Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 10:40

 8153
habel.gaan schreef:In de 6de aflevering van de mol tijdens de opdracht: het rad can fortuin werd de C al getoond voor hij geraden werd. Is dit een verborgen tip omdat dan Bahador de C kiest of is dit fout van de productie van de mol?
Afbeelding
Afbeelding
Ze hadden het woord al gevonden, maar ze wilden nog de C nog geld laten opbrengen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 10:41

 8153
Frolva schreef:Toch juist wel; en dat is toch 'altijd' zo geweest?

- seizoen 5: duikersproef met Eline (vond ik zelf veel te ver gaan)
- seizoen 4: Gilles die bij de metro-proef te horen krijgt dat er niemand is kunnen opstappen
- seizoen 3: Marc met een oortje in

De mol moet toch kunnen saboteren, en om dat goed te doen moet hij toch weten of hij een (deel)opdracht moet laten slagen of mislukken om geld uit de pot te halen.
Ja, maar het is en blijft flauw.
Gebruikersavatar

mysticia30 apr 2018, 10:44

 5
Eerlijk: als de mol alles op voorhand weet, de woorden die moeten geraden worden, of de woorden + of - geld opleverden, ... dan zou ik echt de mol niet willen zijn. Dan is de mol zijn niet meer meedoen aan een spel en dat proberen mollen, maar 2 weken lang acteren en doen alsof. Dan is het doen alsof tijdens die beproevingen niets in vgl met het gezicht in de plooi houden tijdens elke speluitleg, elk spel,...


Dat ze af en toe eens iets horen, zoals bvb gilles tijdens de loopproef, dat vind ik nog iets totaal anders..
Gebruikersavatar

Torremolinos30 apr 2018, 10:46

 264
Misschien een 'link' zoeken tussen de liedjes?
Daar gaat ze van Clouseau
Ice ice Baby van Vanilla Ice
Hello van Adele
YMCA van The Village People
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 10:46

 429
Het venijn van deze proef zit hem volgens mij in de staart. Wat maakt het trouwens uit wat hun bedrag is doorheen het spel, als ze toch op nul euro uitkomen! De mol weet immers dat er op het einde een haast onmogelijke superronde komt die al zijn gewonnen geld kan wegspelen. Doel van de mol in heel deze opdracht dus? Zorgen dat de superronde gespeeld wordt!
Verdacht?->Baha, hij noemt direct Lloyd alvorens de beslissing gemaakt is ->Pascale, stapt mee in het plan, ->Lloyd zelf, hij wist indruk te maken bij Baha (en de rest) bij de caféraadsels en deed (na enige twijfel) de uitspraak: "go hard or go home". Zo kon hij de superronde professioneel doen mislukken (misschien niet dé ideale positie als mol, een gewone kandidaat kon dit ook zo goed als niet halen)
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 10:48

 3423  Yens
habel.gaan schreef:In de 6de aflevering van de mol tijdens de opdracht: het rad can fortuin werd de C al getoond voor hij geraden werd. Is dit een verborgen tip omdat dan Bahador de C kiest of is dit fout van de productie van de mol?
Afbeelding
Afbeelding
Goed gevonden maar ik denk in dit geval dat het om een montagefout gaat. Ze zitten daar met 3 op dat scherm te kijken, het zou de andere twee toch wel opgevallen zijn als Baha een letter zei die al op het scherm staat. Er zou(den) ongetwijfeld (een) opmerking(en) op gekomen zijn.
Gebruikersavatar

commisaris Witse30 apr 2018, 10:52

 260
eveline.vanhemel schreef:Goed gevonden maar ik denk in dit geval dat het om een montagefout gaat. Ze zitten daar met 3 op dat scherm te kijken, het zou de andere twee toch wel opgevallen zijn als Baha een letter zei die al op het scherm staat. Er zou(den) ongetwijfeld (een) opmerking(en) op gekomen zijn.
Geen montagefout... ze hadden het woord al gevonden en wilden nog wat geld binnenrijven :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2018, 10:55

 2204
chicawah schreef:Ja, maar het is en blijft flauw.
Zo lang het blijft bij het geven van informatie, vind ik dat niet. Materiële hulp tijdens een proef gaat te ver.

Het is toch eigen aan het spel dat de mol meer informatie heeft over het verloop van de proeven.
En soms is informatie tijdens een proef nodig om te weten wat je als mol moet doen om te saboteren; 'gracht van fortuin' is daar een goed voorbeeld van.

'k Ga er wel van uit dat er zuinig mee wordt omgesprongen, want informatie geven aan één 'kandidaat' tijdens een proef, houdt natuurlijk ook wel risico's in.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 10:56

 8153
Kobe schreef:Het venijn van deze proef zit hem volgens mij in de staart. Wat maakt het trouwens uit wat hun bedrag is doorheen het spel, als ze toch op nul euro uitkomen! De mol weet immers dat er op het einde een haast onmogelijke superronde komt die al zijn gewonnen geld kan wegspelen. Doel van de mol in heel deze opdracht dus? Zorgen dat de superronde gespeeld wordt!
Verdacht?->Baha, hij noemt direct Lloyd alvorens de beslissing gemaakt is ->Pascale, stapt mee in het plan, ->Lloyd zelf, hij wist indruk te maken bij Baha (en de rest) bij de caféraadsels en deed (na enige twijfel) de uitspraak: "go hard or go home". Zo kon hij de superronde professioneel doen mislukken (misschien niet dé ideale positie als mol, een gewone kandidaat kon dit ook zo goed als niet halen)
Ook mogelijk: de mol weet dat de kans dat Koning Fiilp vinden zo klein is, dat hij beter niet zelf de superronde speelt. Zo wordt de aandacht verlegd van hem naar iemand anders. En wie duidde snel Lloyd aan?

Knabbelstuk Koning Filip in de mol vond ik trouwens wel hilarisch.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 30 apr 2018, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 10:57

 3423  Yens
commisaris Witse schreef:Geen montagefout... ze hadden het woord al gevonden en wilden nog wat geld binnenrijven :mrgreen:
Deze begrijp in niet... hoe kan je nog extra geld verdienen door een letter te zeggen die al op het scherm staat?
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 10:57

 417
commisaris Witse schreef:Geen montagefout... ze hadden het woord al gevonden en wilden nog wat geld binnenrijven :mrgreen:
je kan toch de C niet vragen als ze al op het bord staat?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 11:00

 8153
1. Ze zeggen gevechtspiloot zonder dat de C al officieel geraden is.
2. Ze draaien aan het rad om voor de C nog geld te kunnen binnenrijven (de mol hoopt dat ze niet op geld maar op bankroet stranden natuurlijk).
3. Omdat Gilles weet dat ze het geraden hebben, draait hij terwijl het rad nog draait, de C al om.