Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 23:07

 417
jos.jansen schreef:Dit zou ook een lach kunnen zijn van: "ik ga hier wegkomen met mijn pasvragen". De mol zou naar mijn gevoel hier beter kunnen acteren.
volgens mij niet... als hij kandidaat was geweest had hij geen pasvragen genomen, lloyd is immers de goedheid zelve
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2018, 23:19

 1690  Sven
james.waker schreef:volgens mij niet... als hij kandidaat was geweest had hij geen pasvragen genomen, lloyd is immers de goedheid zelve
Net wel, als kandidaat heb je meer aan pasvragen, de mol kiest pasvragen, vrijstelling als deze geld uit de pot halen, zie vorige aflevering. Zou de mol echt geld uit de kindjes hun pot halen?
Gebruikersavatar

jos.jansen22 apr 2018, 23:44

 328  Uma
james.waker schreef:volgens mij niet... als hij kandidaat was geweest had hij geen pasvragen genomen, lloyd is immers de goedheid zelve
Ik ga even in jou tunnel duiken, als Lloyd de mol is dan heeft hij misschien voor de pasvragen gekozen (op vraag van de productie) zodat de proef speelbaar/winbaar is. Als Lloyd hier geen pasvragen neemt dan is er maar 1 persoon die afgeschoten zou moeten worden, maar iedereen moet schieten en Joke zal nooit op zichzelf schieten. Zonder een tweede persoon is er dus geen enkele mogelijkheid om te winnen voor de kandidaten vandaar de zeer rare/opvallende keuze van Lloyd om pasvragen te nemen.
Gebruikersavatar

septentrio22 apr 2018, 23:49

 30
Eigenlijk best bizar, op het einde van aflevering 3 gaat Lloyd niet voor de pasvragen, terwijl hij wel 6k ‘budget’ gekregen had. Nu gaat hij wel voor die pasvragen.

Misschien was het bij opnieuw niet kiezen voor pasvragen té duidelijk dat hij pasvragen niet nodig heeft?
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2018, 23:54

 1690  Sven
septentrio schreef:Eigenlijk best bizar, op het einde van aflevering 3 gaat Lloyd niet voor de pasvragen, terwijl hij wel 6k ‘budget’ gekregen had. Nu gaat hij wel voor die pasvragen.

Misschien was het bij opnieuw niet kiezen voor pasvragen té duidelijk dat hij pasvragen niet nodig heeft?
Of hij had "ja" geantwoord op de vraag of de mol kinderen had en voelde zich redelijk safe?
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2018, 00:20

 2834  Uma
Wat mij het meest opvalt is dat Baha ervoor kiest om op Lloyd te schieten, terwijl hij ook wel zou moeten zien dat Lloyd sowieso al geschoten zal worden door Steve.

Nu, doordat Joke en Pascale op elkaar schieten en Lloyd en Steve ook, heeft Bahador eigenlijk maar 2 opties. Ofwel schiet hij op iemand die sowieso al geraakt wordt, ofwel schiet hij op Pieter.

1. Schiet hij op iemand die sowieso al geraakt wordt, dan heeft hij geen enkele invloed, maar redt hij wel Pieter. Waarom wil hij Pieter redden? Omdat hij 100% zeker is dat Pieter te vertrouwen is en geen pasvragen heeft?
2. Schiet hij op Pieter, dan wordt iedereen afgeschoten, wat voor de groep geen verandering betekent (want het geld van Pieter was een donatie aan Casa Hogar). Dus waarom niet?


