Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

james.waker02 mei 2018, 08:15

 417
chicawah schreef:Omdat er al zoveel geld verloren gegaan is? En als ze wat verdienen, is het meestal geen vetpot.
Of... Omdat het geld hen niet (meer) kan schelen maar ze de mol willen testen?
Pascale zegt letterlijk dat ze Lloyd vertrouwd, een nogal bizarre uitspraak zo dicht bij de finale, me dunkt... misschien is 't gewoon een poging om haar medekandidaten op een verkeerd spoor te zetten. ik denk namelijk dat Pascale Lloyd verdenkt, en dat denk ik sinds haar zoon op bezoek was, die vroeg namelijk heeft katrien je niks gezegd over Lloyd als je samen in de kamer lag. dus op dat moment moet ze Lloyd toch al in het vizier gehad hebben.... Baha denk ik niet dat hij Lloyd verdenkt, 't is zijn naïef maatje, dus vrees ik beetje voor Baha komende zondag... Pieter heeft de laatste weken ook vragen bij Lloyd en dit krijgen we ook openlijk te zien. dat is ook een aanwijzing dat Pieter zal meegaan tot in de finale, maar om ze mogelijks te verliezen
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2018, 09:25

 3547  Sven
Afbeelding
Zou het een hint zijn?
Eén spreekwoord bevat `iemand het hof maken`

iemand het hof maken (=aardig tegen iemand doen in de hoop aardig gevonden te worden)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 10:07

 8153
masterveecee schreef:Afbeelding
Zou het een hint zijn?
Letterlijk is iemand het hof maken toch wat anders hoor! :mrgreen:
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2018, 10:10

 3547  Sven
mja, als je het een beetje buigt, wat soms nog wel gebeurt in de Mol, kan je er toch iets uithalen 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 10:15

 8153
james.waker schreef:Pascale zegt letterlijk dat ze Lloyd vertrouwd, een nogal bizarre uitspraak zo dicht bij de finale, me dunkt... misschien is 't gewoon een poging om haar medekandidaten op een verkeerd spoor te zetten.
Ik denk dat Pascale Lloyd echt vertrouwt en dat ze hem niet verdenkt.
james.waker schreef:misschien is 't gewoon een poging om haar medekandidaten op een verkeerd spoor te zetten.
Is natuurlijk ook mogelijk.
james.waker schreef:haar zoon ... vroeg namelijk heeft katrien je niks gezegd over Lloyd als je samen in de kamer lag. dus op dat moment moet ze Lloyd toch al in het vizier gehad hebben
😲 Als ze samen met Lloyd in een kamer lag, zal ze hem inderdaad in het vizier gehad hebben :mrgreen:
james.waker schreef:Baha denk ik niet dat hij Lloyd verdenkt
Ik denk het ook niet. Ik denk nl. dat het andersom is 😉
james.waker schreef:'t is zijn naïef maatje
Ik denk niet dat er ook maar één van het viertal naïef is hoor!
james.waker schreef:Pieter heeft de laatste weken ook vragen bij Lloyd en dit krijgen we ook openlijk te zien. dat is ook een aanwijzing dat Pieter zal meegaan tot in de finale, maar om ze mogelijks te verliezen
Meestal zijn de mensen die openlijk verdacht gemaakt worden niet de mol...

Enfin, zondag weten we meer. Ik ben vooral benieuwd naar dat geheim.
Gebruikersavatar

sandra.govers02 mei 2018, 16:10

 45
habel.gaan schreef:In de 6de aflevering van de mol tijdens de opdracht: het rad can fortuin werd de C al getoond voor hij geraden werd. Is dit een verborgen tip omdat dan Bahador de C kiest of is dit fout van de productie van de mol?
Afbeelding
Afbeelding
Goed opgemerkt. Had ik nog niet gezien. Zou de afbeelding hieronder van aflevering 4 dag 10 ( Torre latinoamericana) er ook iets met te maken hebben?
Afbeelding
Gebruikersavatar

ruth.vanrompay02 mei 2018, 18:33

 1
Torremolinos schreef:Misschien een 'link' zoeken tussen de liedjes?
Daar gaat ze van Clouseau
Ice ice Baby van Vanilla Ice
Hello van Adele
YMCA van The Village People

Met de letters van

Daar gaan ze
Ice ice baby
Hello
Ymca

Kan je Bahador en Lloyd vormen. Maar verder kan ik niks vinden... kan me ook niet voorstellen dat deze nummers ‘zomaar’ gekozen zijn... :?: :roll:
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2018, 19:38

