Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2018, 13:00

 3423  Yens
Zucht... eerst de mooie analyse van Heinz van de laatste aflevering en nu dit... Zou het dan toch Pieter zijn?? 😲
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 13:04

 8153
eveline.vanhemel schreef:Zucht... eerst de mooie analyse van Heinz van de laatste aflevering en nu dit... Zou het dan toch Pieter zijn?? 😲
Binnenkort zullen we het weten. En op Pinksteren zullen de vurige tongen ons komen uitleggen hoe het nu precies zat :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mei 2018, 13:38

 3483  Uma
ex-molinator schreef:...
Over die pepers trouwens: de jalapeno die ze voorgeschoteld krijgen is absoluut niet een van de pikantste. De echt pikantste zijn trouwens niet zomaar te eten tenzij je echt een pepervreter bent en zelfs dan kan je echte verschijnselen van brandwonden vertonen.
Zelf ben ik opgegroeid met hete (echt hete) pepers (Scotch Bonnet) en kan gerust een paar jalapenos zo opeten.
BTW water of melk drinken als het te heet wordt, is echt geen goed idee: het verspreidt de actieve stof in je mond waardoor je amper een paar seconden een verkoelend effect krijgt. Het beste is gewoon droog brood kauwen en dan uitspuwen.
ff een verbetering van een vorig bericht.

Ik ben net Afl 6 aan't herbekijken en de peper die ze voorgeschoteld krijgen in een habanero (chocolate) en niet een jalapeno (zoals ik verkeerdelijk begrepen had).
Dat maakt een serieus verschil. Habanero is een andere naam voor Scotch Bonnet (ook wel gekend als Madame Jeannet).
En dan komt een herinnering van 10j geleden naar boven, toen ik in California was heb ik een zakje habaneros gekregen van een Mexicaanse meid en die stond versteld dat ik zomaar eentje begon te proeven en ook helemaal opgegeten heb. Volgens haar was die zeer pikant, volgens mij reikte die nog niet aan de enkels van de Jamaicaanse Scotch Bonnet die ik gewend was. Achteraf is ook gebleken dat Mexicanen bijlange na niet zo pikant eten als Jamaicanen en Afrikanen .

Ik heb ook nog 2 bedenkingen:
1. de Scotch Bonnet is een beetje variabel qua pikantheid en al bij al, als je geluk hebt, kan het allemaal nog meevallen. Dat houdt ook meteen in dat het moeilijk te garanderen is dat elke peper even pikant is
2. het is een gedroogde peper die ze voorgeschoteld krijgen en bij het drogen gaat ook wel wat pikantheid verloren

Mijn conclusie is dan ook dat er weinig tot niets af te leiden is uit deze deelopdracht, ook niet uit de reactie van Lloyd (kan zowel gespeeld zijn als echt).
Gebruikersavatar

djennix02 mei 2018, 13:38

 51
Frolva schreef:En welke prikkel kiest Pieter: het eten van de hete peper, zowat het enige wat niet geacteerd kan worden en waarvan de mol dus niet wil dat één van de kandidaten die voor hem kiest!
Pieter zegt ook dat hij angst heeft voor slangen ("...ik ben zo bang voor slangen als het maar kan) Dan moet je ervan uitgaan dat dit ook een leugen is.

Indien een leugen: dan laat hij als mol het hoogste bedrag liggen. Maar ook, als iemand anders daarna deze prikkel later zou kiezen, dan heeft hij het perfecte excuus om er niet aan deel te nemen.

Indien Pieter de waarheid spreekt: hij wil zelf de duidelijkste prikkel uitkiezen om de andere kandidaten te kunnen observeren. Echter, hij loopt wel het risico om later met zijn handen in een slangebak te grabbelen.

Persoonlijke mening: als hij ECHT angstig is voor slangen, dan kiest hij deze prikkel er meteen uit zodat hij deze niet zelf zou moeten ondergaan. En dan spreek ik uit eigen ervaring :? 😲
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 13:45

 8153
ex-molinator schreef:ff een verbetering van een vorig bericht.

Ik ben net Afl 6 aan't herbekijken en de peper die ze voorgeschoteld krijgen in een habanero (chocolate) en niet een jalapeno (zoals ik verkeerdelijk begrepen had).
Dat maakt een serieus verschil. Habanero is een andere naam voor Scotch Bonnet (ook wel gekend als Madame Jeannet).
En dan komt een herinnering van 10j geleden naar boven, toen ik in California was heb ik een zakje habaneros gekregen van een Mexicaanse meid en die stond versteld dat ik zomaar eentje begon te proeven en ook helemaal opgegeten heb. Volgens haar was die zeer pikant, volgens mij reikte die nog niet aan de enkels van de Jamaicaanse Scotch Bonnet die ik gewend was. Achteraf is ook gebleken dat Mexicanen bijlange na niet zo pikant eten als Jamaicanen en Afrikanen .

Ik heb ook nog 2 bedenkingen:
1. de Scotch Bonnet is een beetje variabel qua pikantheid en al bij al, als je geluk hebt, kan het allemaal nog meevallen. Dat houdt...
Scotch Bonnet doet mij eerlijk gezegd aan zoetigheid denken 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 13:49

 8153
djennix schreef:Pieter zegt ook dat hij angst heeft voor slangen ("...ik ben zo bang voor slangen als het maar kan)

Persoonlijke mening: als hij ECHT angstig is voor slangen, dan kiest hij deze prikkel er meteen uit zodat hij deze niet zelf zou moeten ondergaan. En dan spreek ik uit eigen ervaring :? 😲

Dat snapte ik ook niet. Ik zou rap die slangen gekozen hebben zodat ik ze zelf niet kon krijgen. Tenzij ik de mol ben. Dan zou ik ze niet kiezen omdat ze het meeste waard zijn en er zelf mijn handen niet bij steken als een ander ze koos.

Eigenlijk best wel grappig: de slang is het symbool voor de duivel... :mrgreen:
En nee: ik zie hier geen hint in.
Gebruikersavatar

Frolva02 mei 2018, 14:01

 2204
chicawah schreef:Dat snapte ik ook niet. Ik zou rap die slangen gekozen hebben zodat ik ze zelf niet kon krijgen. Tenzij ik de mol ben. Dan zou ik ze niet kiezen omdat ze het meeste waard zijn en er zelf mijn handen niet bij steken als een ander ze koos.
Dus je denkt ook dat Pieter de mol is. :?:

:mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 14:05

 8153
Frolva schreef:Dus je denkt ook dat Pieter de mol is. :?:

:mrgreen:
Ik denk helemaal niets meer :?
Gebruikersavatar

Frolva02 mei 2018, 14:11

 2204
chicawah schreef:Ik denk helemaal niets meer :?
Maar jawel! 😉

Je denkt dat Pieter de mol is. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 14:16

 8153
Frolva schreef:Maar jawel! 😉

Je denkt dat Pieter de mol is. :mrgreen:
Denken en hopen is niet hetzelfde!
Gebruikersavatar

mollig1802 mei 2018, 16:04

 229  Bert
if man is 5, then the devil is 6...

wie zat er in kist 6? 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 16:10

 8153
mollig18 schreef:if man is 5, then the devil is 6...

wie zat er in kist 6? 😃
De slang!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18