-----------

Los van dit alles, voor diegenen die de voetbalwereld niet zo volgen, nog dit: 'Casa Hogar' is een project dat werd opgericht door de Belgische voetbalbond in de nasleep van het WK Voetbal in Mexico in 1986.
Meer info op deze website: https://www.casahogar.be/ .
Het WK Voetbal in 1986 kwam natuurlijk eerder al aan bod. Eerst toen Steve moest raden dat hij Jean-Michel Pfaff was, de doelman van België op dat WK. De tweede keer tijdens de vrijstellingslift van vorige week, op verdiep 23 waar Joke uitstapte.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen23 apr 2018, 00:29

 182
jos.jansen schreef:ff mijn mening schot per schot

- Lloyd schiet Steve dood, zeer begrijpbaar want heeft al eens pasvragen gekocht
- Pascale schiet op Joke, zelfde logica als Lloyd
- Steve en Bahador schieten op Lloyd, op zich een rare keuze naar mijn mening maar bleek wel correct te zijn.
- Joke schiet op Pascale, een afrekening van de vrouwen onder elkaar?
- Pieter schiet op Bahador, vreemde keuze naar mijn mening mogelijks ingegeven door het vroege vertrek met de auto?
- Niemand schiet op Pieter, volledig te verstaan Pieter ik vertrouwde in deze proef ook 100% in Pieter.


Andere dingen die opvallen:
Joke die iedereen wil afschieten en de winnaar eigenlijk haar belofte wil laten overnemen
Lloyd die me verbaast door voor pasvragen te kiezen.
Vindt niemand het vreemd waarom Bahador niet op Pieter schiet?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 07:58

 8153
Jay-Lo schreef:Die Joke is wel een goei, he 😃 .
Eerst belooft ze het geld te storten als ze wint ( als enige voor haar produkten gekozen en niet voor de kindjes ), en later wil ze iemand anders dat laten storten.
Lloyd die de kindjes gewoon opzij schuift voor eigen gewin ( pasvragen ).
Alleen al uit respect voor de liefdadigheidsorganisatie vind ik dat de mol niets anders kon dan iemand met pasvragen afschieten en voor 1x wel geld in de pot brengen.
En dus... is Baha de mol? Of Pascale?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 08:04

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Vindt niemand het vreemd waarom Bahador niet op Pieter schiet?
Waarom had Bahador volgens jou op Pieter moeten schieten? Hij schakelde Lloyd met zijn pasvragen uit en meteen ook iemand die hem op het spoor is.
Dezelfde logica misschien bij Pascale, al denk ik dat Pascale gewoon wilde maken dat niemand pasvragen had. Want geef toe, als er nu 1 iemand is waarvan je zeker kan zijn dat die voor de pasvragen koos, dan is dat toch wel Joke.
Dat Lloyd pasvragen koos, is volgens mij omdat hij voelt dat de concurrentie hem nu wel zeer dicht op de hielen zit. Anderzijds vreemd dat hij voor Steve koos en niet voor Joke.
Gebruikersavatar

james.waker23 apr 2018, 08:17

 417
septentrio schreef:Eigenlijk best bizar, op het einde van aflevering 3 gaat Lloyd niet voor de pasvragen, terwijl hij wel 6k ‘budget’ gekregen had. Nu gaat hij wel voor die pasvragen.

Misschien was het bij opnieuw niet kiezen, voor pasvragen té duidelijk dat hij pasvragen niet nodig heeft?
dat kan ja

maar pasvragen kopen was hier niet echt mols, iets doen wat de anderen niet verwachten was hier mols
joke doet hier gewoon wat ze altijd doet, het is een harde tante die gaat voor het spel of er nu goed doel aan te pas komt of niet, vandaar dat ik haar de overwinning ook niet gun,
steve en pieter kopen deze keer geen pasvragen vanwege het goede doel
maar de actie van lloyd is tegenstrijdig met wat hij deed op de luchthaven, dit verhoogde de kans dat opdracht zou mislukken volgens mij, maar zijn lachje heeft hem een beetje verraden
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2018, 08:31

