Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh30 apr 2018, 09:56

 344  Sven
Ja, het is een twijfel geval vind ik. Persoonlijk neig ik naar Bahador omdat hij teveel toonde tegenover de rest.
Gebruikersavatar

Kleintje30 apr 2018, 10:08

 125  Sven
Laleia schreef:Mij valt het op dat Lloyd knalrood uitslaat na het eten van de peper. Dat lijkt me een lichamelijke reactie die je moeilijk kunt faken.

Vond ik ook. But then again: het is de mol. Er kan op geoefend zijn omdat dit inderdaad het moeilijkst te faken is 😛
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 10:22

 182
Laleia schreef:Vanuit die redenering zou je ook kunnen stellen dat de mensen die Lloyd naar voor schuiven hem niet als mol zien, maar ook dat ze de iemand selecteren bij wie dit kans van slagen heeft. De mol wil niet dat dit lukt, dus waarom voor iemand kiezen bij wie de kans bestaat dat het lukt als mol. Dan zijn Baha en Pascale ook niet de mol.
Blijft alleen Pieter over... en laat dat nu degene zijn die ik al een paar weken verdenk. 😉
Wil je nu zeggen dat Lloyd meer kans heeft op slagen omdat hij slimmer is? Vind dat iedereen evenveel kans maakt... Pieter is ook mijn tweede verdachte. Het valt ook nu op. Met een vrijstelling vindt iedereen het logisch dat je nog in het spel zit en hij begint nu lustig geld te verliezen. Ben wel niet zeker van zijn rol bij de gracht van fortuin finale. Ga ik nog eens bekijken. Mijn sterkste argument dat hij de mol niet is, is net omdat hij priester is. Moest ik programmamaker zijn, zou ik het risico niet nemen. Wat als mijnheer pastoor zijn geweten of geloof plots begint op te spelen? Voor het overige zit ik uiteraard ook met verdenkingen tegen Pieter. Maar ik zag gisteren bij de peper toch ook een onzekere kandidaat in hem. Een kandidaat die niet weet wie de mol is en veel belang hecht aan de reactie van de kandidaten op de peper. Weet niet of Pieter wel zo goed kan acteren...

Ik heb ook het gevoel dat wanneer Baha niets zegt, de groep geld had verdiend. 😂
Laatst gewijzigd door pieter-jan.jorissen op 30 apr 2018, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Laleia30 apr 2018, 10:26

 306
Kleintje schreef:Vond ik ook. But then again: het is de mol. Er kan op geoefend zijn omdat dit inderdaad het moeilijkst te faken is 😛
Oefenen op rood worden? Dat lijkt me sterk! 😃

Ik zou er dan eerder op gokken dat ze algemeen geoefend hebben op reactie faken. De meeste mensen hebben de neiging om te veel te doen als ze moeten acteren, zoals Baha bij zowat alle prikkels en Pascale bij het filmpje. Als de mol hierop getraind werd, zal waarschijnlijk gezegd zijn de reacties klein te houden.
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 10:31

 429
Niet vergeten, als kandidaat is dit niet enkel interessant om je mol te vinden, maar ook om een laatste keer twijfel te zaaien in de groep door je wat verdacht te maken! (zie Joke, er zijn er wel degelijk nog die het niet weten)
Misschien is dat de reden waarom Baha "overact"? Hij doet alsof hij acteert, maar het is wel waar. Als mol zou ik net zoals Pascale of Pieter niet te veel prijsgeven.
Gebruikersavatar

Laleia30 apr 2018, 10:31

 306
pieter-jan.jorissen schreef:Wil je nu zeggen dat Lloyd meer kans heeft op slagen omdat hij slimmer is? Vind dat iedereen evenveel kans maakt...
Het gaat me zeker niet om het slimst zijn. Maar je gaat bij een alles of niets proef niet jouw mol naar voren schuiven.
En als mol zie je daar liever iemand die er niet zijn best voor gaat doen.

