Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2018, 11:55

 3423  Yens
chicawah schreef::mrgreen:
Geef haar dan meteen ook maar een zeemansgraf :mrgreen:
Ja, zoals die Duitse onderzeeër dit weekend aan onze Belgische kust... en juist ja, wie woonde er alweer aan onze kust? En wie wou een weekendje aan zee in haar winkelkar leggen? tss, tss, Pascalleke :twisted:
Toch nog maar geen zeemansgraf voor haar 🙂.
Gebruikersavatar

evy.verfaillie24 apr 2018, 14:15

 10  Sven
Juist de proef herbekeken... Onze pastoor schiet rustig Baha neer met 1 hand in zijn zakken ... Terwijl de andere allemaal hun geweer met 2 handen vasthebben om te richten ... Geen idee hoe zwaar zo een geweer is, maar das echt wel goed gemikt dan... Op voorhand geoefend????
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2018, 14:16

 1111  Uma
De opdracht was: schiet iedereen die pasvragen heeft af zonder de overige kandidaten af te schieten.
Als Lloyd op Joke schoot en Joke schoot op Lloyd en de rest schoot ofwel op Joke ofwel op Lloyd, dan was de opdracht geslaagd.
De opdracht is echter mislukt en dit om 3 redenen:
- Pieter schiet op Bahador
- Lloyd schiet op Steve
- Joke schiet op Pascal

Bahador, Steve en Pascal kozen voor de winkelkar. Dus op hen schieten doet de proef mislukken.
D.w.z. dat Pieter, Lloyd en Joke hier het meest verdacht uit deze proef komen. Dit is het belangrijkste dat je uit deze opdracht kan afleiden. De essentie, de kern van de zaak.
Ik zeg niet dat je er niet meer kan uithalen, maar de rest is minder belangrijk. Gewoon mijn mening.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 14:22

 8153
Yvo schreef:De opdracht was: schiet iedereen die pasvragen heeft af zonder de overige kandidaten af te schieten.
Als Lloyd op Joke schoot en Joke schoot op Lloyd en de rest schoot ofwel op Joke ofwel op Lloyd, dan was de opdracht geslaagd.
De opdracht is echter mislukt en dit om 3 redenen:
- Pieter schiet op Bahador
- Lloyd schiet op Steve
- Joke schiet op Pascal

Bahador, Steve en Pascal kozen voor de winkelkar. Dus op hen schieten doet de proef mislukken.
D.w.z. dat Pieter, Lloyd en Joke hier het meest verdacht uit deze proef komen. Dit is het belangrijkste dat je uit deze opdracht kan afleiden. De essentie, de kern van de zaak.
Ik zeg niet dat je er niet meer kan uithalen, maar de rest is minder belangrijk. Gewoon mijn mening.
Volgens mij koos PascalE voor de kindjes en niet voor haar winkelkar hoor.
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2018, 14:28

 3423  Yens
Yvo schreef:De opdracht was: schiet iedereen die pasvragen heeft af zonder de overige kandidaten af te schieten.
Als Lloyd op Joke schoot en Joke schoot op Lloyd en de rest schoot ofwel op Joke ofwel op Lloyd, dan was de opdracht geslaagd.
De opdracht is echter mislukt en dit om 3 redenen:
- Pieter schiet op Bahador
- Lloyd schiet op Steve
- Joke schiet op Pascal

Bahador, Steve en Pascal kozen voor de winkelkar. Dus op hen schieten doet de proef mislukken.
D.w.z. dat Pieter, Lloyd en Joke hier het meest verdacht uit deze proef komen. Dit is het belangrijkste dat je uit deze opdracht kan afleiden. De essentie, de kern van de zaak.
Ik zeg niet dat je er niet meer kan uithalen, maar de rest is minder belangrijk. Gewoon mijn mening.
Goeie analyse, en ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Alhoewel ik me kan indenken dat Joke uit colère op Pascale schoot omdat Pascale op haar schoot, op voorwaarde dat Pascale eerst geschoten heeft. Ja, ik weet het, Joke heeft het bij mij verkorven sinds zondag :mrgreen:

