Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 11:04

 429
chicawah schreef:Ook mogelijk: de mol weet dat de kans dat Koning Fiilp vinden zo klein is, dat hij beter niet zelf de superronde speelt. Zo wordt de aandacht verlegd van hem naar iemand anders. En wie duidde snel Lloyd aan?

Knabbelstuk Koning Filip in de mol vond ik trouwens wel hilarisch.
Ja die theorie vind ik zelf ook realistischer! Ook zie je aan Lloyd dat hij in eerste instantie wat twijfelt/verrast is? Dit lijkt mij eerder iets voor een kandidaat, als je als mol zo een kans krijgt, grijp je die toch gewoon?
Gebruikersavatar

commisaris Witse30 apr 2018, 11:07

 260
Film even terugkijken dames en heren...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2018, 11:08

 2204
commisaris Witse schreef:Geen montagefout... ze hadden het woord al gevonden en wilden nog wat geld binnenrijven :mrgreen:
Jouw uitleg is op zich juist, maar er zit wél een montagefout in.

Na het raden van de 'H' komen ze op + 50 euro.
Na het raden van de 'T' (2 x 125 euro) komt het totaal op + 300 euro.

Nadat GDC de twee 'T''s heeft omgedraaid, wordt er een beeld getoond met het juiste bedrag, maar met de 'C' al omgedraaid.
Afbeelding

Op een volgend beeld - moment dat ze 'gevechtspiloot' raden is de 'C' weer verdwenen.
Afbeelding

Pas daarna vraagt Baha de 'C'.
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2018, 11:10

 2204
commisaris Witse schreef:Film even terugkijken dames en heren...
Jij dan ook? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 11:11

 3423  Yens
chicawah schreef:1. Ze zeggen gevechtspiloot zonder dat de C al officieel geraden is.
2. Ze draaien aan het rad om voor de C nog geld te kunnen binnenrijven (de mol hoopt dat ze niet op geld maar op bankroet stranden natuurlijk).
3. Omdat Gilles weet dat ze het geraden hebben, draait hij terwijl het rad nog draait, de C al om.
Ah OK, op die manier kan het, maar moet bekennen dat me dat volkomen ontgaan is tijdens de uitzending :mrgreen: .
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2018, 11:17

 2204
chicawah schreef:3. Omdat Gilles weet dat ze het geraden hebben, draait hij terwijl het rad nog draait, de C al om.
Wordt pas omgedraaid door GDC als het rad is gestopt (op 175). 😉
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 13:04

 2245  Uma
Pascale en Joke deden dat naar mijn aanvoelen uitstekend bij de "omgekeerde liedjes".

Pascale zong het omgekeerde Daar gaat ze heel precies in. Zij meende ook Ice Ice Baby te herkennen, waarover Joke twijfelde of het dat wel was. En toen Joke niet direct op de naam Village People leek te komen, gaf Pascale nog aan "... die met die gay boys..", waarop Joke het juiste antwoord gaf.

Toch weer drie momenten die me sterk doen twijfelen of de Mol dit wel zou doen. Het maakt voor mij Pascale als mol weer een klein beetje minder plausibel.

Maar wel heel leuk: hoe Pascale daar stond mee te heupwiegen op Daar gaat ze en haar alternatieve versie van de YMCA-bewegingen: top!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 13:25

 8153
Klaartje schreef:Pascale en Joke deden dat naar mijn aanvoelen uitstekend bij de "omgekeerde liedjes".

Pascale zong het omgekeerde Daar gaat ze heel precies in. Zij meende ook Ice Ice Baby te herkennen, waarover Joke twijfelde of het dat wel was. En toen Joke niet direct op de naam Village People leek te komen, gaf Pascale nog aan "... die met die gay boys..", waarop Joke het juiste antwoord gaf.

Toch weer drie momenten die me sterk doen twijfelen of de Mol dit wel zou doen. Het maakt voor mij Pascale als mol weer een klein beetje minder plausibel.

Maar wel heel leuk: hoe Pascale daar stond mee te heupwiegen op Daar gaat ze en haar alternatieve versie van de YMCA-bewegingen: top!
Ik vond dat een aartsmoeilijke opdracht. Ik zou nog niet 1 liedje hebben kunnen zingen, laat staan 4. Ik had de mannen dat wel eens willen zien doen :mrgreen:
Een mogelijkheid dat Pascale het zo goed deed, is dat ze erop geoefend had en het goed deed om zichzelf niet verdacht te maken.
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 13:55

 3423  Yens
chicawah schreef:Ik vond dat een aartsmoeilijke opdracht. Ik zou nog niet 1 liedje hebben kunnen zingen, laat staan 4. Ik had de mannen dat wel eens willen zien doen :mrgreen:
Een mogelijkheid dat Pascale het zo goed deed, is dat ze erop geoefend had en het goed deed om zichzelf niet verdacht te maken.
Volgens mij heeft de mol in de deelproeven vooral zijn best gedaan :mrgreen: . Hij of zij wist immers dat uiteindelijk het winnen van de proef zou afhangen van de superronde die maar door 1 persoon gespeeld wordt. Daarna iemand in die richting sturen om de proef te doen waarvan ik vond - mijn indruk - dat die ervoor soms al vreemde letterkeuzes had gemaakt bij de andere rad van fortuin rondes 🙂. Nietwaar Baha of Pascale? :twisted:
Gebruikersavatar

geertn44430 apr 2018, 22:33

 236
Frolva schreef:Wat ik vreemd vond is dat Lloyd bij het laatste caféraadsel pas na een tijdje zei dat hij er een Youtube-filmpje over had gezien.
Das toch duidelijk waarom ? Hij wou de mol uit zijn tent lokken en zien of die iets zou vinden. Er kwam weer niets, en dan heeft LLoyd het toch maar weer zelf opgelost.

Deze proef is voor mij een sterke indicatie dat Lloyd de mol NIET is, en Baha wel. Waarom:
1) Lloyd lost alles op. Dat zou de mol nooit doen. Je zou kunnen zeggen dat hij dit met opzet gedaan heeft (om vertrouwen te winnen), omdat hij "wist" dat er nog een kans kwam om alles te verspelen later. Dat klopt, maar hij kon niet weten dat hij zou geselecteerd worden voor die allerlaatste proef. En..... de groep zou nooit toelaten dat hun meest verdachte "mol" de alles of niets proef zou spelen. Dus de groep verdenkt LLoyd ook niet.
2) Lloyd lijkt duidelijk te wachten met antwoorden voor sommige raadsels om te zien wat Baha gaat doen.
3) Als ze terugkomen en de groep vraagt: "En? Wat was het resultaat ?", dan kijkt Lloyd recht naar Baha en zegt al lachend: "ja, ja, het is gelukt". En hij lijkt in te slikken: ".... en het is niet dankzij u, gastje, maar weer dankzij mij...".
Lloyd verdenkt duidelijk Baha.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 22:48

 182
chicawah schreef:Ik vond dat een aartsmoeilijke opdracht. Ik zou nog niet 1 liedje hebben kunnen zingen, laat staan 4. Ik had de mannen dat wel eens willen zien doen :mrgreen:
Een mogelijkheid dat Pascale het zo goed deed, is dat ze erop geoefend had en het goed deed om zichzelf niet verdacht te maken.
Dit leek me de moeilijkste van de drie deelproeven en alleen hier was baha er niet bij 😃