieten uit angst dat een ander terugschiet, maar tegelijk wil geen van hen zijn wapen neerleggen en vervolgens overgeleverd zijn aan de genade van de rest. De situatie moet dan vaak worden opgelost met diplomatie of een verrassingsaanval door een van de betrokkenen.


Na de discussie over het gedrag van 'La Chica Competitiva' in deze opdracht, meende de site admin de situatie op te kunnen lossen met diplomatie, maar ik krijg sterk de indruk dat de site admin zelf een verrassingsaanval heeft gedaan met zijn interventie en dat nu alle betrokkenen in deze Mexican stand-off dood zijn, want er is niemand die nog een teken van leven geeft na gisterenavond 23h42.

Behalve ik dan. Moet ik nu ook een nekschot vrezen?
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2018, 14:52

 767  Yens
Ik denk het niet. Ik heb me ver van de discussie gehouden omdat ik Joke volledig kan begrijpen in deze materie maar ik begrijp evenzeer de andere kandidaten en ik zeg dan ook live and let die!
Terug on topic...
Ik denk dat het meeste al gezegd is en dat we misschien na de volgende aflevering meer gaan begriipen!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 15:13

 8153
Klaartje schreef:Moet ik nu ook een nekschot vrezen?
Ik wil je anders ook wel het genadeschot geven hoor 😉
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2018, 15:39

 2204
Klaartje en Chicawah ... de Joke en Pascale van dit forum.

Gewoon mekaar afknallen. :roll:

:mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 15:41

 8153
Frolva schreef:Klaartje en Chicawah ... de Joke en Pascale van dit forum.

Gewoon mekaar afknallen. :roll:

:mrgreen:
😲
En wie is wie?
Gebruikersavatar

Yvo25 apr 2018, 15:42

 1111  Uma
Klaartje schreef:Na de discussie over het gedrag van 'La Chica Competitiva' in deze opdracht, meende de site admin de situatie op te kunnen lossen met diplomatie, maar ik krijg sterk de indruk dat de site admin zelf een verrassingsaanval heeft gedaan met zijn interventie en dat nu alle betrokkenen in deze Mexican stand-off dood zijn, want er is niemand die nog een teken van leven geeft na gisterenavond 23h42.

Behalve ik dan. Moet ik nu ook een nekschot vrezen?
Ten eerste begrijp ik niet dat de beheerder van dit forum zegt van 'Ik volg Cédric...'. Ik dacht dat hij onpartijdig zou zijn.
Ten tweede begrijp ik niet waarom je niet simpelweg je mening mag geven op een forum.
Er heeft toch niemand Joke de grond in geboord? Het enige wat sommigen van ons zeiden was dat we haar onsympathiek vonden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit een leuk en goed forum. Ook hoe ze het geherstructureerd hebben tegen vorig jaar vind ik een positieve verbetering.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 apr 2018, 22:21

 182
Davy schreef:De discussie over Joke en haar keuze voor persoonlijk voordeel kan hierbij afgerond worden.

Ik volg Cedric als hij enkele posts geleden zegt dat we gewoon te weinig context hebben om situaties correct in te schatten en te beoordelen.
En zelfs al konden we dat wel, persoonlijke "meningen" over de kandidaten zijn op geen enkele manier relevant in de zoektocht naar De Mol.
Joke, we love you baby! #LovePeace&Understanding
Gebruikersavatar

astridm28 apr 2018, 00:55

 287
JKpowned schreef:Wel ze kunnen de montage zo gemaakt hebben dat zelfs wij niet weten wie eerst was en wie laatst ze kunnen de volgorde in de montages gewoon omwisselen.
Dat kan natuurlijk, maar bij de kandidaten gaat het wel opvallen als steeds dezelfde persoon als laatste bij Gilles geroepen wordt. Zelfs als je gescheiden moet wachten, heb je volgens mij toch wel enig besef van tijd.
Gebruikersavatar

astridm28 apr 2018, 01:19

 287
Frolva schreef: Joke is duidelijk de meest gedreven kandidate (tenzij ze de mol is, dan is ze de meest gedreven mol :mrgreen: ) en dat komt minder sympathiek over.
Ook een fanatieke kandidaat kan dat op een sympathieke manier spelen, dat heeft de Nederlandse mol 2018 wel bewezen. Joke vind ik al vanaf het begin niet aardig, ze heeft iets in haar ogen dat mij totaal niet aanstaat, ijskoud, keihard en vijandig.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10