Dus blijven er twee snoodaards over: Lloyd en Pieter, nochtans - tot deze aflevering - twee van mijn favorieten 🙂.
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2018, 14:31

 1111  Uma
chicawah schreef:Volgens mij koos PascalE voor de kindjes en niet voor haar winkelkar hoor.
Haar winkelkar bevatte een cheque voor de kindjes. De inhoud van de winkelkar was bij iedereen hetzelfde behalve bij Joke. Joke koos niet voor een cheque voor de kindjes maar voor een tent en een wagencheque.
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2018, 14:42

 1111  Uma
eveline.vanhemel schreef:Dus blijven er twee snoodaards over: Lloyd en Pieter, nochtans - tot deze aflevering - twee van mijn favorieten 🙂.
Ik vind ze ook allebei toffe kaddees. Sympathieke kerels. Maar of ze te vertrouwen zijn is iets anders. Lloyd kan je echt niet onderschatten, hij is een slimme kerel.
Het enige argument tegen Lloyd dat ik heb, is dat hij een soort van naïviteit over zich heeft. Een beetje toch.
En jongens, die priester is echt niet zo heilig als hij er uitziet hoor!
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2018, 14:43

 3423  Yens
Yvo schreef:En jongens, die priester is echt niet zo heilig als hij er uitziet hoor!
Dat is een waarheid als een koe 🙂.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen24 apr 2018, 16:08

 182
eveline.vanhemel schreef:Goeie analyse, en ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Alhoewel ik me kan indenken dat Joke uit colère op Pascale schoot omdat Pascale op haar schoot, op voorwaarde dat Pascale eerst geschoten heeft. Ja, ik weet het, Joke heeft het bij mij verkorven sinds zondag :mrgreen:

Dus blijven er twee snoodaards over: Lloyd en Pieter, nochtans - tot deze aflevering - twee van mijn favorieten 🙂.
Ik vind deze analyse kort door de bocht, maar zie wel de logica. "Ik geloof niemand" zegt Pieter, dat is ook wel iets wat de mol zou zeggen. Als je Lloyd ziet blozen wanneer Pieter de aandacht op Lloyd vestigt, vind ik alvast dat je kan zien dat Lloyd de mol niet is.

Mijn top 2 mollen zijn nu Baha en Pieter. Ik vind nog altijd dat Baha subjectief gezien ook een hoofrol in deze proef speelt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 17:24

 8153
Yvo schreef:Haar winkelkar bevatte een cheque voor de kindjes. De inhoud van de winkelkar was bij iedereen hetzelfde behalve bij Joke. Joke koos niet voor een cheque voor de kindjes maar voor een tent en een wagencheque.
Ze konden allemaal wat ze in hun winkelkar gelegd hadden behouden of inruilen voor pasvragen.
Joke had in haar winkelkar cadeautjes voor haar zus (die dus, zowel voor haar als voor haar zus, blijkbaar toch primeerden boven het goede doel - ik snap echt niet waarom die zus dat zomaar aanvaardde; zelf zou ik gezegd hebben dat ik zelf niets wilde maar alles aan de kindjes gaf). Ze maakte zich daarmee al niet erg sympathiek bij de kijker. En dan schoof ze haar teergeliefde zus bovendien aan de kant om zelf meer kansen te hebben. Met een (gemakkelijke) belofte (als ik win, geef ik geld aan de kindjes).
Lloyd had in zijn kar geld voor de kindjes. En stond (volgens mij) echt af te zien toen hij moest beslissen tussen zijn winkelkar of de kindjes. Bij de geldkoffers aan de gate kocht hij geen pasvragen, maar nu zitten ze misschien met meerderen op de juiste mol en gaat het om vragen over details en om de tijd. En dus maakte hij van zijn hart een steen en ging voor de pasvragen, maar wel met de (volgens mij oprechte en eerlijke) belofte geld te schenken aan Casa Hogar als hij wint.