 3423  Yens
james.waker schreef:hier het schema van wie op wie schoot
Afbeelding
Ik wil deze proef eens een keer bekijken vanuit het oogpunt van de mol. Door een voor een de kandidaten af te gaan.
1. Steve: we weten ondertussen dat Steve zeker niet de mol is. Het lijkt me daarom evident dat Steve op Lloyd schiet omdat hij vermoedt dat Lloyd pasvragen genomen heeft. Gedrag consistent met een kandidaat die een andere kandidaat afknalt om zijn voordeel van de pasvragen af te nemen.
2. Joke: ze denkt blijkbaar dat Pascale pasvragen genomen heeft, waarom is me niet duidelijk. Om een of andere reden was ik er toch van overtuigd dat Pascale dat niet gedaan had. Je zou dan ook denken dat Joke, Pascale niet verdenkt van de mol te zijn. Of ze heeft gewoon in colère gedacht, "ik zal eens op de mol schieten se" :mrgreen:
3. Lloyd: hij is voor pasvragen gegaan en hij denkt dat Steve dat ook gedaan heeft. Niet zo vreemd eigenlijk dat hij dat denkt. Steve ging in de kofferproef ook voor de pasvragen. Waarom Lloyd nu ineens wel voor pasvragen gaat, begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Was hij eerst zeker van zijn mol en is hij dat nu niet meer?
4. Pascale: zij doet wat ik van haar verwacht, het goede doel kiezen en geen pasvragen nemen. Dit gedrag is consistent met het gedrag van iemand die zeker van haar mol is of... van de mol zelf. Als mol denk ik ook dat je iemand zal afknallen waarvan je denkt dat die pasvragen heeft genomen. Hierdoor kom je sympathiek uit het spel.
5. Baha: identiek hetzelfde verhaal als Pascale. Gaat voor het goede doel en neemt geen pasvragen. Sluit ik dus niet uit als mol, maar denk toch opnieuw dat hij een heel sympathieke gast is en dat hij gewoon stevig in zijn schoenen staat. Hij wordt meer en meer mijn "favorietje" in deze editie van het programma.
6. Pieter: tja, Pieter heeft vandaag toch een paar andere kantjes van zichzelf laten zien. In deze proef doet hij precies wat iedereen verwacht van hem: voor het goede doel gaan en geen pasvragen nemen. Ik denk dat als hij dat niet gedaan had, alle banbliksems van de kerk over hem neergedaald zouden zijn. Wat ik dan weer niet begrijp is waarom hij op Baha schiet. Als kandidaat ga je toch schieten op iemand waarvan je denkt dat die pasvragen genomen heeft? Ik vind Baha geen evidente keuze. Je kon er bijna gif op innemen dat Joke dat gedaan had en eerlijk gezegd dacht ik dat ook van Lloyd, je kon gewoon zien dat die stond te liegen. Zelfs Steve zou een normalere keuze geweest zijn, alhoewel een dokter in mijn ogen toch ook voor het goede doel zal kiezen.

Op basis van deze proef denk ik toch dat ik Pascale als voornaamste verdachte ga houden. Baha ga ik toch terug bij de twijfelgevallen zetten en Pieter krijgt voor mij ook voor de eerste keer een plaatsje in die categorie omdat hij toch wel een aantal verdachte dingen doet. Lloyd verdwijnt terug naar de niet verdachte kandidaten en Joke... ja, dat is de constante in mijn lijst: die is voor mij al onverdacht vanaf dag 1. En... ik hoop dat zij de volgende kandidaat is die gaat afvallen. Sorry voor de Joke adepten :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 10:13