 1690  Sven
ruth.vanrompay schreef:Met de letters van

Daar gaan ze
Ice ice baby
Hello
Ymca

Kan je Bahador en Lloyd vormen. Maar verder kan ik niks vinden... kan me ook niet voorstellen dat deze nummers ‘zomaar’ gekozen zijn... :?: :roll:
En van Clouseau - Vanilla ice - Adele en The village people enkel Pascale :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2018, 19:54

 3423  Yens
Iemand misschien al eens gecontroleerd of deze 4 liedjes of uitvoerders uit een play list van een kandidaat komen? Heb zelf nog niet gekeken hoor, zal pas later vanavond kunnen controleren...
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2018, 21:25

 1690  Sven
eveline.vanhemel schreef:Iemand misschien al eens gecontroleerd of deze 4 liedjes of uitvoerders uit een play list van een kandidaat komen? Heb zelf nog niet gekeken hoor, zal pas later vanavond kunnen controleren...
Nee, niet op t eerste zicht. Maar ik vind wel de meeste tips naar proeven en programma terug in de playlist van Pascale.
Maar dat zal wel aan mij liggen. Misschien moet er een topic aangemaakt worden en kan iedereen van zijn verdachte eventuele tips uit de playlist posten.
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2018, 23:21

 2834  Uma
Klaartje schreef:Ik vond ook dat Lloyd die caféraadsels bijzonder vlot oploste. Verdacht vlot zelfs.
Mij leek het niet zo verdacht. Lloyd lijkt me het prototype van de student.. (lees: van de persoon die meer uitgaat en drankspelletjes speelt dan effectief te studeren of met wat anders nuttigs bezig te zijn).
joachim.morrens schreef:Misschien een rare post van mij, met weinig precieze duiding... Maar het is een gevoel dat ik niet echt beter kan uitleggen dan dat ik het hier zal doen

Na het raden van het eerste woord bij deze opdracht staan ze in de min (dus het hangt af van Baha en Pieter 's opdracht of dit bedrag effectief min is of niet) en dan zegt Pascale hetvolgende:


Afbeelding

Ik kreeg een heel raar gevoel bij die zin... Waarom zegt ze dat? Zou jij dat als kandidaat zeggen? Dat is niet hetgene waar ik mee bezig zou zijn in ieder geval... Ik zou eerder zeggen *Ik hoop nu dat die andere het ni gekunnen hebben*. De uitspraak van Pascale komt bij mij echt over als ... iemand die een beetje *buiten* het spel staat enerzijds, en anderzijds ook meteen een excuus wilt zoeken (onbewust of bewust) dat ze het daar niet goed gedaan hebben bij deze opdracht (waar zij misschien wel voor iets tussenzat... ze heeft ook foute letters aangebracht hier). Ik bedoel dus helem...
Ik zou dan eerder denken dat Pascale dit zegt omdat ze weet dat de Mol één van de twee anderen is. Dat ze er dus van uit gaat dat het bij hen wel zal mislukt zijn omwille van mollenstreken..
james.waker schreef:het was niet zeker dat die superronde zou gespeeld worden eh... De mol had zeker het doel van die superronde te laten spelen, maar zeker kon hij daarvan niet zijn, uiteindelijk waren er nog vier gewone kandidaten waarvan hij niet kan inschatten of ze het wel of niet gaan riskeren....
Klopt. Dat was inderdaad niet zeker. Maar het kon wel gestimuleerd worden (lees: gepusht in de richting van wél spelen). Wat Bahador deed.

Het lijkt me de ideale tactiek om meteen richting Lloyd te kijken. Lloyd wordt door de meesten vertrouwd (remember de 6000€ in de luchthaven), heeft wel zo'n yolo-mentaliteit, is te vinden voor zo'n spellekes... Iemand als Joke zou twijfelen, iemand als Pascale is misschien té beredeneerd om out of the box te denken en iemand als Pieter is te onzeker. Lloyd is de ideale persoon om op die "double or nothing" te gooien.
Gebruikersavatar

diedier13 mei 2018, 19:39

 5  Uma
Deze opdracht was het enige moment dat je alle 3 de finalisten eens samen aan het werkt ziet. Of vergis ik me?

LLoyd zegt haar G of K, Baha reageert, ik zou voor P gaan.
Pieter overtuigd de groep om voor de K te gaan. Ze spelen voor 200€ (max) en K is de enige letter van de 3 die niet juist is.

Pieter was precies wel stilletjes toen het voorstel kwam om de joker in te zetten en zo niks te verliezen ipv 200€ te verliezen.

Het gaat inderdaad maar om een klein bedrag, maar toch, Ik zit volledig in mijn tunnelvisie 🙂