Of Pieter zo goed kan acteren weet ik niet. Als hij de mol is, was zijn getormenteerde act bij de geldkoffers ook zeer sterk, maar misschien had hij het echt moeilijk omdat hij zijn maatje Jeffrey zag verdwijnen en heeft hij die emotie gebruikt.
Gebruikersavatar

Kleintje30 apr 2018, 10:45

 125  Sven
pieter-jan.jorissen schreef:Maar ik zag gisteren bij de peper toch ook een onzekere kandidaat in hem. Een kandidaat die niet weet wie de mol is en veel belang hecht aan de reactie van de kandidaten op de peper. Weet niet of Pieter wel zo goed kan acteren...
Of hij was écht verbaasd dat ze niet zo hard reageerden op de peper als hij wou aangezien hij wist dat er geen NIET pikante kon tussen zitten 😛
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 10:46

 182
Laleia schreef:Het gaat me zeker niet om het slimst zijn. Maar je gaat bij een alles of niets proef niet jouw mol naar voren schuiven.
En als mol zie je daar liever iemand die er niet zijn best voor gaat doen.

Of Pieter zo goed kan acteren weet ik niet. Als hij de mol is, was zijn getormenteerde act bij de geldkoffers ook zeer sterk, maar misschien had hij het echt moeilijk omdat hij zijn maatje Jeffrey zag verdwijnen en heeft hij die emotie gebruikt.
Ok, maar je wil als mol misschien wel iemand naar voren schuiven om ervoor te zorgen dat het verzamelde geld niet meteen wordt geïncasseerd. Bovendien maak je jezelf minder verdacht in de groep door Lloyd te opperen. De mol weet dat die finale moeilijk is, ook al zet je er iamand die hard zijn best doet. Mensen trainden vroeger voor hun deelname aan rad van fortuin en faalden in de finale.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 10:47

 182
Kleintje schreef:Of hij was écht verbaasd dat ze niet zo hard reageerden op de peper als hij wou aangezien hij wist dat er geen NIET pikante kon tussen zitten 😛
😂
Gebruikersavatar

Laleia30 apr 2018, 10:52

 306
pieter-jan.jorissen schreef:Ok, maar je wil als mol misschien wel iemand naar voren schuiven om ervoor te zorgen dat het verzamelde geld niet meteen wordt geïncasseerd. Bovendien maak je jezelf minder verdacht in de groep door Lloyd te opperen. De mol weet dat die finale moeilijk is, ook al zet je er iamand die hard zijn best doet. Mensen trainden vroeger voor hun deelname aan rad van fortuin en faalden in de finale.
Ook waar. Zoals gewoonlijk kan je er alle kanten mee uit.
De enige zekere conclusie lijkt me dat Lloyd niet verdacht wordt. Anders wordt dit spel niet in zijn handen gelegd.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 10:58

 182
Kobe schreef:Niet vergeten, als kandidaat is dit niet enkel interessant om je mol te vinden, maar ook om een laatste keer twijfel te zaaien in de groep door je wat verdacht te maken! (zie Joke, er zijn er wel degelijk nog die het niet weten)
Misschien is dat de reden waarom Baha "overact"? Hij doet alsof hij acteert, maar het is wel waar. Als mol zou ik net zoals Pascale of Pieter niet te veel prijsgeven.
Als de mol als eerste aan de beurt is, dan kan hij de anderen hun gedrag analyseren en nabootsen. Lijkt me te makkelijk. Als Baha niet de mol is, dan wordt hij in deze proef wel erg benadeeld. Is Baha wel de mol, dan heeft elke kandidaat een eerlijke kans gehad de mol te ontmaskeren
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 10:59

 417
Laleia schreef: De enige zekere conclusie lijkt me dat Lloyd niet verdacht wordt. Anders wordt dit spel niet in zijn handen gelegd.
ofwel wouden ze hun mol nog eens testen ... :mrgreen: ofwel is hij zeer goed bezig als mol :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18