En eigenlijk, bij nader inzien: ik heb er niet op gelet wat Joke precies kocht bij BMW voor € 1000, maar ocharme: wat houdt dat in? Als je wacht op het autosalon of speciale voorwaarden voor één of andere actie, kan je echt wel veel meer binnenrijven dan € 1000. En meestal zijn zo'n cadeaucheques niet cumuleerbaar met andere kortingen, dus kiezen voor dat "cadeau" van BMW was niet bepaald slim. En het verkiezen boven € 1000 voor Casa Hogar maakt je nog minder populair.
Sorry Joke... je bent een knap meisje met brains en een mooi afgetraind lijf, maar je speelt het véééééééééééééél te hard naar mijn zin. Van mij mag je zondag naar huis.
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2018, 17:42

 1111  Uma
chicawah schreef:Ze konden allemaal wat ze in hun winkelkar gelegd hadden behouden of inruilen voor pasvragen.
Joke had in haar winkelkar cadeautjes voor haar zus (die dus, zowel voor haar als voor haar zus, blijkbaar toch primeerden boven het goede doel - ik snap echt niet waarom die zus dat zomaar aanvaardde; zelf zou ik gezegd hebben dat ik zelf niets wilde maar alles aan de kindjes gaf). Ze maakte zich daarmee al niet erg sympathiek bij de kijker. En dan schoof ze haar teergeliefde zus bovendien aan de kant om zelf meer kansen te hebben. Met een (gemakkelijke) belofte (als ik win, geef ik geld aan de kindjes).
Lloyd had in zijn kar geld voor de kindjes. En stond (volgens mij) echt af te zien toen hij moest beslissen tussen zijn winkelkar of de kindjes. Bij de geldkoffers aan de gate kocht hij geen pasvragen, maar nu zitten ze misschien met meerderen op de juiste mol en gaat het om vragen over details en om de tijd. En dus maakte hij van zijn hart een steen en ging voor de pasvragen, maar wel met ...
Dat weet ik. Maar jij zei Volgens mij koos PascalE voor de kindjes en niet voor haar winkelkar hoor.' Waarop ik zei 'Haar winkelkar bevatte een cheque voor de kindjes'. Ik bedoelde haar inhoud winkelkar = cheque kindjes. Omdat na de 'Mexican Standoff' moesten ze zeggen of ze voor pasvragen gekozen hadden of voor de winkelkar. Ik zal ons misverstand illustreren met een voorbeeld van LLoyd. Lloyd moest eerst beslissen tussen de inhoud van zijn winkelkar en de cheque voor de kindjes. Daarna moest hij, HIER KOMT HET, beslissen tussen zijn winkelkar(= cheque kindjes) of pasvragen. Zie je hoe we langs elkaar door aan het praten zijn 😉?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 18:17

 8153
Yvo schreef:Dat weet ik. Maar jij zei Volgens mij koos PascalE voor de kindjes en niet voor haar winkelkar hoor.' Waarop ik zei 'Haar winkelkar bevatte een cheque voor de kindjes'. Ik bedoelde haar inhoud winkelkar = cheque kindjes. Omdat na de 'Mexican Standoff' moesten ze zeggen of ze voor pasvragen gekozen hadden of voor de winkelkar. Ik zal ons misverstand illustreren met een voorbeeld van LLoyd. Lloyd moest eerst beslissen tussen de inhoud van zijn winkelkar en de cheque voor de kindjes. Daarna moest hij, HIER KOMT HET, beslissen tussen zijn winkelkar(= cheque kindjes) of pasvragen. Zie je hoe we langs elkaar door aan het praten zijn 😉?
Inderdaad Yvo: 1 groot misverstand. We bedoelen wel degelijk hetzelde. Pascale (ik vind haar een prachtig mens en na de interactie met haar al even prachtige zoon nog veel meer) koos meteen voor de kindjes en bleef daarbij. Ze koos dus wel voor haar winkelkar maar niet voor de pasvragen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10