Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Bristol23 apr 2018, 17:20

 19
Hierbij de afbeelding van de shoutout voorzien van enige verduidelijking.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 17:24

 2245  Uma
katrin.schäfer schreef:mijn eerste gedachte was dat Steve op zijn mol geschoten heeft en Lloyd dus niet de mol is. Maar nog eens over nagedacht, je moet dus net niet op de mol schieten of hij nu pasvragen heeft of niet, hij heeft ze toch niet nodig. De enigste die niet neergeschoten wordt is Pieter...mss niet omdat iedereen hem vertrouwd maar mss zitten ze allemaal op dezelfde mol?
En als Pieter idd de mol is zou hij om de opdracht te doen mislukken op iemand moeten schieten die geen pasvragen genomen heeft, en dat doet hij ook (bahador).
Juist gedacht of mis ik iets? (maar natuurlijk hebben ook andere op iemand zonder pasvragen geschoten, dus zo veel ben ik met de redenering ook niet)
Hoe langer je over deze opdracht nadenkt, hoe ingewikkelder het wordt, zo voel ik het aan.

De mol moet ervoor zorgen dat hij iemand schiet zonder pasvragen. Wie deden dat? Joke, Lloyd en Pieter.

Maar waarom schiet iemand op een andere kandidaat? Omdat hij denkt dat die andere kandidaat pasvragen heeft genomen. Onder het motto: "ik geen pasvragen, maar dan gij ook niet". Joke zei dat ze Pascale niet geloofde; schoot ze daarom op Pascale? Waarom schoot Lloyd op Steve en andersom? Omdat Steve dacht dat Lloyd misschien pasvragen had genomen en vice versa? Moeilijk een antwoord op te geven. Waarom schoot Pieter op Bahador? Geen idee. Misschien omdat hij zag dat niemand van de anderen zijn geweer op Baha richtte en hij Baha niet vertrouwde?

Hoe langer je erover nadenkt, hoe dieper je verdwaald raakt in een doolhof. Ik vrees dat ikzelf niet uit dit doolhof ga geraken. 🙂
Gebruikersavatar

BeaVer23 apr 2018, 17:36

 1293  Uma
4 mensen met het hart op de juiste plaats. Maakt mij nie uit of de mol daar bij zat of niet, tis uiteindelijk ook maar een mens met gevoelens. Het had zo schoon geweest om 4000 euro naar de kindjes te zien gaan.

Ik hoop zo hard dat Joke de mol niet is, al begin ik het meer en meer te denken. Zelfs de mol mag een greintje sympathie tonen. Ze speelt het echt keihard.

Ze smijten inderdaad echt met pasvragen dit jaar. kunnen ze er dan geen zwarte vrijstelling in gaan steken zoals in NL? Dan kun je die tenminste nog teniet doen. (ook al zijn er nu geen pasvragen verdiend)
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 17:57

 2245  Uma
beate.verheyde schreef:4 mensen met het hart op de juiste plaats. Maakt mij nie uit of de mol daar bij zat of niet, tis uiteindelijk ook maar een mens met gevoelens. Het had zo schoon geweest om 4000 euro naar de kindjes te zien gaan.

Ik hoop zo hard dat Joke de mol niet is, al begin ik het meer en meer te denken. Zelfs de mol mag een greintje sympathie tonen. Ze speelt het echt keihard.

Ze smijten inderdaad echt met pasvragen dit jaar. kunnen ze er dan geen zwarte vrijstelling in gaan steken zoals in NL? Dan kun je die tenminste nog teniet doen. (ook al zijn er nu geen pasvragen verdiend)
Ik heb een voorstel voor Vier: als mocht blijken dat Joke de Mol is, dan zou ik het een mooie geste vinden van Vier als ze het bedrag dat Joke uit de pot heeft gehouden en waarvoor ze persoonlijk verantwoordelijk kan geacht worden op basis van de berekeningstabellen van de befaamde Follow the Money-theorie (tabel 3, individuele invloed), zouden schenken aan het goede doel Casa Hogar. Dat zal toch een kleine tienduizend euro zijn op het einde van de rit, schat ik zo. Wat zeg je daarvan, beste mensen van Vier? 🙂
Gebruikersavatar