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik wil deze proef eens een keer bekijken vanuit het oogpunt van de mol. Door een voor een de kandidaten af te gaan.
Steve: we weten ondertussen dat Steve zeker niet de mol is. Het lijkt me daarom evident dat Steve op Lloyd schiet
Maar waarom op Lloyd, die aan de gate geen pasvragen kocht? OK, nu wel en hij stond te liegen, maar van Joke kon je er donder op zeggen dat ze voor de pasvragen koos. Of rekende Steve erop dat Joke sowieso neergeknald zou worden door een van de anderen?
eveline.vanhemel schreef:Joke: ze denkt blijkbaar dat Pascale pasvragen genomen heeft, waarom is me niet duidelijk
Mij ook niet.
eveline.vanhemel schreef:Lloyd: hij is voor pasvragen gegaan en hij denkt dat Steve dat ook gedaan heeft. Niet zo vreemd eigenlijk dat hij dat denkt. Steve ging in de kofferproef ook voor de pasvragen. Waarom Lloyd nu ineens wel voor pasvragen gaat, begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Was hij eerst zeker van zijn mol en is hij dat nu niet meer?
Dat hij voor pasvragen koos is volgens mij omdat hij de hete adem van de anderen in zijn nek voelt en schrik heeft dat die beter zullen scoren bij de vragen. Maar waarom schoot hij niet op Joke? Rekende ook hij erop dat iemand anders haar wel zou neerknallen? Eigenlijk kon hij er toch vanuit gaan dat de dokter, de priester en consequente Pascale voor de kindjes zouden kiezen?
Mee eens. En, zoals al gezegd: als je van één iemand zeker kan zijn dat die voor zichzelf koos, is het Joke wel (vreemd dat haar zus het normaal scheen te vinden dat Joke liever aan haar cadeautjes gaf dan geld aan de kindjes. Ik zou dat zelf geweigerd hebben. Nu ja, uiteindelijk koos Joke toch maar voor zichzelf en niet voor haar zus).
eveline.vanhemel schreef:Baha: identiek hetzelfde verhaal als Pascale. Gaat voor het goede doel en neemt geen pasvragen. Sluit ik dus niet uit als mol, maar denk toch opnieuw dat hij een heel sympathieke gast is en dat hij gewoon stevig in zijn schoenen staat. Hij wordt meer en meer mijn "favorietje" in deze editie van het programma.
Ook de mol kan een heel sympathieke gast zijn hé! Kijk maar naar Gilles VB! Hij mag dan figuurlijk sterk in zijn schoenen staan, letterlijk staat hij voortdurend te wiebelen en te wippen 😉
Die Baha, ik vond hem al meteen sympathiek. Waar ik nu aan moet denken is dit: toen hij in zijn kist lag en Pieter vroeg wie hij was, leek hij dat heel plezant te vinden en in zijn vuistje te lachen toen hij zei " het is hier met Baha, Bahador", alsof hij erbij dacht "en het is hier ook met de mol".
eveline.vanhemel schreef:Pieter: tja, Pieter heeft vandaag toch een paar andere kantjes van zichzelf laten zien. In deze proef doet hij precies wat iedereen verwacht van hem: voor het goede doel gaan en geen pasvragen nemen. Ik denk dat als hij dat niet gedaan had, alle banbliksems van de kerk over hem neergedaald zouden zijn. Wat ik dan weer niet begrijp is waarom hij op Baha schiet. Als kandidaat ga je toch schieten op iemand waarvan je denkt dat die pasvragen genomen heeft? Ik vind Baha geen evidente keuze. Je kon er bijna gif op innemen dat Joke dat gedaan had en eerlijk gezegd dacht ik dat ook van Lloyd, je kon gewoon zien dat die stond te liegen. Zelfs Steve zou een normalere keuze geweest zijn, alhoewel een dokter in mijn ogen toch ook voor het goede doel zal kiezen.
Inderdaad raar om op Baha te schieten en niet op Joke, Steve of Lloyd. Ach, ik hoop zo dat Pieter wint!!!
eveline.vanhemel schreef:Joke... ja, dat is de constante in mijn lijst: die is voor mij al onverdacht vanaf dag 1. En... ik hoop dat zij de volgende kandidaat is die gaat afvallen.
Idem. Ik vind Joke echt wel sympathiek, maar ik hou niet van de manier waarop ze het spel speelt.
Lloyd heeft hier de pech gehad dat Steve en Baha op hem schoten, terwijl ze net zo goed op Joke hadden kunnen schieten.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 23 apr 2018, 10:19, 6 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10