Frolva schreef:Pieter (als mol) kiest voor het eten van de hete pepers, omdat dit het moeilijkste is om te acteren.
Het zegt ook al op voorhand dat hij zijn handen niet bij een slang zou steken. Zo kon hij 'totaal onverdacht' de hoogste inzet laten verloren gaan (als iemand die koos).
En hij heeft zich tot slot onverdacht gemaakt, door alles te acteren.
Pieter heeft in elk geval veel gevoel voor drama. Hij kan goed acteren, maar dan wel in het genre comedy: overdrijven, onder het motto "het is er zo ver over dat het er terug op is!"
Om dat te illustreren moet je eens kijken naar de diverse filmpjes die hij op YouTube heeft staan. Je lacht je kapot bij sommigen. Pieter heeft een groot komisch talent, dat spreekt uit die filmpjes.
Maar misschien beheerst hij ook het "serieuzere" werk. Als hij de Mol is, dan heeft hij dat stukje aan de luchthavengate met zijn koffertje fantastisch geacteerd: echt geweldig hoe daar de angst en de vertwijfeling van zijn gezicht afspatten, hoe hij met dichtgeknepen keel als het ware nog net kon uitbrengen "twee", op de vraag hoeveel pasvragen hij zou kopen. Zijn stem brak er bijna bij. Ook in deze beproevingen heeft hij, als hij de Mol is, heel sterk geacteerd: heel naturel alle beproevingen ondergaan en bij GDC heel verrast reageren als Gilles zegt dat Joke haar peper niet heeft opgegeten. Dat "verschieten" is echt wel heel goed gedaan, als het geacteerd is. Ik heb hem ook al dikwijls die blijkbaar voor hem typische beweging, waarbij hij over zijn ultrakortgeknipt haar wrijft zien doen, wanneer er een kleine adrenalinestoot door hem gaat (bij verrassing, stress e.d.).
Anderzijds, misschien reageert Pieter gewoon zoals hij is en is alles wat we zien gewoon naturel, omdat hij niet hoeft te acteren.
U ziet, het item "wat is goed acteren?" is weer aangesneden.