Bristol23 apr 2018, 18:05

 19
Klaartje schreef:Uiteindelijk weet de mol vooraf eigenlijk als enige dat die Mexican stand-off nog gaat volgen, de andere kandidaten weten op het moment dat ze de keuze krijgen (winkelkarinhoud of pasvragen) niet dat die nog op het spel gezet gaan worden in die stand-off (als ik tenminste de spelregels goed heb geïnterpreteerd).
Als GDC de pasvragen aanbiedt aan Lloyd heeft hij het wel over pasvragen als onderdeel van het spel; daarna in een enveloppe steken, enz.: de spelers zijn nu genoeg gewend aan de gang van zaken om te vermoeden dat iets zal moeten worden gedaan om de pasvragen ook te kunnen verzilveren. Wel denk ik dat niet iedereen verwacht heeft dat hun keuze op een bepaald moment voor iedereen geopenbaard zou worden. Wie zal hierna nog antwoorden van Joke of Lloyd voor waar aannemen?
Gebruikersavatar

Bristol23 apr 2018, 18:10

 19
chicawah schreef:Da's waar.
2de aflevering: kans op pasvragen (ok, zeer kleine kans, maar toch een kans)
3de aflevering: mogelijkheid tot het kopen van pasvragen
4de aflevering: vrijstelling
5de aflevering: kans op pasvragen (ok, kleine kans, maar toch een kans)
Ik vind dat het groepsgevoel lijidt onder teveel pasvragen en vrijstellingen; juist de sfeer in de groep vind ik veel beter dan in de Nederlandse series ( waar al langer teveel constructies met jokers, enz. worden gebruikt), maar dat kan verdwijnen als de productie op deze weg blijft voortgaan.
Gebruikersavatar

melissa.janssens23 apr 2018, 18:55

 18
Persoonlijk denk ik dat de opdracht van de mol hier was om zoveel mogelijk geld voor het goede doel te verzilveren dus door zelf proberen geld te krijgen en zelf niet op iemand te schieten met geld voor het goede doel. 4 personen kiezen voor het goede doel: Steve, Baha, Pieter en Pascale. Steve is niet de mol. Pieter schiet op Baha (die geld voor het goede doel heeft, dus volgens mij niet de mol, maar verdenkt Pieter Baha als mol en denkt hij dat hij liegt over de pasvragen). Enige 2 mogelijke mollen zijn dus Baha en Pascale, maar Pascale heeft door terug te gaan naar het spiegelpaleis in de andere proef geld verdiend, dus Baha mol?
Gebruikersavatar

The hunter23 apr 2018, 18:59

 282  Uma
Deze proef bewijst voor mij dat Joke alvast niet de mol is. De mol is uiteraard op voorhand goed ingelicht over het verloop van de opdrachten en het zou wel heel raar zijn dat de mol eerst niet voor het goede doel zou kiezen om dan later zijn winkelkar in te ruilen voor pasvragen. Als de mol toch voor pasvragen gaat, kan hij net zo goed eerst voor het goede doel kiezen waarmee hij zich niet onpopulair bij de kijkers maakt.
Gebruikersavatar

Moleskine23 apr 2018, 20:43

 88
Als kandidaat zou ik zeker niet de mol afknallen, maar één van mijn medekandidaten (= concurrenten in het spel).
Op die manier wil je jezelf een voordeel verschaffen. Dit doet me net vermoeden dat velen Pieter verdenken.

Zoals eerder al aangehaald lijken alle deelnemers vrijstellingen/pasvragen hoger in te schatten dan het spekken van de groepspot (cfr. Rabid Joke/torre latinoamericana/...) Lang in het spel blijven lijkt prioritair. Dan wil je toch vooral een voordeel (of minstens een gelijke startpositie) ten opzichte van je concurrenten. Dus je knalt hen af. Ik zou zeker niet schieten op mijn mol in dit spel...

Vandaar dat ik dit een vreemde opdracht vindt van de makers. Het geeft volgens mij iets prijs over wie de meesten verdenken. En dan denk ik dat dit Pieter is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 21:01

 8153
Moleskine schreef:Als kandidaat zou ik zeker niet de mol afknallen, maar één van mijn medekandidaten (= concurrenten in het spel).
Op die manier wil je jezelf een voordeel verschaffen. Dit doet me net vermoeden dat velen Pieter verdenken.

Zoals eerder al aangehaald lijken alle deelnemers vrijstellingen/pasvragen hoger in te schatten dan het spekken van de groepspot (cfr. Rabid Joke/torre latinoamericana/...) Lang in het spel blijven lijkt prioritair. Dan wil je toch vooral een voordeel (of minstens een gelijke startpositie) ten opzichte van je concurrenten. Dus je knalt hen af. Ik zou zeker niet schieten op mijn mol in dit spel...

Vandaar dat ik dit een vreemde opdracht vindt van de makers. Het geeft volgens mij iets prijs over wie de meesten verdenken. En dan denk ik dat dit Pieter is.
Je hebt maar 1 kogel, dus je moet goed nadenken. Ik zou op diegene schieten die mijn grootste concurrent is, tenzij ik van die persoon zo goed als zeker ben dat hij /zij niet voor de pasvragen gekozen heeft.
Waarom schiet niemand op Pieter? Ofwel omdat ze denken dat hij de mol is, ofwel omdat ze zo goed als zeker zijn dat hij niet voor de pasvragen koos. Hij voelde zich heel schuldig omwille van die pasvragen bij de gate en nu ging het ook nog eens om geld voor een goed doel.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen23 apr 2018, 21:23

 182
Moleskine schreef:Als kandidaat zou ik zeker niet de mol afknallen, maar één van mijn medekandidaten (= concurrenten in het spel).
Op die manier wil je jezelf een voordeel verschaffen. Dit doet me net vermoeden dat velen Pieter verdenken.

Zoals eerder al aangehaald lijken alle deelnemers vrijstellingen/pasvragen hoger in te schatten dan het spekken van de groepspot (cfr. Rabid Joke/torre latinoamericana/...) Lang in het spel blijven lijkt prioritair. Dan wil je toch vooral een voordeel (of minstens een gelijke startpositie) ten opzichte van je concurrenten. Dus je knalt hen af. Ik zou zeker niet schieten op mijn mol in dit spel...

Vandaar dat ik dit een vreemde opdracht vindt van de makers. Het geeft volgens mij iets prijs over wie de meesten verdenken. En dan denk ik dat dit Pieter is.
Pieter en Baha zien dat vier spelers op elkaar richten. Ik vind het zeer vreemd dat zij niet op elkaar richten. Pieter lijkt dat te willen doen, maar Baha besluit om een een tweede kogel op Lloyd te lossen...

Wat gebeurt hier?
- Baha heeft voorkennis en heeft als doel voor zichzelf gesteld: zoveel mogelijk verdienen voor de kindjes en zo weinig mogelijk in de pot. Volgens mij kan Baha niet zeker zijn dat Pieter geen pasvragen heeft. Niemand vertrouwt elkaar...
- Pieter is de mol dus Baha besluit hem als enige niet te beschieten.

Vind optie 1 waarschijnlijker. Het is Baha die met zijn schot iets anders doet dan de groep (of beslist de vermoedelijke mol niet te beschieten 😃 ). Dat vind ik molachtig 😃
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen23 apr 2018, 22:02

 182
chicawah schreef:Waarom had Bahador volgens jou op Pieter moeten schieten? Hij schakelde Lloyd met zijn pasvragen uit en meteen ook iemand die hem op het spoor is.
Dezelfde logica misschien bij Pascale, al denk ik dat Pascale gewoon wilde maken dat niemand pasvragen had. Want geef toe, als er nu 1 iemand is waarvan je zeker kan zijn dat die voor de pasvragen koos, dan is dat toch wel Joke.
Dat Lloyd pasvragen koos, is volgens mij omdat hij voelt dat de concurrentie hem nu wel zeer dicht op de hielen zit. Anderzijds vreemd dat hij voor Steve koos en niet voor Joke.
Lloyd kiest voor steve omdat hij ziet dat Pascale en joke al op elkaar richten. Steve richt dan ook maar terug want Lloyd moest worden afgeknald (want kon niet verbergen dat hij pasvragen had). Of Steve kiest voor Lloyd en Lloyd richt terug... Whatever.

Daarom vind ik het net niet logisch van Baha, want hij ziet toch ook dat Lloyd en Steve op elkaar richten. Als Baha een kandidaat is, moet hij toch vrezen dat Pieter mogelijk pasvragen heeft. Pieter doet iets logisch, Baha niet.

Dus waarom had Baha op Pieter moeten schieten? Omdat Baha zichzelf zo meer kans geeft op een groen scherm in de eliminatie. Ik ben precies de enige die dit vreemd vind, dus ik vermoed dat ik mis zit hoor. 😃
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10